De vlindertjes van mei 2012.

Discussie in 'Miskraam' gestart door mei2012, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chinwa

chinwa Lid

21 aug 2011
    99
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hee Souries, idee om nog even te wachten met de medicijnen? Misschien springt je ei vanzelf nog wel. Ik zou er gebruik van maken en lekker om de dag klussen. Wie weet is het nog raak ook!!

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh ja,zou dat kunnen dan?alsnog zwanger worden met dit eitje??

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja, Souries. geen kans onbenut laten idd! Dit moet wel haast een megagoed ei zijn ;)

Succes meis!

4. chinwa

chinwa Lid

21 aug 2011
    99
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Niet geschoten is altijd mis. Ik zou inderdaad de kans niet onbenut laten!!

5. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja souries. Precies wat Chinwa en BB ook zeggen ook deze kans moet je niet laten schieten.

Hoop voor je dat je ei snel nog zelf springt en in zou nog even wachten met de medicijnen.

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmm,beetje stomme vraag misschien maar heb je dan niet meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

7. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohw dat zou ik echt niet weten. Dat heeft volgens mij niet te maken met hoelang het duurt voordat het eitje springt. Misschien wel met de grootte ervan?? Sorry kan ik niet echt antwoord opgeven

8. chinwa

chinwa Lid

21 aug 2011
    99
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb het even proberen op te zoeken en dit is wat ik er over heb gevonden (een deel ervan dan)

Wat is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
    We spreken van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wanneer de bevruchte eicel zich, in plaats van in de baarmoeder, innestelt op een andere plek. Buitenbaarmoederlijke zwangerschappen kunnen zich voordoen in de eileiders, de eierstokken, de baarmoederhals of in de buikholte.

De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschapVan iedere honderd zwangerschappen is er een buitenbaarmoederlijk. De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is groter wanneer de eileiders zijn beschadigd. Dit kan bijvoorbeeld door een ontsteking in de onderbuik (bijvoorbeeld een gesprongen blindendarm of Chlamydia, zie hieronder) of operaties in de buikholte. Ook een spiraaltje vergroot de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heb je eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, dan is er een kans van ca. 12% op herhaling.
    Chlamydia
    Als de moeder ooit last heeft gehad van de SOA Chlamydia, is er een sterk verhoogde kans op onvruchtbaarheid en/of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Chlamydia kan een ontsteking van de vrouwelijke geslachtsorganen (waaronder de eileiders) veroorzaken, die weer een verstopping of verklevingen tot gevolg kan hebben, waar de eicel in kan blijven 'hangen'.
    Wat gebeurt er precies bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
    Meestal nestelt de eicel zich in in een van de eileiders. Doordat het embryo groeit (en de placenta het weefsel aantast) zwelt de eileider, wat bloedingen tot gevolg kan hebben en er uiteindelijk toe kan leiden dat de eileider barst.

Als ik dit zo lees dan denk ik niet dat je door een te late ei BBZ kan krijgen.. maar ik ben geen expert dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Au!!krampen hier!net een aleve feminax ingenomen,hoop dat t zo zakt maar ergens ook wel blij dat EINDELIJK menstruatie op gang schijnt te komen na 62 dagen,pfffff

10. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    @souries. Dat zou wel fijn zijn dan weet je waar je aan toe ben. Heb je die medicijnen genomen of niet?? Dan kun je je gaan richten op de nieuwe klus periode!!

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee,geen medicijnen ingenomen dus zou fijn zijn als t niet alleen bij buikpijn blijft.inmiddels al anderhalve dag nu en darmen van slag dus mag nu wel komen!

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kleine update...zaterdag eindelijk bloeding gehad.zondag nog een beetje en nu alweer bijna over.morgen telefonische afspraak met gyn om te overleggen of er nog een echo nodig is om eistok te bekijken.hoop t wel.weet ik.maar war ik.aan toe ben!

13. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Pff Souries, wat een gewacht zeg. Ik ben net deze week ongesteld geworden. Ik moest er echt van huilen, alsof ik ineens echt weer verder kon.

Het duurde bij mij ook even voor het op gang kwam. Twee dagen bruinverlies en toen pas echt goed ongesteld. Hoop dus dat het bij jou ook doorzet.

Ik duim met je mee!

14. Melief

Melief Niet meer actief

Hoe is het met jullie? Zijn jullie de feestdagen een beetje doorgekomen?
    Ik heb het zelf erg moeilijk gehad...

15. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ha, nieuw leven in het meimamma's forum!

Wat vervelend het te horen dat de kerst zo zwaar was Meilief. Ik was tegen die tijd erg gefocussed op onze eerste klusronde na de curretage (stiekem ovu-testje gedaan) dus het viel me mee.

Wel heb ik een hele mooie ring van mijn man gehad voor ons sterretje met een heel lief kaartje erbij. Nou, toen kwamen de tranen wel even.

Maar al met al ben ik vooral opgelucht dat mijn lichaam weer gewoon lijkt te werken na de operatie. Maar het zou natuurlijk wel super zijn als alle meimamma's gewoon weer lekker snel zwanger worden in 2012!

Knuffel!

16. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het zette niet door bij mij maar inmiddels verlies ik al drie dagen voor mijn grvoel liters bloed dus denl dat dit hem eindelijk is.dinsdag naar gyn voor controle...

Feestdagen waren hier heerlijk!!!

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek geopend.

Lotte

18. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb hem weer even opgezocht dames, hoe is het met jullie?
    We gaan langzaam naar de uitgerekende datum toe en zie helaas nog weinig goed nieuws...

19. Jel

Jel Niet meer actief

Hoi Melief,

ik sta er nog wel eens bij stil dat mei inderdaad de maand was dat ik en vele anderen een kindje zouden krijgen. Zou wel weer even een vreemde maand worden.

Maar afgelopen donderdag hebben we weer positief getest en blijk ik zwanger te zijn. Vandaag was een spannende dag. Ik had bloedverlies en ben in het zkh geweest voor een echo. Daar bleek een prachtig kloppend hartje in mijn buik te zitten. Dus eind goed al goed. Het bloedverlies is bijna weer gestopt dus hopelijk blijft alles goed gaan. Maar zit nog wel een beetje in onzekerheid hoor...

Hoe gaat het met jou Melief? En met de andere dames?

Ik hoop dat jullie ook gauw een wondertje mogen ontvangen.

20. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He Jel! Wat een goed nieuws zeg!! Gefeliciteerd! :)

Hier inmiddels alweer 2 miskramen verder (zie mijn handtekening)
    Ik zou mezelf bijna een pro gaan noemen... :)

Maar ik zit niet bij de pakken neer en heb het heft in eigen handen genomen! Volgende week een afspraak bij een expert-immunoloog in Dusseldorf en 22 mei naar dr de Sutter in Belgie.
    Er moet gewoon iets zijn waardoor mijn lijf al 5 keer in 11 maanden tussen de 5e en 6e week het vruchtje er uit schopt! Ik geloof in ieder geval niet meer wat ze me hier in Ned proberen wijs te maken, nl dat het pech is en dat ik moet blijven oefenen... Pffffff

Deel Deze Pagina