Dames, Wisten jullie dat als je thuis bevalt dat op de etage waar je wil bevallen stromend water aanwezig moet zijn? In ons nieuwe huis hebben wij de badkamer beneden en boven dus alleen maar 2 slaapkamers (zonder water), Nu moet ik dus in de woonkamer gaan bevallen..
@ikbenhetmaar: dat is wel een nadeel, lijkt me. ik wist het ook niet eigenlijk, dat is ook iets wat ze niet verteld hebben op de info avond. (of gaan ze er vanuit dat iedereen de badkamer boven heeft?) @miriam: gelukkig meid, dat alles goed was... maar hou jezelf goed in de gaten!!! voor de rest: succes met de verbouwingen nog! ik ga vandaag weer aan de opruim, morgen komt de nieuwe droger hier, dus er moet een kast in de gang leeg even en die word vanavond verschoven... anders kan de droger er neit langs.
@Hummeltje - Voor jou minder leuk, maar fijn te horen dat je mijn "klachten" herkent. Zo weet ik dat het echt wel "normaal" is, de een heeft er meer last van als de ander. Ik ben ook beperkter hoor met bukken. Maar ik heb geen vocht verloren, maar ik hou het goed in de gaten. Ik moet van Jan ook gewoon de VK of HA bellen als ik het niet vertrouw. @Mirjam - Suffie!!! Wel op blijven passen he! Nu geen gekke capriolen meer uithalen hoor, je kleine smurf moet nog eventjes blijven zitten. Doe het rustig aan, fijn dat het nu toch goed afgelopen is! @Anita - Tja ik ben er nu ook heel erg van overtuigd dat het allemaal te maken heeft met indalen. Dat maakt me in mn hoofd ook stukken geruster. @ikbenhetmaar - Ja ik wist het met stromend water. Ik had het al ergens gelezen. En afgelopen vrijdag had ik een dame over de vloer voor een intake kraamzorg en die vroeg het ook nog eens. Gelukkig is onze slaapkamer, de babykamer en de badkamer op dezelfde verdieping. Dus ik kan heerlijk in mn eigen bedje bevallen Ik ben dit weekend nog langs de HA-post geweest. Ik dacht namelijk dat ik blaasontsteking had, maar gelukkig was de urine goed. Die hele lieve meneer vertelde dat de baarmoeder nu echt op de blaas aan het drukken is. Maar kep sowieso al sinds donderdag gedonder in mn buik. De VK zei toen dat het te maken had met indalen kindje. En dat geloof ik ook wel hoor, maar weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen. ALLES doet zeer als ik op mn zij lig! En het voelt of alles uit elkaar aan het spatten is. Verder geen bloed verlies of iets wat duid op vruchtwater. De HA zei me dat dat dan een goed teken is. pfffffff Aan de ene kant ben ik gerust gesteld, snap best dat alles aan het uitrekken is (banden, bindweefsel) maar doet dat nou zo'n zeer? En hebben jullie er ook last van???
Hallo dames, Ik ben er nog steeds hoor, maar ik heb me een beetje op de achtergrond gehouden. Ik heb wel alles bij gehouden, maar doordat ik zoveel aan mijn hoofd heb en had even niet gereageerd. Hier gaat het met de zwangerschap wel redelijk. Ik kan er deze keer niet van genieten en dat doet me zeer. Ik heb teveel aan mijn hoofd en daardoor heb ik de zwangerschap erg naar achteren geschoven. Ik moet voor de baby nog alles in orde maken. We hebben zelfs nog geen namen bedacht erg he!! Gelukkig is het de tweede en hebben we bijna alle spulletjes al. Lynn is al wel naar de zolder verhuisd. De babykamer moet nog worden veranderd en schoongemaakt, maar dat hoop ik volgende week te gaan doen. Ik heb vorige week 2 nachten met regelmaat harde buiken gehad en dat waren volgens de vk al een soort weeen. Het was ook een akelig gevoel. Ik moet dus rustig aandoen en zit dus thuis. Ik ga nu even slapen. Mijn dochter slaapt ook dus ik moet het er even van nemen.
Succes Sam!! Probeer het rustig aan te doen. Die kleine moet nog heel even blijven zitten hoor. Groetjes Jolanda
@jocruella; get vervelend dat gevoel hoor. goed dat je de verloskundige gebeld hebt. Wel balen dat je je nu nog niet goed voelt @miriam; tjee wat schrikken zeg met die val van de trap @pluk; begint lekker op te schieten in het kamertje van Kylian zeg. @Sam28; wat jammer dat je niet kan genieten van je zwangerschap. Doe rustig an! Hier gaat alles zo zijn gangetje eigenlijk. Zometeen intake voor de kraamzorg. Vanavond laatste keer zw gym. Van het weekend lekker warm gehad met dit weer en ben toch blij met mijn birckenstocks. Kan geen andere schoenen meer aan, zo dik zijn mijn voetjes. Maar ach, gaat wel weer over. Ook knoop doorgehakt welke gastouder we nemen, weer iets geregeld.
Hier een druk weekend achter de rug, vrijdag heeft Jan de muren gesaust, Zaterdag hebben ze alle stopcontacten geplaatst (van die beveiligden) en de verwarming. Gisteren zijn we naar mijn nichtje geweest voor een bbq, was gezellig maar o zo vermoeiend, de hitte heeft hier dubbel toegeslagen want ik hou nu vocht vast door de zwangerschap en door de hitte heb ik dubbel zoveel last van de ms klachten. En vandaag heeft Jan al het hout geschilderd, om tot de conclusie te komen dat wit bij het hele lichte legergroen niet past dus is hij meteen naar de verfwinkel gegaan om een nieuw potje te halen en dan 2 tinten donkerder dan de muren. Morgen de stofzuiger ophalen (haal je een nieuwe dure gaat het kreng na 3 maanden al kapot), boodschappen en even boeken met kaartjes (want dat wordt toch ook wel tijd). Oja vrijdag zijn we naar de ikea geweest dus de gordijnen en het kleed voor de babykamer liggen hier te wachten. En net als je denkt dat je rustig kunt zitten (vandaag) komen je schoonouders nog even binnen schuiven (ach we hadden ze ook al 3 dagen niet gezien). Gaat mijn schoonvader naar de zolder toe om te kijken of het allemaal wel goed is (net alsof we het naar zijn maatstaven gaan doen) en begint te rommelen en te doen (ik hoorde een boor) op het moment dat ik Kylian in bed wilde leggen. Heb hem gezegd dat hij naar beneden moest gaan en schijnbaar was dit zinnetje met de toon (kort lontje) genoeg om hem meteen in beweging te zetten Oja en vandaag nog even 140 euro naar de gemeente gebracht ( 2 nieuwe paspoorten en 1 nieuw rijbewijs). Groetjes anita
Zo Pluk, zijn ze ook al zo druk bij jullie? Hier zijn ze van het weekend keihard aan het werk geweest, zo hard dat morgen de babykamer in elkaar wordt gezet.. Boven is nu alles klaar, nu alleen beneden nog de vloer schuren en in de olie en we kunnen verhuizen..
hier ook druk geweest met de baby kamer schilderwerk is klaar morgen meubels op z'n plaats en gordijnen enz ophangen en inrichten kan beginnen. heb alle baby kleertjes gewassen en gestreken pfff wat een werk want zonder dat we het wisten hadden we in de afgelopen vier jaar dat we bezig zijn met zwanger worden toch wel heel erg veel hoor. en onwijs veel maatje 56 viel me op. ik wist dat als je boven wilt bevallen er water aanwezig moet zijn en dat de trap niet te steil mag zijn voor ons zou het ook betekenen beneden dan bevallen als ik thuis mocht bevallen gelukkig voor mij is het ziekenhuis dus nu gewoon beneden vind ik echt helemaal niks liefs miriam
Ik wist dat echt niet, was echt nieuw voor me.. mja het moet maar he.. Hier moet ik alles nog wassen en ik heb ook een hele hoop.. (erg leuk een eigen babywinkel.. ) volgends my kan ik thuis een winkel beginnen met al die babyspullen haha!
Heej meiden, hoe is het hier, heb zelf de laatste dagen een wat minder gevoel... Ben zaterdag uitgegleden en met het corrigeren voelde ik in een keer een steek in mijn been, en kon zowat niet meer lopen, opstaan of zitten.. en gister ben ik ook nog eens van 3 trede naar beneden gegleden.... Ben vandaag bij de VK geweest, en mag nu nog meer zo min mogelijk doen.. Heb me dus ook maar ziek gemeld bij het werk... Maandag moet ik hem terug bellen, en dan spreken we verder af hoe het gaat lopen.. @Sam : Succes, en probeer rustig aan te doen.. @Pluk: Volgens mij word alles duurder, soms is het echt pfff te... :S @ikbenhetmaar: kijk eens aan, dat gaat echt snel! Leuk zeg @miriam: Succes met het inrichten van het kamertje, das echt het leukste gedeelte vind ik.. Als het klaar is mag de kleine komen, maar blijf nog maar lekker even in mamma haar buik, das beter voor je. Groetjes Diana
@babijtje - Het gaat trouwens vandaag stukken beter. Ik heb vannacht ook beter geslapen. Een kussen tussen mn benen als ik op mn zij lig scheelt wel. Hoe was het met je intake gesprek van de kraamzorg? En hier ook dikke voetjes hoor! Rechts valt dan nog mee, maar links is het vanaf ong. week 20 al erger geweest. Kep nu instappers aan en thuis lekker op blote voetjes. En bij mooi weer slippers Ennuh gefeliciteerd met je gastouder!!! fijn gevoel he als je weer wat geregeld hebt @Anita - je blijft maar "stoeien" met je schoonouders he! Ik heb gisterenavond erg om je berichtje moeten lachen! @zusjeVoorLynn - Wel oppassen met wat je doet nu he! Je bent de tweede al die van de trap is gegleden! Doe het rustig aan! En voor alle meiden die nog druk bezig zijn om in de kamertjes te klussen, in te richten of te wassen........SUCCES! Ik kan jullie uit eigen ervaring mededelen dat het zooooo heerlijk is als het klaar is! Het geeft zo'n enorm gevoel van rust! En gelukkig kan ik ook melden dat ik me na een paar dagen rot gevoelt te hebben door de indalingspijnen gelukkig weer beter voel! Groetjes Jolanda
@pluk; druk bezig geweest @ikbenhetmaar; gaaf joh dat het babykamertje vandaag in elkaar word gezet. mooi geworden? @jocruella; intake kraamzorg was prima. stelde niet zoveel voor.
Ik denk dat Mirjam en ZusjevoorLynn maar eens samen een gelijkvloers appartementje moeten betrekken want traplopen gaat bij beide dames niet zo heel goed meer Vanmorgen 2 kaartjesboeken opgehaald en in de ene al een heel leuk kaartje gezien, maar vanavond maar eens even rustig kijken want nu bladert Kylian enthousiast mee. Diezelfde jonge man is, geheel tegen zijn gewoontje in, vanmiddag op de bank in slaap gevallen en heeft zo 1,5 uur bijgetankt, nu zit hij een koekje te eten (beloning omdat hij netjes mag ik vroeg ipv ik moet) En heeft net medegedeelt dat hij een eitje bij zijn boterham wil In mijn buik is het lekker druk dus dat zit denk ik ook wel snor, we zullen het vrijdag wel weer zien bij de groeiecho. Groetjes Anita
@Pluk: het is gebeurt op mijn werk omdat er hoogstwaarschijnlijk as op de trap lag..... Dus was niet eens mijn schuld snik, snik En ik slaap op zolder, dus traplopen moet ik toch wel haha @jocruella: Ik zal mijn best doen Gaat tot nu toe erg moeilijk Fijne avond allemaal Groetjes Diana
diana we gaan gewoon op zoek naar een mooi bejaardenappartement gelijkvloers hihi maar klote joh dat je gevallen bent je schrikt je rot althans ik wel gelukkig gaat het goed. zijn jullie ook zo onwijs moe gr miriam
@Anita - hahahahah goed idee van je. We hebben genoeg trappenvallers gehad nu! @babijtje - ons intake gesprek stelde ook niets voor. Aangezien ze last had van haar knieeen kon ze niet eens naar het kamertje kijken....... @ikbenhetmaar - Hoe vorderd de babykamer? @Diana en Mirjam - Geven jullie dan wel een house-warming party in jullie gelijkvloerse bejaardenflat?? Zo vandaag de middag nog doorkomen en morgen nog een daggie werken en dan hebben we weer heerlijk weekend. Deze maand nog werken en dan lekker genieten van de zwangerschapsverlof 8) JIPPIEEEEE
Ik ben ook al erg aan het uitkijken naar mijn zwangerschapsverlof nog 3 weekjes en dan is het zover !! Heb de laatste paar dagen wel een gevoel dat ik eerder ga bevallen, weet ook niet waar dat opeens vandaan komt hoor, maar heb het gevoel dat we niet genoeg tijd gaan hebben om alles op tijd klaar te hebben. Hoop natuurlijk dat mijn gevoel gek is geworden en dat het gewoon goed komt @ zusjevoorlynn, jeetje meid ook al van de trap gevallen, gaat het al weer wat beter nou meid ??
Hier ook nog 3 weekjes!!! Jij dus ook vanaf 3 augustus lekker thuis? (ik werk nu 4 dagen en ben altijd vrijdag vrij, dus donderdag 30 juli is mijn laatste WERK dag) wwwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kan haast niet wachten!! Kunnen we heerlijk blijven liggen smorgen (nu het nog kan) Je kan trouwens je zwangerschapsverlof doorgeven aan Andi.