Jeetje wat vervelend! Je hebt zeker al een speciale speen voor borstvoeding. Anders ff cb bellen voor tips? Het cb hier heb ik altijd heel veel aan. Lieve en meegaande mensen daar.
Hoi meiden, wat fijn dat er weer een hoop gekletst wordt hier en om te lezen hoe het met iedereen gaat. Wat groeien de kindjes goed. Ons meisje is afgelopen vrijdag op het Cb geweest. 14 weekjes oud 5775 gram en 61.1 cm groot. Ze drinkt nog steeds 5x 150. De flessen gaan nog steeds niet allemaal leeg. In de tussentijd ben ik van nutrilon overgestapt naar huismerk kruidvat. Daar doet ze het ook goed op en scheelt heel wat in de portemonnee uiteindelijk. Wat betreft werk; veel afwijzingen verder en een goed gesprek met m'n leidinggevende ga ik weer met enige frisse moed weer aan het werk maandag. Ik denk dat het lange thuis zijn niet echt goed voor me is en ik alles negatiever ben gaan zien dan dat het is. Ben gewoon toe aan weer het normale ritme, hoe graag ik anderzijds bij de kids wil blijven. We zullen maandag wel zien hoe het gaat. Denk dat ik al vrij snel het gevoel ga krijgen dat ik nooit ben weggeweest. Was de vorige keren wel in ieder geval.
Wat fijn dat je toch weer positief tegenover je werk staat! Ik hoop dat dit zo blijft voor je 😄 Ja die voeding van de Kruidvat is idd heel goed voor je portemonnee! Vanaf het begin gebruik ik Kruidvat en de kleine doet het prima! Hij is nu 62 cm en 6,6 kilo 😊 Ik ben trouwens een beetje in de war over de kleding van Thijs. Hij moet voor zijn lengte maat 62 aanhebben. Echter, merk ik dat de broekjes vaak erg strak om zijn billen zitten 😳 Hij heeft een luier maat 3 aan, want maat 2 werd echt te klein. Zou dit door de luier komen of moet ik al over op 68?
Denk niet dat het de luier is. Pien is 63 cm en 5,8 kilo en draagt luiermaat 3. Bij haar zit 62 nu het beste, maar haar 56 pakjes past ze eigenlijk ook nog prima! Fijn mom, dat je weer wat positiever naar je werk kan kijken. Veel dames alweer aan het werk. Ik begin over een week met een nieuwe baan. Minder uren en een uur minder reistijd ben benieuwd!
Wat gezellig hier! Fijn te horen hoe het met iedereen gaat. @mom wat fijn dat je toch wat meer zin hebt om te werken. En dat het gesprek goed gegaan is. @grasparkiet Met Anna had ik het zelfde probleem. Dus haar nu gewoon 68 kleding aan gedaan. Zit teminste niet zo strak. En makkelijker aan trekken. Ook😊 Verder gaat het met Anna heel goed! We zijn op het moment lekker aan het kamperen en ze doet het super! Van de week begonnen met fruithapje ze had gewoon weg niet meer genoeg aan alleen de fles. Ja ze is 3 maanden maar wij mochten vroeger met 3 maanden ook fruithapje. En een hongerig kind die al aan de max voeding zit en forte voeding heeft ga ik niet laten hongerlijden. Anna krijgt nu 5 flessen 180cc Als we weer thuis zijn ga ik kijken of ze over kan op 4 keer 200cc met wat rijstebloem in de laatste fles
Wat fijn dat ze het zo goed doet! Ze kan goed tegen warmte dus. Geniet ervan. En wat leuk de hapjes, lijkt me erg leuk om te gaan doen. Wat voor fruit geef je haar? Wat verschillend zijn kindjes met eten zeg. Ik ben blij als er 5x 110 ingaat. Wel een bv kindje moet ik zeggen. Hoe gaat het bij jullie met doorslapen? Hier afgelopen 2 maanden niet echt vooruitgang. De ene keer wel en de andere keer komt ze twee keer.
Onze kleine slaapt de nacht al door vanaf 8 weken oud. Ben verwend geraakt 🙈 We geven hem nog wel een fles om 22:00 uur, maar hij drinkt in zijn slaap. Hij slaapt door tot ong 7:00 uur. Afgelopen week wat hapjes wortel geprobeerd. Alleen liet hij toen teveel van zijn fles staan, dus ik wacht er nog een paar weken mee. Hij drinkt vijf keer 180/6 maar laat meestal nog zo'n 30 cc staan. Soms gaat de fles helemaal leeg. Sinds een week bieden we hem dit nu aan. Gaat goed. 😊 Voor het slapen gaan moet ik hem altijd ecen helpen om weg te doezelen. Leg hem dan op zijn buik, vingers in zijn mond en schud dan met zijn billetjes. Vanaf wanneer wennen kindjes hieraan? Wil niet dat ik dit over vijf maanden nog steeds doe zeg maar 🙃
Goed om te lezen dat de kleintjes het goed doen! Hier gaat het op zich goed met de kleine man! Alleen heeft hij sinds een week flinke diarree waardoor hij kapotte billen heeft door een schimmel! Hij krijst echt hard bij het verschonen echt zo zielig. Gelukkig lijkt de zalf aan te slaan! De diarree is een virus en moet vanzelf overgaan, ben benieuwd wanneer 😔 Hij drinkt overigens zoals anders al z'n flessen leeg, 4x180 en 1x 150 Hij drinkt overdag nog steeds om de 3 uur en slaapt dan van 19.30 tot 7.15 dus erg netjes! Slapen overdag blijft drama, als ik geluk heb 3x45 min. Verder wakker en wil graag geëntertaind worden 😃 Vorige week een banaan voor z'n mond gehouden 😄 Hij sabbelen hij vond het erg lekker maar nu met de diarree wacht ik nog maar even 😃
Dat klinkt erg zielig, kleinmensje Hopelijk is het snel over. Hier gaat het met drinken momenteel juist een stuk minder. Ik twijfel wel eens of er nog wel genoeg in m'n borsten zit... Maar de oorzaak is bekend; tandjes! De eerste op 31/7 gespot. Meneer was toen nog geen 3 maanden oud.. Verder vooral heel veel kwijlen daardoor en zuigt ook enorm vaak en hard op zn knuistje. Moet de bijtringen nog even van zolder halen, die hadden we juist ver weg gestopt zo van; das toch pas nodig na zoveel maanden en anders ligt het alleen maar in de weg.. Verder gaat ie lekker. Heeft stevige spieren merken we aan alles. Hoef m ook allang niet meer als een kleine baby (horizontaal) te dragen. Inmiddels ook een draagzak rijker. Erg blij mee, heerlijk van genoten vorige week op vakantie (zaten in een huisje in Oisterwijk)! Manlief is nu nog een weekje vrij, ook erg fijn, want hij heeft echt al superveel in het huishouden gedaan na de vakantie Merken jullie ook dat 24 uur in een dag veel te kort is? Aan dingen zoals krantjes lezen en foto's van die kleine uitzoeken kom ik nog nauwelijks aan toe..! Luiers: toen we toch echt, echt, Echt over moesten op maatje 2, maar uitgezocht hoe lang ze daar mee doen. Flink wat weken las ik overal. Dus aantal aanbiedingen ingeslagen. Nu zit ik met 3 pakken luiers waar ie niet meer in past... zucht Zit er eigenlijk nog steeds over te denken om over te gaan naar katoenen luiers, maar ook daar nog niet aan toegekomen om uit te zoeken haha. Zit nu trouwens in de ziektewet. Mag blijkbaar de ww niet in aangezien ik nog steeds (helaas) nog niet volledig hersteld ben van de bevalling Geen werk hebben geeft me wel kopzorgen hoor... bah, niks aan. Nou, ik ga gauw weer. Enough to do! Fijne dag dames!
Wow, nu al tandjes?! Ik twijfel soms bij Thijs. Hij kwijlt alsof zijn leven er vanaf hangt! Alleen bijt hij niet op dingen, hij likt veel. Vooral doekjes gaan een stuk zijn mond in 😂 Luiers maat 2 had ik ook heel veel van over! Ik heb ze verkocht. Kon niet naar de winkel, omdat het uit een maandbox kwam. Nu heeft hij Active fit maat 3. Ben niet zo tevreden eerlijk gezegd. Ik vind de luier zo lomp tussen zijn benen, maar bij baby Dry vobd ik dit ook. Luiers can Kruidvat lekt hij door en nu weet ik het niet. Luiers van Lidl lees ik veel slechte ervaringen. De vernieuwde variant is blijkbaar geen succes. Misschien toch maat baby Dry en accepteren dat het wat lompig is. Trouwens, het valt mij oo dat de randjes wat strak zitten bij Thijs. Is dat normaal bij Pampers? Of is dit bij elke luier? Laatste dagen drinkt Thijs minder goed. Hij laat voor zijn doen veel staan. Ene keer gewoon 30 maar andere keer 90 cc. Fles erna gaat dan weer leeg. Misschien moet ik me niet te druk maken. Hij is heel actief en vrolijk. Zal er wel niets aan se hand zijn. Wat toevallig Hummel! Ik ben vandaag begonnen met foto's in een album te plakken. Wilde dit digitaal doen maar dat is zoveel werk! Helemaal geen zin in en tijd voor. Dus alle foto's laten afdrukken, albums gekocht (Budgetland, een aanrader!) en plakken maar. Leuk als Thijs ligt te slapen en ik heb even niets te doen. Ja, echt dat komt voor 😂 Zo nu even aan de aardappels! Fijne avond dames!
@hummel hij is er inderdaad vroeg bij met de tandjes! Hier ook m'n twijfels hij sopt erg veel op z'n handen wordt ineens huilend wakker in de avond..! Weet het niet waar hij last van heeft z'n billen zijn nagenoeg over, hij heeft overigens nog wel diarree. Foto's daar kom ik niet aan toe 😔 Denk dat de kinders gewoon een USB stick meekrijgen als ze het huis uit gaan 😂 Haha nee m'n man en ik moeten nog ff tijd maken 😄 Vandaag een dagje uit geweest, was erg leuk! We zijn naar het Nijntje museum geweest, dochter vond het grandioos! Was alleen erg druk!
@ Hummeltje; nu al tandjes?? Hij is er vroeg bij. Onze meid zit ook telkens met haar vuistjes in haar mond en kwijlen begint nu ook al. Denk dat zij er ook vroeg bij zal zijn qua tandjes. Overigens krijgt ze nog steeds 5x150. We proberen sommige flessen op te hogen naar 180. Fruithap beginnen over een paar weekjes pas aan. Denk dat ze het heerlijk gaat vinden. Foto's: De babyboek van de 1e is klaar. Van de 2e moet ik nog foto's plakken en zwangerschap/bevallingsverslag erin verwerken. Van ons meisje moeten we nog aan beginnen.. Werk: pff mn derde dag is ingegaan en na vandaag heb ik weer weekend, maar man wat moet ik er dit keer echt aan wennen. Bah. Sowieso is er niets te doen op het werk. Dus zit me ook nog eens te vervelen hier.. Hopelijk gaat het snel beter.. Daarnaast krijg ik ook sterk mn twijfels over de nieuwe plannen/indeling van de werkzaamheden. Degene die mij vervangen heeft tijdens mijn verlof heeft een half jaar contract gekregen met 'mijn uren'. Van alle werkzaamheden die ik voor mijn verlof deed, is maar 1 onderdeel gebleven. Verder moet ik de administratie maar gaan ondersteunen. Leuk en prima, als daar het werk ook ligt om te doen. Gisteren een collega gesproken die daar deels over gaat, maar kreeg niet de indruk dat het om veel werk ging. De tijd zal het uitmaken hoe het gaat lopen... eerst maar eens de bouwvak periode nog door te zien komen. Hoeveel uur werken jullie eigenlijk? en hoe verdelen jullie dat in de week?
Oja, en nog een nieuwtje; wij hebben afgelopen weekend een caravan gekocht Helaas ook gelijk naar de stalling gebracht, maar we hopen in de herfstvakantie er nog mee weg te kunnen. Maar volgend jaar (zomer) gaan we richting het zonnige Spanje. leuk vooruitzicht
Mom86: dus je werk is nog niet ecbt een succes voor je? Wat vervelend zeg! Een caravan! Wat gaaf! Wij willen het volgende jaar ook gaan proberen. Eerst maar eentje huren om te kijken wat er allemaal bij komt kijken en wat je nodig hebt. Al die spulletjes zijn reteduur heb ik gehoord. De kleine man is gisteren op de spoedeisende hulp geweest Ik was met hem bij de huisarts voor een raar bultje bij zijn anus. Ik dacht een aambei ofzo. Even een zalfje en dan weer naar huis. Helaas...het bleek een ontsteking te zijn (abces) en de huisarts durfde zelf niets te doen. Overleg met de kinderarts en we moesten direct komen. We hebben daar twee uur gezeten met een vermoeid en hongerig mannetje wat een drama. 😞 Uiteindelijk bleek dat er niet direct iets gedaan hoefde te worden. Het kom vanzelf weggaan maar moest wel in de gaten houden of het groter/roder werd en/of korrts. We moesten dan over vier weken terugkomen. Eindelijk thuis, belde de chirurg weer op. Ze wilde dat we maandag al terugkwamen. Ze wilde zelf het bultje in de gaten houden ivm de zwelling. Het bultje was ineens op komen zetten en dit kan ook ineens veel groter worden. Mocht het groter zijn dan moet het weggehaald worden en dan moet de kleine man onder narcose. Bah 😕 Ben blij sat ze zo alert zijn hoor! Alleen het idee dat zo'n klein hummeltje onder narcose moet, gatsie. Nu ben ik het bultje aan het insmeten met vaseline en goed schoon aan het houden. De kleine man lag 21:00 eindelijk in zijn bedje en heeft lekker geslapen tot acht uur. Hij lijkt er geen pijn aan te hebben tenzij je erin drukt zoals de arts deed. Verder lag de kleine lekker t teuten tegen de dokter toen hij hem aan het onderzoeken was haha. Gelukkig maar!
@mom wat leuk een caravan! Leuk hoor! Fruithap: wij zijn begonnen met peer ze vind het heerlijk. En geen krampjes gelukkig. Wij zijn weer terug van vakantie hebben het heerlijk gehad Nu weer heerlijk thuis druk met de was Hoe gaat het met iedereen?
Hoi hoi allemaal, @grasspriet wat vervelend zeg. Hoop dat het snel over gaat. Ben nieuwsgierig naar de tandjes. Hier moet ik echt dweilen, zoveel kwijlen. Ontlasting zegt hier weinig, altijd erg dun. Maar wel van 1x in 6 dagen naar opeens 3x in de week. Met stijn gaat erg goed. Groeit enorm, past maat 62. Is dol op appel, wordt er echt wild van (armen en benen in de lucht). Wortel vindt hij oke, broccoli zeer smerig (leuke gezichten). Het wordt allemaal steeds makkelijker, want wat lacht hij veel. Brabbelen en geluidjes maken is ook erg grappig. Speeltjes met geluid zijn fantastisch. Ik vind het alleen lastig dat vreemde mensen aan stijn zitten, omdat hij lacht ofzo. En tv kijken vindt hij top, probeer dit zo min mogelijk toe te staan. Maar s'avonds is dit wel eens lastig. Hij zit het liefst zelf tegen de rug leuning.
Wow meiden wat gaat het snel he!? Tandjes? Dat is vroeg. Onze kleine is ook erg aan het kwijlen maar nog geen tandjes in aantocht volgens mij. En jullie zijn al allemaal begonnen aan eerste hapjes. Ik wacht daar bewust mee tot de kleine 6 maanden is omdat ik geloof dat er nog een beschermlaag in de darmpjes zit en zodra er vast voedsel in komt die beschermlaag wordt afgebroken en dit kan weer voor allemaal problemen zorgen. En de kleine heeft al problemen met gewoon haar flesjes te verwerken. Zo hou ik me nog meer aan bepaalde dingen vast. Heb laatst een onderzoek gezien over wat een magnetron met voeding doet. Ik doe niks van die kleine in de magnetron. Ik ben bang dat ik qua voeding echt een lastig persoon ga worden! Onze oppas zal wel denken dat ik gek ben. De kleine drinkt 120+5 en is inmiddels 4,5 maand. Niet echt grote eter dus... Babyalbum's. Dat is een hele klus ik ben er aan begonnen. Heb 1 fotoboekje gemaakt van de zwangerschap en bevalling. De rest moet ik nog doen als ik tijd heb ooit. Qua slapen ben ik ook verwend! Ik was ziek van de week en toen heb ik met de kleine in bed tot 14.30 geslapen. Wel flesjes tussendoor en dan weer verder tukken. Lekker hoor... De nachten zijn wisselend... Vervelend grassprietje! Hopelijk trekt het nog weg. Danielle waar ben je heen geweest op vakantie? Ik wil ook zo graag! Hopelijk volgende jaar...
Stijn kijkt het eten uit ons mond. Ik ben gestart met hapjes bij 4,5 maand. Mocht van de kinderarts. Maar voorzichtig hoor, paar kleine hapjes. Slikt weinig door, de helft loop uit zijn mond. Is gewoon smaakjes leren kennen. Stijn vindt het allemaal erg grappig. Lacht er veel om.. O, en ik geef 3dagen achter elkaar hetzelfde. Om te kijken of hij ergens slecht op reageert. Appel maak ik warm schijnt beter te zijn tegen allergie e.d.
Ja het wordt ook aangeraden op het cb! Dat is toch allemaal prima... Voeding is een dingetje waar ieder zijn eigen kijk op heeft en dat is prima. Cb zei wel beginnen met hapjes he! Ik zei tuurlijk.haha Moet ook zeggen dat onze meid nog niet de behoefte lijkt te hebben aan vaste voeding. Als wij eten kijk ze meer hoe haar tenen bewegen dan naar ons eten. Haha
Zo, even de tijd om een berichtje rustig te tikken Wij gaan dit jaar niet op vakantie. Ben ik eigenlijk ook wel blij om. Ik ben nog steeds bezig met mijn herstel en ik ben al trots dat ik eindelijk met de kleine man naar de winkel durf. Het gaat veel beter dan acht weken geleden, maar merk dat ik er nog steeds niet ben. Iets is al snel teveel en dan ben ik weer ontzettend moe. Dus op vakantie met de kleine...ik raak al in paniek als ik er aan denk. Dus doe ik dat maar niet Ik ben al een mooi eindje met de foto's! Leuke bezigheid vind ik dat! Volgende week is de kleine man alweer vier maanden! Jeetje, wat gaat dat toch snel. Dan ga ik met de hapjes starten; een paar lepeltjes dan. Nu drinkt hij bijna elke fles leeg. Dus ik durf nu wel met wat hapjes te beginnen. De vorige keer liet hij teveel van de fles staan. Althans dat vond ik. Eigenlijk was dat prima wat hij liet staan, maar ik werd er alweer zenuwachtig van. Volg de richtlijnen maar een beetje dat geeft mij rust in mijn hoofd Het bultje is nog niet opengebarsten Morgen met hem naar het ziekenhuis. Hopelijk zegt dat de arts dat ze nog afwachten tot het vanzelf gaat. Zon mannetje onder narcose...gatsie! Woensdag moet ik ook nog met hem naar de kinderarts voor zijn aardbeienvlekjes. Heb de medicatie opgezocht die ze daarbij geven, maar dat van de lage bloedsuiker en vertraagde hartslag staat mij helemaal niet aan. Er schijnt een medicijn te zijn voor kleine vlekjes die nagenoeg geen bijwerkingen hebben. Het is een lotion. Dus ik zou deze wel durven te gebruiken en anders wacht ik het gewoon nog even af of er nog meer vlekken bijkomen en waar ze komen. Ze zitten nu bij zijn oog en op zijn piemeltje. Als ze zijn zicht niet in de weg zitten en hij kan goed plassen, dan willen we voorlopig geen medicijnen. Dit weekend ben ik met mijn man lekker een nachtje weggeweest. Thijs bleef bij mijn ouders. We hebben genoten, maar de kleine ontzettend gemist!! De afgelopen dagen heeft Thijs ontzettend veel geslapen. Na drie kwartier werd hij alweer moe en wilde naar bed. Heel bijzonder...ga me dan direct afvragen of dit wel goed is. Ook omdat hij dat abces heeft enzo...zucht...word soms heel moe van mezelf 😂