Ik weet dat er helaas een aantal zwangerschappen mis zijn gegaan van het mei 2012 topic. Hebben jullie behoefte om verder te praten? Ik merk dat ik graag wil praten met mensen die nu hetzelfde doormaken.
Hallo mei2012, Ik heb nog niet meegeschreven bij het mei 2012 topic... Maar ik zou ook in mei 2012 uitgerekend zijn. Ik heb net toevallig je berichtje over je miskraam gelezen. Zo herkenbaar! Dat gevoel van geluk pfff Ook ik ben er kapot van. Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen. Liefs, IJD
Natuurlijk mag jij meeschrijven, het maakt niet uit of je wel of niet hebt meegeschreven. Wat een leeg gevoel hè. Eten smaakt me niet meer en ik heb nergens zin in. Vanavond gaan mijn man en ik even naar het strand even uitwaaien. Jij ook veel sterkte!
Ik hoop met heel mijn hart dat ik me hier niet hoef aan te sluiten... maar het is ook voor mij een onzekere tijd. Want ik verlies sinds vadaag bruin... mei en alle andere mei maamtjes 2012 heel veel sterkte met het verlies van een wondermooie droom.
Ik hoop ook dat dat niet hoeft bezig bijtje. Helaas kan ik je niet gerust stellen, bij mij begon het ook met bruinverlies. Maar er zijn ook genoeg vrouwen die dat hadden en waarbij het goed ging! Sterkte!
ook ik heb een vroege miskraam gehad. Waarschijnlijk is het bij mij al in de 4e/5e week misgegaan, maar was het gewoon nog niet losgekomen. Bij de echo 7 weken was er al niks meer te zien. Ik ben er vorige week echt even kapot van geweest..gelukkig gaat het nu weer wat beter. Moet aankomende vrijdag nog voor een echo om te kijken of het allemaal weg is. Heb redelijk wat krampen gehad, maar nog vrij weinig bloed...ik hoop echt dat een curettage niet nodig is. Iedereen heel veel sterkte! fijn dat er een topic is geopend!
Ik hoop dat je geen curettage nodig hebt nienke, zelf ben ik daar ook erg bang voor. Bij mij is het gister ongeveer een half uur na de uitslag van het hcg onderzoek echt begonnen. (alsof je het onbewust toch tegenhoud) gister veel krampen gehad, vandaag wat minder. Vanmorgen wel ontzettend veel bloed verloren. Ik ga trouwens even terug naar mijn oude nickname. Deze was om anoniem te blijven maar is nu te confronterend.
Hoi melief.nou hier afgelopen maandag gehoord dat ik een miskraam kon verwachten omdat t vruchtje niet gegroeid was.inmiddels he b ik steeds minder klachten en met vlagen nog hloedverlies.ik zit ecjt te wachten tot het eruit komt,andrrs pas vlg week donderdag een afspraal bij gyn.. Wilde vandaag weer gaan werken maar trek t nog niet.werken jullie gewoon door? Sterkte allemaal!
He souries, jij ook al? Wat erg! wat zijn er veel vlindertjes van mei 2012 he. Ik heb een dag na de echo vrij gehad en mijn ogen uit mijn hoofd gejankt en dat heeft me heel goed gedaan, ik kon daarna ook weer vrij goed aan het werk. Dit weekend is het dus ook losgekomen, maar zo weinig bloed dat ik in principe ook gewoon aan het werk kon, ben 1 dagje thuisgebleven. Nu gaat het met werken wel prima alleen heeft mijn weerstand een optater gehad waardoor ik nu keelontsteking en vermoedelijk ook een blaasontsteking heb opgelopen. Ik hoop voor je dat het gauw klaar is souries! en met jou en melief hoop ik dat we geen van alleen een curettage nodig zijn! sterkte meiden!
Souries; ik ben vlak na het telefoontje met de uitslag ( dalend hcg) aan het werk gegaan. Toen ik thuis kwam ben ik helemaal ingestort. De dag erna werd ik wakker met vreselijk veel bloedverlies. En vandaag is een rustige dag dus ben ik ook thuis ( ik heb een eigen zaak) Maar ik verveel me vreselijk, heb nergens zin in. Voel me leeg en futloos. Gister vertelde een vriendin ook nog dat ze zwanger is, 2 weken verder als dat ik zou zijn... In mei dus wel een baby, alleen niet bij ons Ik moet volgende week woensdag weer naar de gyn, hoop zo dat het schoon is en we verder kunnen. Ik heb nog geen vruchtje verloren volgens mij, maar geen idee hoe dat eruit ziet en wij hebben zo'n fijne plons wc. *knuffel*
hmm, zal vanaf nu weer even vanaf de computer reageren, want ik merk dat mijn teksten er niet leesbaarder op worden via mijn telefoon.. Ik ga morgen weer werken. Vandaag is mijn officiele vrije dag, maar omdat ik al twee dagen thuis was wilde ik eigenlijk gaan, maar ik laad nog een beetje extra op. Op mijn werk weten ze het allemaal, trok het nog even niet om iedereen onder ogen te komen. morgen is het rustig op kantoor, dus dan durf ik het wel aan..
Inderdaad een ontzettend leeg gevoel bah! Ik eet en drink ook bijna niets de laatste dagen, heb gewoon geen trek Ik wil juist gezond blijven en dus goed eten en drinken, maar accepteer gewoon dat dit deze week even niet lukt. Ik heb wel veel gepraat met m'n vriend en ook gewandeld, maar niet langs 't strand. In het bos of langs het strand kom ik vaak wel tot rust, dus dat is nog wel een idee voor vanavond misschien. We zitten nu ineens ook met zonnig weer, terwijl ik gewoon met de gordijnen dicht op bed lig... Om dus ook antwoord te geven op de eerder gestelde vraag; ik ben niet aan het werk, maar ziek thuis. Maar ik word thuis ook langzamerhand gek, dus werk zal hopelijk weer een goede afleiding zijn. Alleen kijk ik inderdaad ook erg op tegen die eerste confrontatie weer met mijn collega's. De lichamelijke klachten zijn nu iets minder, maar ik wil nog niet naar buiten om onder de mensen te zijn. Hoewel ik weet dat de buitenlucht mij zeker goed zal doen. Misschien kan ik straks wel even de tuin in als alternatief, zolang de buren maar niet buiten zitten... Hoe is het vandaag bij de rest verder? En hebben jullie eigenlijk al gedachten over hoe nu verder? Zonder dit kleintje te vergeten, zou ik eigenlijk meteen deze ronde weer verder willen als dat mogelijk zou zijn, want ik weet natuurlijk niet wat mijn cyclus doet... Hoe zit dat bij jullie? Liefs, IJD
Ik twijfel nog heel erg.aan de ene kant ben ik bang dat ik mezelf dan te weinig tijd geef om dit te verwerken of dat mijn lijf er nog niet klaar voor is.maar nu ik weet dat ik zwanger kan worden zou ik t ook weer heel leuk vinden om t gelijk nog eens te proberen..
Ik heb vandaag een hele slechte dag. Alsof het besef nu pas komt. Ook heb ik veel bloedverlies en buikpijn waardoor die confrontatie er steeds weer is. Ook zou ik vandaag 7 weken zwanger zijn daar keek ik al naar uit... Wij gaan waarschijnlijk gelijk door, we zijn al zolang bezig. Maar het zal niet makkelijk worden, ik heb pco en mijn man slecht zaad. Dit kindje was al een heel groot wonder.
@souries ja dat is ook mijn twijfel... Moet ik mijn lichaam rust gunnen..? Verwerken zal er voorlopig toch niet in zitten, zelfs al zou ik langer wachten. Dat is gewoon een proces en mocht ik wel snel weer zwanger raken en t goed blijven gaan, dan is dit niet ineens verwerkt dus. Het feit dat ik zwanger kan raken is een geruststelling (nu alleen nog zwanger blijven) maar het werkt inderdaad bijna "verslavend" (weet even geen passend woord). Ik wil zo graag dat gevoel weer terug. Ook al was het pril, ik voelde me zooooo anders. Lichamelijk en gevoelsmatig ook. Het gaf ook zo'n sterk gevoel tussen mij en mijn vriend. Het was echt niet te omschrijven op wat voor wolk wij zaten. @melief confronterend is het allemaal he?! Ik hoop echt voor je dat het lichamelijk in ieder geval snel wat beter zal gaan. Verder heb ik ook niet echt advies, want de verwerking is voor iedereen anders. Maar het lijkt me dat aan de slechte dag toegeven misschien wel het beste is. Dus als je niets wil doen, niets doen. Wil je huilen, huilen etc. Ik kan mij voorstellen dat je met jullie voorgeschiedenis het niet makkelijk zal worden. Ik hoop voor ons allemaal gewoon weer snel een positieve test en dan een blijvende en gezonde zwangerschap! Hier toch ook vandaag inderdaad een ontzettend slechte dag. Ik ben nu pas uit bed gekomen. Kan en wil gewoon niks. Lijk wel een soort van verdoofd. Wilde de tuin in, maar daar zitten inderdaad de buren dus dat trek ik even niet. Net wel wat gegeten en gedronken. Lichamelijk gaat t wat beter. Heb geen bloedverlies meer. Wel nog krampen, maar die zijn nu te handelen. Maar goed ik hoop dat de dag gauw voorbij is en ik weer mijn bed in mag, zonder dat het "vreemd" is. Ik denk dat ik er deze ronde toch direct weer voor ga. Ik vind het anders weer zo'n gemiste kans. Buiten dat, verlang ik er toch ook wel weer naar om intiem te zijn met mijn vriend. Niet alleen het fysieke intiem zijn, maar gewoon het hele plaatje zeg maar. Hoe zorgzaam hij voor mij was in het prille begin en nu met de slechte afloop, heeft een soort van extra aantrekkingskracht op mij. Ik smelt als ik naar hem kijk, zo lief als hij is. Maar er staat nu 'iets' tussen ons in lijkt het. Moeilijk uit te leggen. Verder niets aan het wankelen binnen de relatie, juist alleen maar sterker, maar ik bedoel meer een soort van angst/voorzichtigheid ofzo? Ik hoop dat als wij er weer samen voor gaan deze ronde dat 'iets' ook verdwijnt. Liefs, IJD
Ik mag me ook melden bij jullie, maandag best veel bloed verloren. Dinsdag echo en helaas klopte het hartje niet meer. Maandag had ik dus al een vermoeden dat het niet goed was en dinsdag de bevestiging gekregen. Dinsdag hele dag verdrietig geweest en gisteren ook nog een beetje. Vandaag naar het ziekenhuis geweest en we hebben ervoor gekozen om de natuur zijn werkt te laten doen evt. met behulp van pilletjes. volgende week vrijdag opnieuw naar het ziekenhuis om na te kijken of alles goed is. Zoniet dan alsnog een curretage (hopelijk niet). Best zwaar de afgelopen dagen maar ik heb het nu wel geaccepteerd en ga met goede moed door en hoop dat we snel weer zwanger zijn.
By the way, mijn man is ook echt zo lief voor me. Tijdens de zwangerschap maar ook nu. Klopt wat je zegt, het brengt je dichter bij mekaar en het is fijn dat je lekker kan uithuilen wanneer je wil. Hij is er echt voor me en is zooo zorgzaam. Ben blij dat ik hem heb, ondanks het verdriet van nu maakt hij me zo gelukkig. Meiden kop op, onze tijd komt nog!!!
@chinwa jammer dat jij je ook hier "mag" melden. Is er trouwens een 'speciale' reden waarom jij naar het ziekenhuis bent gegaan? Liep je daar al, of ben je maandag met spoed gegaan? Ik was namelijk nog niet zover dat ik al een afspraak bij de vk had gemaakt. Dus het enige contact nu met de miskraam is met de huisarts geweest, maar ik hoor meer meiden over curretage etc. Hier was ik ook bang voor, maar gezien de afname van mijn lichamelijke klachten denk ik niet dat dit verder nodig zal zijn. Maar moet je nu bij een miskraam standaard ook op controle bij een vk of gyn? De huisarts zei dat ik volgende week eventueel nog mocht langskomen als ik wilde, maar er leek dus niet echt noodzaak (van hem uit) als het "gewoon goed" verliep..?? Ik heb verder ook geen zin in onnodige controles bij mijn huisarts dus als t niet hoeft ga ik ook verder liever niet. Maar ik denk ik vraag t toch even hier.