hoi hoi, net terug van mijn werk pff was me een avondje wel . @Joyce: ikke is jouw buddy Dus laat je echt niet in de steek hoor @MamaDeluxe: ik heb het met onze dochter al met 15 weken gezien, en eerlijk gezegd zijn we zo nieuwsgierig dat we het gewoon proberen anders komen we gewoon terug haha! En als ze er naast zit, tja, geloof het pas als ik het zelf heb gezien op de echo, heb vaak genoeg een meiden kontje gezien, dus hopen dat deze net zo mooi als Lynn voor de camera gaat doen @Ikbenhetmaar: ik laat hem maken in Wichmond (Zutphen) bij koekeloere, dit ook in Enschede geloof ik. is een soort van echo centrum, nouja, deze vrouw doet het naast haar werk, dus vooral in de avond uren is ook makkelijker met mijn man zijn werk, kan hij ook mee verder nog vragen ze zijn welkom haha
Het volgende schreef ik net op mijn hyves: =========================== Zoals sommige al weten heb ik deze zwangerschap extreem veel last van misselijkheid en overgeven. Ben vandaag 13 weken en 3 dagen, en heb al zo'n 10 weken last hiervan. Afgelopen vrijdag had ik medicijn nummer 2 gekregen, omdat nummer 1 niet meer hielpen. Ik begon er met goede hoop aan, want misschien gingen deze nu eens wel werken. Die hoop werd de afgelopen dagen flink de grond ingeboord. Gisteren was het dieptepunt. Ik hield vanaf 14 uur 's middags helemaal niks meer binnen (eten en drinken niet) en het plassen was ook gestopt. Ik was draaierig, duizelig en trillerig. 's Avonds de huisartsenpost gebeld voor advies en de assistente zei dat we meteen langs moesten komen. Oppas geregeld voor de babyfoon (waarvoor Heidi & Marco nog bedankt! ) en op naar de HAP. Urine ingeleverd en toen langs de arts. Die pas na diverse tranen van mijn kant uit doorhad dat ik er echt doorheen begon te zitten en dat ik het niet meer trok allemaal. Dosis van meds nr 2 werd verhoogd en meds nr 1 moest ik ook weer innemen. Vandaag moest ik mijn eigen HA bellen voor te kijken hoe verder. Dus ik de HA gebeld vanmorgen en ze belde rond 13 uur terug. Ze zei dat ze me op wilde laten nemen in het ziekenhuis. Ik zou dan een infuus krijgen met de benodigde oppeppers. Ze hoopte dat mijn lichaam dan tot rust zou komen en zo de misselijkheid en het vele spugen minder zou worden en eventueel zou verdwijnen. Ook zou ik dan weer op krachten kunnen komen. Ze zou na haar middagspreekuur terugbellen om te vragen of ik alles had kunnen regelen voor opvang van Ruben. Zo gezegd zo gedaan. Opvang voor Ruben was geregeld |(Marc zou zorgverlof opnemen) en mentaal had ik me er ook helemaal op voorbereid op een paar dagen ziekenhuis. De huisarts belde rond 18 uur terug. Ze had ondertussen telefonisch contact gehad met de gynaecologe en die wilde me NIET op laten nemen... . Ze wilde eerst medicijn nummer 3 proberen (ben ik een proefkonijn ofzo : ). Ze wilden het tot vrijdag aankijken, hielpen ze niet dan moest ik contact opnemen met de gyn en de HA en dan zou mijn controle afspraak bij de gyn van 16 maart naar voren geschoven worden. Dat was voor mij dè knak, ik voel me gewoon niet serieus genomen. Mensen hebben niet door hoeveel energie de hele dag door spugen vreet, hoe pijn alles in mijn lijf doet vanwege al dat spugen. Dat ik geen energie meer heb, dat Ruben hier ook de dupe van wordt (want mama heeft niet veel energie, als ik hem bijv naar boven gedragen heb dan moet ik eerst een kwartier bijkomen omdat het zwart voor mijn ogen is). Dat ik er mentaal gezien doorheen ga zitten, of er eigenlijk al doorheen zit. Nou, we gaan "gewoon" weer "vol goede moed" beginnen aan medicijn nummer 3. En hopen dat deze nu wel eens gaan helpen en ik weer gewoon de oude Tanya kan zijn.. ===================================== Ik zit er even doorheen nu..................................
ZOOOWWW eidnelijk rust... heb mijn vriendinnetje even geholpen bij de verhuizing van haar winkel... Nou ja voor ze echt verhuist is het 14 maart, maar er moet veel gedaan worden... Goede dag gehad dus... Even alles weer lezen... @Ikbenhetmaar thanks... helaas zijn het alle 4 punten die ik ken en weet... alleen 1 is al heel lang geleden gedaan ( de katers zijn 16 en 15 dus al 14 jaar geleden zijn ze geholpen. 2 wil partner niet.. die vind het te eng met de autos hier voor ( hij heeft gelijk, mijn 2 katten zijn in de 3 jaar dat ik hier woon helaas alle 2 overleden/ verdwennen...) en 4 valt wederom weer eens te proberen... we hebben een vrij groot huis, maar als ik op elke plek waar ze zitten een bak moet zetten dan heb ik er nog wel 5 nodig... Helaas zit er dus niets anders op dan gewoon accepteren en blijven schoonmaken... OWWW wat spannend van het huisje en en en en ? @tanran he meis dit is wel heel erg heftig zeg... wat naar... heel veel kracht en we denken aan je... @brusjevanlynn hier alles ok, af en toe misselijk, zondag zware dag door een migraine aanval, maar vandaag een super dag... Ik begin te geneiten van mijn zwangerschap En bij u? Ik miste je al... Heel heel veel kracht tantan
@Betty Boop: Wat fijn dat het goed gaat, en dat je nu lekker van je zwangerschap kan gaan genieten . heb je daar wel vaker last van? en een hele stomme vraag misschien maar wat houd het nou precies in migraine? heb er wel eens over gehoord, maar het is me niet echt duidelijk (als je tijd en zin hebt om het uit te leggen hoor). Dat je nu voor je gevoel ook kan genieten geeft wel rust lijkt mij Hier ook nog steeds misselijk, heb vandaag gehoord dat dat nog wel tot de 16de week kan duren dat hoop ik toch niet.. Met mij is het verder goed hoor, voor vanmorgen een beetje erg onzeker, wilde wel graag met jullie mee babbelen, vind het zo gezellig maar toch bleef de angst dat het fout zou gaan. maar van af nu hoeven jullie mij niet meer (zo lang) te missen hoor .
is heel logisch dat je je zo voelt voor morgen... en we denken heel erg hard aan je.. het komt vast wel goed echt...
Tantan als je het niet meer trekt gewoon op je strepen gaan staan hoor en anders weer de huisartsenpost proberen kijken of die je meteen door willen sturen naar de ehbo. Dit kan echt niet hoor meid, wat als je flauw valt en je bent alleen met ruben in huis? In ieder geval duim ik voor je dat med nr 3 toch aanslaat. Groetje sAnita
goedemorgen dames, dames met afspraken veel plezier & succes. Hier ga ik zo mijn katertje naar de dierenarts brengen voor castratie.. daarna een halve dag werken, en dan mijn katertje weer ophalen en lekker naar huis.. altijd handig een moeder die op woensdag vrij is en de winkel wel over wil nemen.. Hoe voelen jullie je dames? ik voel me ineens zo fit.. heel gek..maar ben er wel blij om hoor..
@ikben het maar aaaaaaaaaahhhhhhh arm katertje. succes... Hier ook wat beter in mijn velletje... De misselijkheid neemt steeds meer af alleen ik merk nog wel dat ik niet te veel moet doen... Dan word ik duizelig... Toch wil ik vanochtend tapijt trekken op de nieuwe baby kamer.... Even mijn woede eruit Vandaag heeft alleen Denisse een Echo Veel plezier...
ik stond gewoon te huilen toen ik hem daar achter moest laten.. en daar heb ik normaal gesproken helemaal geen last van.. mijn andere kater die nog bij mijn ouders woont heb ik ook een tijd terug laten castreren en daar helemaal geen last van gehad.. maar deze keek me vanmorgen aan met hele grote zielige ogen.. lang leven de hormonen
wat zielig voor je katertje ikbenhetmaar. maar alles zal wel weer goedkomen en ik hoop voor je dat hij daarna niet meer zoveel plast (alleen op de bak dan) hoe is het met iedereen? ben eventjes niet geweest door alle drukte en stress. ik heb eindelijk weer een baan! ik mag maandag beginnen en de zwangerschap is helemaal geen probleem. de meiden met afspraken heel veel succes vandaag!
Das wel echt heel zielig... ik hoop dat je hem goed uitgeslapen terug krijgt... en meis het is bij een kater meestal zo over.... He das goed nieuws hummel.. gefeli met je nieuwe baan... Mag ik vragen wat je nu gaat doen voor werk? Hier het kamertje helemaal tapijtloos in 1 1/2 uur. Het heeft een afmeting van een masterroom dus is het vrij snel gegaan vind ik zelf... Volgende week begin ik met een nieuw kleurtje op de muren en zater hebben we een afspraak met de leverencier van bamboe parket.... Gister geregelt dat we 27 maart naar een info avond voor bad bevallingen gaan en dan ook een bad bespreken. En we gaan in juni een 4 daagse cursus yogs in water doen.... ( ook voor de bevalling, das met partner en dan leer je hoe je in eht water kan masseren enzo en dat mag hij heeeeeeeeeeeel vaak oefenen in het zwembad hier hahaha) Ooit word het wel wat hier...
@ Ikbenhetmaar, ik ken je gevoel. Wij hebben 3 weken geleden onze kater laten helpen. Ik mocht hem met een half uur alweer ophalen. Echt heel sneu, maar ja...4 uur later toen hij de dames (heb nog een paar poezen lopen) weer achterna zat was ik het meeste wel weer vergeten. Verder alles goed met iedereen? @Tantan, jeetje meid, heel veel sterkte en ik duim voor je dat deze medicijnen gaan helpen. Hier verder alles goed, alleen erg druk op het werk dus weinig tijd om hier wat te melden.
Heej meiden ben ik ook weer ff @Tantan, jeetje het gaat allemaal niet zo lekker, ik denk ook dat je echt op je strepen moet gaan staan, want anders gebeurt er dalijk idd ineens iets. @ hummeltje, gefeliciteerd met je nieuwe baan, hoe gaat het verder zo hier ff een foto van mijn buikje Kreeg hem niet in mijn album, krijg elke keer een foutmelding, dus doe ik het maar ff zo http://i482.photobucket.com/albums/rr18 ... ito042.jpg
hier een mailtje die ik naar mijn medewerkers heb gestuurd. sorry dat ik lang niks van me heb laten horen.... ik heb een vreselijke rottijd achter de rug en die is nog niet voorbij. in december kwamen we er achter net voor de kerst dat we zwanger waren superblij natuurlijk want het ging niet vanzelf. met ongeveer 6 weken begon ik mezelf al niet lekker te voelen misselijk enzo, dit werd zo erg dat ik me ziek moest melden. na 2 dagen alleen maar overgegeven te hebben heb ik de verloskundige gebeld en die heb me doorgestuurd naar het ziekenhuis hier werd ik gelijk opgenomen en aan het infuus gelegd. Toen al een echo gehad en met ons kindje ging het goed ! na ruim een week in het zieknhuis te hebben gelegen mocht ik naar huis achteraf veels te vroeg want met 5 dagen lag ik weer in het ziekenhuis en aan het infuus.... mijn ziektebeeld word genoemd hyperemisis, uitdroging door overgeven en zo erg dat je op je reserves aan het leven bent ! was in 4 dagen tijd 4 kilo afgevallen.Na 9 dagen mocht ik weer naar huis een bed in de kamer zo weinig mogelijk bezoek want daar kon ik ook niet tegen was te druk voor me. me moeder die iedere dag me eten kwam maken enz, toen ging het een tijdje heel goed ik at weer warm mee en luste weer een paar chipies en wat fris.. na 11 dagen ging het toch weer mis ! Weer opgenomen in het ziekenhuis en heb daar 4 dagen lang alleen maar overgegeven, het was zo erg dat ik zowat aan de sondevoeding moest, maar gelukkig knapte ik weer wat op , nu ben ik sinds donderdagavond weer thuis en lig weer in bed in de woonkamer . ik moet me echt rustig houden anders ben ik zo weer hondsberoerd, hoe lang dit nog kan duren? dat kan niemand me vertellen ik moet geduld hebben. ik hoop dat jullie een beetje zo begrijpen wat ik de afgelopen periode doorgemaakt heb, ik heb nog helemaal niet kunnen genieten van mijn zwangerschap want voor mij is het alleen maar overleven.... we gaan er van uit dat we nu de beterende kant op gaan !
Net mijn kleine hummel opgehaald bij de dierenarts.. kreeg ik te horen dat Donny een narcose heeft gehad van een herdeshond.. want hij wou niet toegeven.. Toen schock nr 2 ... mevrouw, voedt u uw beest eigenlijk wel op? uh.. pardon? Ja want hij is hier heel erg assosiaal geweest, wou nergens naar luisteren, zette de hele wachtruimte op zijn kop.. Ik zo: ooh als dat alles is? mijn hele huis zet die dagelijks op zijn kop.. tsja het blijft een rode kater he.., zei ik met een op mijn gezicht.. Die dierenarts vondt het blijkbaar allemaal niet zo grappig.. en dat snap ik ook wel.. maar elke keer als ik wat tegen Donny zeg doet die het 10x erger daarna.. hij vind het gewoon leuk als ik hem op zijn kop geef.. en daarbij komt, ik kan hem niet straffen met water.. want hij is gek op water.. gaat dagelijks mee douchen enzo.. Oke ik ga dus nu echt toegeven dat mijn dier(en) niet sporen.. haha..
@ Miek, jeetje das ook wat zeg, ik hoop voor je dat het nu weer wat beter gaat worden. @ikbenhetmaar, ja jou huisdieren sporen niet
Jeetje miek wat een k tijd heb jij zeg. Woon je misschien bij Tantan in de buurt, want die is ook zo misselijk enzo, kunnen jullie gezellig bij elkaar in de kamer liggen (is natuurlijk veel gezelliger dan zo alleen in de kamer). Ikbenhetmaar, misschien een rare vraag maar waarom lieten ze je kat dan los in de wachtkamer? Of had je dierenarts hetzelfde probleem als die van ons met onze hond en dat het beestje dus gewoon ontsnapt is Joyce leuk buikje maar mano op de achtergrond is veeeeeeeheeel leuker Groetje sAntia
Ze lieten hem even los zodat die even wat bewegingsvrijheid had... ja daar maakte die gretig misbruik van haha..
@ Pluk, Iedereen zegt dat, hahaha mano op de achtergrond Was wel toevallig hoor dat hij er ook op staat.