de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Goedemorgen dames,
    Zojuist bij de gynacoloog geweest voor een tweede groei echo.. ze weegt nu ruim 2000 en geboortegewicht is geschat op 3400
    Dus allemaal prima en mag weer terug naar de vk..
    Scheelt weer ritjes naar het ziekenhuis..

2. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    Oh Ikbenhetmaar wat leuk om te horen!! ben je zeker opgelucht of niet? nou dan maar op naar de eindstreep zal ik zeggen ;O)

3. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Ikbenhetmaar goed om te horen dat het mee valt met het gewicht van de baby.

En ja ik ga het heel rustig aan doen in ieder geval om te proberen de 36 wk te halen.

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ivje meis wat schrikken zeg ben blij te horen dat je kindje het toch nog heel erg lekker heeft binnen in je en nog zit hopelijk nog even iets langer.

ik heb de klossen al onder het bed en meiden het is echt heerlijk makkelijker hoor dus mocht je tijd hebben haal ze zet ze er onder echt een aanrader

alles was nog goed gelukkig de meting was weer het zelfde en de baby ligt nog met hoofdje naar beneden al 5 weken nu dus hoop dat het ook zo blijft nog niet ingedaald. Wel naast het hoofdje nu de navelstreng dus mocht het vruchtwater nu knappen mocht ik niet meer gaan lopen maar zoveel mogelijk liggen dit ivm de navelstreng(waarom denk omdat het om het hoofdje heen kan komen anders).

Toch voor de zekerheid een ctg gehad omdat ik iets minder voelde kwa leven maar na een half uur aan de ctg en beoordeling van mijn gyn was het super netjes en mocht ik na huis omdat het goed was.
    geen zorgen dus tot op heden alles gaat prima

mocht nog niet meer gaan doen helaas hoopte het zo dat ik iets mocht doen maar nee elke week is toch een winst en dat moet ik niet op het spel zetten dus helaas blijf een zwangere zittende toekomstige mama

maar al met al ben ik wel heel blij hoor dat het zo goed gaat.

liefs miriam

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Nee hoor meid daar heeft het niets mee te maken.
    Als je water knapt en je blijft staan loop je de kans dat je navelstreng eerst naar buiten komt en dat het op die manier klem komt te zitten tussen jou en je kindje waardoor je kindje dus geen of weinig zuurstof krijgt. Tenminste zo is het mij toen uitgelegd.

Goed nu mijn ego bericht

De uitslag van de Glucose Tolerantie Test was volkomen normaal met andere woorden ik heb geen diabetes en krijg gewoon een groot kindje.

We gaan gewoon afwachten wanneer de geboorte zich aandient maar hebben wel een grens gelegd van 43 weken max. voordat ze in gaan grijpen.
    Wel maakte de gyn mij duidelijk dat 2de kindjes vaak eerder komen en dat hij dus niet verwacht dat ik weer de 43 weken zal halen.
    Nou ik ben benieuwd, ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik niet opzag tegen de bevalling maar wel het lange traject (van 40 naar 43 weken) ervoor af en dat ik toen zo vermoeid was dat er van de bevalling bijna niets is blijven hangen.
    Gelukkig kon hij zich dit wel voorstellen.

Einde ego bericht.

Gisteren hebben we de geboorte kaartjes besteld.
    We hebben voor het volgende gedichtje gekozen

Af en toe een schone luier
    En een flesje op zijn tijd
    Dat doen we graag
    Voor onze lieve kleine meid.

Groetje sAnita

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    anita dank je voor je uitleg dat is voor mij weer iets geruster gelukkig maakte me stiekem heel iets zorgen hierom maar niet nodig dus.

wat een super mooi gedicht zeg ja dat vind ik mooi

fijn weekend meiden liefs miriam

7. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ miriam nou meid mooi te horen dat alles verder goed was!!! zal voor je duimen, dat de kleine lekker zo liggen blijft en in de aankomende weken ook indaald, dan hoef je je daar geen sorgen om te maken :O)

ik ga aankomende week ook de klossen halen, hoorde namelijk dat het makkelijker opstaan is van bed. en dat lijkt me wel prettig hoor.

8. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ pluk nou gelukkig heb je geen diabetes zeg! baahh is geen pretje dan, niet dat ik er verstand van heb maar het lijkt mij van niet.
    en nu weet je in ider geval waar je aan toe bent. maar ehm m'n duimen draaien voor je hoor ;O) dat je gewoon op tijd zal bevallen en niet nog drie weken langer rond huppelen ;O)

9. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hoi meiden,

Daar ben ik dan weer na een drukke gekke week.
    Gelukkig ben ik de schrik van de stuitligging weer een beetje te boven gekomen. Jan was meteen naar huis gestuurd van zn werk toen ik zo overstuur was geraakt na het bezoekje bij de VK.

Ik heb voor maandag de 27e een afspraak bij de Gyn. (ik ben dan 34 weken) Dan gaat hij kijken of ons mannetje nog steeds in stuip ligt. Als dat het geval is, gaat hij kijken of er voldoende vruchtwater is en of de navelstreng lang genoeg is om te kunnen draaien. Als beide dingen positief zijn zal hij idd proberen om ons kindje vanaf de buitenkant te draaien. Mocht dat niet lukken heb ik de beslissing al genomen dat idan ga voor de geplande keizersnede.
    Maar hopelijk zal ons kleintje nog draaien.

Wil iedereen nog bedanken voor alle lieve geruststellende berichtjes. Het was me allemaal eventjes te veel geworden. Ik had natuurlijk al de voor mij nog onbekende indalingspijnen gehad, toen dacht ik dat ik blaasontsteking had............en als klap op de vuurpijl had ik dit berichtje. En Jan gaat altijd elke afspraak mee, behalve die keer. Dus er knapte gewoon iets binnen.

Morgen gaan we met de meiden weer ons jaarlijks meidenuitje ondernemen, dus lekker een dagje weg.

Ik wens iedereen een heel fijn weekend en welterusten!

Liefs
    Jolanda

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

@miriam, fijn dat alles nog steeds goed gaat, je gaat het gewoon halen meid :)

Nou hier heb ik al de hele dag last van een onrustig gevoel, weet niet hoe het komt of hoe ik het wegmoet laten gaan, voel me gewoon erg onrustig.

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    het lijkt er wel steeds meer op he dat we het eind mogen gaan halen wel een raar idee hoor moet telkens alles bijstellen had me er zo op ingesteld dat ik nu niet meer zou rondlopen met dikke buik. en het eind niet voor ons weggelegd zou zijn, en dan nu mag ik steeds iets verder denken soms al aan het eind raar idee hoor.

toen ik hoorde dat ik zwanger was zei ik tegen bart(mijn kerel) dat het wel stoer is. met mijn verjaardag een onwijs dikke buik. toen hoorde we dat we het eind nietgingen halen en dat als het goed ging we trots en blij mochten zijn berichten waren gewoon echt niet positief en kijk mij zit er nog geen indaling van baby as maandag 33 wk
    wie had dat kunnen denken.

het lijkt soms een droom niet echt heel vreemd is dat
    maar ik mag mischien op mijn verjaardag echt nog met dikke buik lopen in eind aug. wie weet.

suikerziekte is geen pretje vriendin van me heeft het best heftig en telkens je zelf spuiten en prikken bah
    nee anita ben blij dat je dat niet hebt.

jolanda meid hopen dat ze kunnen draaien maar anders een keizersnee niet wat je hoopte maar als je kindje maar gezond is meid ik duim dat het nog draait voor die maandag anders dat de gyn het nog kan draaien.

jocye weet niet of we het zelfde gevoelhebben maar ik heb al weken nu zo'n drie wk denk ik een raar gevoel onrustig weet neit hoe te omschrijven en soms gaat het iets beter weer dan ishet gevoel er weer.
    elk pijntje ben ik ook bang o dit is het

hopen dat het gevoel weg gaat en dat je nog even gaat genieten hoor meis

tineke het is echt heerlijk hoor die klossen snel haal ze meid dan weet je wat ikbedoel hahaha

iedereen fijn weekend en de dames die ik vergeten ben sorry

12. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    @joyce: krijg je nesteldrang meid?
    Daar heb ik ook al ruim een week last van..
    Volgens mij helpt niets, je kan schoonmaken enzo tot je een ons weegt, maar blijf me onrustig voelen :(
    Hoe is het verder met jullie??

@Miriam: Bijna 33 weken, je loopt nog steeds gelijk met mij ;)
    Zullen we ons kleine beebjes nog lekker even een paar weken laten zitten??
    is beter voor ons en de kleintjes denk ik ;)

@jolanda: hier gaan we duimen dat ze kunnen de kleine kunnen draaien, maar als je kindje maar gezond is, en dat alles goed gaat met jou, hou je ons wel op de hoogte?
    Spannend hoor (duim, duim, duim).

@iedereen: Hier maandag mijn laatste officiële werkdag, en dan mag ik echt "rustig aan" gaan doen :D
    Vandaag nog even wat boodschapjes doen, met de hondjes naar het bos, vanavond de paarden buiten zetten, en de rest zien we wel :p

Fijne dag allemaal ;)

13. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ jolanda ik zal ook voor jou duimen hoor,dat de beeb nog draaid en zo niet dat de het de gyn zal lukken. maar idd wat de anderen zeggen....als de kleine maar gezond is en jij ook,dat is belangrijker!

@ joyce mmmhhh geen idee of je het zelfde voel als ik maar vind het ook moeilijk te omschrijven. maar heb je idd meer drang om schoon te maken????
    nou ik vertelde me schoonmoeder dat ik drie keuken kastjes schoon had gemaakt, raakte ze meteen in paniek hahaha "niet ineens als n gek beginnen schoon te maken hoor"zei ze.... want dat betekent meestal dat de bevalling eraan zit te komen en moet ja nog 7 weken hahahahah
    vond het wel lief en grappig :O)

@ ZusjeVoorLynn geniet lekker van je zwangerschapsverlof!!! nou nog hopen dat het weer een beetje mee speeld ;O)

@ miriam ik ga ze zeker halen, je maak me nu wel erg nieuwsgierig hoor!

14. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    @Tineke: dank je wel :D
    Wanneer mag jij? (ben niet nieuwsgierig ofzo:p)

fijne avond nog dames ;)

15. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ ZusjeVoorLynn nou ik loop al thuis, sinds effe denken 3 weken als ikme niet vergiss. m'n werk werd te zwaar, ik kreeg regelmatig harde buiken en steeds pijn in m'n onderrug wat ook door last en pijn van voor de zw.schap komt.

maar ehm ik moet zeggen dat ik het zo langsaam een beetje zwaar begin te vinden.... ik zou zooooooooooo graag weer s een keer op mijn buik willen slapen hahaha en die dikke voeten poeh
    oh ja en ik had heel de zw.schap een mooie strepen vrije buik hoor. krijg ik nu ineens van die strepen!!! daar baal ik wel van!! en ik smeer m'n buik liefst nog 2 keer per dag in. en die streep in het midden op je buik die heb ik nu ook.

heeft er nog iemand last van de vermoeidheid en zon baaahhh gevoel of ben ik de enigste???

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Vermoeidheid neeee helemaal geen last van hoor.

Ik sta s'morgens heerlijk uitgerust op om vervolgens 2 uur later al te zitten knikkerbollen in mijn stoel :D

Nou hier het grote nieuws Kylian's kamertje is klaar (nu nog 'even' overhuizen;))
    Dus gisteren meteen in de kwasten gekropen en 2 'schilderijtjes' gemaakt voor de kleine meid.
    Heel simpel hoor eerst dik wit erop schilderen en dan met rood tamponeren en toen vanmorgen een paar dieren stickers erop geplakt (die je normaal op je behang kunt plakken).

Mirjam misschien wordt het nog wel spannender en beval je op je verjaardag :D

Vandaag alweer 34 weken dus tussen de 3 en 9 weken ga ik bevallen (tussen de 37 en 43 weken dus)

Groetjes Anita

17. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    hoi Meiden,

Gisteren een hele leuke vriendinnendag gehad, vandaag dus maar rustig aan gedaan.

@Anita - fijn dat Kylian zijn kamertje af is!

@Tineke333 - pffff net weer wakker van 2 uurtjes tukken....praaaaat me niet over vermoeidheid. Deze week ma t/m donderdag nog werken en de week erop di t/m donderdag en dan kan ook ik gaan genieten van het verlof:):)

@ZusjevoorLyn - owww lekker hoor dat je nog maar 1 daggie hoeft te werken! Succes morgen!!!

Volgens mij ligt ons kleine mannetje nog steeds heerlijk in de stuit. Ik kan nog steeds een hard bolletje bovenin mn buik voelen.
    Morgen nog 1 week voor ik naar het ZH moet om te kijken of ze hem kunnen draaien.
    Zoniet of als het niet gaat dan mag mijn draakje lekker zo blijven liggen. Zijn gezondheid gaat voor alles, dan maken we maar een afspraak voor een keizersnede.

Bij een geplande keizersnede halen ze hem toch eerder????

Groetjes, (jippie morgen alweer 33 weken!!)
    Jolanda

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Na wat ik gehoort heb doen ze een geplande keizersnee het liefst in week 38 soms 39 maar zeker weten doe ik dat niet.

Groetjes Antia

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

Nou ik weet niet of het nesteldrang is, het is niet dat ik echt meer wil schoonmaken, wel een beetje trouwens :) Gisteren was het gevoel weg, maar het is vandaag weer teruggekomen.

Heb er bij mijn vorige zwangerschap geen last van gehad, dus herken het niet.Dan zal het wel nesteldrang zijn, denk ik.

Hier morgen de groeiecho en nog 2 weekjes werken en dan begint mijn zwangerschapsverlof, lekker uitrusten dan :)

20. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    Goede morgen Ladies :O)

ben net uit m'n bed gekropen...wat n nacht zeg....poeh om de 1 1/2 uur naar de wc. en heb nu ook sinds n paar dagen jeuk op m'n onderbuik - op m'n rug,precies tussen m'n schouderbladen - maar het ergst op m'n hals....heb er van die rare kleine witte puntjes, of wat het ook zijn, gekregen en dat jeukt....word er 's nachts gewoon wakker van!!

hier morgen weer naar de VK, zal s vragen wat die puntjes of butjes zijn.

en morgen komt EINDELIJK de babykamer :O) ik vind het wel spannend hoor en heb er zeker zin in!!!!!! oh als ie klaar is :O) hihihihi kan ik lekker kijken en vol spanning op de kleine wachten.

oh trouwens we zijn zaterdag gordijnen wezen uitzoeken die m'n schoenmoeder maakt voor ons...... en JA HOOR waren wij toch zoooooooooooo slim om juist DE KLEUR uit te kiezen die het geslacht verraad hahahahaha wat n slombo's zijn wij toch he

maar ehm omdat iedereen het nu weet mogen jullie het ook wel weten want voor meelezers maakt het nou ook niet meer uit.

wij krijgen dus een prachtig zoontje :O)

@ Anita lekker zeker dat Kylians kamer klaar is....kan je nu aan de slag met de babykamer toch? het schiet nou wel n beetje op he :O)

@ Jocruella ik zou niet weten of ze bij een geplande keizersnede de kleine eerder gehaald word

@ ZusjeVoorLynn ooeeehhhh spannend bijna verlof ;O)

@ Joyce jij ook, nog even volhouden en dan lekker van je verlof genieten hoor ;O)
    veel plezier morgen met de groei echo!!
    mijn schatje vroeg al wanneer ik nesteldrang krijg hahahahaha

Deel Deze Pagina