De voortdurende verhuizen twijfel..help

Discussie in 'De lounge' gestart door Lils, 13 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hallo,

Mijn vriend en ik zijn al enige tijd aan het twijfelen/discussieren over wel of niet verhuizen.
    We wonen in een huurwoning, maar eigenlijk is er van alles mis.

1. Het huis is super slecht geisoleerd en heeft zelfs nog steeds enkel glas met ( in slechte staat verkerende) houten kozijnen. In de winter is het dus echt stervenskoud, vooral op de slaapkamers en we stoken ons scheel.
    2. De huizen in onze straat zijn ontzettend gehorig, als in ik hoor mijn buren letterlijk naar de wc gaan.
    3. Ik vind het huis eigenlijk net te klein, al helemaal na de komst van de 2e.
    4. We hebben aan 1 kant gewoon echt heel vervelende buren:(

Maaarrr aan de andere kant:
    We wonen schuin tegenover de basisschool waar mijn oudste heen gaat. ( Hij zit in groep 7 nu)
    De gastouder van de jongste woont hier meteen om de hoek.
    Enn, ik werk hier in mijn eigen wijk.. ik ben postbezorgster en mijn bezorgwijk is dus mijn eigen wijk..

Wat zouden jullie doen? Verhuizen of toch niet?

Groetjes Lils

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ik zou het wel weten ja! Op zoek naar een andere huis in een wijk naar jullie keuze. Je hoeft niet dringend weg dus jullie kunnen rustig kijken.

Wooncomfort vind ik erg belangrijk.

Paardenbloem, Chillin en puzzelstukje vinden dit leuk.
  3. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Het is net wat jullie belangrijk vinden!
    Ik zou het ook wel weten.. Ik vindt wooncomfort belangrijk, net als een beetje milieubewust. Voor mij gaat dat absoluut boven een basisschool voor mn deur en zo dicht bij mn werk wonen.
    Makkelijk om de basisschool tegenover je deur te hebben (hoewel ik er niet aan moet denken, mij teveel heen en weer gerij van auto's en fietsers), maar als je een paar straten (of iets meer) verderop woont is het nog steeds prima toch? Wil je graag werken in de wijk waar je woont? Zo niet heb je wat meer keuze uit woningen.
    Buren heb je natuurlijk niet voor het kiezen, het kan maar zo dat je het de volgende keer ook niet treft.
    Ik zou eens rondkijken wat er zoal aangeboden wordt:)

dds vindt dit leuk.
  4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Isolatie, gehorigheid en de buren zijn in een koopwoning wel vaak wat beter... zijn er koopwoningen in jullie wijk?

5. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Wij hebben ook jaren getwijfeld over wel/niet verhuizen om verschillende redenen. Uiteindelijk verhuisd toen ik zwanger was van nr 4 en geen seconde spijt gehad. Ons huidige huis heeft voor en nadelen tov vorige huis....maar zou niet meer terug willen en t geeft ook rust dat we niet meer bezig zijn met verhuis-twijfels

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Hier ook lang getwijfeld, we woonden zo fijn in ons huurhuisje pal naast het bos! We zijn vooral gaan kijken voor extra ruimte en kosten (kopen is per maand vaak goedkoper dan huren) en nu wonen we al een tijdje in ons koophuis. Zoveel fijner!

Meer ruimte en betere buren.
    En we zijn in dezelfde wijk gebleven. Dus ik zou gewoon rustig rondkijken

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou gaan verhuizen. Wooncomfort vind ik toch net wat belangrijker.

8. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hoi hoi,

Bedankt voor alle reacties.
    Ik ben zelf ook een stuk meer voorstander van het verhuizen dan mijn vriend:)

Wat hem het meeste tegenhoudt is dat we hoogstwaarschijnlijk niet in hetzelfde dorp zouden blijven, aangezien hier verder niet echt wat te krijgen is, behalve hetzelfde soort huis of heel duur.
    We zouden dan uitkomen bij een nabijgelegen stad(je) waar ik ook best al een paar mooie huizen heb gezien.

Het grote nadeel daarvan is dat ik de oudste dan dus wel elke dag naar school zou moeten brengen en halen en waarschijnlijk moet gaan uitkijken naar een andere wijk/ander werk.

Vriendlief lijkt het dus een beter idee om op zn minst nog zon anderhalf jaar te wachten tot de oudste naar vo gaat en dan pas te gaan kijken voor een woning ergens anders. Op zich natuurlijk ook een verstandige redenering maar ik merk de laatste tijd dat ik steeds meer een afkeer kweek tegen 'thuis'.

Maar als ik het zo hoor ben ik niet de enige die meer belang hecht aan woongenot dan praktische zaken.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Absoluut verhuizen. Woongenot is zo veel belangrijker. Ik werkte jaren in de stad/ dorp waar ik op dat moment woonde. Kon alles op de fiets doen. Nu moet ik met de auto 20 min. Ik twijfelde en9rm want ik was de luxe gewend van direct op mijn werk zijn zeg maar ( thuiszorg werk ik) maar het was het zoveel waard

Chillin en puzzelstukje vinden dit leuk.
  10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Wie is de verhuurder? Die is verantwoordijk voor goede isolatie.

Ik zou snel kijken naar geschikte woningen elders. Je oudste is bijna klaar met de basisschool. Daar zou ik niet meer op wachten. Ga rondkijken. Dit is te overbruggen.

Zoek rustig naar wat anders. Dit is echt zonde van jullie geld.

11. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hoi hoi, we hebben de verhuurder er al meerdere malen op aangesproken, ook omdat de huurwet verandert is en dingen zoals isolatie en dubbel glas nu een verplichting zijn. De verhuurder geeft helaas aan dat ze tot 2024 de tijd hebben om dit aan te passen dus dat het nog wel een paar jaar gaat duren:(

En ja, je hebt ook gelijk, als ik me bedenk hoeveel we betalen is het eigenlijk belachelijk.

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Vaak zijn er wel mogelijkheden omtrent verbeteren woning. Kwestie van informeren.
    Stel voor je dat je bereid bent om per mnd een bedrag extra te willen betalen, voor betere isolatie. Denk aan €25 per maand

Daarnaast zou ik wel om me heen kijken voor een ander huis. Inschrijven en hier en daar ook reageren op huizen. VO hebben jullie al een idee, welke school de voorkeur heeft? En dan daar in de buurt gaan zoeken. Als je toch uit het dorp gaat, is dat wel een stuk makkelijker.
    Basisschool voor de jongste kan je dan ook wel vinden.

Geen idee, hoe het bij jullie in de regio is Maar ik merk gewoon dat een ander betaalbaar en fijn huurhuis niet 123 geregeld is. Er reageren meer dan 100 mensen op 1 huis.

Succes!

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Het had mijn topic kunnen zijn dit!

Wij zijn hier komen voor we kids kregen.
    We zijn nu ook al een aantal jaar aan het wikken en wegen om te gaan kopen.

We willen groter wonen en beter geïsoleerd. Maar we willen ook de wijk niet uit. Er zijn hier genoeg koopwoningen in de buurt maar veel te duur of toch ook weer wat ouder en slecht geïsoleerd.
    Naar een andere stad verhuizen vinden wij geen optie.

We vinden wooncomfort ook erg belangrijk maar zijn toch bang de stap te wagen.
    We wonen hier toch met plezier.
    Supermarkten dichtbij, basisschool voor de oudste gekozen en opa’s en oma’s dichtbij (loopafstand). Leuk voor de kids en handig voor oppas ;)

Plus we weten zeker dat we dit formaat tuin niet meer terug krijgen. Die is nou zo lekker groot.

Ik kan je dus niet helpen :roflmao:

14. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik zou ook verhuizen. Reisafstand naar school en werk zijn praktisch op te lossen, maar de geluidsoverlast en vervelende buren kun je alleen fixen met een ander huis :) En je woongenot vind ik wel erg belangrijk, dat heeft zo veel invloed op alles.

Chillin vindt dit leuk.
  15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Oh wat herkenbaar! Hier ook slecht geisoleerde woning en super gehorig maar gelukkig wel lieve buren maar toch staan we te trappelen om te verhuizen.
    Omdat mijn dochter hier naar school gaat moeten we wachten tot de zomer dus ondertussen vooral wachttijd opbouwen en op ons gemakje rond kijken.

Veel succes met beslissen!

16. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik zou het wel weten en gaan verhuizen. Jullie wonen op dit moment alles behalve fijn en jullie zijn duidelijk zoekende naar meer wooncomfort. Ja je hebt straks misschien iets meer reistijd, maar dat lijkt het me zeker waard als je een fijner huis hebt. Durf zelfs te denken dat het wonen goedkoper wordt omdat je minder hard hoeft te stoken.

17. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik zou wel verhuizen. Hiervoor woonden we in een appartement. Was op zich oke geïsoleerd, maar sinds we zijn verhuisd naar een nieuwbouwwoning merk ik echt pas verschil. In onze vorige woning hoorden we vaak de buren als ze de tv hard hadden staan of de wc doorspoelden. Hier horen we helemaal niks. We hoeven veel minder te stoken en hebben veel meer ruimte. Woongenot is zo belangrijk.
    Ik vind 1.5 jaar goed te overbruggen qua halen en brengen voor je oudste.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    En met de keus om te verhuizen ben je niet meteen weg. ;) Als het gaat om een koophuis en je nu op zoek gaat, dan zal het in veel gevallen echt nog maanden duren voordat je 1. iets gevonden hebt, 2. de financiering rond is en 3. je er in kan (tenzij het al leeg staat natuurlijk, maar heel vaak krijg je pas een paar maanden later de sleutel). En ook wat betreft een huurhuis is het niet zo dat je morgen opeens een andere woning hebt. Dan gaat het mbt naar school brengen van de oudste om een beperkte periode. En het geeft jou ook al wat ruimte om te kijken naar ander werkt mocht je dat willen. Al vind ik daarbij ook nog de vraag of dat per se nodig is. Afhankelijk van de afstand zou je je werk natuurlijk ook gewoon kunnen blijven doen. De meeste mensen hebben wat (of soms meer dat wat ;)) reistijd naar hun werk, lijkt me niet onoverkomelijk.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou ook voor verhuizen kiezen. Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik ken mensen hier die al driekwart jaar aan het zoeken zijn en nog geen koophuis gevonden hebben. Huizen vliegen hier weg.
    Of misschien kun je voor nieuwbouw kiezen, dan gaat er ook wat tijd overheen.

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ga je op zoek naar een huurhuis of een koopwoning?

Deel Deze Pagina