we zijn bezig met een nieuwe keuken, super leuk! Nu hebben we een schiereiland in gedachten( de korte kant zit dan aan een muur), met daaraan parallel tegenover ook nog een stuk keuken. Dat stuk kan of helemaal kastenwand worden of twee hoge kasten en nog een stukje aanrechtblad. Nu is mijn vraag: stel we doen een kastenwand, dan is het kookeiland het enige aanrecht en dus werkruimte, is dat voldoende? Het is 2,5 meter lang en 1,2 breed. Hierin komt dan wel zowel spoelbak als indcutieplaat. Wat is jullie ervaring? Mis je dan werkruimte? Is dit handig of juist niet? Alle gebruikerservaring is welkom!!
Wij hebben precies de opzet die jullie hebben. Ik zal je een PM sturen met een foto. Wij vinden het de ideale keuken! Zoveel kastruimte is echt perfect. We missen geen aanrechtblad want we kunnen aan beiderzijde snijden.
Dank je wel voor je reactie en wat fijn dat je me even wat foto’s wilt sturen! Goed om te horen dat het jullie bevalt. Waar heb je bv je koffiezetapparaat? Ik wil geen inbouw nml. Wat ik zag is een nisje in de kastenwand waar een koffiezetapparaat in stond, ook heel netjes.
Dankjewel wij hebben onze koffiezet apparaat in de berging staan, maar wij zelf drinken nooit koffie dus het is alleen voor bezoek. Daarnaast hebben we ook een cooker dus daarmee kunnen we ook makkelijk filter koffie zetten met een ouderwets koffie kan dingetje.
Heb je de eettafel in de keuken staan? Wij hebben een mini aanrecht, maar het is heel prettig om daar dan de voorbereidingen te doen.
Je kunt ook voor een eiland gaan en de overkant een combi maken van kasten en weekblad en deze afsluiten met schuifdeuren. Maakt het heel rustig qua aangezicht en je kunt dan ook makkelijk je apparatuur laten staan. Op Pinterest vind je veel voorbeelden
Ja, er komt ook een hele grote eettafel. De keuken in totaal is ruim 7 meter bij 4,5. het kookgedeelte komt aan de ene kant en het zitgedeelte aan de andere kant.
Als je een kokend water kraan hebt, en in een nisje je koffiezetter hebt, dan staat er verder niets op je aanrecht. dus dan heb je meer dan genoeg ruimte, ik heb een keuken met aan 1 kant het fornuis en de wasbak, met ca. 70 cm werkblad, en daar doe ik echt bijna alles, altijd alles snijden voor het avond eten, ochtends broodsmeren etc. dus je hebt niet super veel ruimte nodig. aan de andere wand heb ik een blad van 2,5 meter lang, waar de koffiezetter staat en verder ligt daar altijd alleen maar rommel, zoals de kranten, sleutels, etc.
Dan ga je het makkelijk redden. Wij hebben maar een aanrecht waarvan 2x 60 bij 60 overblijf voor koffiezet apparaat en zo. Maar door de (vrij kleine) 5 persoons eettafel redden we het makkelijk. Jullie hebben nog een stuk meer ruimte.
Ik zou het alleen doen als je zo min mogelijk apparatuur op dat werkblad neer wilt zetten. Ik heb standaard de apparatuur die we dagelijks gebruiken (blender, nespresso en waterkoker) op het aanrecht en dan word de werkruimte al minder. Maar te veel aanrechtblad is ook weer een verzamelplek voor zooi. Wij hebben 2x 80 cm en 1x 60 cm werkruimte en dat is prima