de volgende die wat zegt in deze 'trant' hak ik zijn kop eraf grrrrr

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siren84, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Mijn moeder was zo blij met het nieuws dat ik zwanger was, dat ze mijn zussen en hun mannen uitnodigden om samen op restaurant te gaan eten. We hadden afgesproken dat ik hen daar het leuke nieuws zou vertellen. Mijn schoonbroer kwam net van een ander feestje waar hij al heel wat alcohol had gedronken, dus hij was al wat dronken toen hij aankwam op restaurant. Toen ik het blije nieuws vertelde heeft heel de tafel van hem de hele avond mogen aanhoren wat een grote vagina ik wel niet zal hebben na de bevalling (waarbij hij telkens met zijn armen een beweging maakte van 1 meter lang). Ik kon hem echt een klap verkopen!

Vorige week zijn we met enkele vrienden een weekendje weg geweest. Met de dames gingen we naar de supermarkt om eten te halen voor iedereen. 1 van de andere dames is ook zwanger en we lopen bijna gelijk van datum. Zij heeft al een mooi buikje, van mij is er nog niet echt iets te zien. een andere vriendin had tijdens onze zoektocht in de supermarkt enorme honger waarbij ze een pakje koeken opende en ze begon op te eten. Toen we aan de kassa kwamen gaf ze die man het pakje koeken om af te rekenen. Er zat nog maar 1 koekje in waarbij ze de uitleg gaf dat we met 9 mensen aan de koekjes hadden gezeten, 7 volwassenen en twee baby's (waarbij ze een gebaar maakte naar onze buikjes). De man aan de kassa heeft toen voor heel de supermarkt staan 'grappen' tegen zijn collega dat ik schijnzwanger was en even later dat die vriendin 4 maanden zwanger was en ik van vannacht. Waarbij de halve winkel me stond uit te lachen, echt gênant.

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

@ edel: thanks voor de opbeurende woorden. Ik ga na deze zwangerschap ook hard aan de gang om de extra kilootjes eraf te krijgen. Had wat meelifters na de hormoonbehandelingen en de 1e zwangerschap. Hopelijk duurt het niet al te lang voordat ik weer een beetje normaal im shape ben.
    Je hebt gelijk, ook niet elk slank persoon is per definitie mooi. Wel jammer men elkaar niet kan respecteren om wie we zijn.
    @brunette: jouw voorbeelden zijn ook niet leuk! Wat erg dat iemand je zo voor schut zet in de winkel.

3. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    @roos25: graag gedaan! Ik ook na de zwangerschap ze! Ik heb redelijk veel kleren die ik niet weg wil!!!!!!

4. Mommy1988

Mommy1988 Lid

27 jun 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nare reacties gehad nu al (ben pas 11 weken zwanger maar je ziet het al wel goed ) aangezien dit ons vijfde kindje wordt krijg ik voortdurend te horen dat vier al te veel is. Ook de opmerking dat mijn man waarschijnlijk straks wel helemaal niks meer voelt als hij bij mij naar binnen gaat is me om de oren gevlogen de persoon die dit gezegd heeft kreeg vervolgens van mij een draai om zijn oren terug ,bah bah bah dat er zulke mensen bestaan !!!!!!!

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik kreeg bij mijn eerste de opmerking van de stiefvader van me beste vriendin: 'goh, wel een beetje jong hè?' (ik was net 20)
    Hij was 56 en zijn vriendin was ook zwanger, de man was tegen mij altijd al een sarcast want we mogen elkaar al niet vanaf begin.
    Ik gaf de opmerking: 'ja ik ben jong, maar alsnog beter als bijna gemummificeerd!'
    Flikker op zeg! Wie denk je dat je bent ouwe lul dacht ik dan ;)
    De moeder van me beste vriendin waar ik op dat moment even woonde lag in een deuk en gaf me groot gelijk haha!

Nu krijg ik vooral de opmerking 'jeetje dat doe je goed, al op de helft en nog zo'n figuur!' Dus die opmerkingen vind ik alleen maar leuk! :D
    Maar sommige mensen kunnen ook zo een blik geven van je zal wel niet genoeg eten ofso of heb je weer zo een grietje die zich zwanger heeft laten schoppen....
    Ze zeggen het nog net niet maar hun gezicht spreekt boekdelen!

Sommige mannen/vrouwen ook, 'goh je word wel dik hè?' Uhhh ja ik ben zwanger en wat is jouw excuus?!
    En klaar zijn ze dan ;)

Maar meiden heb schijt aan al die mensen! Heb ik ook!
    Trek vooral je mond open als het je niet zint of je kwetst!
    We zijn ZWANGER en maken een mooi kindje!
    Wees daar hartstikke trots op!!
    Zo trots dat andere mensen er jaloers van worden haha! ;)

6. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Echt erg hoe mensen kunnen zijn! Sta echt versteld van sommige opmerkingen echt niet meer normaal.
    Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben echt veel aangekomen. Niet alleen mijn buik maar overal ben ik aankomen.
    Iedereen in de fam grapt nu heeJ BIG MAMA, dat is nu tegenwoordig mij naam. Maar dat zeiden ze ookal toen ik pas zwanger was en helemaal geen buik heb.
    Ik kan er in principe wel om lachen maar op een gegeven moment word je er wel moe van. Zelfs de kinderen noemen me hierdoor dikke tante of big mama, je bent gwn dik.
    Ik denk dan pff hallo mensen ben zwanger.
    Het erge is ik weet dat ze t als grapje bedoelen maar t is gwn irri.

7. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Ben deze hatelijke reactie nog vergeten toe te voegen: Toen we bekend maakten dat ik zwanger was, heb ik enkele keren als eerste reactie gekregen "en was het gepland?". Mijn vriend en ik kennen elkaar al van toen ik 14 jaar was, we gingen altijd weg met dezelfde vriendenkring, ik ben er nu 23 en hij is nu 26 jaar. We hebben 2 jaar samen een huisje gehuurd en nu wonen we al 1 jaar in ons huisje die we samen hebben gekocht. TUURLIJK IS HET GEPLAND!!!!! Ik zou het nog niet zo erg vinden moest bijvoorbeeld mijn beste vriendin dit vragen, maar soms kreeg ik die reactie van mensen die ik amper kende, vond ik echt enorm onbeschoft!

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    De vraag of het gepland was heb ik ook gehad. Ben ook 23 en vriend 26. Wonen al 4 jaar in een gekocht huis en al 6 jaar samen dus ja het was gepland. Sjongejonge. Nu zijn wij afgelopen vrijdag getrouwd, voor een kindje waren we al een tijdje bezig maar dat lukte nou eenmaal niet meteen dus daar zijn wat maandjes over heen gegaan. Toen mijn man mij vroeg te trouwen, hebben we de baby op een laag vuurtje gezet, hoe cliche daarna ontdekte ik zwanger te zijn. Maargoed als je dus met je zwangere buik verteld dat je gaat trouwen vraagt werkelijk iedereen of het een "moetje" (verplicht nummertje) is. Of ja dat zal wel nu je zwanger bent he? Nee dus! Elke keer weer opnieuw uitleggen, daar ben je snel klaar mee. Flikker toch op :p Dus ik ben mooi met een 7 maanden zwangere buik getrouwd en het was geen "moetje" !!

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik kreeg de vraag of mijn zwangerschap van mijn vriend is..

10. Ik kreeg de vraag of het gepland is ook... En wij waren zelfs al getrouwd. :( Ik vind het echt een onbeschofte vraag eigenlijk...

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Tjah.. over dat al dan niet gepland zijn kan ik ook meespreken. Ik ben 22 als mn tweede kindje wordt geboren. Kan je raden hoe vaak ik die vraag te horen krijg :) Terwijl we alles best goed voor elkaar hebben. We hebben een eigen huis gekocht, ik heb een hogeschool diploma en werk, we zijn getrouwd, ... Ach, laat ze maar praten.
    Vaak reageer ik met mijn allerflauwste mopje: neen hoor het kindje is niet gepland, dit keer hebben we het gezaaid...

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Nouja wil niet veel zeggen hoor maar ik ben 25 als de 2de word geboren en ze waren allebei niet gepland.
    Waar het om gaat is dat ze gewenst zijn!
    Iedereen heeft zowieso ze smoelwerk te houden over gepland zijn of niet, het zijn jouw kindjes. Je neemt geen kids voor de geluk van een ander

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @siren84 collega van manlief. was op kraambezoek een week na geboorte van kleine meid. Kijkt hij naar de fotowand. Zo jij bent echt niet meer zo slank :O. Ik 'he wordt er 1 wakker, heb net afgehangen wat denk je zelf!!" Hij kon door de grond, was best boers hahaha

En vooral vanaf 32 weken, heb je er 2( 3of 6) 0f ow die moet zeker eerdaags komen zeker pfff. Nee....
    en het al om bekende hardop in de trein 2 meiden ook rond mijn leeftijd 'ach nee alweer een tiener moeder op deze wereld. ze kan vast niet voor het kind zorgen en doet dat vast van onze belastingcenten met al die uitkeringen.' Ik draai me om, 'he tang je moet je b*k houden ik ben bijna 30 hoor, geef niet. Weet niet wat voor creme jij gebruikt :D' Ze was wel beledigd hihi.

14. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Mijn man en ik waren nog maar drie maanden samen toen ik zwanger werd van ons eerste. Wij waren meteen heel blij ermee en we begrepen de reacties van de omgeving (toen Jarne geboren werd waren we 25 en 27). Twee jaar later werd ons Maya geboren (dit keer wel gepland en evenveel gewenst). We trouwden en kochten een huis. Nu zijn we zwanger van ons derde kindje en de eerste opmerking van mijn eigen moeder "dat ga je je beklagen....drie en je hele leven moet je nu opgeven (wtf ik kies ervoor hoor met plezier) en je hebt al een jongen en een meisje"....... Helaas nog vaak de opmerking gekregen....... Ons zoontje heeft ook autisme (type 7) en dan kregen we opmerkingen van ja maar jullie hebben al zorgen genoeg.... Euh Jarne doet het dus prima! Kei vrolijk vriendje van mama en papa en doet het met de nodige begeleiding uitstekend! Jarne voelt zich goed en kijkt uit naar zijn tweede zusje maar de omgeving ziet zijn label alleen maar.....

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik was net bevallen van mijn zoontje, hij was 2 maanden oud, toen een verre vriend van mijn vriend vroeg "wanneer ik uitgerekend was"...
    Het schaamrood steeg toch naar zijn hoofd toen hij ineens mijn vriend zag met de kinderwagen... Ik mega ambetant natuurlijk.

16. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Toen mijn ex te horen kreeg van een vriend dat ik zwanger was vroeg hij ook "van wie?" :$

17. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    toen ik hoogzwanger was van de eerste waren we met vrienden een avondje aan het pokeren.
    1 vriend (vooral van mijn man niet van mij) zat de hele avond te zeiken tegen mij dat ik niet te genieten was, dat ik zo dik was, dat ik maar snel moet bevallen want dan was het tenminste rustig etc.
    op een gegeven moment heb ik tegen mijn man gezegd dat ik stantepede naar huis wilde, had de tranen in mijn ogen. hij wilde niet mee. gen huilend alleen naar huis gegaan.
    de week erna waren zijn beste vriend en zijn vriendin bij ons en die meid begon tegenover mij over die geweldige pokeravond.
    mijn man en zijn vriend hadden echt zo iets van waar hebben jullie over? zij hadden er niks van meegekregen omdat ze te druk waren met bier drinken en roken op het balkon. nu pas snapte mijn man waarom ik toen naar huis wou en hij was woest, maar heeft er niks mee gedaan.

18. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Mijn buikje was niet zichtbaar tot 20 weken.sindsdien groeit die goed :) ik fier natuurlijk.
    Zegt men schoonma en schoonoma :'wat een dikke pens heb je gekregen,oma en ik hadden het er al over dat je een serieuze dikke pens zal hebben tegen dat je moet bevallen'

Ja leuk dan trut.

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja de vraag...is het gepland? Lijkt standaard. Hier ook gehad bij de 2e...zucht!! Ik ben 28, ml bijna 30 en nee....eigenlijk komt dit kindje eerder. Hadden toch altijd 2 in de planning mocht het ons gegeven zijn. Maar dat zeggen we niet natuurlijk.

20. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    gelukkig niet alleen een leuke tante die zegt pfff je bent wel zwaar geworden zeg( 15 kilo aangekomen nu)

tja ik denk zak er lekker in....
    Zegt meer over hun als over jou...
    Maar kan me voorstellen dat het je kwetst....

Sterkte en hoop dat je alleen nog maar leuke mensen tegenkomt nu!!!

X

Deel Deze Pagina