Haai haai Wij hebben een nieuw huis gekocht . Met een zwembadje erbij Ontzettend gaaf ding maar mijn kinderen kunnen nog niet zwemmen . We willen dus iets maken om het goed af te kunnen sluiten / dekken . Heeft iemand hier ideeën en tips voor ? Ik zal een foto bijvoegen Liefs muis
Hier bestaat toch zeil voor??? Ik zou het wel geheel afdekken omdat er anders blaadjes/zand/beestjes in gaan drijven en er nogal wat liters water in moet dat je ook niet zo 1, 2, 3 het zwembad leegkiept en opnieuw vult. Wel gaaf
Ik zou eens navraag doen bij een zwembadspeciaalzaak. Die weten vast een oplossing. Ik zou zeker voor iets dichts gaan. Ivm vuil, maar ook omdat kids hekjes e.d. vaak heel aantrekkelijk vinden om op te gaan klimmen en zo. En daar kunnen ze dan ook weer overheen kieperen. Maar wat een ontzettend gaaf zwembad. Heerlijk. Vooral nu met deze hitte!
Ik zou een hekwerk doen, geen zeil. Als je op zeil valt, komt er nog steeds een flinke laag water op het zeil en volgens mij raak je ook heel erg verstrikt in het zeil. Denk dat je daar zelfs mét zwemdiploma goed in kunt verdrinken. Mijn schoonouders hebben een soort kant-en-klaar hekwerk dat ze om de vijver zetten als wij er met onze dochter zijn. Het bestaat uit allemaal dunne houten paaltjes (ca. 1 m), die met ijzerwerk aan elkaar zijn gemaakt. (Zoiets Kastanjehek | Hekwerk op rol - Tuinafscheiding.nl) Ze hebben dit zo bij de bouwmarkt gehaald. Je kunt het zo oprollen. Aan beiden uiteinden hebben ze er twee haken in gezet. Die haken passen weer in een oog dat ze in de schutting hebben gedraaid. Mijn schoonvader, die erg handig is, heeft dit ook gebruikt om een permanent hekwerk om de vijver van zijn buren te zetten, i.v.m. hun kleinkinderen. Ik kan me overigens voorstellen dat er mooiere oplossingen zijn voor als je iets permanent wil neerzetten. In die tuin van de buren staat het wel mooi, maar het past ook bij de uitstraling van de tuin. Ik kan me voorstellen dat zoiets niet elke tuin mooi staat.
HAHAHA nou als ik die kan krijgen PERFECT!!!!!!! Een zeil kan inderdaad, maar is niet veilig, kunnen ze nog onderdoor schieten. Ik heb al op internet zitten speuren maar de meeste dingen zijn echt ontzettend duur. Dus ik dacht misschien is hier ergens iemand die ook zelf iets heeft gemaakt. Het zwembad heeft een heel filter systeem en reinigt zichzelf. Hoeft maar 1 keer gevuld te worden in de zomer. Dat is dus ideaal.
Voor de zomer kun je een dun isolerend zeil gebruiken wat de warmte in het water houdt en de vliegjes en wespen buiten. Voor de winter heb je een steviger afdekzeil nodig bijvoorbeeld gemaakt van zeil waar ook boten mee worden afgedekt. Je maakt dan het beste een constructie waarbij het zeil in het midden hoger is dan aan de randen om te voorkomen dat er water op blijft staan. En ja een hek met de kleintjes zou ik ook zeker doen maar los daarvan moet je een zwembad ook altijd afdekken 's nachts anders is het binnen de kortste keren zo smerig.
Ja vlonder had ik ook al aan gedacht . Is misschien wel beste optie nog. deksel gaat niet werken. Hij is best groot
Kun je niet zelf van hout een soort vlonder maken? Ik.zou dan een vlonder maken die lijkt op een oprolbare (goedkope) bedbodem -> planken aan elkaar gemaakt door er dik band doorheen te weven. Dan kun je hem oprollen en neemt hij niet zoveel ruimte in als je hem weg wil leggen.
Wauw!! Zo'n zwembad wil ik ook!! Op zwembadafdekkingen.nl hebben ze verschillende oplossingen. De prijzen zijn erg wisselend. Ik denk dat je bij zelf maken ook behoorlijk wat kwijt bent aan materiaal! Geniet van het zwembad en jullie nieuwe huis!