Hangt ervan af wie het zegt.. de mensen die weten dat ik zwanger ben en me dikzak of wat dan ook noemen daar kan ik wel om lachen.. eerlijk gezegd vind ik het nog leuk ook, want het mag gezien worden.. Maar mensen die ik niet ken en zoiets tegen me zouden zeggen dan zou ik echt een minderwaardigheidscomplex krijgen, ben heel gevoelig voor dat soort uitspraken.. daar kan ik me echt rot door voelen!
Wow, wat lees ik hier! Ik snap dat als iemand zo ongepast tegen je praat, het heeeeel moeilijk is om nog beleefd te blijven! Wat een gekken zeg
So dan, ben je lekker van je zwangerschap aan het genieten, krijg je zoiets over je heen.......ik persoonlijk zou dan echt alle hormonen in mijn lijf aan het werk laten gaan hoor, schandalig gewoon!!
Gelukkig hebben ze mij nog nooit zoiets gezegd, want mijn reactie zou ook niet mals zijn, poeh he!!! Niks van aantrekken hoor! Wat je zegt, er groeit wel mooi een kindje in!!!
Mijn nicht noemt me dikkie dik, dit omdat ik gek ben van dikkie dik en voor de baby veel dikkie dik spulletjes heb gekocht en ik heb nu eenmaal een dikke buik, en van haar kan ik het hebben want ik weet dat ze het niet kwetsend bedoelt. Maar als een vreemde of een vage kennis een kwetsende opmerking zou maken zou ik zeker weten uit m'n slof schieten. En die stomme meiden in de dierentuin, die had ik mooi voor "aap" gezet daar die had ik echt te kijk gezet!
Zo die had het geld voor zijn tramkaartje toch ergens vandaan kunnen vissen waar de zon niet schijnt. Wat een aso.
vol verbazing lees ik dit topic. wat kunnen sommige mensen toch afschuwelijk hard en bot zijn zeg, verschrikkelijk, dat onze maatschappij toch zo in elkaar zit.
Heb ook wel een opmerkingen gehad als "weet je zeker dat het er geen 2 zijn?!" Of jii hebt flini gegeten gisteren. Probeer er altijd een grapje van te maken op t moment zelf. Maar achteraf denk ik grrrr had gewoon wat naars terug moeten zeggen..! Sommige opmerkingen.. bah !!
Kreeg een keer van iemand de opmerking :"Bohhhh, wat ben jij dik!!" Mijn respons:"Ik ben zwanger, wat is jouw excuus?" Madam droop gelijk af
Wat ik wel heb meegemaakt: Ik heb een maagverkleining gehad drie jaar geleden en ben 45 kilo afgevallen. Woog 63 toen ik zwanger werd. Vriend van onze vriendengroep(voornamelijk van mijn ventje) zegt : 'zwanger!? Oei das wel jammer,zoveel afgevallen en dan zwanger,dat is niet slim hè' Heb hem toen gezegd dat ik 23 jaar ben en niet van plan was om voor mijn Gewicht een kind te ontzeggen,dat ik dat wel heel dom zou vinden. Wat had hij nu verwacht zeg...
Ik heb van de week ook zo iets achterlijks gehad.. Sta bij de kruidvat, en daar loopt een man, vrouw, kind en sm? Anyway man was niet erg vriendelijk richting zijn vrouw die een zak snoep stond te maken ( schiet eens op heb honger etc). Ik pak zoogcompressen en ga in de rij staan om af te rekenen. Staat die vent achter mij en zegt dus keihard ow daar mag er straks 1 lekker aan die dikke tieten zuigen Heb hem toch wel even duidelijk gemaakt dat ik dat soort opmerkingen van wildvreemde niet accepteer en dat hij dat soort taalgebruik en acties bij zijn vrouw mag houden.
dat meen je???!!! Wat asociaal!! Zei die vrouw er nog wat van?? Heb je m met de zoogcompressen om zn oren geslagen??? Het zou je kerel maaar zijn die zoiets zegt....
Vrouw stond helaas niet in de buurt.. Ik heb hem met woorden om zijn oren geslagen, was echt woest en beledigd bah krijg er nog de kriebels van.
Omg Marietje, jouw ervaring kan ook wel tellen...... Tramchauffeur heeft ook nooit een kaartje willen geven trouwens dus ben ik gewoon gaan zitten met een boel stomverbaasde mensen als getuigen mocht er controle komen. Een paar mensen namen het voor me op maar de man dreigde al snel om iedereen eruit te zetten. Hij reed ook veel te snel. Ik moest op tijd op het werk zijn dus heb het maar uitgezeten. Mijn man was woest en belde meteen naar de maatschappij maar moesten het op papier zetten. Gedaan maar ja standaardbrief terug...... En dat terwijl ik jaren een abonnement had gehad maar niet verlengd voor de laatste paar weken dat ik nog moest. Wat ik wel gedaan heb is het gepaste geld bij de klachtenbrief gestoken want de dame aan de lijn zei "je vrouw reed dus in het zwart meneer......."
Helaas heel erg herkenbaar, en het ergste is nog wel dat het altijd uit een onverwachte hoek komt. Van mensen waarbij je een bepaalde professionaliteit verwacht, een bepaald boegbeeld zijn of gewoon voor jou 'een streepje voor' hebben of kennis of iets dergelijk. Dat komt te vaak voor en dat is erg jammer. Men reageert vanuit eigen interpretatie en onkunde. Maar dat is dan hun verlies. Ik kan er ook regelmatig kwaad om worden, maar wanneer je dat doet, zijn er natuurlijk altijd andere aso's die dan direct mee beginnen te bashen. Erg spijtig, mja, dat is tegenwoordig hoe het er aan toe gaat. Je moet gewoon flink van jezelf afbijten!
Wow, ik schrik echt van de opmerkingen die sommige van jullie te verduren krijgen. Belachelijk dat dit gebeurd. Als iemand dit bij mij zou flikken hebben ze 2 labradors aan hun broek hangen want ik heb geen problemen met even de leiband losmaken hoor