De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    #421 woozl, 16 sep 2016
    Laatst bewerkt: 16 sep 2016
    Bedankt allemaal!

Draaikont gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Moet er nog veel aan gebeuren en wanneer kunnen jullie erin?

Hummeltje, hoe is het hardlopen gegaan?

@ongemakken, merk dat ik moet gaan werken aan mijn rug, buik en bekkenbodem spieren. Ook vanonder is het nog niet zoals het was, terwijl ik 0 last van de hechtingen enz gehad heb.

@ flessen. Wij zijn overgegaan op een schema en ze drinkt nu echt veel meer. Ze krijgt nu om 7 uur, 10 uur, 13.30, 17uur en 20uur 165 ml (bv/kv). Als ze aan het einde van de nacht komt (zoals nu) leg ik haar aan en krijgt ze een kleinere eerste fles. Begin dat kolven trouwens wel zat te worden.

@wegbrengen: opzich niet veel moeite mee. Maar vier dagen valt me we tegen. Toch af en toe van die gedachtes van weet ze wel dat ik haar moeder ben enz. (Totaal ongegrond, ze is altijd blij me te zien 😊)

2. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Gefeliciteerd Woolz met jullie huwelijk mooie foto's.

Ik geeft groente en fruit meestal eet hij half potje ligt eraan of hij zin heeft en het lekker vind. Maak vaak zelf maar nu op vakantie dus dan potje. Ik zit op 4a5 flessen van180 maar die drinkt hij lang niet altijd leeg.

Ongemakken van de bevalling geen last meer van keizersnede etc wel heb ik ook veel waterige afscheiding heb ik bij Kiki en Stijn nooit gehad vroeg me af of dat normaal is maar dat zal dan wel heb er idd ook inlegkruisjes voor nodig hoop dat dat snel weer normaal word is behoorlijk irritant

Veder doet de kleine man het erg goed en kan al goed van buik naar rug rollen en weer terug

3. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @draaikont
    Ojee dat klinkt niet heel aantrekkelijk, blauw aangelopen baby's door rapley.... Dat was ook hetgene waardoor ik t nog niet zeker wist, maar ga denk ik toch maar prakken dan. Heb je ook positieve dingen ervan meegemaakt of niet.
    En gefeliciteerd met jullie huis! Wanneer Is de overdracht?

4. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @woozl en marianne bedankt! Half november kunnen we erin. We hebben tijdelijk 2 huizen. We kunnen even rustig schilderen en verder is het huis al af. En daarna dus rustig verhuizen

Het voordeel is dat kinderen sneller aan vast voedsel gewend zijn.
    Ik maak ook wel eens mee dat kinderen soms te klein weer worden gehouden en zolang hele fijn gepureerd fruit krijgen dat ze daarna zo gewend zijn dat ze geen stukjes fruit gaan eten.

Door mijn werk maak ik natuurlijk veel mee. Als een kindje net start met brood eten bijvoorbeeld maak ik ook nog wel mee dat mijn ehbo diploma toch wel handig is.
    En toch gaan we allemaal brood geven, ze moeten het ook leren natuurlijk. Wel zo veilig mogelijk!
    Er zijn vast veel ouders die rapley geweldig vinden. Het moet gewoon goed voelen voor jou ook voornamelijk.

Ik wil zelf best wel bewust met voedsel omgaan qua verantwoord eten en zo min mogelijk suikers maar merk bijv op mijn werk dat toch wat mensen zijn die het zwaar overdreven vinden en je meteen in het geitenwollensok hoekje stoppen. Haha
    Ik hoop ook voornamelijk opa en oma zich aanpassen aan gezonde voeding. Nieuwe fase straks weer vind ik altijd zo spannend.

5. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Stijn is al 2 weken ziek. Hebben nu al paar dagen inhalator met ontstekingsremmende spray, werkt goed. Blijkt bronchitis te zijn. Was zo zielig zo benauwd en pijn. En niet willen drinken, weinig natte luiers. Was echt getob.
    Stijn heeft moeite al met mini stukjes als ik slecht pureer. Maar komt denk ook door benauwdheid misschien..

6. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @draaikont: heb gelukkig ook mn kinder ehbo onlangs gedaan. Ik ga t denk ik een beetje half doen. Rapley met beleid ;)
    Ben zelf ook erg van het gezonde eten. Mn schoonouders helaas minder. Heb dat bij mn oudste nu maar losgelaten, maar ga bij de jongste weer strenge voedingsregels bepalen die zij moeten hanteren tijdens oppassen. Mn oudste gaven ze bijvoorbeeld toen hij 10 maanden was gewoon nibbits en chocolade rozijnen!! En water drinken vinden ze 'zielig voor hem'. Als ze hem vragen wat hij wil drinken en hij zegt water, proberen ze hem altijd limonade aan te smeren...

@soullady: wat vervelend dat je mannetje steeds zo benauwd is. Dat zal er vast mee te maken hebben dat hij zn hapjes minder goed eet. Hopelijk knapt hij snel weer op.

@nachtvoedingen: wie hebben er hier mog nachtvoedingen? En dan met kv of bv? Mn ventje sliep eerst 'door' maar komt sinds hij 3 maanden is weer elke nacht, een of 2 keer. Hij drinkt dan ook echt en is niet anders te troosten/stil te krijgen dan met de borst. Alleen sochtends zit hij dan vol (en ik ook, auw!) en dan hoeft hij niet. Hij is ook echt groot en heeft veel spekjes, dus hij zou best zonder kunnen denk ik. Misschien dat ik op den duur de nachtvoedingen maar moet afbouwen. Heeft iemand daar ervaring mee?

7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Marianne, wat vervelend dat de kleine man weer de nachtvoeding nodig heeft. Waarschijnlijk een groeispurt en is deze fase weer snel voorbij.

Hier geen nachtvoedingen meer (al vanaf 4,5 week niet meer). Wel heeft ze de laatste weken behoefte om gezellig te doen 's nachts ;)
    Ze kan rustig een uur lang liggen brabbelen en draaien in bed.
    Het omrollen heeft ze nu al bijna 2 weken door en ze doet niets anders. Zelfs in de kinderwagenbak wilt ze op haar buik liggen ;):D. Echt een gekke baby af en toe.
    Vandaag alweer 5 maanden geleden dat we haar mochten ontmoeten...
    Als ik terugdenk aan die dag, tijd, het gevoel van net weer moeder te zijn geworden, kraamweek... blijft bijzonder :)
    Toch lastig om te bedenken dat dit de laatste keer was...
    De laatste weken denk ik vaak aan, wat als er nog 1tje bij komt.. hoe doen we dat? wat kunnen we nog en wat moeten we laten?
    Wel heb ik mezelf een maximum leeftijd opgelegd. Na mijn 35e wil ik niet meer aan een zwangerschap beginnen. Dus wie weet wat er de komende 5 jaar nog brengen zal. Als het aan mijn man ligt is het klaar zo.. Na onze tweede wist ik zeker dat ik nog 3e wilde, nu twijfel ik zelf.. Ik denk dat ik maar moet accepteren dat het zo goed is...

Iemand ook zo in twijfels of het gezin wel compleet is zo??

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    De kleine man hier heeft al een tijdje geen nachtvoedingen meer, daarom was gisterochtend half vijf ineens wel heul vroeg ;) Hij had honger, terwijl hij alle flessen schoon had leeggemaakt! Dus ik dacht miss meer bijvoeding. Het fruit lukt wel, maar de groente...hij haalt het nu zelfs uit zijn mond.

Ik wilde terug naar vier voedingen, maar Thijs geeft nog te vroeg aan dat hij honger heeft. Dus de laatste fles om 20:00 lukt niet. Miss is hij er nog niet aan toe.

Rollen doet hij nog niet. Hij probeert het wel met zijn benen, maar de rest gaat nog niet mee. Hij is bijna vijf maanden. Is toch niet erg??
    Ik help hem wel af en toe, maar zelf doen ho maar 😂 Hij ligt het liefst in de wipstoel, zodat hij kan rondkijken en spelen met zijn knisperboekje.

Hoe doen jullie het qua hoeveelheid bijvoeding? Nu leg ik het weg als Thijs zijn hoofdje wegdraait of gaat huilen. Wil hem niet overvoeden, want qua gewicht zit hij al op +1

9. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Hi meiden, zoekende naar andere moeders van een baby van dezelfde leeftijd als mijn zoontje kwam ik in dit topic terecht. Ik ben een beetje op zoek naar hoe andere moeders het met voeding/ tijden etc aanpakken. Omdat ieder kind zichzelf is, is het lastig vergelijken maar aan de andere kant toch wel fijn om te zien hoe het bij een ander gaat.
    Nu vind ik helemaal anoniem meelezen altijd een beetje raar voelen :) alsof je bij de buren aan het gluren bent. Dus ik dacht, ik beken en hoop dat jullie het niet erg vinden :p. Ik wil ook best wat over ons vertellen als jullie dat fijn vinden of juist geruisloos weer verdwijnen als jullie zoiets hebben van "wat moet zij opeens hier ;)"

10. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    @cosy: welkom! Tuurlijk ben je welkom 😄 Klets gezellig mee.

Voeding...ben ook enorm aan het experimenteren. Terug naar vier voedingen bijvoorbeeld. De ene dag lukt het wel en de andere dag niet. Soms houdt hij er vijf uur tussen en soms ook drie uur. Verwarrend allemaal hoor!

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Welkom cosy!

Hier ook enorme twijfels over de voedingen momenteel.
    Geef bv. Vandaag was een goede dag, maar hij is al weken erg veel bezig met van de borst afgaan als ie er net aan ligt.. erg frustrerend.
    Hebben vorige week paar dagen achter elkaar fruithapje geprobeerd. Ging goed tijdens t eten, maar buiten dat gilde ie t soms uit. Heb t idee alsof het te erg op zn darmen werkte, dus wil dat niet meer.
    Maar ik zit wél met een mannetje dat gewoon behoefte krijgt aan meer...
    Morgen maar ff CB bellen of mailen.
    Twijfel ook of ik niet beter de laatste voeding afgekolft kan geven en dan aangedikt, net als bij een kv papfles zeg maar..

12. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Gisteren voor het eerst vier voedingen geprobeerd.

Om 16:00 uur een fles en om 18:30 uur groente (hij was net wakker). Ik wilde hem tegen 20:00 naar bed doen met een fles met één schepje rijstebloem. Hij begon toch te schreeuwen! Helemaal overstuur! Toen ik hem in bed legde, was hij stil en sliep 😳 Om 22:00 toch nog een flesje met rijstebloem geprobeerd (vierde voeding) en eerst was het gat van de speen te groot dus weer andere speen erop gezet. Hierna begon hij weer ontzettend te huilen. Ik snap er niets van. Uiteindelijk had hij 50 cc over en heeft geslapen tot 06:00. Om 7:30 had hij honger.

Nu heb ik wel vier flessen, maar het was niet zoals ik het in gedachte had 😳😅 vandaag maar eens vragen op cb. Zou hij de rijstebloem niets vinden?

13. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Thanks Grasspriet en Hummeltje! :)
    Ik vind het wel geruststellend om te lezen dat jullie ook zo hard over voedingen moeten denken en dingen uitproberen.

Grasspriet, het kan dat hij het niet lekker vind want het smaakt wel anders. Ik geloof dat er bij het kruitvat ook rijstebloem met vanillesmaak is, mocht je dat nog willen uitproberen.
    Maar als ik je omschrijving van het schreeuwen en daarna slapen met C. vergelijk denk ik dat hij om 20 uur geen honger had of te moe was. Wellicht huilde hij de tweede keer omdat hij langer op zijn eten moest wachten door de speenwissel? Dat kan C. ook niet waarderen :).
    Wij zitten nog op 5 voedingen per dag en ik ga er ook geen schrappen, mochten ze dat volgende week bij het CB voorstellen. De hoeveelheden zijn mij niet groot genoeg qua totale dag intake en ik eet zelf ook liever 5x iets kleiners dan 4x iets groters.
    C. rolt trouwens ook nog niet, hij lijkt er ook totaal niet in geïnteresseerd te zijn, vind het wel best op zijn buik of rug ;) maar ik zie hem er wel voor aan dat hij straks het "opeens" kan.

Hummeltje, ik ben na 4 maanden bv gestopt, C. ging ook erg rommelen met aanhappen en niet doordrinken en dat icm kolven op mijn werk vond ik het wel mooi geweest. De fruithap gaat er hier ontzettend goed in, hij heeft zijn mond al weer open voor ik de lepel goed en wel klaar heb :) en als hij geen zin meer heeft gooit hij het er weer uit met zijn tong of hij doet zijn mond niet open :D
    Wat betreft die laatste fles, op de verpakking van de rijstebloem staat dat je het ook met bv kunt aanmaken, dus ik zou dat gewoon proberen :)

Mom, ik denk wel eens "misschien is een tweede wel leuk" maar het hele concept baby neem zoveel tijd en energie in dat ik nog vaker denk "ik snap niet hoe je dit kunt rond krijgen met nog een klein kind" :)

Marianne, wij hebben geen nachtvoedingen meer maar ze wel een paar weken weer gehad zo vanaf 15 weken, hij werd dan wakker van de honger. Ik gaf toen nog bv maar deed snachts een extra fles met flesvoeding omdat ik het zelf anders niet trok. we zijn vorige week op de papfles over gegaan (eerst een klein beetje gegeven 100cc met 5gr en daarna pas hele flessen) en daar slaapt hij langer op lijkt nu.

14. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Trouwens Hummeltje, reken ik nu goed en is jouw zoontje ook op 3 mei geboren?

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oké, goed om te weten dat een papfles ook icm. bv. kan!

Ons hummeltje is idd van 3 mei ja! 17.58 geboren om precies te zijn ;)
    Als je een x aantal bladzijdes terugscrolt, kun je een heel mooi overzicht zien van wie zijn kindje wanneer is geboren ;)

16. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Leuk! mijn zoontje is ook van 3 mei maar wel vroeger geboren om 8.17 :)
    Weet je ook een paginanummer want ik zocht naar die lijst hier en heb alle pagina's doorgescrold en niets gevonden :) dus toen besloot ik het maar gewoon te vragen (of je zoontje ook van 3 mei is)

17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Had al uitgevogeld dat de jouwe ook van 3 mei zou zijn ;) Leuk!
    Geen idee wat paginanummer betreft! Die staat zo te merken ook in ons 'oude' topic, maar ben de titel daarvan kwijt.
    Misschien dat iemand anders die nog weet?

18. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Heb het topic geloof ik gevonden en zie daar een lijst in staan, maar ik heb geen idee of dat dezelfde meiden zijn die hier schrijven. (ik zie grasspriet bv niet) En op die lijst zijn er ook nog een aantal zwanger:D
    Als er een recentere lijst is houd ik me aanbevolen :)

Beempie- Tim- 29wkn, 6 dgn- 6/2/2016
    Soullady- Stijn- 35 wkn, 0 dgn- 19/3/2016
    Freddel- ?- 37 wkn, 3 dgn- 29/3/2016
    Draaikont- ?- 38 wkn, 3 dgn- 1/4/2016
    martim- Ellis- 37 wkn, 3 dgn- 8/4/2016
    firstbaby- ?- 39 wkn, 3 dgn- 8/4/2016
    missme1- Julia- 38 wkn, 3 dgn - 8/4/2016
    DSM- Lona- 39 wkn, 3 dgn- 11/4/2016
    fabjee- Koen- 38 wkn, 6 dgn- 12/4/2016
    lietjuh- ?- 38 wkn, 1 dag- 14/4/2016
    faartje1- ?- 40 wkn rond!- 15/4/2016
    leolove- Anniek- 38 wkn, 4 dgn- 20/4/2016
    Marianne1- Arie- 41 wkn rond- 20/4/2016
    Mischa1984- Zoë- 38 wkn, 5 dgn- 21/4/2016
    Mom86- Liënna- 40 wkn, 6 dgn- 21/4/2016
    mutsz1991- Hayley- 40 wkn, 4 dgn- 21/4/2016
    Betsie- N.o.a.h.- 40 wkn rond!- 21/4/2016
    Mcc22- Damian- 40 wkn, 1 dag- 25/4/2016
    Woozl- ?- 40 wkn, 4 dgn- 25/4/2016
    Annemie- Mirthe- 40 wkn, 1 dag- 27/4/2016
    Michelle1209- Kay- 40 wkn, 2 dgn- 27/4/2016
    Danielle1989- Anna- 41 wkn, 1 dag 29/4/2016
    Littlemissme- M.elle- 41 wkn, 3 dgn 30/4/2016
    Robano88- ?- 40 weken rond 29/4/2016
    Hummeltje5- S- 41 weken 5 dagen 3/5/2016

Nog in verwachting;
    25 april Priscilla1989
    27 april Elisah83
    29 april Lama11
    30 april Elianne92
    30 april bimmeltje
    20 mei 4ewondertje

19. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Klopt, ik ben me pas gaan aansluiten toen de kleine al een paar maanden oud was.

Mijn zoontje is van 25 april. Geboren om 17:20.

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik weet bijna wel zeker dat er nog een recentere lijst is, want volgens mij heb ik grasspriet daar nog in gezet.
    Maar als iemand me de link kan geven naar t oude topic, kan ik vd week als ik achter mn computer zit ff kijken!

Deel Deze Pagina