ik ben heel bang voor die vraag omdat ik nog jong ben en omdat ik heel hard aan iedereen heb volgehouden dat we eerst willen verhuizen en mn vriend eerst zijn studie wil afronden. Maar we waren toch al met de pil gestopt en t is hartstikke welkom, niks ongelukje of ongepland, hartstikke gepland juist!! Maar ik zal die vraag op mijn werk denk ik ook krijgen, viel me nog mee dat mn familie dat niet zei (die wisten wel dat ik heel graag kinderen wil).
ach ja ik merk ook vaak dat heel veel mensen gewoon niet begrijpen dat je graag kinderen wil voor je 30e.. laatst liep ik op het werk hoorde ik 2 meiden zeuren dat vriendinnen met kinderen weinig tijd hadden voor stappen en alsof dat zielig is. En dat denk ik bij mezelf jullie hebben echt geen idee he, hoe geweldig het is om jong mama te zijn!
Ik heb die vraag ook verschillende keren gekregen. Nuja ik kan nog begrijpen dat mensen aan mij die vraag stelden. Ik zat toen in mijn laatste jaar en zou afstuderen en het jaar erop zouden we gaan samenwonen. Een kind paste niet bepaald in de planning volgens vele mensen. Voor mijzelf vind ik het geen onbeleefde vraag, maar als ik jou verhaal hoor dan fronsen mijn wenkbrauwen toch even. Het lijkt mij toch maar een logische stap als je getrouwd bent?!
Ik heb die vraag enkel van mijn ha gekregen. Omdat als het een ongewenste zwangerschap was, zij mij verder kon begeleiden indien dit nodig bleek te zijn. Gelukkig heb ik in m'n omgeving zulke vragen niet gekregen! Maar vind het eigenlijk ook wel onbeschoft om zoiets aan iemand te vragen.
Ik heb 2 leidinggevenden, allebei man, allebei hebben ze kind(eren). Juist van degene waar ik het niet van verwachtte kreeg ik die vraag. Nou ja, vraag, hij gooide er een 'oeps' tussendoor. Ik reageerde ook meteen met zoiets als dat het helemaal geen foutje is hoor! En mijn sullige niet-zo-van-deze-wereld leidinggevende was heel tactvol: "ik neem aan dat ik je hiermee mag feliciteren?". Neigt ook wel een beetje naar 'was het gepland', maar dan veel aardiger vind ik zelf. Achteraf had ik bij die eerste leidinggevende heel anders moeten reageren. Gewoon doen alsof ik zijn oeps niet hoorde of niet begreep ofzo. Hebben zij toch helemaal niks mee te maken?!?
Wij hebben ook al van veel mensen de vraag gekregen van is het wel gepland! Aangezien we beide nog maar 23 zijn, al word mijn vriend over 3 weken 24. Maar we zijn al meer dan 5 en half jaar samen en wonen meer dan 2 en half jaar samen.. En we hebben het regelmatig over kinderen gehad, alleen nooit echt laten merken aan de buiten wereld. Wel heb ik altijd gezegd dat ik graag jong moeder zou willen worden, voor mn 25ste zeg maar. (niet dat na 25 oud is trouwens hoor) Ook heb ik heel vaak de vraag gekregen van wat we hoopte wat het geslacht zou zijn.. En dan moest ik gewoon van hun een geslacht kiezen, nou daar ga ik dan dus niet op in, want het kindje is zeer welkom of het nou een jongen of een meisje is.
@nijntje: van je ha kan ik het nog wel begrijpen idd. En misschien van goede vrienden als ze geen idee hadden van je wens, maar dan in ieder geval niet meteen bij het vertellen.
Vind het nooit netjes als mensen dat vragen, maar soms snap ik het ook wel, alleen..wat dan nog? Wat heb je aan de informatie als iemand zegt dat het niet gepland was?? Wat ga je als antwoord of advies geven dan? Hier de vraag één keer gehad, en gelijk de mond gesnoerd.. Nieuwe collega vroeg of het gepland was en toen zei ik dat ik wilde dat ik het kon plannen, maar dat je niet zomaar kindjes krijgt. (ondanks dat ik jong ben, wel in de mmm gezeten om zwanger te raken) Ze heeft daarna nog maar bar weinig tegen me gezegd
Bij ons vroegen ze dat ook ja. Ik ben zelf 26 en mijn man 25. Vorig jaar zijn we getrouwd. Snapte die vraag ook niet echt. Maar met trouwen vroegen ook veel mensen waarom trouwen en geen samenlevingscontract. Zal er dus wel bijhoren.
pff ik ben 26 en krijg mijn tweede wat zouden ze dan te zeggen hebben hahaha....en niet getrouwd en geen samenlevingscontract
Meid, een onbeschofte vraag! Heb die vraag ook vaak gekregen en heb toen gelijk duidelijk gemaakt dat dit heel erg gepland en gewenst en weet ik t is. En dat het verder niet hun zaken zijn. Kom je met leuk nieuws....komen mensen met zulke stomme vragen. Om gek van te worden!
Hallo, Ik heb die vraag ook vaak gehad. Ik had een relatie van 8 jaar, mn vriend van 9 jaar en was verloofd. We hebben elkaar leren kennen en toen voor elkaar gekozen. Binnen een half jaar woonden we samen (daar waren veel mensen al verbaasd over) maar het voelt gewoon allemaal helemaal goed, alsof we al jaaaren samen zijn. Nu ben ik 39 weken en 3 dagen zwanger, 18 april (de dag na mn uitgerekende datum) zijn we 2 jaar samen. Ik kreeg die vraag dus ook heel veel omdat we toen iets langer dan n jaar samen waren., het irriteerde me echt ONTZETTEND! Ik helemaal happy en dan krijg je dan zo'n domme vraag: I het gepland of eeeeh.... Pffff losers. maar ja, wij zijn gelukkig n daar gaat het om he. In ieder geval GEFELICITEERD met de zwangerschap!! Groetjes Loes
bij ons ging het ook zo. we hadden allebei een lange relatie achter de rug,beide ff vrijgezel geweest toen we mekaar leerden kennen. het klikte meteen goed,toen we mekaar 3 maanden kenden,gingen we samen 2 weken naar Amerika,en vanaf die tijd ging het alleen maar beter. een klein jaartje later woonden we officieel samen,voorheen eigenlijk ook al,maar toen heb ik echt al mijn spullen naar hem verhuisd. en nog een jaar later was ik na 2 pogingen al zwanger. dus 2 jaar na kennismaking had ik ons kindje in mijn buik. en het gaat super tussen ons. ik kreeg ook vaak de vraag of het wel gepland was,puur omdat we elkaar nog niet zo lang kennen denk ik maar. mensen schijnen het normaal te vinden dit te vragen,tja....
Haha grappig verhaal ook. Wij zijn afgelopen zomer (ik was toen net zwanger OOK na de 2e poging) naar Amerika geweest. Wij zijn niet vrijgezel geweest, omdat we voor elkaar gekozen hadden haha. Ja ik snap het niet, iedereen doet of er ergens op papier staat dat je minimaal 10 jaar samen moet zijn om te mogen samen wonen en zwanger te mogen worden ofzo. Echt belachelijk, maar ja....Laat maar lekker lullen he. ONS MEISJE KOMT ER BIJNA AAN!!! Hihihi. X
Ik vind het ook een onbeschofte vraag. Kan me best voorstellen dat mensen in sommige situaties het denken, maar laat het dan bij denken. Ik zou die vraag nooit aan iemand stellen, echt nooit! Bij mij heeft zelfs een manager het aan een collega van mij gevraagd of het wel gepland was...... té erg gewoon!
met lange relatie achter de rug hebben,en daarna ff vrijgezel bedoelde ik dat we mekaar toen nog niet kenden. hij was jaren met een ander meisje samen,en ik met een andere jongen. mijn baas heeft ons aan mekaar gekoppeld,hij had het wel eens vaker gezegd dat ie een jongen kende die perfect bij me zou passen,was ook sinds kort vrijgezel,en schijnbaar had die jongen(mijn schatje dus)al eens aan mijn baas gevraagd wie dat meisje was die bij hem werkte.... van het 1 kwam het ander,en nu zijn we dus al een tijd happy together,dankzij mijn baas.....die wel degene was die vroeg of het wel gepland was...hahaaa
Hahahaha leuk zeg! Wij kennen elkaar van het werk. Ik was met mn (nu dan) ex net verhuist. Ik had ook een nieuwe baan en 3 maanden later waren mn ex en ik uit elkaar en was ik met mn nieuwe vriend hihi. Hoe alles toch kan lopen. Gek he. Groetjes Loes
ja leuk he,en ik zie dat jij bijna op het einde bent....spannend hoor. heel veel succes en geluk met de laatste loodjes. voel je je wel goed verder??
Ja het is echt MEGA spannend. Heb geen idee wat me te wachten staat. En ben echt aan het wachten o ons meisje hihi. Heb veel last van mn bekken instabiliteit, dat maakt het wel zwaar moet ik zeggen. Voor de rest heb ik een hele relaxe zwangerschap gehad hoor. Behalve dat mn moeder heel plotseling overleden is toen ik 10 weken zwanger was. Maar kwa zwangerschap heb ik echt niks te klagen gehad hoor. Jij? Groetjes