De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Gewoon melk! Ik geef niks anders dan melk tot 6 maanden. Ze drinkt sowieso broerd maar dat doet ze altijd al.
    Ik geef gewoon wanneer ze honger lijkt te hebben.

Mocht je thee gaan geven moet je letten op caffeine vrij.

2. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je werk weer leuk is drasikont! En missme hoe zijn jouw eerste dagen gegaan, en hoe deed julia het met jouw afwezigheid?

Fijn al die goed groeiende kindjes! En wat super dat je dochtertje al omrolt draaikont!

Hummeltje ik zie t al voor me met t koude badje, haha!

Gister ook naar cb geweest (3 maanden check, en vandaag is ie precies 3 mnd) en meneer volgt goed de curve, nu 64 cm en 7210 gram. Ben net met de 2 jongens naar t bos/meertje geweest met die hitte en dat was in de schaduw wel lekker nog. Maar zo moeten we naar een verjaardag bij iemand in een stacaravan op een camping zonder bomen.... Vrees dat t niet te doen is daar. De baby heeft nu alleen romper aan maar die ga ik zo uittrekken. En snachts ook alleen romper met dun lakentje.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik heb rooibosthee van zonnatura gegeven. Dit kent hij, omdat hij het in het begin door zijn voeding kreeg voor de krampjes. Hij dronk het lekker op en net weer wat voeding gegeven.

Normaal geef ik vier keer 150/5 en een keer 180/6. Het wisselt nogal of hij de fles leegdrinkt. Denk maar zo: hij drinkt tot hij genoeg heeft, dan duwt hij de speen heel handig weg. Nu vind ik er te lang tussen zitten zonder vocht dus geef hem nu om de paar uur voeding en dan net een beetje thee. Hij ligt nu lekke te slapen.

Hoe ging het werken dames?

4. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wat moeten er alweer veel dames werken!
    Hoe zijn jullie dagen gegaan?
    Mom wat naar zeg van je werk... Hopelijk heb je snel wat Anders.
    Ik moet 2 september weer werken.
    Best spannend! Maar eerst nog even genieten van de kleine meid.

Warm weer:
    Anna heeft het ook loei heet. Ligt de hele dag al in haar ronpertje en geef haar extra water tussen de voedingen door. Dit pakt ze gelukkig goed.

Voeding: Anna zit op 5keer 180cc
    Krijgt wel een mix van voedingen. 4 scheppen standaard en 2 scheppen forte.
    Ze blijft namelijk bij alleen standaard hongerig en ontevreden

CB:
    Morgen moeten wij naar het CB Anna krijgt dan haar 2e prikje...
    Ben benieuwd hoe groot en hoe zwaar ze is.

5. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik had op andere topics aangegeven dat ik vijf keer 150/5 gaf. Dit geef ik al sinds hij acht weken is, maar hij drinkt nog steeds niet alles op. Ik kreeg me toch een hoop gedoe over me heen 😒 Het zou veel te veel zijn zijn enz. Als de kleine normaal groeit en normaal aankomt, is er toch niets aan de hand, denk ik dan.

Vijf keer 180 joh? Jeetje, wat een lekkere eter! 😄 Hopelijk zet ze dit later ook door met vast voedsel! Lijkt mij iig heel handig dat je de kleine van alles voor kunt zetten en dat het gewoon gegeten wordt 😊

6. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik hoef trouwens ook pas begin september weer te werken. Heb er al wel zin in hoor. Nou ja, een klein beetje dan ;) eerst nog maar volledig herstellen ;)

7. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Laat je niet heel maken. Hier ons bulletje soms 5 keer 200.... en bijna allemaal op.
    Nu 12 weken en 1 dag. Vorige week bijna 5700 gram.

8. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    @werken; vind het erg fijn om weer in het hotel te zijn. Genoeg kolf kamers beschikbaar dus dat ging ook heel goed! Werk nu 2 dagen. Dat is heel gek 😀

@ritme; Julia heeft ook echt een ritme, dat is de 1e dag deels goed gegaan. In de middag heeft ze me, aldus papa, erg gemist. De 2e dag bij mij moeder (die snik hete dag) is het perfect gegaan.

@spelen ontwikkelen. Julia vindt het super leuk in der box met muziek mobiel. Maar ook op een speelkleed vindt ze het leuk. Ze draait op haar rug rond. Leg je haar recht erin, ligt ze 10 min later met haar hoofd naar je toe ipv der voeten haha.
    Ze grijpt naar alles. Draaien nog niet.

@warme dagen. Hier ligt ze dan in haar romper. Ze krijgt geen water of iets. Extra borstvoeding mag altijd maar is niet nodig geweest.

@drinken, Julia drinkt nu 6.30 - 11.00 - 15.00 - 19.00 en slaapt van 19.30 - 6.15 door al 3 nachten 👍🎊🎊

@uwv, wat verschrikkelijk zeg! Mag ik vragen wat je voor ziekte hebt grassspriet?

Wie gaat er met 4 maanden beginnen met vaste voeding? En zoja wat?

9. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Heb fibromyalgie. Gaat over het algemeen wel goed hoor, alleen met sommige dingen is het erg vervelend! Toen bij het UWV, paar jaar geleden, kon ik er nog niet goed mee omgaan. Gaat nu beter 😊

Kleine kwam vanmorgen al om 6:00 uur. Ben ik niet meer gewend *gaaaaap* Hij heeft nieuwe geluiden ontdekt dus is nu veel gilletjes aan het slaken. Probeer daar maar eens naast te slapen 😒😂 Dus toch teruggelegd in bed. Hij slaapt normaal na de ochtendfles nog een uurtje naast me. Kleine man slaapt en mama zit gapend op de bank.

Vannacht veel wakker geweest. We hadden mobiele airco aan staan (in een andere kamer) en wat een lawaai!! Deed oordoppen in, maar zodra die uitvielen werd ik wakker van het lawaai. En natuurlijk veel te warm!! De kleine daarentegen sliep gewoon door 😳

10. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hee meiden!

Net bij cb geweest en de kleine man weegt ruim 6500 gram en is 62 cm. De arts waa verbaasd dat hij nog maar vier keer 150/5 en een keer 180/6 kreeg, maar blijkbaar doet hij het goed op de voeding en hoef ik niet meer te geven. Kan ook niet, want bovenstaande maakt hij vaak nog niet eens op 😏

Moest wel zijn hangende ooglid in de gaten houden en zijn heup. Volgende keer gaat ze hier weer naar kijken. Bleef dit hetzelfde dan moet hij naar de oogarts en een echo van zijn heup krijgen. Ben bang dat het oogje blijft, want dit heeft al vrij lang. Vooral als hij moe is, hangt zijn ooglid half en de andere niet. Zijn er mama's die hier ervaring mee hebben?

Met deze mama ging het vorige week kut 😕 De vermoeidheid speelt weer op en ben nu beetje aan het bijkomen. Dat T net ook weer zijn prikje heeft gehad zal niet meewerken.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.842
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ff een korte reactie: ik heb zelf een ooglid wat gaat hangen als ik moe ben!

Heupfoto moet hier ook gemaakt worden ivm. dat ons zoontje te lang in stuit heeft gelegen. Dan is er blijkbaar een verhoogd risico op slechte heupontwikkeling. Moet nog een afspraak maken. Mag pas drie maanden na de geboorte op de echo.
    Verwacht geen rare uitslag. Zie zelf niks vreemds en onze mup geeft ook geen pijn aan. Maar beter een echo voor mogelijk niks, dan verder van huis zijn.

Waarom moet jullie kleine voor een heupecho?

12. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Het is nog niet zeker hoor dat er een echo moet worden gemaakt. De arts op cb gaat volgende maand nog eens kijken en controleren en vanuit daar keek ze verder. Ze voelde vandaag behoorlijk spanning in zijn linkerheupje, maar de kleine man vindt dat gepruts aan hem sowieso niks haha!

Het oogje was eerst ook steeds gezwollen, maar dit kwam omdat hij steeds in zijn oog krabde. Dit doet hij niet meer, maat het hangende ooglid blijft. Kon door een spier komen die niet goed ontwikkeld is en dit kon zijn zicht en daarme zijn hersenontwikkeling belemmeren. Ben blij dat ze het in de gaten houden. 😊

Jet schijnt bij de kleintjes ook geen pijn te doen als ze bijv heupdysplasie (ofzo) hebben. Het kan alleen problemen geven als ze leren lopen en op latere leeftijd slijtage aan de heupen. Dit was wel in het ergste geval hoor zei de arts. Dus daar hoefde ik me geen zorgen om te maken.

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Wat leuk om weer eens te lezen hoe het met iedereen gaat.

MissMe, wat goed te lezen dat je het fijn vindt om weer aan het werk te zijn.

Mom86, jeetje wat vervelend dat je er tegen op ziet om weer te beginnen.
    Indien het financieel mogelijk is om je baan op te zeggen zou ik dat doen. Als ik lees dat je al moet huilen bij de gedachte dat je erheen moet lijkt me vreselijk. Maar misschien valt het mee? Wil je het niet eerst aankijken?
    Heel veel succes met de keuze die je maakt.

@ drinken, mijn meis drinkt 5 à max 8 min 1 borst! Maar ze komt vaak om de 2,5 uur. In de avond en nacht zit er meer tussen. Ze wordt rond half 6 à 6 uur wakker. Vanwege de warmte is ze de vorige keren wel een aantal keer opgestaan. Meestal ben ik toch al wakker en dan voed ik haar gewoon. Best lastig om te beslissen om wel of niet te voeden.

Laatste keer bij het cb was ze 5,5 kg en 60 cm lang! Het wordt al een grote meid. Ze is erg vrolijk en lacht veel. Mijn zoontjes hangen soms om haar heen net zoals bij een kermisattractie haha

Hier voorlopig nog niet aan het werk. Heerlijk nog even thuis. Probeer er echt van te genieten. Van de week haar Paspoort opgehaald. Ben benieuwd hoe ze het tijdens de vlucht gaat doen.

@ hummeltje, weet het UWV dat je in de Wazo zit? Zij mogen pas dingen van je verlangen als je WW ingaat. Heb zelf bij het UWV gewerkt. Vind het een beetje apart. Ik zou daar wel even over bellen.

Was wel blij dat het vandaag lekker koel is en niet meer zo benauwd. Het waren een paar warme dagen..

14. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk firstbaby dat je zoons de baby zo lief vinden! Had je ook op t schoolplein veel bekijks? Echt iedereen stond altijd in de wagen te gluren!

Hopelijk zijn de heupfoto's allemaal goed.

Wennen@kdv: gister de 2e wendag (9-13 uur) en dat ging prima op 1 nogal cruciaal puntje na. Meneer weigerde ineens pertinent de fles! Had al weken geoefend en alles ging goed en vorige wendag nam hij m ook gewoon, maar sinds een aantal dagen wordt ie woest en vertikt ie het. En net nu ik vanaf maandag weer 4 dagen p weekmoet werken, alsof hij t kan ruiken!! Nu dus dagelijks oefenen en heb ook zo'n cupje besteld voor als je echt helemaal niks binnen krijgt anders. Gelukkig hebben ze op t kdv veel ervaring hiermee en zijn ze super lief en geduldig, dat is echt fijn! Heb best zin in mn werk weer, maar dit baart me toch wel een beetje zorgen nu....

15. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    @mom86: heb je een beslissing kunnen nemen wat betreft je werk? Lastig hoor.

Onze kleine kreeg gister, zoals gewoonlijk, een fles van 150/5. Hij liet 50 staan. Dit gebeurt wel vaker maar dan heeft genoeg. Toen hij in bed lag werd hij na anderhalf uur ineens wakker en huilen!! Toch maar mrt een fles naar boven en hij dronk nog 100 op! Om half elf dronk hij 200 cc.

Had ineens een ingeving; misschien begint hij meer honger te krijgen, want voor zijn gewicht mag hij meer hebben. Vanmorgen ook een fles can 180/6 geprobeerd en die ging schoon op 😳 Geef ik dan nog steeds vijf keer 180/6? Wanneer gaat dr laatste voeding er eigenlijk af en hoe kom je daarachter?

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.842
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Grasspriet: volgens mij is het zo dat als je vijf keer 180/6 geeft en álle flessen schoon op gaan, je dan pas over kan gaan naar vier keer 200/? (weet t aantal schepjes daar niet van, maar dat zal vast op de verpakking staan ;) ).
    Welke je dan weg kan laten hangt af van je kindje. Moet je je baby wakker maken voor de laatste fles, dan kan het best eens zo zijn dat je die kan weglaten, maar kan ook zo zijn dat het beter bij je kindje past als je bijv. die van 11 uur weg laat. En kijk ook even hoe lang er dan tussen de laatste en eerste fles zit, want dat mag ook niet meer zijn dan zoveel uur.
    Grote kans dat je kindje nu nog te jong is voor maar 4 voedingen. Meestal begint dat pas te komen rond de tijd dat ze bijvoeding mogen krijgen (4-6 maanden dus)(onze zoon heeft wel één keer maar 4 voedingen gehad ivm. vele slapen overdag, maar kwam toen wel tekort wat ie de volgende dag weer heeft ingehaald).

Hoe is het nu met de kindjes die veel te vroeg geboren zijn?

En zijn er nog dames die op vakantie gaan met de kleine? Danielle; zijn jullie al in le douce France?

En doen we nou nog een meet? Wordt namelijk steeds korter dag zo...

Wij gaan komende week even lekker een weekje naar Brabant. Wilden graag naar België, maar in de periode dat het huisje vrij was konden onze buren niet op de katten passen dus dan maar zo haha.

Voor de dames die nog gaan: fijne vakantie alvast!

17. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ja hij zal er nu nog te klein voor zijn. Vandaag voor het eerst alleen maar 180/6 aangeboden. Op een fles na ging alles op! Hij is ook erg hangerig en huilerig vandaag. God, ben gesloopt! Hij ligt nu lekker te slapen. Vandaag was het continu: uurtje wakker, uurtje slapen en in het wakkere uur snel huilen en niets is goed. Zou hij nog steeds last van het prikje kunnen hebben? Deze kreeg hij afgelopen maandag. De dagen erna heeft hij veel geslapen, maat sinds gisteren is hij zo huilerig en ook iets verhoging. Normale temp is voor hem 36.8 en vandaag was het 37.7. Zonet maar even een koel washandje over zijn koppie gehaald. Gut, hij werd direct rustiger en viel in slaap. Arm ding.

Een meet? Wist ik niets van hoor 😊

18. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is weer zover hoor, ik mag aan de bak vandaag. Nauwelijks geslapen want moest steeds huilen gisteravond en zl kwam ineens 3x in de nacht weer (alsof ie t ruikt). Vind t nog medium leuk, want ben 4 lange dagen weg en zl weigert nog altijd de fles. Ach ja we zien wel hoe het gaat. Komt vast goed!

19. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hoe was je eerste werkdag?

20. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was wel ok. Kolven ging goed en werk alsof ik nooit was weggeweest, alleen dat ik even geen idee heb wat er allemaal speelt. Maar na weekje ben ik wel weer bij denk ik.
    Zl heeft thuis bij mn vriend steeds cupjes van 50 cc gehad. Met bloed zweet en veel knoeien en huilen bij m naar binnen gekregen. Wel sneu, maar hopelijk gaat t snel beter. En zo niet dan moet ik overwegen een uur eerder naar huis te gaan om te voeden bijv.

Deel Deze Pagina