De vlindertjes van mei 2012.

Discussie in 'Miskraam' gestart door mei2012, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoi,
    nou ik baal als een stekker. niet omdat ik niet zwanger ben, baarmoeder was mooi schoon, maar ik heb een cyste op mijn rechter eierstok zitten. Volgens gyn kan het geen kwaad, maar houdt dat nu mijn menstruatie tegen, maar ik maak me er toch druk om...

2. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    @jel. Ik had ook een lege vruchtzak. Denk ook wel dat ik het daardoor snel een plekje heb kunnen geven. Ik leef echt met je mee. Wat moet dat moeilijk geweest zijn van je dochter! Respect! *knuffel*

@souries. Ohw meis!! En wat nu? Heb je daardoor die krampen. Blijf je nu onder controle of wat? Wat vervelend zeg! *knuff*

3. Jel

Jel Niet meer actief

Rammetje, ja zou best kunnen hoor dat je het daardoor sneller verwerkt, er zat gewoon weg niks.

Souries, wat balen zeg. Hopelijk word je dan snel ongesteld.

Hier nog steeds geen menstruatie. Mijn test was vorige week negatief, maar ben al wel een paar dagen achter elkaar moe, heb vanmiddag een uurtje op bed gelegen, doe ik normaal nooit.
    Straks ben ik toch zwanger en heb ik gewoon te vroeg getest. Maar mijn gevoel zegt dat ik niet zwanger ben.

4. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou Jel ik gun het je van harte om zwanger te zijn. Die moe-heid is een goed teken toch?? Heb je enig idee wanneer je weer zou willen testen als je menstruatie niet door komt?

5. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Hoi lieve vriesje..

Wat enorm verdrietig wordt ik van je berichtje! Kan me je gevoel zo goed voorstellen... Ook hier was de zs ontstaan na jaren van behandelen en 2 ivf pogingen. En het gevoel toen ik wist dat het mis was kan ik niet beschrijven. Ik was pas 6 wk en heb geen kloppend hartje gezien. Dus kan me indenken dat de schok van het verlies voor jou nog groter is. Op het begin heb ik een keer tegen mijn moeder gezegd: het klinkt heel stom maar kan me niet voorstellen dat ik meer verdriet zou hebben dan dit als millaman er niet meer zou zijn. Het voelde echt alsof er een enorm dierbaar iemand was overleden. Alleen was ik in dit geval dan de enige die het zo heftig voelde. Heel raar. De eerste weken heb ik iedere dag gehuild en bijna niet gelachen. Ik kon me niet meer voorstellen dat het minder werd. Nu zijn we bijna 2 maanden verder en huil ik bijna niet meer, maar de pijn en het verdriet is even groot, het leeft nu meer op de achtergrond. Of s avonds, als ik alleen ben en millaman al un bed ligt. Dat wij nu aan de vooravond staan van onze laatste poging doet gek genoeg goed. Ik hoop nu heel erg dat ik weer zwanger zal worden. Als ik me niet vergis ga jij weer opnieuw 3 pogingen vergoed krijgen. Ook al kun je daar nu denk ik nog helemaal niet aan denken, ik hoop dat het je over een tijdje weer hoop en moed kan geven. Voor nu wil ik je heel veel sterkte wensen en mocht je willen kun je me altijd een PB sturen. Denk aan je!

Voor alle andere meiden een dikke knuffel..

Liefs Milla

6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Lieve meiden omdat ik weinig toppics kan vinden waar er echt met elkaar gedeeld word zou ik me graag bij jullie willen aansluiten.

Ik zou 16 juni moeder worden van 2 prachtige kindjes
    helaas heeft het lot anders besloten .
    Op 14-11-11 hebben wij gezien dat beide hartjes van onze kindjes gestopt zijn met kloppen.
    Er was ook geen tussenschotje te zien( 1 eiige tweeling heeft een tussenschotje nodig ) dus deze zwangerschap was van begin tot eind risico vol geweest.
    ik was 9+2 dagen zwanger hartjes waren gestopt rond 8 weken.
    aanstaande donderdag word ik gecureteerd en zou dat de laatste dah wezen dat ik me 2 kindjes nog bij me draag.

Niks wees erop dat het mis zou geen.. geen bloed geen krampen helemaal niets! enigste wat er was is dat de kwaaltjes in mindere mate opkwamen en zelf had ik al het voorgevoel dat het niet goed zat.

Iedereen praat over een miskraam maar voor mij voelt het niet zo .. geen bloed geen krampen dus geen miskraam.( zo voelt het op het moment)

Pff ik vind het zo moelijk.. ik voel zoveel en ook zoveel weer niet .. sta op het moment op automatiche piloot om te doen wat ik moet doen.. voor mn zoontje zorgen en functioneren maar daar is ook alles mee gezegd ik ben er maar ik ben er niet .
    iedereen om me heen gaat verder maar ik sta stil ik kom niet verder en kan niet verder.
    ik weet dat de klap hier nog moet komen want ik weet het en ik voel het maar ik snap het niet.
    Heb nog niet kunnen huilen of kunnen schreeuwen mijn pijn en woede en ongeloof kunnen uiten.
    nu zitten ze nog bij mij dicht bij mn hart straks worden ze me afgenomen en dan is er niets meer dan een herinnering vol liefde voor mijn 2 kindjes mijn hart is gevuld door hun ..

Hoe moet ik het mn oudste dochter uitleggen? weer een terleurstelling te verwerken voor dat meisje( miskraam bij 13 weken gehad in juni) ze was al zoo bang dat het weer mis zou gaan ..

ik weet het , ik voel het maar ik wil het niet weten en ik wil het niet voelen...

7. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden,
    Wat een narigheid weer allemaal vandaag! Dikke knuffel voor jullie!

Ik ga morgen nog even mijn eigen gyn bellen of het wel wijs is om gewoon maar te wachten.. bij elke steek die ik voel schiet ik in de stress. Heb hele doemscenario's in mijn hoofd dat het iets kwaadaardigs is en dat straks mijn eierstokken eruit moeten... Weet wel dat negen van de tien keer cystes goedaardig zijn, maar ik ben zo klaar met tegenslag dit jaar. Vanaf oktober 2010 was het allemaal klote. en dan ging het weer beter, en hop weer een deksel op mijn neus.. gelukkig heb ik een hoop geleerd de afgelopen tijd, maar het is zo lastig om positief te blijven... hopen dat mijn gyn me morgen gerust kan stellen, pfff... bah, zou dit weekend met mijn werk naar dusseldorf gaan, maar heb er nu echt geen zin in....

sorry voor dit egogeklaag... zal morgen even reageren op jullie berichtjes!

8. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Vriesje, jeetje wat schrikken jouw bericht. Je gaat vol goede moed naar een echo en ziet dan dat stille beebje op het scherm. Dat beeld staat nog steeds in mijn geheugen gegrift. Zelf dacht ik dat ik het geestelijk goed verwerkt had, maar nu heb ik vannacht gedroomd over allemaal mensen die mij gingen vertellen dat ze zwanger waren en uitgerekend in mei. Nou, dat was huilen in mijn droom! Dit forum is heel fijn om wat van dat verdriet te delen met meiden die weten hoe het voelt. Welkom hier.

Thea23 ik herken helemaal wat je zegt. Een miskraam terwijl je daar geen fysieke signalen van merkt is iets heel vreemds. Het voelt gewoon niet zo! Ik wens je heel veel sterkte donderdag.

@souries echt wat enorm klote!!!! Ik kan me voorstellen dat je he-le-maal klaar bent met 2011. En die cyste is dus nog na de curretage gekomen? Denk je dat je klaar bent...

En Jel, ik blijf gewoon voor je hopen dat je toch zwanger bent. Wie weet ;)

Ik vertrek zo richting het ziekenhuis. Ben er heel erg klaar voor om dit lichamelijk af te sluiten.

Verder fijne dag dames!

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hallo Thea23, ik herken je gevoel ook..

Zoiets heet ook geen miskraam maar een missed abortion.
    Dat heb ik bij mijn tweede vlindertje ook gehad en dat voelt heel raar en onwerkelijk.

Heel veel sterkte!

10. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou na veel schommelingen met temperaturen na de curattage dacht ik in het weekend mijn ei gehad te hebben. Maar toen daalde hij weer. Om vervolgend vandaag weer te stijgen. Denk dat ik hem gister gehad heb (volgens temp) zelf denk ik dinsdag (hoop ik ivm klussen) hahahah. Laat hem nou maar hoog blijven...

Fijne dag allemaal.. En sterte voor zij die het nodig hebben

11. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    irritant is dat he Rammetje! Ik werd afgelopen zondag ongesteld terwijl mijn temp nog steeds bizar hoog was... Soms snap ik er helemaal niks van. Ik hoop dat je temp nu 2 weken mooi hoog blijft! Nee, sorry, 8 maanden mooi hoog blijft! :p

Ik moet morgen op bezoek bij mijn schoonzus die uitgerekend is op 2 februari. Dat is de datum waarop ik uitgerekend zou zijn als ik mijn 2e miskraam niet had gehad. Zie er zo verschrikkelijk tegenop om de hele tijd naar haar buik te moeten kijken (naar wat mijn buik had moeten zijn) en naar haar geklaag te moeten luisteren. Ze kan echt NIKS anders dan klagen terwijl ik NIKS liever zou willen dan met haar te ruilen... :(

Fijne dag meisjes

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    frusterend he Rammetje. Zo kan ik niet tegen gtst de laatste paar dagen. Dat kind is zwanger, maar wil het niet houden, grrrr...
    Naja, leve het relativeringsvermogen dan maar.

Ik heb besloten dit weekend niet naar Duitsland te gaan. zou met mijn werk gaan, maar kan wel een weekendje rust en sporten gebruiken. Alleen nog even bedenken hoe ik dit af ga zeggen, aangezien ze me gister op het laatste moment hebben toegevoegd. :D

13. Jel

Jel Niet meer actief

Goedemorgen.

Nou, ik ben eindelijk ongesteld geworden vanmorgen, op dag 49. Tsjonge dat mocht ook wel een keer. Kunnen we eindelijk weer door met zwanger worden, dus dat vind ik positief.

Thea23, helaas welkom in dit topic en sterkte met het verlies van de tweeling. :(

Souries, goed dat je het afzegt hoor, even lekker jezelf wat tijd gunnen.

Stella80, hoe is het gegaan in het zkh? Sterkte!

Rammetje, nou hopelijk is het raak dan. ;)

BB, oh wat klote zeg. Kan me voorstellen dat je van haar geklaag baalt terwijl jij niks liever had gehad. Daar heb ik ook een hekel aan. Succes bij je schoonzus.

14. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Dag dames,

De curretage is gisteren goed verlopen. Om 17 uuur zat ik al weer thuis aan een kopje thee. Ik werd huilend en paniekerig wakker uit de narcose, maar toen ik me eenmaal besefte waar ik was en dat het nu echt voorbij was voelde ik vooral opluchting.

Mijn buik voelt nu ook een stuk rustiger aan en ik heb ook helemaal geen pijn. Na alle onzekerheid van de laatste weken is dit me enorm meegevallen.

Sorry voor de ego post!

Jullie allemaal fijne middag, ik ga nog even wat series kijken en koekjes eten :)

15. Jel

Jel Niet meer actief

Stella, wat goed om te horen dat je je lichamelijk goed voelt na de curretage. Hoelang heeft de narcose bij jou geduurd? Ik werd om 12:15 uur onder narcose gebracht en kwam om 13:00 uur weer bij. 3 kwartier dus. Heb je ook spierpijn? Dat had ik tot een paar dagen na de curretage wel in mijn bovenbenen. Ik weet niet in welke posities ze mijn benen hebben geplaatst, maar in elk geval posities die ik normaal nooit aan neem.

Nu kun je het geestelijk een plekje gaan geven. Veel sterkte voor jou!

16. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    @stella, wat fijn dat het goed is gegaan, dan kan je het toch weer beter afsluiten.

@jel.. jammer.. heb echt zitten duimen voor je! nu duimen voor de volgende ronde.

@souries, ja ik kan daar ook helemaal niet tegen (gtst), zoveel mensen die het willen en niet "lukt" of goed gaat en dan het niet willen... kan er niet helemaal bij.

@BB. op die 8maanden hoop ik ook, maar je weet het nooit... ik snap helemaal dat je geen zin hebt om naar dat geklaag van je schoonzus te luisteren tuurlijk had je het veeeel liever andersom gehad, ze mag er alleen maar blij en gelukkig mee zijn!
    wel heel toevallig dat jullie dan rond dezelfde periode zwanger zijn geraakt.

17. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @Stella: goed om te horen dat een curettage ook weleens meevalt ;)
    Ik heb tot nu toe alleen spontane miskramen gehad, maar het kan natuurlijk ook zomaar eens zijn dat er wel een ingreep nodig is (afkloppen)
    Ik hoop dat je snel weer voor een nieuwe zwangerschap kan gaan meis!

@Rammetje: ja, we zijn idd op hetzelfde moment zwanger geraakt, en op de dag dat ik mijn miskraam kreeg hoorde ik van haar dat ze zwanger was. Dubbel erg dus...
    Nou, wish me luck; moet vanmiddag zonder huilen de babykamer bewonderen en diep ademhalen als ze klaagt. Ik ben nu maar vast aan het "voorhuilen" (dat wil nog weleens helpen) Ik heb dat topic geopend met liedjes die mensen draaiden na het verlies van hun kindje en daar zitten een hoop tranentrekkers bij. Succes verzekerd...

18. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha ladies,

Lekker weekend! ben kapot! weer menstruatiekrampen hier, hopen dat het doorzet, kan ik volgende week laten kijken of dat ding weg is en opnieuw gaan tellen.

@Jel, kan het niet zijn dat jij ook een cyste had? schijnt heel vaak voor te komen en meestal zonder dat vrouwen het merken en wanneer dan de menstruatie komt, verdwijnt het vanzelf. Maar het houdt ook de start van je menstruatie tegen, dus daarom dacht ik dat...

@stella irritant he, dat je alleen de horrorverhalen leest op internet. Ga je zo aan twijfelen, maar ik denk dat meer dan de helft van de curretages goed verloopt,alleen daar lees je niks over. Fijn dat het bij jou ook is meegevallen.

nou ladies, ik ga pannekoeken bakken, had ik vanmiddag zo'n zin in! Vriendlief niet zo, maar hij past zich helemaal aan :)

19. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    @BB. Misschien iets te laat maar good luck! Ja dat topic van die liedjes hou ik ook een beetje in de gaten. Er zitten echt tranentrekkers bij. Toch wel fijn op even lekker een potje te *janken*

20. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb ook pcos. ( PCOS ) dus daardoor heb ik ook een onregelmatige menstruatie. Hoewel het de laatste maanden voor de laatste zwangerschap regelmatig was, elke 41 dagen. Wel een lang cyclus maar wel regelmatig zeg maar.

Ik heb ook nog heel fijn andere verschijnselen die bij PCOS horen. Overgewicht, insuline resistentie en dus een onregelmatige ovulatie en menstruatie. Erg vervelend allemaal om te hebben. :(

Deel Deze Pagina