De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Heeey hummeltje,
    Hoe is het met jou? Dank je wel. Vandaag de guo gehad en alles was goed :)
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Op verzoek weer open :thumup:
     
    lietjuh, Draaikont en grasspriet84 vinden dit leuk.
  3. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hee meiden!

    Hoe gaat het met jullie en de kleintjes?

    T is alweer 19 maanden. Ongelooflijk... gisteravond liep het mannetje rond in een badjasje. Ach wat schattig en oh wat is hij dan al groot.
    Praten doet hij nog steeds niet. Ik wacht tot januari af. Mocht hij dan nog niet vooruit zijn gegaan ga ik met hem naar cb toe. Hij begrijpt gelukkig wel allles wat we zeggen.

    Vaak merk ii toch wat aparts aan hem. Als ik hem uit bed haal, wil hij eest rondlopen. Ik kan hem niet direct op se aankleedmat leggen want dan schreeuwt hij moord en brand. Als hij dan even heeft rondgelopen moet ik hem oppakken en hem heel duidelijk zeggen: ‘mama gaat je kleertjes aandoen en daarna mag je beneden spelen.’ Doe ik dit niet en leg ik gewoon op mat terwijl ik tussen neus en lippen zeg ‘mama gaat je aankleden’ dan schreeuwt hij alsnog moord en brand en blijft dan ook absoluut niet op de mat liggen. Als ik hem rustig uitleg wat we gaan doen, vind hij het prima. Ik weet niet beter dat hij zo is, maar nu hoor ik van andere moeders dat dut een beetje apart is. Is dit ook apart of zijn anderen gewoon aan het zeuren
     
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik vind het niet heel raar! Sommige kinderen moeten gewoon wat meer voorbereid worden op wat er gaat komen.
    Vanuit mijn werk heb ik ook geleerd dat je altijd aan je kind moet vertellen wat je gaat doen.

    Wat betreft het krijsen nadat hij uit bed komt. Dit is ook een leeftijd om alles uit te proberen en overal een slaatje uit te slaan. Doet hij het bij je man ook?

    Hier gaat het goed met de kleine dame. Erg ondernemend en probeerd ook alles uit en weet precies hoe, wat en bij wie ze iets moet doen.
    Kletsen gaat als een speer en komen iedere dag nieuwe woordjes bij.

    Ook krijgt mijn buik kusjes, en soms wat stompen. Hahaha

    Verder hangt ze nu wat meer aan papa en krijg ik af en toe een mep.
    Ze weet inmiddels van het bestaan van de hoek en zegt sorry.

    Laatst liep ze met een pop en die sloeg ze per ongeluk tegen de muur ‘sorry’ zei ze toen. Hahaha
     
  5. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ja bij mijn man doet hij dit ook. Het is echt een ritueeltje van hem lijkt het wel. Meestal houd ik er rekening mee en als hij rondloopt kan ik me ook rustig aankleden. Soms kan het niet anders en moet hij meteen op de mat.

    Gisteren stonden we op het punt om weg te gaan. Hij had zijn jas en schoenen al aan en natuuuuurlijk een poepluier. Hij wordt dan heel boos als ik hem verschoon want hij had zich verheugd op het weggaan. Ik doe dan zijn broekje half naar beneden en verschoon hem dan. Pfff wat is hij dan boos, want zijn broek moet uit...
    Als ik hem dan heel rustig uitleg wat ik ga doen, dan wordt hij iets kalmer maar ideaal is het niet.

    Ik kan hem dan overigens beter verschonen, want manlief heeft niet zoveel geduld als ik heb.

    Praten doet hij nog steeds niet. Meer dan stimuleren kan ik niet dus ik wacht wel af.

    Lijkt me onwijs grappig al die situaties zoals met jouw dochter, hahaha!
     
  6. lietjuh

    lietjuh Bekend lid

    9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het is al even geleden. Uit nieuwsgierigheid eens gekeken of deze groep nog bestond. En wat leuk dat het nog aktief is. Hier is de kleine man 18 maanden. Wat gaat dat vreselijk hard. Sinds een week of 2 begint hij eindelijk verstaanbare woorden te zeggen. En natuurlijk het woord ijsje. Erg belangrijk om dat woord als eerste goed te kunnen zeggen :)
    Momenteel heeft hij een enorme luier uitslag echt heel zielig tot bloedens aan toe. En het gaat maar niet weg. Smorgens wil hij zijn bed niet uit want hij weet dat het weer pijn gaat doen. Zo sneu.
     
  7. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ahh sneu is dat he :( Als dit bij mijn zoontje heel erg is, gebruik ik billenspray. Of ik doe huidolie op het billendoekje. Je hoeft dan geen druk te zetten om de billen af te vegen.

    Ijsje is uiteraard een heel belangrijk woord, haha!
     
  8. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hallo meiden,

    Allereerst de beste wensen voor 2018!!
    Wat leuk dat dit topic weer actief is.
    Hoe gaat het met iedereen en alle zwangere?

    Met onze meid gaat het allemaal prima. Een echte meid is het. Haar gedrag, haar manier van doen. Heerlijk kind is het
    Afgelopen week even gewogen. 10.2 kilo. Lengte... geen idee. Ze zit nog in maat 80/86.
    Babbelt al goed, maar mama zeggen ho maar.
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  9. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Meiden de allerbeste wensen voor 2018.

    Qua zwangerschap dacht ik bij de eerste dat het niet erger kon maar helaas heeft de 2 de dit overtroffen.
    De laatste weken zijn echt even spannend qua gezondheid van mij en de baby want die groeit helaas niet goed ivm waarschijnlijk een placenta die niet goed werkt. Even spannend dus.

    Met dochterlief gaat alles goed! Flink ziek geweest rond de feestdagen maar is nu behalve een snotneusje weer helemaal zichzelf.

    @lietjuh ijsje is ook heel belangrijk!
    Mijn dochter zegt ‘ cola en chocolade’ Tsja... krijgt ze nooit hoor. Maar ze zegt het wel Hahaha
     

Deel Deze Pagina