De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Fototje van ons lieve meisje

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36 KB
      Weergaven:
      12
  2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    O danielle wat een schatje!
    En een leuk jurkje heeft ze aan.
    Flinke bos haar ook.
    Prachtige meid hoor

3. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat een schatje Daniëlle, die armpjes en die beentjes zien er heerlijk uit 😁

Voeding: ze eet nog steeds niet enorm veel. 5x 150 ml (zo'n 80% bv, rest flesvoeding). Maar hier laat ze zo over de dag genomen ook nog 100/150 ml van staan. Ook groentehapjes worden vakkundig naar buiten gewerkt. Schat dat ze nu ong 64/65 cm is en rond de 6.2 kilo weegt, ze groeit dus opzich goed.

Hond: hier zou ik dus ook helemaal niet blij mee zijn. Hoop dat jullie snel een fijn ander plekje kunnen vinden!

Trouwen: dank allemaal. Was vrijdag echt een topdag. Was een strandbruiloft dus op beter weer hadden we niet durven hopen. Heel mooi dat die kleine erbij kon zijn. Als ik de foto's heb za ik er eentje plaatsen :)

Werken: volgens mij moet iedereen er weer aan geloven. Ik ben ook weer twee weken aan de slag. Nieuwe baan en die bevalt goed. Niet meet 60 uur en drie uur per dag in de auto. Bevalt het jullie ook om wat meer ritme te hebben? Succes meiden die deze week gaan beginnen?

Grasspriet, ik hoop dat Thijs snel opknapt!

Leuk hummeltje babymassage, doen wij ook. Idd heel geplan met slapen en eten. Vaak stort ze in tijdens het masseren.

Heeft er iemand al een babycooker. Zo ja ben ik wel erg benieuwd of het bevalt. Lijkt mij erg handig!

4. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Dank je wel dames!
    Wij zijn ook echt super trots oo ons meisje. Die bos haar ja die blijft ze houden. Er valt ook niks uit.

Woozl:
    Wat fijn dat jullie dag helemaal super was! Ik kijk uit naar de foto.

Babycooker:
    Geen idee maar het kijkt mij wel handig eigenlijk.
    Ben nu steeds aan het hannissen met mijn staafmixer🙈

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Vandaag mijn eerste werkdag gehad; heerlijk! Lekker onder de mensen en mijn eigen ding kunnen doen, zonder steeds op een klok te hoeven kijken wanneer de kleine weer een fles moet hebben ;)

De kleine heeft sinds een paar dagen zoiets aparts. Hij drinkt in ee ochtend maar 90 cc en wil dan absoluut geen fles meer. Hij wordt dan echt nijdig! Een uur later als je hem wat geeft, dan gaat er met geluk nog 70 cc in. Dit doet hij de hele dag door. Zo apart! Normaal doet hij dit niet. Oké, houdt wen restje over can 30 cc maar dat is normaal voor hem. Herkenbaar voor jullie? Is dit tijdelijks ofzo? Zal voor hem niets uitmaken, maat ik vind het behoorlijk irritant. Zat net lekker een ritme in en hoefde niet steeds om te kijken naar flessen en nu blijf ik bezig! 😒

Hij krijgt nu ook in de ochtend fruit en in de namiddag groente. Hij eet nu een portie ter grootte can een ijsblokje op. Hij vindt het superlekker en wordt boos als het op is. Pas als ik hem een leeg schaaltje en lepel laat zien en zeg "het is echt op" dan vindt hij het oké 😂😂 bijzonder kind.

Ik schrok vanmorgen trouwens! Ik wilde hem er uithalen voor fles. Zit zijn hele voorhoofd onder het bloed!! Hij wrijft veel in zijn oogjes en is waars met zijn vingers achter het hemangioom gekomen en dat is gaan bloeden. Hij was zelf erg vrolijk, maar dat is niet leuk in zijn ledikantje kijken. Morgen de ka maar bellen wat te doen met die vlek. Hij wordt groter en hangt al een beetje voor zijn oog en als hij het ding steeds openkrabt, lijkt me toch ook niet goed.

Zo, nu fijn met de pootjes omhoog. Fijne avond dames! 😊

6. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    @grasspriet de dochter van mijn vriendin doet dat ook. Misschien een sprongetje?? Dan drinken ze soms ook minder ineens. Hopelijk gaat het snel beter.

7. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met het bloedende plekje, kan me voorstellen dat het even schrikken is.

Gaat het eten al wat beter?

Hier net echo gemaakt van de heupjes. Links kregen ze niet goed op en daarom foto gemaakt. Nu de uitslag afwachten. Vaag dat dat via cb loopt.

8. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Vandaag met Thijs naar de ka geweest voor het hemangioom. Ik heb nu medicijnen voor hem, omdat het plekje groeit en dan voor zijn oog gaat hangen. Als hij er steeds aan zit en dat het bloedt, is ook niet goed. Ik heb gekozen voor de oogdruppels (die moeten op het plekje en niet in zijn oog ;) ) De andere variant moet in zijn voeding en wordt opgenomen in de bloedbaan. De bijwerkingen kunnen pittig zijn, maar kwamen weinig voor volgens de ka. Toch neem ik dat risico liever niet. Dit middel zou de groei remmen en het hemangioom verkleinen. Dus afwachten maar 😊

Morgen naar de chirurg voor het bultje bij zijn anus. Pff, je blijft op en neer naar het z'huis gaan, maar goed... Het bultje ziet eruit alsof het een enorme puist is. Kan dit dan niet gewoon doorgeprikt worden, vraag ik me dan af. Uit de echo bleek dat er alleen vocht onder zat, dus niets ernstigs lijkt mij.

Vanmorgen werd meneer ineens om 5:00 uur wakker van de honger 😳 Dat was even wennen... Daarna doorgeslapen tot 8:00 en toen moest ik hem wakker maken voor de fles. Misschien dat hij het drinken nu weer inhaalt. Vandaag heeft hij goed gedronken en voor het eerst meloen gegeten. Hij vond het super, maar ik vind het eigenlijk te zoet voor hem (galiameloen). Misschien is watermeloen beter?

9. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Hoop het snel beter gaat met die druppeltjes nu. Lastig dat het zi voor zijn oogje gaat...
    Hopelijk kunnen ze heb ook goed helpen aan het plekje bij zijn anus. En blijft het dan ook mooi weg.

Woozl: wat stom dat de uitslag via het cb loopt en niet gewoon via de huisarts... Hopelijk is alles goed.

10. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Woozl, weet je ook wanneer ne de uitslag krijgt? Moet de 15e met Thijs naar cb en dan wilde de arts nog naar zijn heupje kijken. Ik denk dat het we meevalt, want hij trappelt er behoorlijk op los en dan het liefst in zijn blootje. In het badje heeft hij het spetteren met zijn beentjes doorgekregen. Een lol dat hij had!

Vanmorgen zag ik dat het bultje bij Thijs' anus aan het bloeden was. Moet vanmiddag toch naar z'huis dus meteen even vragen. Vraag me dan af of er geen infectie ontstaat, omdat er natuurlijk ontlasting en urine langs komt.

Wat voor portie aan hapjes geven jullie aan de kleine?
    Eerst deed ik een paar lepeltjes, maar hij vindt het fruit en de groente enorm lekker dus ik geef nu een portie ter grootte van een ijsblokje. Hij is net vier maanden, dus vraag me af of dit oké is...

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.842
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier nog geen bijvoeding, maar begreep van het CB dat, als meneer daar aan toe is, we max. 10 minuten per dag bijvoeding mogen geven.
    Lijkt mij best veel in één keer...
    Volgens mij is een portie ter grootte van één ijsblokje veel beter.

Ik verwacht de uitslag vd heupecho pas 5 oktober. Moet dan pas weer naar t CB en krijg t via hun te horen zeiden ze.

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dat is weer een tijdje terug.. Hoe gaat het met iedereen?

Woozl, gefeliciteerd met jullie huwelijk!

- Hier ook een echo gehad voor de heupjes. Alles was prima.

Danielle, prachtige dochter hebben jullie. Ze ziet er zo mooi uit en wat een bos haar ja.

Grasspriet, wat vervelend dat bloeden. Hoop dat het snel geneest/verdwijnt!

Wij zijn twee weken op vakantie geweest naar Lanzarote. Was heerlijk! Onze meis heeft de hele heenvlucht geslapen en de terugvlucht was ze 45 min wakker. Bij het dalen zag ik haar in haar slaap vechten en was ze een beetje onrustig in mijn armen. Denk dat ze last had van haar oortjes..
    Tijdens de vakantie heeft ze het super gedaan. Ze ging lekker zwemmen na het ontbijt en sliep daarna 2,5 lang in de wagenbak bij het zwembad. Zo deed ik het ook rond 15:30 weer zwembadje in tot ik merkte dat ze moe was. voeden en dan was ze weer een paar uur vertrokken. Op het strand huurden we zo een tentje/huisje met matrassen en gordijntjes. Superhandig als ik moest voeden gordijntje dicht en onze meid lag de hele tijd te spelen en rollebollen in de schaduw.
    - In de vakantie is ze voor het eerst van rug naar buik gaan rollen. Leuk dat wij het met ze allen hebben zien gebeuren! Van buik naar rug kon ze al.

Werk, bijna iedereen is begonnen. Ik begin pas over 2 maanden! Dan heb ik bijna 8 maanden thuis gezeten. Heb er wel zin in, maar aan de andere kant ben ik ook blij dat ik nog even heb met mijn missie. Ik zie dat ze zich volop ontwikkeld. Wij hadden fysiek vanwege een voorkeurshouding. Die was er gister voor het laatst. Ze gaf aan dat onze meid de motoriek heeft van een 6 maanden oude baby, ben zo trots op haar. Mijn tweede zoontje was niet zo snel..

ik ben deze week begonnen met bijvoeding. Ze heeft wortel gehad, dat at ze nauwelijks.. of ze had niet door dat ze het moest doorslikken. Maar de bloemkool vond ze heerlijk gister en dat slikte ze wel door. Dus dat krijgt ze vandaag weer. En morgen weer een andere smaak. Fruit begin ik volgende maand pas mee.

@ borstvoeding, ben doodmoe van het voeden. Het ging in de vakantie goed met doorslapen tot 7 uur. Maar sinds we vorige week terug zijn komt ze weer om 3:00 dan krijgt ze speen en slaapt ze door en om 5:00 dan voed ik haar wel. Ik snap haar even niet meer.. ben echt moe deze week want juist nu mijn jongens weer naar school gaan en ik er echt 7:00 uit moet komt zij weer in de nacht? Ben gesloopt in de ochtend.. Overweeg nu om kunstvoeding te kopen voor de nacht. Ik kijk het nog max 5 weken aan en dan wordt het bijvoegen ben ik bang.. mijn doel was 6 maanden volledige borstvoeding.

13. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    @grasspriet wat een vervelende dingen allemaal. Hoop dat het allemaal snel goed gaat met de medicijnen.

@hummeltje spannend die heupecho. Hoop op een goede uitslag.

Met stijn gaat alles super goed. Alleen hij kan niet meer ingebakerd worden. Draait namelijk op zijn buik in zijn bedje. Ja, hij slaapt erg goed op zijn buik. Probeer hem telkens om te draaien. Maar ja, hij doet het zelf. Heb gelukkig een airo sleep matras.

Ook denk ik dat hij toch weer in een sprongetje zit. Het besef dat ik weg ga als ik uit het zicht ben is er opeens. Dus hij is heel aanhankelijk. En wil veel bij mij zitten. Ook sliep hij door, en nu opeens wil hjj 2x drinken op een nacht.

Het draaien naar zijn buik vindt hij super. Alleen terug lukt niet altijd dit levert frustratie op.

Hapjes geef ik nu wanneer het uit komt. Ben er voorzichtig mee omdat stijn ontlasting heeft 1x in 6 dagen (al heel lang). Dit is op zich prima. Maar wil het niet overbelastten. Als ik fruit geef is bijv. Bijna halve banaan, of klein appeltje. Hij slikt nog niet zo top, dus veel loopt langs zijn gezicht. Hij wordt er wel wild van erg enthousiast. Wil het zelf in zijn mond stoppen en als het op is, huilt hij soms.
    Bij groente geef ik denk half zo'n klein bewaarbakje vol. Maar hier blijft wel veel van staan.
    Eigenlijk is het nog erg weinig wat hij binnenkrijgt. Het is meer de lol en enthousiasme van hem.
    O, en watermeloen vondt hij erg lekker.

Met zijn fles is niets leuker dan hem zelf vasthouden. En telkens slok nemen en dan weer uit je mond halen probeer hem weer terug te stoppen. Dit zorgt dat tegenwoordig de flessen erg sloom gaat.

Naar bed gaan is opeens een ding geworden. Was het nooit. Het begon maandag, maar gisteren ging het gelukkig goed. Volgens mjj is het de angst van het alleen zijn.

14. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    @firstbaby lekker lanzarote. Klinkt als een vlotte dame😀

15. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!

Hier doet de kleine man het opzich erg goed!
    Alleen het slapen overdag blijft een dingetje, dit wil hij absoluut niet in zijn bed hij krijst dan echt alles bij elkaar.
    Nu ligt hij in de wagenbak te slapen met speen en dan gaat het wel. Als ik weg ga slaapt hij ook makkelijk in de maxi-cosi, heeft dan geen speen nodig!
    In de avond kan ik hem zonder problemen in bed leggen en hoor ik hem de volgende ochtend pas weer..! Ook in de nacht slaapt hij zonder speen. Na zijn eerste flesje kan ik hem nog in bed leggen voor ong. Nog een uurtje, daarna begint het feest 😃
    Dat hij in de nachten goed slaapt is natuurlijk heerlijk maar zou voor iedereen fijn zijn als hij dit overdag ook wat beter zou doen.
    Iemand tips om hem in zijn bed te laten slapen?

Rollen doet hij nog niet aan, zijn Zus was ook niet zo vlot, die Rolde met 6,5 maand.
    Hij heeft ook een voorkeurshouding, een plat achterhoofd en iets aan de rechterkant. Hij kan de andere kant wel goed opkijken maar slaapt gewoon het liefst op zijn achterhoofd iets naar rechts.
    Zou ook vast wel goedkomen!

Banaan is hier favoriet, ik prak hem erg fijn en hij eet de lepel er bijna bij op 😃
    Brocolli vind hij nog niet zo erg lekker, ga vanavond bloemkool proberen. Wortel ging redelijk..

Zit sinds deze week op 4 flessen, nu nog 3x 210cc en 1x 180cc als hij meer gaat eten ga ik minderen..

16. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    @kleinmensje: Thijs sliep overdag echt ruk. Steeds drie kwartier of een uur. Zo vermoeiend! Toen heb ik Thijs langer opgehouden. Eerst deed ik hem naar bed bij de eerste moeheidssignalen. Nu wacht ik en als ik zie dat hij rode oogjes krijgt, dan neem ik hem op schoot om tot rust te komen. Als hij dan ook nog met zijn koppie in mijn nek gaat liggen, breng ik hem naar bed. Nu slaapt hij minimaal 1,5 soms twee uur. Natuurlijk zijn er dagen dat hij toch maar weer een uurtje slaapt. Maar dat vind ik niet zo erg 😊

Paar dagen geleden bloemkool geprobeerd. Blijkbaar is het te plakkerig voor hem want hij kreeg het niet goed weg. Ik dacht dat hij het had doorgeslikt, maar toen begon hij te kokhalzen en gaf hij over. Zo sneu! Dus de bloemkool wacht ik nog even mee. ;)

Uit zichzelf rollen doet hij nog niet. Als ik hem help doet hij het wel. Maar maakt me biet zoveel uit. Komt vanzelf wel.

17. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Leuk om te lezen hoe alle kleintjes zich ontwikkelen....
    Onze kleine man kan al wel van zijn buik naar zijn rug rollen maar andersom nog niet, hij probeert het wel maar maakt het nog net niet helemaal af.
    Hij krijgt nu 4 x 210 cc voeding en groente ter grootte van een ijsblokje.
    Wil vanavond eens een appel prakje proberen.
    Kopen jullie potjes of pureren jullie zelf? Ik pureer zelf en vries daarna in. Ben persoonlijk niet zo'n fan van de potjes, al moet een ieder dat natuurlijk voor zichzelf weten...
    Is iedereen die al weer aan het werk is weer een beetje in het ritme? Ik wel maar vindt er nog steeds niet zo heel erg veel aan. Als de ruimte er was zou ik graag thuis willen blijven.

18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.842
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat grappig; lees ik gisterochtend beempie dr bericht en denk; nou, die van ons doet mooi nog niks...
    Besluit meneer om ineens van zn rug naar zn buik te gaan rollen! :D (van rug naar zij deed ie wel al 1,5 à 2 weken).
    Wel bijzonder dat die van jullie juist van buik naar rug kan rollen :)
    Mij benieuwen wanneer onze kindjes toe zijn aan de volgende stap :)

19. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Wat leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat en hoe goed de kleintjes het doen!

Onze kleine meid rolt alleen van buik naar rug, maar andersom lukt haar nog niet. Frustreert haar enorm. Zal vast niet lang meer duren.
    Verder groeit ze als kool. Komende vrijdag naar CB.
    Helaas is ze al een paar daagjes niet in haar hummeke. Slecht drinken. Fruit hap doet ze dan wel weer. Gisterenavond had ze ineens koorts 39.1. Na een zetpil was het gezakt naar 37.1. En vanochtend was het nog verhoging 38.5. Hopelijk voelt ze zich snel beter. Verder wel vrolijk hoor en alert.

Waarschijnlijk hangt er iets in huis. Zelf al een paar dagen niet lekker en mn man klaagde vanochtend ook al dat ie zich niet goed voelde.

Vandaag overigens ook feest; ik ben jarig en behoor sinds vandaag tot de dertigers ;):D
    Iedereen doet net alsof ik het ramp vind..maar de leeftijd boeit me eerlijk gezegd helemaal niks. Ik ben allang blij dat het halen mag en gezond ben (tenministe dat hopen we haha). Komende zaterdag vier ik het. Daarna schaf ik de verjaardag af hoor. De kinderverjaardagen vind ik meer dan zat haha

Over kinderverjaardagen gesproken; 19 september wordt ons manneke alweer 3. Maar ik weet gewoon geen cadeau :$:$:( Iemand tips??

@ Beempie; werk.. tja je weet vast nog wel hoe ik erin stond voordat ik weer moest werken. Het ritme is best oke, maar van mij mag ook het nog steeds gestolen worden en zou het liefst thuis willen blijven. Ik blijf puur werken om jaarlijks op vakantie te kunnen... Of ik hier blijf zitten weet ik niet. De sollicitaties leveren tot op heden niets op en ben het ook wel een beetje zat nu.. Ik zie wel wat de toekomst me gaat brengen.

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.842
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Die stap is hier veel eerder dan gedacht gekomen.
    Rolde ie eergisteren nog van rug naar buik, maar wel met zn handjes nog onder zich.
    Gister deed ie al enkele keren zn armen wél goed positioneren bij het van rug naar buik rollen.
    En vanmorgen heb ik m voor het eerst van rug naar buik en weer terug van buik naar rug zien rollen! :)
    #trots

Deel Deze Pagina