1 ste kindje met 37 wkn nog niet ingedaald!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jyll, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    hoi hoi....

vanmorgen ben ik weer voor controle bij de vk geweest.
    Ze constateerde dat de kleine nog niet is ingedaald, en dat dat volgende week toch wel het geval moet zijn. anders gaan ze kijken naar de mogelijke oorzaak.
    nu ben ik op het internet wat aan het surfen en kom ik natuurlijk op verschillende senario's uit als het nog niet is ingedaald.....

heeft hier iemand ervaring mee dat de kleine nog niet was ingedaald rond deze termijn, en wanneer daalde hij/zij wel in?

ook las ik dat één van de oorzaken kan zijn dat de bekkendoorgang te smal is waardoor een keizersnede een aanrader is....... weten jullie of dat vaak voorkomt en moet ik daar nu al rekening mee houden?

ik ben altijd vrij nuchter met dit soort dingen en denk vaak alles komt goed, maar zo in je verlof alleen thuis zitten brengt toch wat nare gedachts naar boven........

maar voorkeur gaat uit naar een natuurlijke bevalling, en heb nog niet aan een keizersnede gedacht tot nu toe, en dat beangstigd me op het moment wel een beetje

liefs Jyll

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Is het nog niet volledig ingedaald of maakt het nog helemaal geen aanstalte om in te dalen?

3. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    eindhoven
    hoi hoi.....

ze voelde dat het hoofdje wel naar beneden lag, maar dat het nog niet in de buurt van de bekken lag!

het lag er een beetje boven te "bungelen" om het zo maar even te zeggen hihi

dus ik denk dan nog niet bezig om in te dalen?

-x- Jyll

4. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ons kindje (ook eerste trouwens) was met 39 weken zelfs nog niet ingedaald. Ben toen 's dinsdags naar de gyn geweest en de zondagnacht erop bevallen en toen de vroedvrouw de eerste keer voelde (was al een tijdje verder want mijn water was gebroken en dan voelen ze niet zo snel en vaak) was hij wel ingedaald. Maar wanneer dat precies gebeurd is weten we natuurlijk niet, maar de gyn maakte er toen die dinsdag (toch een week voor mijn bevallingsdatum) geen probleem van. Heb trouwens nog al wel eens gehoord dat een baby soms pas indaalt bij de bevalling zelf.

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hoi hoi,

Mijn dochter lag voor de bevalling wel ingedaald, maar bij de bevalling is ze weer 'omhoog gekropen'.
    Ik heb een natuurlijk bevalling gehad, alleen wel een aantal keer extra moeten persen, omdat ze vanuit hogerop naar beneden moest.

Volgens de VK. gebeurde dit wel vaker, of ze dalen pas bij de bevalling in..

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan was wel ingedaald maar bij me schoonzusje niet. als de bevalling begon en de vliezen braken moest ze direct gaan liggen en de verloskundige bellen. de kleine meid is gezond te wereld gekomen na een bevalling van totaal 6 uur.

7. nessie79

nessie79 Lid

2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Hoi Jyll,

Hier had ik het zelfde probleem. Ook ons kleintje wilde maar niet indalen en we hebben idd ook met de 38 weken een extra echo gehad.
    Er waren geen "complicaties" waardoor hij/zij niet kon indalen maar ik moest wel in het ziekenhuis bevallen. Dit omdat er met een niet ingedaald kindje een kans is van 50-70% dar er moet worden ingegrepen (denk aan vacuumpomp).

Na vele voorweeen hebben we afgelopen zaterdag op de echo gezien ( kreeg ik omdat ik minder leven voelde) dat de baby inmiddels welis ingedaald. Nu mag ik dus weer lekker thuis gaan bevallen.
    Mits hij/zij er voor de 42 weken uitgaat komen. :cry:

Reden voor het niet indalen bij mij denken ze dat de baby nog vodoende ruimte had en nog geen "zin" had om zin in die kliene ruimte te gaan wringen!

Dus probeer je nog niet te vee ldruk te maken, wat heel normaal is hoor heb ik ook gedaan maar het kan dus nog steeds gaan gebeuren! :)

Suc6 met je bevalling.

Groetjes Vanessa

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie was bij 36 weken ingedaald en bij 38 weken weer helemaal "vrij". Geen enkel probleem gehad tijdens de thuisbevalling (bij 41 weken en 5 dagen).

Succes en groetjes
    Lisette

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn kindje was met 37 weken ook nog niet ingedaald en met 38 weken toen ik lag tebevallen (natuurlijke bevalling ) daalde het pas in

10. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik neem aan dat je ook minder positieve wel wil horen?
    Mijn manneke was met 36 week niet ingedaald en met 38 week ook niet en toen werd ik door gestuurd naar de gyn.
    er was geen reden zichtbaar waardoor ons manneke niet daalde.
    week 39 + 6 moest ik weer komen weer niet gedaald en toen heb ik zelf gevraagd om de beeb toch te laten komen omdat ik t lichamelijk niet trok. Kon inmiddels echt niks meer.
    na een ctg die redelijk was, werd besloten dat ik de dag er op werd ingeleid en moest me die zelfde avond melden.
    snachts braken spontaan de vliezen en was t vruchtwater groen. beeb was nog niet gedaald.
    toch wilde de gyn een natuurlijke bevalling proberen, maar na 12 uur ween waarvan 3 uur persween. bleef ik vast zitten op een randje en viel de hartslag steeds weg tijdens de perseween.
    toen is bij ons besloten voor een kz. en ons manneke bleek 3 x strak omstrengeld te zijn waardoor hij gewoon niet op de natuurlijke wijze geboren kon worden.

bij de 2e ben ik wel natuurlijk bevallen en hij was al met 36 week ingedaald.

11. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Jayden was tijdens de bevalling nog niet ingedaald, moest toen onder de douche proberen te plassen zodat hij nog kon indalen.
    Alles is gelukkig goed gekomen.
    Zou niet teveel zorgen maken hoor!
    Succes!

12. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Gyano daalde ook tijdens de bevalling pas in (39w 6 d) verder geen problemen gehad met de bevalling....dus probeer je niet te druk te maken en geniet nog maar van je buikkie ;) binnen een paar weken ga je die heeel erg missen hihi
    grtz Ramona

13. duvel

duvel Lid

23 nov 2006
    42
    0
    0
    hoi hoi,
    ik had het zelfde, zelfs met 42 weken was mijn kleine man nog niet ingedaalt.
    er kwam ook nog niks op gang,hij had het nog veel te goed.
    ik moest toen zondags (met 42 weken) naar het ziekenhuis,waar ik een hormoon veter kreeg om dat baarmoederhals wat weker te maken,toen ik die had ging het allemaal heel snel.
    de kleine daalde heel gauw in en 4 uur later had ik hem in mijn armen.

het komt best wel vaak voor dat de kleine heel lang wacht met indalen,hij/zij heeft het vast nog veel te goed bij je.

knuffel van duvel

14. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    hoi Jyll

bij mij precies hetzelfde... het grappig is dat jij en ik op precies dezelfde datum zijn uitgerekend haha
    bij mij bleek het kindje ook nog niet te zijn ingedaald,
    maar de vk vertelde dat dat niets om zorgen over te maken hoeft te zijn!
    alleen dat ik moet gaan liggen als mn vliezen breken

15. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    hoi hoi Jyll

ik vroeg me af of jou kindje al is ingedaald
    die van mij nog steeds niet :(
    maak me lichtelijk zorgen voor een te smalle bekken

16. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Yep, hier ook over exact twee weken uitgerekend (de 13e).. bij mij ook nog niet ingedaald, maar het is de tweede.

Vind het wel een raar idee, dat als de vliezen breken, ik moet gaan liggen. Spookt toch in mijn achterhoofd als ik naar de supermarkt waggel.. zie me daar al liggen in de Appie Heijn.

17. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    eindhoven
    hoi hoi...

ik ben nu 38 weken en de kleine is nog steeds niet ingedaald....
    ben begin deze week naar de gyn doorverwezen en heb daar gister een echo gehad....

ze kon me vertellen dat ze niks kon zien waardoor de kleine niet in kon dalen, dus waarschijnlijk gewoon een eigenwijsje die zich nog niet in een kleine ruimte wil wringen hihi....

nu moet ik maandagochtend terugkomen voor een echo voor het volgende....
    gister op de echo zag de gyn. een zwelling op de rechter wang (schrik schrik)
    zij iemand erbij geroepen om zekerheid te hebben dat ze het goed gezien heeft. Die persoon zag het niet en bevestigde gezonde bolle wangetjes!

dus die twee in twee in tweestrijd......en nou moet ik maandag terug komen en laten ze er een gespecialiceerd iemand naar kijken.

De schrik zit er behoorlijk in kan ik je zeggen en heb vanacht ook bijna niet geslapen.... wat maak ik me druk zeg..... hoop zo dat mijn kleintje gezond is!

nou ja afwachten maar, (makkelijker gezegt dan gedaan) hihi

liefs Jyll

18. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Amber was met 38wk 5dg ook nog niet ingedaald, bij de gyn geweest, het kon nog wel een paar weken duren...

En 2 dagen later ben ik bevallen van een prachtige gezonde dochter, die tijdens de weeen toch nog is ingedaald!

19. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    haha ja inderdaad... k vraag me af of iemand dat ooit is overkomen

@Jyll, wat fijn dat je een echo hebt gehad, mijn vk vertrouwd het wel en heeft me niet door verwezen.... :( ik wil graag zekerheid! jij hebt echt geluk

20. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    al ingedaald? :) bij mij nie

Deel Deze Pagina