De vraag: wanneer komt de tweede. Arrrgh

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vakantieganger, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    nou toen ik 3 miskramen achter de rug had, waarvan de laatste echt net een paar dagen daarvoor vond ik het vrij pijnlijk als mensen vroegen aan mij wanneer die 2e nou eens kwam.

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Het blijft een lastige vraag ja.
    Ik heb zo'n bemoeial tante die het liefste alles als eerste hoort zodat ze het kan vertellen aan de rest van de familie.
    Voordat we aan kinderen dachten hadden we zoiets van eerst een huis, dan kinderen. Toen het huis er maar niet van kwam hadden we zoiets van een kindje zou wel leuk zijn. Maar we hebben iedereen verteld dat we eerst gingen verhuizen eer er een kind kwam... En toen was ik zwanger, zag niemand aankomen. Bemoeial tante vroeg, vlak voordat ik ging vertellen dat ik zwanger was, of het niet tijd was dat ik een goede baan vond.... toen zei ik 'dat zal niet gaan lukken want ik ben zwanger' die blikken :D haha. Geweldig!
    En net na de bevalling kreeg ik de vraag of het niet tijd was voor een tweede. Maar nu moeten we wel echt verhuizen ;) want we hebben geen kamer meer vrij. Dus ik zeg nu weer 'eerst een huis, dan zie je het wel vanzelf' ;) Mijn moeder vraagt er ook bij ons niet meer na. Bij mijn broer vroeg ze nog vorige week wanneer de 3 de komt.. De reactie van mijn broer zei genoeg.. Hij zuchtte erbij alsof hij wilde zeggen 'daar komt ze weer met die vraag'

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik vind zelf dat er wel een verschil is tussen: Zouden jullie nog een tweede willen? En wanneer komt bij jullie de tweede ?

Hier weet eigenlijk iedereen van mmm en niemand die mij vraagt wanneer de tweede onderhand komt. Alleen af en toe een voorzichtige vraag of we een tweede zouden willen en of we dan ook de mmm weer in zouden gaan. Nou en dat vind ik prima. En krijgen ze eerlijk antwoord op (voorlopig niet!!!)

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Ik zei op een gegeven moment: misschien willen we wel geen tweede, je kunt lang wachten maar die komt er niet!
    Haha, we waren er toen al bijna n jaar mee bezig voor een tweede maar dat wist niemand. Dan weten ze opeens niets meer te zeggen, erg leuk om dan die gezichten te zien!

5. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Ok, ik weet dat mijn reactie een beetje overtrokken is, maar ik vind dat soort vragen best onbeschoft. Hoe goed ze het ook bedoelen, het gaat ze gewoon niks aan!

Ik kreeg laatst zelfs de vraag of ik zwanger was omdat ik geen zin had in brie op mijn broodje! :(

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    oh hier ook gehad. van iemand waarvan de vrouw zwanger was van de 2e. elke keer dat we ze zagen...en we wilden graag een tweede, maar ja, het gaat niet overal even snel. Constant die vraag: "goh ben jij al een keer zwanger". Gewoon out of the blue, dus niet in een gesprek daarover of zo.

dus toen ik er klaar mee was gezegd dat man en ik zelf bepalen of en wanneer we een 2e wilden en hij hier niet constant naar hoeft te vragen. Toen was het over.

Met vriendinnen, (schoon)zussen in gesprek heb je het er wel eens over, maar dan vind ik het anders.

Deel Deze Pagina