Bij mijn dochter was de echo met 8 weken halvemaanvormig. Bij deze zwangerschap bij 10 weken juist heel rond. Bij mijn dochter klopte het dus sowieso niet, bij deze weet ik nog niet.
Wat voor zak bedoel je? Want het zwarte rondom je kindje is gewoon je baarmoeder! Aan de vorm van de baarmoeder kun je niet aflezen wat voor geslacht je kindje is. Ik denk dat het meer te maken heeft met de grootte van je kindje. In het begin zal je baarmoeder rond zijn, omdat deze nog niet uitgerekt wordt. Naar mate je kindje groter wordt, wordt deze langwerpiger.
Bij mij klopt het ook niet. Bij de 6 weken-echo is het halve-maanvormig. Bij de 8 weken-echo mooi rond. En het is een jongen. Of je moet alleen uitgaan van de allereerste echo en dat is in mijn geval dus de 6-wekenecho. Dan klopt het wel.
bij de vorige zwangerschappen dan moet ik in mijn foto archief kijken, maar bij deze zwangerschap klopt het alvast. ik heb een langwerpige zak en het is een jongen
Ik heb er 2 van de drie gevonden. (8weken echo's) 2 keer rond en 2 keer een jongen. dus nee. hier klopt t nog..
Bij mijn zootje was ie echt rond en nu niet. Wie weet is het bij mij wel anders om en is het een meisje. De tijd zal het leren.
Bij ons klopte het niet. Zie echofoto's in album (kan niet uploaden, zit op de iPad). Duidelijk halve maanvorm en afgelopen donderdag is toch echt onze dochter geboren.
Wat grappig zeg! Ik had met 7+5 een traanvormige zak en daarna een langwerpige zak (zie foto's in album, heb ze niet op deze pc), dat zou dus op een jongetje duiden. Overigens heb ik zelf het gevoel dat het een jongetje is, we zullen het op 12-12 weten, dan zal ik de poll nog even aanvullen!
Bij m'n zoontje langwerpig dus klopt. Deze keer vul ik in als ik het weet (zie dat sommige invullen dat hij maanvormig is en dus niet klopt maar vind die eigelijk bijna allemaal rond!)
@cupido dit is naar mijn idee echt een langwerpige zak. Hij is niet rond maar langwerpig dus volgend de "theorie" een jongen.
Ik had een maanvormige zak op de 1e echo en verwacht toch echt een meisje! Dit was mijn echo met 7 weken en 4 dagen: Bekijk bijlage 191930