ik sta er van te kijken hoe vaak mensen dit blijkbaar vragen! ik heb het me zelf ook wel eens afgevraagd. recent nog bij een vriend van mijn vriend. hij en zijn vriendin kennen elkaar nog maar heel kort (paar maanden) en zij is zwanger. ik vroeg me toen ook wel af of dat een bewuste keuze is, maar ik vind het een onbeleefde vraag en het gaat mij niets aan. bovendien ziet hij er heel gelukkig uit als hij erover praat. dus het lijkt iig erg gewenst! mij is die vraag nog nooit gesteld (ben 35). iedereen had wel in de gaten dat wij graag kinderen wilden. wij hebben 14 maanden geprobeerd om zwanger te worden. in die tijd werd ik wel gek van iedereen die vroeg of ik zwanger was als ik geen biertje wilde. je moest eens weten dacht ik dan...
Oh dat heb ik ook gehad bij mijn schoon ouders en ouders. Bij ons is het niet gepland maar zijn er wel blij mee
Ik vraag me toch af wat het antwoord is dat mensen verwachten... "Ja, het was denk ik wel gepland, maar ik was een beetje dronken toen we het planden en nu heb ik eigenlijk spijt... Weet jij nog iemand die een kind zou willen?" Zoiets? 8)
Ik ben nu 31 bijna 32 en dit wordt mijn derde kindje en ook ik krijg de vraag regelmatig. En je hebt gelijk het gaat niemand wat aan. Ik kreeg mijn eerst toen ik 19 was en heb mij er toen ook niets van aangetrokken. zolang jullie blij zijn met je kindje is er niets aan de hand. geniet er maar lekker van Groetjes
Mijn man en ik zijn beide 28, kennen elkaar al bijna 10 jaar, zijn getrouwd, hebben beide een vaste baan en een leuk huis en dus kwam het niet echt als een verrassing toen ik zwanger werd. Toch was er een collega die vroeg of het een ongelukje (wat een rotwoord) of gepland was. Ik was te geshockeerd om er bijdehand op te reageren, maar wat een onbeschofte en persoonlijke vraag! Voordat ik met de pil stopte waren er al mensen die vroegen wanneer wij eens kinderen kregen. Toe heb ik ook gezegd dat het ze in de eerste plaats geen bal aangaat en in de tweede plaats dat ze met zulke vragen uit moeten kijken: voor hetzelfde geld waren we al 5 jaar bezig en dan kwetst zo'n vraag! Waar bemoeien mensen zich toch mee? Kan me er zo over opwinden
als mensen het aan mij vragen zeg ik: nee, niet gepland, want als we dat hadden gekund, was het eerder gekomen! Maar aan de andere kant ik heb liever dat ze het vragen dan dat ze het denken en het mis. met anderen erover hebben..
Hondsbrutaal die vraag , is het gepland? Tjonge hoe lomp kun je zijn. Is gelukkig bij ons niet voor gekomen. Ik weet wel dat er op het dorp waar mijn man vandaan komt veel geroddeld wordt. Mijn schoonzus is ook zwanger ( die daar woont) , eind deze maand uitgeteld. Hebben ze het lef te zeggen " dat wij ook zo nodig moeten". Ik weet nog steeds niet wie dat gezegd heeft maar als ik die tegenkom.... Maar ik doe daar niks mee en denk laat ze maar lullen. Wij wisten pas dat ze zwanger was een paar dagen na onze posi test. En dat plan je ook echt met hormoonbehandelingen...... Ach wij weten beter.
Ik ben 30 mijn man 32, we zijn nu zo'n 16 jaar samen (waren er vroeg bij) hebben een mooi koophuis een mooie auto en een goede baan. Toch hebben meerdere mensen gevraagd of het gepland is. Ik vind het een ongelooflijk onbeschofte vraag en zal hem zelf nooit stellen. Mensen zeggen overigens wel vaker dingen waar ze niet bij stil staan. Mijn collega probeert al 5 jaar zwanger te worden heeft hierbij 3 miskramen gehad en dan gaan mensen tegen haar zeggen: jij wacht te lang hoor dadelijk lukt het niet meer je moet niet alleen met je carriere bezig zijn. Heel pijnlijk!