Nog maar ff aankijken denk ik, zolang je niet iets merkt en de voeding goed blijft gaan en je kindje tevreden is.... Maar snap heel goed dat je toch wel bezorgd bent, het is wel apart natuurlijk.... Zou zo ook niet weten wat je verder nog anders zou kunnen doen. Geef je alleen borstvoeding of ook KV? Zou het misschien kunnen dat je borstvoeding nu minder voedingsstoffen bevat als anders om 1 of andere vage reden? Weet niet of dat kan, roep maar wat?! Als het voor jezelf niet goed voelt, kun je natuurlijk altijd eens contact opnemen met je huisarts!!! Niet mee rond blijven lopen in elk geval... Hopelijk heb je lekker genoten van je chocoladereep!!!
Van groentenhapjes komen baby's denk ik niet veel extra aan. Borstvoeding of kunstvoeding bevatten veel meer calorieen, dus zou eerder een extra keertje aanleggen als je je zorgen maakt. Overigens schijnen ze bij het cb de curves die grotendeels gebaseerd op kunstvoedingskindjes zijn te gebruiken. Als je borstvoeding geeft, lijkt het eerst alsof ze extra hard groeien en daarna buigt het wat af, maar dat is heelnormaal. Zeker als ie zoveel beweegt. Het cb trekt echt wel aan de bel als het zorgelijk begint te worden. Moet je nu vaker terugkomen of hoeft dat niet?
Marianne: precies dat zei het CB dus ook al eerder. Zo van; als je alleen bv geeft zal waarschijnlijk de curve rond de 4 maanden wat naar beneden gaan. Maar goed, van +2 naar +1 toen denk ik; a la. Maar nu zit ie dus op 0. Als je dat zo sec leest denk je; 0 is prima gemiddeld dus niks aan de hand. Maar wat ik al zeg; het is gewoon vreemd dat ie nauwelijks aankomt terwijl ie meer eet. Beempie: tot een maand of 3,5 was het alleen maar bv en nu ook soms kv tussendoor. Dus ik ga haast ook denken dat bv meer voedingsstoffen bevat. Wat ik overigens wel raar vond van het CB, is toen ik advies vroeg omtrent kolven (omdat ik het idee had dat m'n productie verminderde) ik zei dat ik nu steeds maar kleine beetjes kolf en dat ik bang ben dat daarom de 'achterste/volle melk' er niet uit komt, ze dat afdeed als 'onzin'.
Hee meiden Vandaag gehoord dat de kleine man toch onder het mes moet om het abces op zijn bil weg te halen. Het abces is toentertijd wel geknapt, maar na zes weken is het nog steeds niet genezen en blijft we pus uitkomen. 😕😕
@hummeltje ik heb geen verstand van borstvoeding maar hij beweegt natuurlijk wel meer waardoor ze nu minder aankomen! Als ik naar onze man kijkt dan rolt hij echt continu de kamer door.. hoeveel weegt hij nu? En is hij verder tevreden? @grasspriet, balen zeg dat hij alsnog geopereerd moet worden! Hopelijk is hij er dan snel van af! Wel weer spannend! Het zit ook niet mee zeg 🙁
En alsof het nog niet genoeg was... tijdens een wandeling in het bos viel er een eikel uit de boom en op T zijn hoofd. Oh, wat ging dat hard! Het was ook vlakbij zijn fontanel dus ik schrok me se pleures. Ik kon zo met hem meehuilen. Arm kind 😢 Hij een een kleine buil op zijn hoofd en ik maak me direct alweer zorgen of ik niet de dokter moet bellen omdat het vlakbij zijn fontanel was. 🙈😅
@grasspriet hoe is het nu met t? Nog last gehad van zijn hoofd? En al een datum bekend voor de operatie? Hier gaat alles zo z'n gangetje.. meneer heeft het rollen helemaal ontdekt hij kan op zijn buik maar rolt ook gelijk weer terug, reuze handig hij rolt zo de hele kamer door 😀 Verder heeft hij wel een kort lontje als iets niet lukt, haha dan word hij echt boos en driftig! Kan nog wat worden. Het slapen overdag gaat sinds hij meer actiever is steeds beter.. gister op het Kdv zelfs 3x ruim een uur geslapen, en vannacht ook gewoon prima! Ik weet niet wat ik meemaak! Overdag nog steeds zijn speentje nodig maar in de nacht slaapt hij prima zonder, blijft het een bijzonderheid vinden 😄 Haha Ik mag 8 nov. Weer naar het cb, ben zo benieuwd hoeveel hij nu weegt en hoe lang hij is.. hij lijkt wat smaller te worden, maar dat is niet zo gek aangezien hij zoveel rolt. Dit weekend ipv forte voeding standaard gaan geven, ik had nog een pak standaard 1 staan en kreeg deze niet verkocht dus dacht ga het gewoon opmaken! Hij slaapt er niet minder om. Hoeveel flessen krijgen jullie kindjes nog? En zijn jullie begonnen met brood? Ik heb hem af en toe een stukje korst gegeven maar blijf het maar eng vinden 😬 Maar moet er toch maar doorheen denk ik. Fruit en groentenhap gaat nu goed, hij eet prima! Dit weekend de klok een uur terug, ben benieuwd! Ik denk dat de kleine man het prima gaat doen maar dochterlief is nu iedere morgen stipt om 7.00 uur wakker dus dat zal wel 6.00 uur worden 🤔 Misschien zaterdag maar een uurtje langer ophouden 😀 Dit weekend ook de wagenbak vervangen voor zitgedeelte, weer een mijlpaal en een afsluiting 😀 Hij wordt zo snel groot! Zo dit was weer een heel verhaal.. ben benieuwd hoe het met jullie kleintjes gaan.
Grasspriet: das ff een dubbele domper zeg! Operatie staat wel snel gepland hoop ik (zodat het snel achter de rug is en jullie weer uit kunnen kijken naar leukere dingen)? Kleinmensje: onze uk slaapt juist dramatisch slecht overdag sinds hij van alles kan en wil! Maar wij mogen over de nachten nog steeds niet klagen. Ging ie een aantal weken terug nog standaard pas om 21.30 te bed, is het tegenwoordig vaak rond 20 u. Wordt wel om wisselende tijden voor het eerst wakker; soms om 4 uur, soms om 8 uur (en alles ertussenin). Maar zolang ie voor 7 uur wakker wordt, slaapt ie daarna gewoon weer verder gelukkig. Hier vorige week gestart met wandelen in de buggy (toen 5,5 maand). Meneer vindt het allemaal prima. En mama moet idd heel erg wennen aan die mijlpaal Meneer slaapt sinds dat ie 5 maanden is op z'n eigen kamer en nu sinds een kleine week in het ledikant. Slaapt dus prima daarin, maar ik vind het wel eng dat ik 'm nu regelmatig op z'n buik aantref. Vandaag zelfs voor het eerst slapend op z'n buik, brrr... Komende dinsdag ga ik weer naar het CB om te wegen en om te kijken hoeveel (of hoe weinig) ie dan aangekomen is. Aan z'n voeding kan het echt niet liggen namelijk! Ben wel benieuwd hoe veel die van jullie aankomen in 1 week?
@hummel: dat is idd een kleine mijlpaal. Ik vond het zo jammer dat het echte kleine er nu vanaf is. @kleinmensje: wat goed dat de kleine de hele kamer doorrolt! T doet dat nog steeds niet. Kan zich goed optrekken tot zit en gaat ook staan, maar rollen, ho maar 😂 Gelukkig heeft T niet lang last gehad van zijn koppie. Was meer de schrik bij hem en bij mama! Maandag toch nog even de ha gebeld voor de zekerheid 🙈 De ha vond het gelukkig niet raar dat ik belde ondanks dat T gewoon vrolijk en actief was. Het slapen gaat de afgelopen week heel goed! Er zat zowaar regelmaat in 😄 Elk dutje twee uur slapen en dan weer twee uur wakker. Maar goed, dit kan volgende week weer anders zijn. Voor mij was het wel even lekker. Helaas begint T nog steeds elke ochtend tussen half zes en zes uur te kletsen. Ik ben overalert en kan dan niet meer slapen. Dus zodra ik hem hoor, ga ik met oordoppen in op zolder liggen. Dan kan ik nog anderhalf uur slapen :-D Volgende week moet T geopereerd worden. Ik mag niet mee de OK in, omdat hij nog onder één jaar is. Ben ik ook wel blij om, want het lijkt me zo naar om hem te zien terwijl hij onder narcose wordt gebracht. Ben heel benieuwd hoe T uit de operatie komt en wat dit voor effect op mij heeft met de ptss. Hopelijk klinkt dit niet egoïstisch, maar ik vind het zo spannend allemaal.
Ik heb onze kleine man vandaag voor het eerst brood gegeven. Kleine stukjes die ik eerst zacht heb gemaakt in opvolgmelk. Hij heeft er echt enorm van zitten vreten. Heerlijk vond hij het en door de melk was het heel zacht geworden. Perfect om te leren. Het slapen snachts is ellende. Hij is veel wakker. Hij kan nu kruipen. Althans hij trekt zich aan zijn armen en handen op de grond naar voren. Maar hij komt er al een heel mee.
Ha meiden, Wat vliegt de tijd. En wat worden de kleintjes al groot als ik zo jullie verhalen lees. Onze kleine meid moest afgelopen 21 okt naar het CB. Haar gewicht was toen 7075 en ze is 66,5 cm groot. De kleine kledingmaatjes maar alvast opgeruimd. Ook zij zit nu in de buggy. De wandelwagenbak werd toch wel te klein voor der. We hebben overigens de wandelwagen gisteren verkocht (wow dat deed toch wel een beetje pijn... maar geen zin om zo er lang tegenaan te hikken) en een wat luxere buggy voor terug gekocht. Deze is niet zo lomp groot en staat wat minder snel in de weg (in de gang). Rollen doet ze als de beste. Kruipen nog niet, maar zit wel in de kruip stand (handjes en knietjes). Maar op haar buik liggend en rondjes draaiend komt ze ook waar ze wezen moet, maar echt tijgeren doet ze nog niet. Flessen gaan goed leeg (4 flessen per dag), fruithapjes potje 6 maanden gaan ook aardig leeg, maar de groente hapjes krijgen we er nog steeds niet in. Ze heeft al wel een paar hapjes danoontje gehad van de jongens (oeps!), maar dat vind ze heeeeerlijk!! Dus vandaag maar op pad voor toetjes voor haar leeftijd. Broodkorstje dat lust ze ook wel en stukjes brood met leverpastei gaat er ook wel in. Slapen gaat weer prima! @ Grasspriet, heftig zo'n operatie voor de boeg. Het lijkt me inderdaad erg naar om je kleintje onder narcose te zien gaan.. Het is logisch dat je het spannend vind. alvast sterkte gewenst.
Hallo mede mama's, De tijd vliegt inderdaad! Kleine uk is 7 maanden en gaat onwijs hard. Trekt zich op aan de tafel en gaat dan op haar knie'tjes zitten. Alles gaat goed. Behalve groente is echt een ramp.... Alles al geprobeerd maar krijgt het er echt niet in. Brood, cracottes, fruit en rijst is geen probleem. Verder doet ze het goed en is super vrolijk. Ik daarintegen wat minder bij mij is een zware depressie vastgesteld. Alsof mijn relatie nog niet genoeg op de proef is gesteld. Bleh... Heb het gevoel dat alles een beetje tegen zit. Bij de zwangerschap al, de bevalling en nu dit er ook nog bovenop. Shit zeg... Verre van wat ik allemaal had gehoopt en gedacht hoe het zou gaan. Ben blij dat het met de kleine gelukkig wel goed gaat. In vergelijking met jullie kids is ze wel een ukje. 63cm een 6660 gram ☺️
@draaikont: ik kan me enigszins voorstellen hoe je je voelt en dat is echt niet leuk. Ik vind het heel erg rot voor je. Op dit moment zit ik in een hulptraject voor ptss en heb goede en slechte dagen. Voor mij helpt het dat ik dan even afstand neem van T. Hij kan dan even naar mijn ouders toe. Oh wat heb ik me daar schuldig over gevoeld! Ik blijf zitten met schuldgevoelens, spijt en sombere gedachten. Helaas ook aan de medicijnen, maar voor nu is dit beter. Ik hoop dat jij ook hulp krijgt/zoekt, echt, het duurt lang maar uiteindelijk wordt het beter. De kleine man (vr)eet als een malle! Baby's geven normaal aan wanneer ze genoeg hebben..? T niet als hij het lekker vindt 😕 Dus moet ik maar bepalen hoeveel hij krijgt. Vind ik heel lastig. Vanavond heeft hij bloemkool met aardappel gegeten, maar hij had niet genoeg dus er ging ook nog een half potje fruit in 😱 Nu ligt hij vrolijk en voldaan te spelen in de box. Ook slaapt T sinds anderhalve week heel veel. Hij slaapt rustig van 9:00 tot 11:30 en dan maak ik hem wakker... in de middag slaapt hij ook rustig 2,5 uur. Terwijl hij maar anderhalf uur wakker is 😳 Ga ik me daar weer druk om maken; slaapt hij niet teveel voor een baby van 6,5 maand... Morgen wordt hij geopereerd en ik vind het zo spannend. Vooral hoe hij uit de narcose gaat komen. Is hij juist moe, of huilerig, geen idee... Ja, moet het afwachten, maar daar heb ik juist zoveel moeite mee. Ben een controlefreak 🙈
Grasspriet: de duimen draaien voor een goede afloop van de operatie! Ons mannetje was gister precies een half jaar. Vind het wel leuk om te zien dat het nu al echt een eigen persoonlijkheid is! Is wel hard gegaan hoor dat afgelopen half jaar! Z'n geboorte voelt nog steeds als de dag van gister..! Was trouwens begin deze week weer ff met 'm naar het consultatiebureau. Nu wel goed aangekomen eindelijk! Hij was dus eerst in 6 weken tijd 425 gram aangekomen (moet min. 600 zijn), toen in 2 weken 95 gram en nu na weer 2 weken 270 gram! Gewoon 3x zoveel dus.. en waar het nou aan heeft gelegen?!?!?!!? Joost mag het weten... (PS: weegt nu 7840 gram) Slapen/ritme overdag is wel nogsteeds een dingetje. Meneer geeft aan moe te zijn, maar slapen ho maar En ik steeds maar op bed leggen tegen beter weten in.. En onzeker zijn over; hoe lang laat ik 'm nog huilen en als ik 'm eruit haal, kan ik 'm zeker er weer zo in leggen omdat ie toch echt wel moe is..
Operatie is goed gegaan. Hij kwam huilerig uit de narcose. Hik had geen pijn maar gewoon honger haha. Vandaag is hij wat hangerig, logisch ook. Slaapt nu elke keer maar een uurtje. Wel vermoeiend. Met mij gaat het nu even heel slecht. Heeft er flink ingehakt allemaal. Dus een tweede oxazepam vandaag. Baal ik dan zo van dat dit nodig is.
@grasspriet, gelukkig is het allemaal goed gegaan! Vervelend dat jij je zo voelt! Hopelijk knap je snel weer op! Heb je wel hulp? Hier heeft de kleine man last van de wintertijd, nu iedere morgen om 6.15 wakker, ik blijf het vroeg vinden 😱, Overdag slaapt hij nu goed, in de ochtend ong. 1,5 uur en in de middag ook! Ben blij dat dat beter gaat, hij is nu zoveel gezelliger 😀
Sterkte draaikont.... Het moet heel zwaar zijn voor je. Hopelijk heb je goede hulp. En grasspriet heftig hoor... Maar wat fijn dat het goed gegaan is met je kleine.. Hier gaat het goed met Anna groeit lekker. Heeft nu nog 4 flesjes 2 van 180/6 en 2 van 150/5 Verder eet ze groente en fruit heerljk op ook brood vind ze erg lekker.
Ik heb idd hulp hiervoor. Dit is net begonnen dus ik merk nog geen verschil. Vandaag wel een goede dag gehad. Ik moet het helaas per dag bekijken. Vind ik heel moeilijk. Gisteren een hoop huilbuien gehad en vandaag erg moe maar we hebben de kleine even een nachtje naar mijn ouders kunnen brengen. Dus ik kan even bijkomen. Ons mannetje is nu bijna 6,5 maand maar hij rolt nig steeds niet. Hij ligt wel op zijn zij te spelen en draait van buik naar rug in zijn bed. Hij is een buikslaper. Maar in de box doet hij dat weer niet. Is dit wel normaal?
vandaag weer naar het cb geweest. Kleine man is goed gegroeid.. weegt nu 8360 gram en is 68,8 cm! Verder was alles goed, ga nu brood proberen te geven en ga ik kijken om hem water of thee aan te bieden..! Het gaat zo hard! Hij is nu alweer 7 maanden! En bij ons is het nu "klaar" wij vinden 2 kids prima! Alleen is het nu echt van die mijlpalen afsluiten.. spullen opruimen en doorgeven etc.. haha dan is het gelijk wel definitief. @grasspriet hij zal echt binnenkort wel gaan rollen hoor, soms duurt het langer maar voor je het weet doet hij het ineens! Onze dochter kon tot 11 maanden alleen maar rollen en ineens ging ze binnen een paar weken van rollen naar zitten en kruipen en kon ze heel snel lopen!