Tips feestje met iets uiteenlopende leeftijden?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tatie, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Onze zoon heeft binnenkort zijn kinderfeestje nog voor zijn zevende verjaardag. We hebben er voor gekozen dit een paar maanden uit te stellen omdat hij toen net aan het wisselen was van groep. Inmiddels heeft hij zijn draai gevonden in zijn nieuwe klas en weet hij wie hij graag wil uitnodigen. Een vriendje uit zijn oude klas (8 jaar) en 5 jongens uit zijn huidige klas (8 en 9 jaar).

Ik vraag mij af of die leeftijden erg verschillen qua interesses. Mijn zoon zou heel blij worden van een spannende speurtocht in de buurt, maar is dat nog wel cool als je 8 a 9 jaar bent? :cool:

En zelf zou ik het liefst iets georganiseerd hebben buiten de deur :), iemand daar leuke ideeën voor?

Alvast veel dank!

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik weet bijna zeker van wel,...

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Gisteren hebben mijn kinderen toevallig een uitnodiging gekregen voor een spannende speurtocht vanuit de wijkvereniging. Mijn dochter van bijna 9 zou wel willen gaan, maar die kan die datum niet. Mijn zoon van bijna 8 en mijn andere dochter van bijna 7 vinden er niks aan, dus die mocht ik niet opgeven.

Binnenkort houden mijn kinderen hun kinderfeestje en ze willen gaan discozwemmen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hij zit vast niet voor niets in de klas. ;) De interesses van kinderen verschillen nu eenmaal, maar een leuke speurtocht is, denk ik, voor de gemiddelde 8-/9-jarige nog heel leuk, zeker als het met vriendjes en vriendinnetjes is.

(Mijn dochter heeft ook pas haar zevende verjaardag gevierd, hier kwamen er kinderen van 6 t/m 9, jongens en meisjes en dat ging prima. Mijn jongste dochter (4) en het zusje (bijna 4) van een jongetje dat kwam gingen ook nog mee en hebben het ook superlijm gehad. Het was geen speurtocht, maar evengoed een gevarieerde groep kinderen met een activiteit. ;))

5. veense

veense Niet meer actief

Superfijn geven aan 4-jarigen? Jij durft 😂

6. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Bedankt voor jullie reacties!

Sjorsje, discozwemmen klinkt leuk! Ik ken dat alleen van vrijdag in de vroege avond een uurtje, maar kan dat ook overdag?

NiekeKris, dat is misschien wel zo :), maar juist daarom maak ik me ook wel eens zorgen of hij zich staande houdt tussen al die 'grote' jongens... Tot nu toe ligt hij vrij goed in de klas, en ben dan bang dat ze opeens doorkrijgen dat ie een stuk jonger is. Maar dat is waarschijnlijk te veel gedacht vanuit het meisjesgedoe van vroeger dat ik gewend was. ;)

Dus we gaan maar gewoon aan de slag :cool:

7. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.667
    827
    113
    Vrouw
    Mijn dochter had ook verschillende leeftijden op haar kinderfeest. (En ook kinderen die elkaar niet kenden van 3 verschillende scholen) De jongste was bijna 8, de oudste 10. En dan had ze ook haar zusje van bijna 4 nog uitgenodigd. Ik heb het feestje deels door IVN laten verzorgen. Eerst gingen ze in het bos wandelen, sporen zoeken, reeënbedjes zoeken, insecten bekijken in een insectenpotje e.d. Daarna gingen ze uilenballen uitpluizen. Daarna hebben we thuis nog wat gegeten. Was leuk en ze speelden allemaal met elkaar of ze elkaar al jaren kenden.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    veense, fijn die automatische woordverbetering. :D

tatie, mijn dochter is ook een tot twee jaar jonger dan de meesten uit haar klas. Iedereen weet het, niemand kijkt er raar van op. :)

Deel Deze Pagina