de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ok ga ik ff doen :D

Ja ook voor mij is donderdag 30 juli de laatste werkdag, ik werk maar 3 daagjes ma-di-do :)

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    ja gewoon niet normaal meer, vooral met de warmte was het erg.
    Om even bij te kunnen tanken brengen we Kylian vrijdagmorgen naar opa en oma en halen hem zaterdag aan het einde van de dag weer op.
    En aangezien er braderie en kermis is hier zullen ze zich wel vermaken.:D

Hier vorderd Kylian's kamertje al gestaag, Jan verwacht zaterdag klaar te zijn met schilderen dus dan kunnen we volgende week laminaat uitzoeken en leggen en zou hij misschien volgend weekend al over kunnen naar zijn nieuwe kamer.
    En dan kan moeders eindelijk de babykamer voor elkaar maken en kijken wat we nog moeten aanschaffen.

En als Kylian dan vrijdag weg is kan ik onze kast (in de kamer) leegmaken en dan voornamlijk de 2 lades want als we de box weer in de kamer willen hebben zal Kylian's bureautje naar boven moeten en die knul moet toch wel zijn speelgoed kwijt kunnen.
    Dus 2 lege lades voor zijn speelgoed;)

Groetjes Anita

3. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    hihihi ik lees het al...........overal vinden "volksverhuizingen" van spullen plaats...

Onze computerkast is naar boven verhuisd, de eethoek verplaatst op de plaats waar de pc kast stond en de box in elkaar gezet op de plaats van de eethoek ;)

Maar tis helemaal leuk!

Hier zit ik op mn werk met heeeeeele dikke voeten!! pffff links doet gewoon pijn. Dus op mn oudpapier mand staat een doosje met toner en daarbovenop mn beide beentjes (zonder schoenen) pffffff
    En het wordt hier weer benauwder en benauwder!

4. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    iedereen heeft volgens mij volksverhuizingen!!! hier ook druk aan de gang allemaal.

Gister was het even schrikken voor ons. ik was gezellig met mijn zus aan het slenteren in het winkelcentrum tot het zweet me uitbrak, ik krampen kreeg waardoor ik niet meer kon staan of lopen en dus tussen de oudjes ben gaan zitten op het bankje... we zijn maar naar huis gegaan, waar mijn schoonvader thuis was. we gingen wat drinken, mijn zus werd naar huis gebracht door schoonpaps. ik kon niet meer, dus hup trainingsbroek aan en lekker languit met voetjes omhoog. de krampen bleven, dus vk gebeld. moeilijk te bereiken, dus voicemail ingesproken.)
    even later belde mijn zus in paniek dat ze waarschijnlijk haar vinger gebroken had tijdens et opruimen, dus schoonpaps weer naar haar toe om haar naar het ziekenhuis te brengen. mijn vriend kwam ondertussen ook thuis en wilde ik een kopje koffie maken. in de keuken aangekomen begon ik ineens vreselijk veel vocht te verliezen, dus dan maar de spoed van de vk bellen. Ze was nog op haar locatie in het ziekenhuis, dus we moesten er ook met spoed heen. Heb ruim een uur met krampen aan de ctg scan gelegen voor enige weeen activiteit! uiteindelijk stond mijn zus met een gespalkte vinger ook bij ons en uiteindelijk was alleen mijn vriend er nog. Ik kreeg nog een echo (kon ik de beeb ook wel weer even zien, dat was wel prettig) maar gelukkig waren nog niet mijn vliezen gebroken, maar alleen wat urine verlies blijkbaar. ik schrok me alleen kapot, en ik ben gister avond ook maar eens heel erg vroeg naar bed gegaan. Ik voel me nu weer goed en de krampen zijn ook weg...

het enige positieve hieraan: we hebben wel weer een foto van de kleine!!! heeft de arts maar even voor ons uitgeprint voor de schrik :D lieve arts!

vandaag doe ik ook nog heel erg rustig aan, morgen maar weer beetje verder in huis om alles in orde te maken en de kleine blijft gelukkig nog even zitten waar ze moet zitten!!!

5. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    @miriam: Das een heel goed idee ;)
    Ik schrok me ook rot ja, maar gelukkig kon de verloskundige me snel geruststellen :)
    Hoe is het nu verder met je?

@Jocruella: vast wel, maar voordat die klaar is....;) ahhaha
    Of niet Miriam?? :p

Ohh wat vervelend die dikke voeten...
    Wel handig gevonden die papierbak als krukje :D
    Mooie box trouwens ;)

@Joyce: Ja hoor, gaat redelijk, beetje blauw en lopen gaat niet helemaal lekker maar dat heeft ook met de misstap van zaterdag te maken volgens de VK.
    Als het zo blijft moet ik naar de fysio :(
    Daar heb ik echt geeeen zin in :(

Nog heeel even en dan kan je lekker genieten van je zwangerschapsverlof, heerlijk meid ;)
    Hoe is het verder met jou?

@Anita: wel heel handig bedacht die lades ;)
    Doe jij ook een beetje rustig aan..
    Zeker met het warme weer goed drinken he, zelf nu het regent is het hier niet koud....

@iedereen: ooohh lekker zwangerschapsverlof, daar kijk ik ook naar uit (laatste werkdag zou voor mij anders 10 aug. pas zijn, dus even afwachten hoe het gaat), weten jullie al of jullie nog iets speciaals gaan doen in jullie verlof?
    Een shopdag of iets leuks met "de man" :p

6. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    @hummeltje: Dat is schrikken meid!!!
    Gelukkig maar dat je vliezen nog niet zijn gebroken en dat alles goed gaat :)
    Wel een super aardige arts dat hij de foto voor jullie heeft uitgeprint ;)
    We moeten met zijn alle wat rustiger aan gaan doen meiden, anders gaat het misschien straks wel een keer fout (wil ik dus niet aan denken!!!)

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ja hoor Kylian is er dan toch niet en Jan heeft late dienst dus ik heb vanaf een uurtje of 13.00 tot 23.00 uur de tijd om 2 lades leeg te ruimen en te sorteren (het is natuurlijk niet de bedoeling dat de dozen voor loonstrookjes en rekeningen de prullebak in gaan:D).
    Maar het probleem met lekkere grote lades is dat alles erin gepakt wordt en er vervolgens jaren niet meer uit komt.

Hummeltje wat een schrik zeg, zeker als je plotsling veel vocht verliest, gelukkig is dat aan een volle blaas te wijten:D.
    En nu netjes rustig aan doen he.

Groetjes Anita

8. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    @Anita: Daar zit wat in...
    Dat probleem ken ik...
    mmmm nu op zoek naar een oplossing, maar dat hoeft pas over een tijdje nietwaar?
    het is voor nu zowizo voor nu een mooie oplossing :)

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Aangezien wij niet zo'n grote kamer hebben lijkt mij dit de meest handige oplossing, als er dan visite komt mik ik het zo in een la en alles is opgeruimt :D

Zo net even gehaktballen gemaakt voor morgen en Kylian en ik hebben zelf Fristi gemaakt.
    (aarbeien, yoghurt, beetje melk en wat aardbeienpoeder van de nesquick). Op die manier krijgt Kylian toch nog een beetje zijn fruit binnen aangezien het niet een grote fruiteter is.

Nu zit hij even een dvd te kijken en dan is het zo alweer boterhammentijd.

En vanavond mag mama de strijd aan met het haren wassen, dus als jullie iets horen, nee ik mishandel mijn kind niet (al denkt mijn kind er anders over) ik ben gewoon even zijn haren aan het wassen).

Groetjes Anita

10. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @miriam; de vermoeidheid begint hier inderdaad ook toe te slaan hoor!

@Jocruella & Joyce; dan stoppen wij alle 3 tegelijk. Want 30 juli is ook mijn laatste werkdag. Heerlijk!! Leuke box

@hummeltje; tjee wat moet dat schrikken zijn geweest gisteren. Gelukkig is alles goed.

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedmorgen,

Hier gaat alles goed hoor :D Begin idd ook wel moe te worden nu en ben soms best chagerijnig, soms niet zo leuk voor mano enmijn mannetje, maar ja nog ffies en dan komt het wel weer goed.

Hier gelukkig huisje van mijn zusje bijna klaar !! Dan gaat mijn mannetje bij ons thuis ook weer ff wat doen, er moet daar alleen nog maar laminaat gelegd te worden , zijn ze gisteren al mee begonnen en dan is het klaar, gaat mijn zusje verhuizen en kunnen we eindelijk bij ons het allemaal een beetje op orde stellen, ook ik zal veel meer rust hebben als het kamertje klaar is :D

Hier staat de box ook nog gewoon in de woonkamer alleen staat mano zijn speelgoed erin opgestapeld, dat kan er pas uit als het kamertje een beetje opgeruimd is, en als mijn mannetje een plank heeft opgehangen om alles erop te zetten.

We hebben trouwens gisteren voor mano een bankje gekocht en dan kan je daarin ook speelgoed opbergen erg handig en het was een leuk bankje (van de gamma) met auto's en treinen en vliegtuigen erop.

@ hummeltje, das ff schrikken zeg, gelukkig was alles goed.

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Goedemorgen dames,
    Wat hebben jullie veel gekletst hier..:)

Onze babykamer zit nu helemaal in elkaar..:)
    Morgen wordt beneden de vloer geschuurd zodat die van het weekend in de olie kan.
    Daarna mag er een week niet op gelopen worden dus volgend weekend overhuizen..:)

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    tjee hummeltje wat schrikken zeg ik wacht er eigenlijk al weken op en het gaat tot op heden nog goed maar jullie allemaal en jij dus rekenen niet op zoiets dus dan schrik je je kapot
    doe het ook maar echt rustig aan nu hoor.

iedereen trouwens zou te gek zijn als iemand mij voor gaat kwa bevallen

ga zo foto's maken denk ik als mijn zusje klaar is in iedergeval van de box wel eentje

het begint nu echt te worden gaaf hoor.

tuurlijk houden we een party hahaa
    iedereen is welkom hoor in ons mooie bejaardenhuisje begaandegrond rolstoel en rolator proef hhihi

14. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    :xzit ik te schrijven........plop alles weg:x:x:x

Oke opnieuw

@Hummeltje - Gaat het nog steeds goed met je??

@ZusjevoorLyn- Nog geen plannen om nog wat leuks met Jan te doen tijdens mijn verlof. Eigenlijk wil ik nog wel een weekendje samen weg, maar eigenlijk wil ik ook niet meer te ver van huis:)
    mmmm nog ff denken...........jij al plannen?

@Anita - Heeft Kylian zijn haren-was-beurt overleefd??

@Babijtje en Joyc - ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit echt af te tellen naar het verlof. Nog maar 12 WERK dagen (ik werk er maar 4 per week) JIPPIEEEEE

@ikbenhetmaar - fijn dat je huisje nu gaat opschieten

@Mirjam - misschien heb ik nu ff wat gemist, maar waarom zit jij te wachten dat er wat "gebeurt"????

Gister avond voelde ik die kleine helemaal niet, niet toen Jan mn buik had ingesmeerd en ook niet toen ik op mn zij ging liggen. Meestal "protesteerd" hij dan ff.............dus paniek:$
    Gelijk de angelsound gepakt, het duurde dit keer echt veel langer vooor ik hem hoorde, maar gelukkig was daar nog het hartje!
    Pffff schrok me de Pl.....! Dus vandaag ff extra opletten maar wil mezelf ook niet gek maken.

Gisterenavond nog wel een nieuwe dikke buiken foto gemaakt.
    25 - 29 - 31 weken. Grappig he. Ons kleine mannetje heeft een aardig huisje hhahaha

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    aangezien het bij mij vanaf week 18 al niet behoort te gaan zoals het zou moeten en de verwachting zelfs al was dat het er al zou zijn dan denk ik dat niet een van jullie nu ineens gekke dingen moet gaan doen maar dat ik toch echt wel de eerste zou moeten worden.
    Al gaat het echt beter dan verwacht.
    en is het voor de gyn's een wonder dat ik nog met beeb zit

vanmiddag achter in de middag ga ik foto's plaatsen heb er nu al wel een van de box in mijn album staan maar de kamer komt vanmddag

16. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    @jocruella: het gaat hier nog steeds goed! ik hou haar nog binnen! ben wel steeds aan het opletten, of ik geen "andere" dingen voel. ik doe nu heel er rustig aan. elke dag sta ik wel om 6.15 op en ga er om 7.30 uur weer in. slaap dan nog even een uurtje (soms 2) en om 3 uur ga ik er ook weer in. ligt dan aan mijn vriend hoelang ik slaap. (hoelaat hij thuiskomt:D)
    ik ben wel elke dag bezig met opruimen, maar ik doe alles lekker rustig aan.
    mooie buikenfoto's!!! gelukkig heb je gister het hartje toch gehoord. laat je niet gek maken vandaag! slaapt gewoon lekker uit in het warme holletje van mama! ;)

dit weekend is een van onze laatste weekendjes samen. volgend weekend hebben we mijn stiefzoontje 3 weken lang! (erg gezellig natuurlijk :D:D:D) en daarna is het niet zo lang meer dat ik zou bevallen. ik wil er dus eigenlijk even lekker samen tussenuit gaan om nog even wat te gaan doen, al weet ik nog niet wat.
    gewoon een avondje weg, of morgen overdag iets leuks doen!

voor iedereen is het aantal werkdagen nu natuurlijk aftellen, daarna kan iedereen genieten van het verlof! hoop dat voor iedereen ook de verbouwingen snel klaar zijn.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Mooie buiken banner hoor :D, ik moet morgen Jan maar eens lief aankijken misschien dat die er nog eentje wil maken.

Vanmorgen naar de gyn geweest voor een groeiecho.
    Jammer alleen dat dit een gyn is waar je alles uit moet trekken, dus ik moest zelf vragen hoe zwaar de kleine nu was, hoe zwaar ze haar schatten als ze geboren wordt en wat de plannen nu verder waren.

Goed hier de antwoorden

Ze is nu 2500 gram
    Als ze met 42 weken geboren wordt (ga er vanuit dat ook deze over tijd gaat) dan zal zo zo rond de 9 pond wegen.
    En ik krijg geen geplande keizersnee, ik mag het gewoon proberen.

Over 3 weken mag ik weer want rond de 37 weken nemen hun de zorg over omdat ik wel in het ziekenhuis moet bevallen, inleiden doen ze niet omdat ik eerder een keizersnee heb gehad en dit dan dus gevaarlijk is.

De volgende keer toch maar even duidelijkheid zien te krijgen in tot wanneer ze dan wel ingrijpen want ik ben niet van plan weer 3 weken overtijd te gaan.

En nu het leuke van dit alles, toen we net weg wilden gaan werden we terug geroepen omdat de uitslag van mijn bloedsuikers zo hoog waren.
    7.1 vonden ze toch echt te hoog, ja eigen schuld ik moest nuchter bloedsuikers laten prikken en heb voor die tijd toch een kom met hunnypups gegeten (dus veel honing=suiker).
    Nu moet ik maandag een glucose tolerantie test laten doen, dus eerst nuchter bloedprikken, dan krijg ik een glucose drankje te drinken en dan 2 uur later weer laten prikken.

Groetjes Anita

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    anita bah maar 7,1 is toch niet heel hoog althans dat vind ik niet hoor.

maar ja uit voorzorg wel goed dat ze het heel erg in de gaten houden

de foto's van babykamer in mijn album meiden ben benieuwd wat jullie er van vinden
    liefs miriam

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Persoonlijk vond ik 7.1 ook niet hoog maar volgens de gegevens mag het niet hoger dan 6.1 liggen.

Maar ja als je nagaat dat ik op dat moment een behoorlijke stoot honing binnen had, dat nog geen 3 kwartier van te voren op had gegeten en mijn lichaam dus nog druk met verteren was denk ik zelf dat 7.1 heel netjes is.

Ach ja de test van maandag geeft uitsluitsel, vrijdag krijg ik de uitslag via een telefonisch concult, dus we zullen zien.

Wat betreft de baby kamer die wordt mooi meid, helemaal als de kleine er straks lekker in ligt

Groetjes Anita

20. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Jocruella; ook ik ben af aan het tellen naar verlof hoor. Nog 11 dagen geloof ik (werk 3,5 dag). Gelukkig dat je de kleine met de angelsound gevonden heb gisteren. Mooie buikfoto's.

@Anita; balen dat je die test moet doen maandag. Maar ja, zit niets anders op he!

@miriam; babykamer ziet er gezellig en knus uit!

Deel Deze Pagina