hoi meiden. ik ben afgelopen maandag gecurreteerd. nu heeft mijn gynacoloog als advies gegeven zwangerschapstesten te blijven doen tot deze negatief is. vandaag heb ik de eerste test gedaan en deze was positief. ik had dit eigenlijk ook wel verwacht. maar nu vroeg ik me af hoelang het duurt voordat het hcg na curretage uit je lichaam is.
ik ben vorige week vrijdag gecurreteerd, en heb nu nog een lichte streep. Maar nog wel duidelijk zichtbaar. Heb deze vraag de vk ook gesteld hier en zij gaf aan dat het met 2 weken uit je lichaam moest zijn. Wanneer willen jullie er weer voor gaan? als de test negatief is? Wij denk ik wel, want dan weet je zeker als je test en hij is positief dat ie ook echt positief is! maar wel lastig vanaf wanneer je dan kunt testen.. termijn is wel moeilijk te bepalen.. maar helemaal wachten tot de volgende menstruatie heb ik ook geen zin in.. dan moeten we aan de rubbers en duurt het allemaal nog langer..
wij willen er eigelijk meteen weer voor gaan. we wachten wel tot minimaal aanstaande maandag omdat dat volgens onze gynacoloog beter is vanwege de curretage. maar het is inderdaad wel lastig met testen als het hcg nog niet uit je lichaam is
Het kan erg lang duren na een curretage. Hier in het ziekenhuis werd gemiddeld 2 tot 6 weken aangegeven. Met name het laatste beetje HCG gaat langzaam. Hier varieerden het na mijn curretages tussen de 3 tot 7 weken dat mijn urinetests negatief waren, maar dat zegt uiteindelijk nog niks of het echt uit je lijf is. Juist dat kleine beetje HCG meet je niet meer met een urinetest, maar houdt wel je eisprong tegen.
Ik heb geen idee? Heeft mijn gyn ook niet aangegeven. Ik ben inmiddels wel weer ongesteld geworden, had een cyclus van 37 dagen. Als je ongesteld bent geworden na je miskraam/ missed abortion, kan je er dan vanuit gaan dat het hcg uit het lichaam is?
weet iemand toevallig ook hoelang je het beste kan wachten met gemeenschap na een curretage? ik heb eigelijk niet echt bloed verlies gehad. alleen soms licht bruine afscheiding
Hier teste ik na 3 weken nog licht positief. Had wel maar een cyclus van 30 dagen dus denk dat ik geen eisprong gehad heb (zo wees mijn temp ook). Hier kregen we het advies te wachten met gemeenschap tot het bloeden gestopt was (bij mij na 2 weken). Al mochten wij er niet de eerste ronde weer voor gaan.
Ik heb helemaal geen testen gedaan na mijn curretage in september 2009. Heb gewoon de eerste menstruatie afgewacht. Na 2,5 weken hadden we een controle echo en daarop zagen we een eitje van 2,2 cm dat op het punt stond te springen. Heel apart! Zo'n 4,5 weken na de curretage werd ik voor het eerst weer ongesteld. Dat schijnt best vlot te zijn en dat stelde me gerust. De cycli erna waren nog een beetje rommelig. Ik zat niet op 28 dagen, maar op 31 bijvoorbeeld. Dat werd steeds een beetje beter en in januari 2010 raakte ik weer zwanger. Mijn tip is: wacht even af wat je lichaam doet. Een curretage is een simpele ingreep, maar heeft wel invloed op je baarmoederslijmvlies, want dit wordt voor een groot deel weggeschraapt. Daarom hebben wij een cyclus gewacht, want anders heb je kans dat een nieuw vruchtje zich niet goed kan nestelen. Na 1 cyclus kan zich dit herstellen. Geduld is nu heel moeilijk! Dat begrijp ik helemaal, maar neem de tijd om het te verwerken, zowel fysiek als psychisch.
Mijn verloskundige zei dat het met kansen op een miskraam niks uitmaakte of je er gelijk weer voor gaat of een ronde afwacht..
Eergisteren heb ik een test gedaan en die was negatief nadat ik ruim 2 weken geleden gecurreteerd ben Toen mijn verloskundige belde om te vragen hoe het nu gaat vroeg ik het haar ook. Zij gaf aan dat het wachten inderdaad met het uitrekenen te maken en niet met een verhoogde kans op een miskraam
Je hoort veel verschillende redenen waarom je 1 cyclus af moet wachten en ook óf je wel 1 cyclus af moet wachten. Wij wilden absoluut geen risico nemen en hebben dus 1 cyclus gewacht. Dat het om het berekenen zou gaan, vind ik een vreemd excuus. Met een (termijn)echo kan zo bekeken worden hoe het zit.
Dat is ook een raar excuus. Mijn ervaring is dat jonge gynaecologen en vk's zeggen dat afwachten onzin is, en oudere zeggen dat een cyclus afwachten beter is. Kennelijk dachten ze vroeger dat het goed was om 1 of meer maanden af te wachten. Suus
ik hoefde ook niet te wachten, het was meer dat je met een cyclus ertussen dus inderdaad beter kan inschatten wanneer je bent uitgerekend, maar met een inwendige echo kunnen ze dat erg nauwkeurig tegenwoordig. Ik ben er nog niet uit wat we gaan doen, vind het aan de ene kant wel handig om te weten wanneer ik een eisprong kan verwachten,en dat is nu maar afwachten...
Hier zei een vrij jonge gyn dat in een ronde moest overslaan ivm een licht verhoogde kans op nog een mk. Dit hanteerde heel het ziekehuis (heb later nog eens terug gebelt om te horen of de andere gyns daar dit ook vonden...) Mijn vk zei dat we er weer voor konden gaan als ik dat mentaal aankon/wilde. Hier hebben we gewacht, maar wel een keertje onveilig gevreen. Achteraf stiekem blij dat ik niet zwanger was, zou mezelf vreselijk voelen als het fout ging, dan gaf ik mezelf de schuld...
Hier twee keer een curettage gehad en de testen werden pas na 4weken negatief nu pillen opgestoken en na 4weken nog steeds licht positieve testen dus moet nog steeds geduld hebben al zou ik als ik mijn temp bekijk denken dat mijn ei toch is geweest nog ff afwachten of hij hoog blijft natuurlijk.