de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @Jocruella; Ook ik ben aan het aftellen naar mijn verlof,
    Werk nu om de dag en dan hoop ik het tot 4 weken voor die tijd vol te houden..
    @Anita; Ik vind het ook niet heel erg hoog hoor!
    @miriam; Wat heb jij een mooie babykamer.. ik kan helaas nu geen foto´s maken van die van ons aangezien beneden de vloer geschuurd wordt en ik dan allemaal stof naar boven loop..:D

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    dank je meiden was een beetje bang dat het te zou worden maar ben er nu ook wel blij mee.

hoe gaat het verder nu met de zwangeren heb er vandaag precies 222 dagen zwangerschap op zitten en nog 58 te gaan
    grappig he
    nou fijn weekend liefs miriam

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Mirjam lekker aan het aftellen meid wie had dat gedacht een paar maanden terug:D

Hier ook hoor, ben nu wel benieuwd hoor, had me zo ingesteld op toch een keizersnee dat ik nu even moet wennen aan het idee dat het 'normaal' mag

Groetjes Antia

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Pluk, ok 9 pond daswel aardig he ?? Maar moet wel gaan lukken hoor :) Hoe groot was kylian ook al weer ??

Hier nog 9 daagjes werken :D

Verder gaat alles hier goed, beebje is wat onrustig in me buik, ze is al de hele dag aan het schoppen.

Hier ook bijna de groeiecho, 21 juli ben benieuwd.

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden goede morgen ik ga me zo melden bij de tandarts heb de hele nacht op geweest omdat ik zo'n ongelooflijke kiespijn heb en ben benauwd voor de tandarts blehh
    hoop dat het snel achter de rug is
    gr miriam

anita succes vandaag
    joyce ik heb de 23ste groei echo spannend he

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik vanmorgen (en gisterenavond eigenlijk al) nuchter gebleven omdat ik die glucose tolerantie test moest doen vandaag.

Kom ik op de prikpolie hier, zegt die griet dat ze hier (in rijssen dus) de spullen er niet voor hebben en dat deze testen altijd in het ziekenhuis (deventer dus) worden gedaan.

Want ja ze moest de bloedsuikers weten voordat ik het suikerwater kreeg te drinken, dan moest ik 2 uur wachten en dan werden de bloedsuikers weer gemeten.

Ja ik ben de moeilijkste niet, de huisarts heeft wel de apperatuur om bloedsuikers te meten, dan ga ik daar toch even heen.
    Suikerwater kunnen we zelf ook wel maken en dan ga ik na 2 uur gewoon weer even naar de huisarts.

Maar nee zo simpel kon het niet het moest in het ziekenhuis en de test duurde ongeveer 3 uur.
    Sta je dan met je goeie gedrag, oppas geregeld voor Kylian zodat die de naalden niet in mama ziet gaan en dan gaat het hele feest niet door.

Manlief moet werken dus geen vervoer naar deventer, gelukkig is schoonpapa zo lief om morgen met mij mee te gaan (en dus ook die 3 uur te wachten) zodat hij in het ziekenhuis op Kylian kan passen terwijl ik de test doe.

Bah wordt hier altijd zo pissig van, dat had die gyn van vrijdag toch ook kunnen vertellen dat het niet op de prikpolie kon.

Groetjes Anita

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Miriam, succes meid bij de tandarts.
    En ja het blijft spannend de echo :)

@ Pluk, das vervelend idd, had de gyn wel ff kunnen zeggen.

8. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Heerlijk zeg, na deze dag nog maar 11 WERKdagen hahahaha
    Zie dat jullie ook lekker aan het aftellen zijn. Ik merk dat het toch steeds wel wat zwaarder wordt (al wil ik dat soms niet toegeven:p)

Vanmiddag weer naar de VK. Kijken of ons kindje al netjes ligt voor het indalen. ;)

@Mirjam - Je beebsroom is gezellig knus geworden!! Fijn he nu die af is!

@Babijtje - Elke zwangere raad ik een angelsound aan..........werkt voor mij heel rustgevend als ik ff lekker alleen op bed lig (man aan het werk) en ik het galopperende paardje van mn kleine knul hoor!

@Mirjam - Hoe was het bij de tandarts???

@Anita - Pfffffffffffff wat een gedoe!!!!

Voor iedereen een hele gezellige middag/avond!
    Groetjes
    Jolanda

9. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    kom net van de VK....geen goed nieuws. Ons kindje ligt in stuitligging. Ben zo bang dat ik niet ga overleven met een bevalling. Moet over 2 weken naar een Gyn. in ZH. Kijken of hij nog in stuit ligt.
    En HB te laag, dus bruistabletten halen....

tranen met tuiten zit ik te huilen, ben me kapot geschokken!
    Altijd gaat mn man mee naar een afspraak, deze keer een keertje niet en BAM ...slecht nieuws

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o lieverd je hebt nog tijd hoor kindje kan nog draaien niet te ongerust maken ontspan dat kan helpen bij het draaien.

anita meid wat een stom gedoe en wat onwijs slecht geregeld zeg dat was niet volgens planning dan he belachelijk.

ik ben bij de tandarts geweest en een wortelkanaalbehadeling gehad ben blij dat het achter de rug is maar er zit een noodvulling in en dan moet ik toch nog een keer terug om definitieve vulling erin te krijgen

ik heb bewust er niet voor gekozen een angselsound want mocht ik het niet direct hoor dan zou ik echt fataal in paniek raken en dat is niet goed. Heb veel controle's vanaf het begin gehad en nu nog dus dat is voor mij voldoende
    liefs miriam

11. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    heej meiden,

heerlijk hoor, even een weekend weg :)
    Mijn man kwam thuis en vroeg of ik al in had gepakt, ingepakt vroeg ik echt heel verbaasd??
    Ja ingepakt, niet, mooi, doe ik dat haha :D
    We zijn lekker 4 dagen naar Brabant geweest :)

@Joyce: hoe is het met je meid?
    Alles nog steeds goed? ;)

@Jocruella: Je kindje kan ook nog gewoon draaien, laten we daar voor gaan duimen, en je hb komt ook vast goed meid.
    maak je niet "te" druk.. (probeer het in ieder geval).
    Als je kindje nog in stuit ligt kan de gyn hem ook nog proberen te draaien geloof ik :)
    heb er alleen geen ervaring mee sorry..

@Miriam: Hopen dat je nu in ieder geval minder/geen pijn hebt dat is het belangrijkste ;)

@Pluk: wat een gedoe zeg, hadden ze ook wel anders mogen regelen ppfff word al moe bij het idee..

Ik wil ook een groeiecho.. :(
    Waarom krijg ik die niet :(

Hier ga ik nog even mijn bedje in, ben echt helemaal op ..

Fijne dag meiden ;)

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    :D Nou hier gaat het nog steeds goed hoor.

Had het vannacht alleen alweer erg warm, merk wel dat het weer warmer word buiten, maar ja niks aan te doen.
    Ben wel moe nu ook, maar ja morgen is weer me vrije dag, kan ik weer ff bijtanken.

Hier ook geen angelsound hoor, ook ik zou helemaal gek worden als ik het hartje niet kan vinden, niks voor mij.

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Goedemorgen dames,
    Oh ik zie zo tegen vrijdag op.. dan moet ik weer terug naar de gynacoloog voor een 2e groeiecho, om te kijken of me meisje wel goed groeit.. vorige keer konden ze eerst geen hartslag vinden en ben zo bang dat, dat nu weer het geval is..
    Ik voel de kleine de hele dag door, dus moet me eigenlijk geen zorgen maken.. maar dat is makkelijker gezegt als gedaan..
    Ik heb ook het gevoel alsof de kleine aan het indalen is.. heb de hele tijd het idee dat het in me schoot ligt en er elk moment uit vliegt..haha

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Zolang je je kleine voelt dan hoef je je geen zorgen maken hoor, als hij /zij het niet naar haar zijn zin heeft dan bewegen ze ookniet zo veel:)

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    weet ik..maar vorige keer voelde ik haar ook continue en op het moment dat ze naar haar hartslag wouden kijken, was het stil en voelde ik haar ook niet meer.. het stopte ineens.. ben bang dat dat weer gebeurd.. zullen de hormonen wel wezen hoor..;)

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hormonen zijn rare dingen haha kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent probeer ontspannen er in te gaan en te genieten dat je nog een keer mag kijken

bij mij doen ze de groeiecho puur mocht het toch te vroeg komen weten ze of het in iedergeval meegegroeit is dus dan zijn ze beter voorbereid.

met 28 wk was de groeiecho prima in de curve ben benieuwd hoe het nu is en of ze een gok kunnen doen over het geboortegewicht haha

ben nu echt de hele dag door moe moe moe
    liefs miriam

17. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Mn VK had ook wel gezegd dat hij nog best kan keren, maar ze wil er gewoon bovenop zitten zodat de gyn. hem nog in het ziekenhuis kunnen proberen te keren middels uitwendige buik massage.

Ik heb hier vanmorgen meteen een afspraak voor gemaakt, dus wordt er over 2 weken (maandag 27 juli) al door de gyn. gekeken of de navelstreng wel lang genoeg is en of er voldoende vruchtwater is.

Onze VK is trouwens Najat (de VK van 2008)
    Ze ging voelen en dacht dat hij netjes met kopje naar beneden lag, maar vond al dat hij zo raar lag. Toen ging ze naar het hartje luisteren en zat dus aan de verkeerde kant. Dus toen ze naar de andere kant ging zei ze al...dit klopt niet met wat ik net dacht.
    Ik wil nu weten hoe hij bij je ligt, we gaan even met de echo kijken. En ja hoor, meneer lag heerlijk met zn koppie naar boven (draak).
    En zn billetjes zijn al wat ingedaald (ik had toen toch zo'n pijn met indalen!!)

Ze was zelf blij dat ze het gezien had en daarop wil zij gewoon geen risico's lopen en mij meteen doorsturen.
    Opzich natuurlijk heel lief en fijn dat zij er meteen bovenop zit.

Maar Jan was er nu niet bij, die moest werken. Normaal gaat hij echt ALTIJD overal met me mee naar toe. En dit keer zei ik zelf, joh tis mn bloeddruk meten, mn gewicht en ze luisterd naar het hartje.....
    Tja en dan krijg je zulk nieuws. Ik was totaal overrompeld omdat ik dit gewoon niet had verwacht.

Dus toen ik bij de auto Jan belde op zn werk "brak" er wat binnen... Ik kreeg opeens een vreselijke huilbui en kon niet meer stoppen ik raakte volledig in paniek.

Nu eerst maar maandag de 27e afwachten.......en hopen dat hij zelf nog draait.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Kan me een flinke huilbui in zo'n situatie voorstellen hoor, dat zou ik ook hebben.

Hier net terug uit het ziekenhuis na een lange lange morgen.

Om 7 uur opgestaan, 7.45 uur rijden en om 8.30 uur mijn eerste prikje (in de vinger)
    Nuchter bloedsuiker 5.2 dus ik mocht het glucose drankje hebben.

Dus drankje opdrinken (2 bekers vol), erg zoet en smerig van smaak en omdat het zo vies was (had de tranen ervan in de ogen) mocht ik een klein slokje water na.
    Daarna mocht ik niets nuttigen geen eten maar ook geen drinken (lees water).

Na een uur weer bloedprikken, 1 buisje

Toen weer een uur wachten en nog een keertje bloedprikken, weer 1 buisje.

Alleen was Kylian toen zo nieuwsgierig geworden die wilde met mama mee bloedprikken.
    Dus een beetje uitgelegd wat er ging gebeuren en ja hij wilde nog steeds mee, dus dan maar mee met mama.

Hij vond het geweldig (raar kind), eerst mocht hij samen met de zuster aan mama's arm voelen waar de ader klopte,
    toen vertelde ze dat ze een toverstafje in mama's arm ging stoppen en daarna werd er getoverd en wat eers een leeg buisje was werd helemaal rood (ze noemde het ook geen bloed;))
    En daarna mocht Kylian het buisje schudden en een pleister plakken op mama's arm.

En om alles even goed af te romen mocht hij ook nog een knuffel uitzoeken (het is een groene tijger geworden).

Ikbenhetmaar, welke gyn heb je (misschien toevallig dezelfde als mij?) (pb het me maar)

Groetjes Anita

19. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
  20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    zo jij hebt er een hele dag opzitten zeg wat een gedoe allemaal en wat een kanjer van een zoon heb je dan he hihi

ikbenhetmaar hopen dat het draait we gaan voor je duimen hoor en dat je het niet leuk vind kan ik me echt voorstellen knuf

Deel Deze Pagina