@ivje: heb je al "echte" weeën dan? Weet de gyn ook hoe dat komt? sorry als je dat al had neergezet, dan heb ik het gemist (bloos, bloos)
@zusjevoorlynn hier de geboortekaartjes nog niet besteld, denk dat ik vanavond ff met mijn mannetje om de tafel ga zitten voor het geboortekaartje enz. Ik zelf zou het ook fijn vinden als alles geregeld is.
@Joyce: Hier net zo, bij Lynn had ik alles al bij 28 weken geregeld, en nu pas met 33, vond het wel tijd worden. Chris was heel duidelijk, en ook weer niet... "geen kaartje, maar iets anders, weet niet wat" <-- haha wat ik daar nou weer mee moest uiteindelijk is het gelukt Heb je zelf al wel een idee wat jij wilt?
@zusjevoorlynn of het echte weeen zijn durf niemand echt te zeggen maar ik heb al harde pijnlijke buiken, die regelmatig soms om de 2-3 minuten komen, vanaf de 30 wk. Om te voorkomen dat de baby al kwam heb ik 4 wk bed rust gehad in het ziekenhuis. Nu 1 wk thuis, waarin we reeds alweer een paar dagen in het ziekhuis zijn geweest. Na weer een hele avond regelmatig harde pijnlijke buiken naar het ziekenhuis gegaan. Daar inwendig onderzoek gehad waarbij bleek dat de baarmoerdermond aan het verweken was (puntje aan baarmoeder was van ca 3 naar ca 1 cm gegaan) Dus 2 uur aan de ctg gelegen, waarin de weeen bleven komen om de 2-3 minuten. Maar na die 2 uur bleek bij een 2e inwendi onderzoek geen verandering. Dus gaan slapen en weer afwachten. Nu is het afwachten waneer het weer verder door gaat zetten. Dit kan in dagen maar ook nog weken. Gyn hoopt dat ik 37wk ga halen (das nog 2 wk), ik heb hem vanmorgen al verteld dat als ik 36wk haal het voor mij wel genoeg is. Dit is heel erg vermoeiend ondanks dat ik niets mag of kan doen:x.
Dat kan ik me voorstellen daarbij als je kleintje nu 5 pond weegt is ze toch aardig aan het gewicht, er worden genoeg kleintjes voldragen en die wegen ook 5 pond. Op zich vind ik de regen niet erg hoor, maar we hebben een kleine huiskamer maar een grote tuin dus ik huis makkelijker 30 mensen in mijn tuin maar in mijn kamer wordt het toch aardig passen en meten en hopen dat niet iedereen tegelijk komt. Wat betreft de baby, alles moet hier nog voor elkaar gemaakt worden. Dus er moet nog beddengoed komen (heb ik wel in huis maar dan jongens versie) bedje moet nog in elkaar, broer moet nog verhuizen, moet nog spuugdoekjes, hydrofiele mikmak, enzo hebben. Groetje sAnita
@Anita - Ik heb wel al navelbandjes voor die kleine. Bestaan ze er ook voor ons dan???? of bedoel je dat ik die er zelf eventjes op moet "plakken"? @Ivje - Goed nieuws!!! Gelukkig maar, dus lekker rustig aan doen en genieten van de laatste loodjes! @ZusjevoorLynn - We zaten nog steeds te twijfelen over 2 kaartjes. Gisteren hebben we de knoop doorgehakt. Ik ga hem online alvast voor het grootste gedeelte invullen. Dan kan Jan hem strakjes afmaken met de benodigde gegevens (hij heeft daarvan nu al stress hahahaha) Wilde nog even melden dat ook het wiegje klaar is. Mn moeder heeft voor de aankleding gezorgd. Zal er vanaaf ff een foto opzetten. Wiegje gaat gewoon in de kraamtijd lekker naast ons bed. Daarna staat zijn ledikantje klaar. Ik zit hier op mn werk en die kleine zit steeds met me te spelen. Echt heeel grappig. Hij zit natuurlijk met zn koppie boven en ik voel steeds een handje langs mijn hand gaan die ik dan zo bovenop mn buikje leg. Echt een heel speciaal gevoel. Net of ie terug zit te aaien! (ik zit namelijk zelf steeds over mn buik te wrijven, vind ik zooo lekkker hahahhaha)
@ivje: ik kan wel begrijpen dat het heel vermoeiend is, je bent er toch altijd mee bezig.. maar je bent nu 35 weken, dan heb je al ruim 5 weken ziekenhuis in en uit gedaan in onzekerheid. Ik zal hier wel voor je gaan duimen dat het met 36 weken (als de kleine dan nog in je buik zit) wel mag gaan komen als hij/zij het aan kan. probeer nog even van de laatste weken te genieten (voor zo ver dat kan).. Maar dan heeft de onzekerheid ook wel lang genoeg geduurd, jullie hebben het verdiend om van de onzekerheid af te zijn en jullie kleintje in jullie armen te mogen houden! bah wat een onzekerheid, weet niet goed wat ik moet zeggen. hoe is het verder met jullie dan? buiten al die onzekerheid om?
@Jocruella: kijk eens aan, en nu al stressen over het doorgeven van de gegevens? Stelt niet eens zo veel voor haha, maar wel lief Bij ons is het ook al voor zo ver mogelijk ingevuld Het komt nu allemaal zo dichtbij, vind het toch wel weer erg spannend allemaal
zit net te denken strakkies komen natuurlijk voor alle meiden uit onze groep allemaal beebs...... Gaan we dan een nieuwe praat groep opstellen waarin we elkaar advies kunnen vragen/geven over de verzorging in de eerste maanden ofzo???? Of blijft dit topic dan nog open?? Of sterft het dan een langzame dood Nu hebben we het er allemaal maar druk mee.........en is het door het verlof van vele nog wel redelijk bij te houden. Strakkies zal dat vast anders zijn
Tis ook zo'n schatje.......hij moet het dan online invullen... dat is de stress hahahahaha Ach we hebben laptop, in het ergste geval brengt ie die maar mee naar waar ik ook ben. (ziekenhuis of boven op bed)
Nee hoor die navelbandjes (voor je kleine) zijn groot genoeg om je wond te bedekken Als je merkt dat je wond nattig is dan leg je dat er gewoon op, je onderbroek erover en klaar. Groetjes Anita
Thanks Anita! Goeie tip!! Hopelijk is het strakkies niet nodig, maar ben maar liever goed voorbereid! En dan nog even een buddy berichtje van Jessica24 Ze heeft de griep! gisteren had ze krampen in haar buik en diaree. Ze voelt zich echt beroerd, heeft slecht geslapen en is dus nu een wrak.... Maar met haar kleine man gaat het goed!. Die is lekker actief. Jullie krijgen allemaal de groetjes!
Goedemiddag dames, Wat is er weer ontzettend veel geschreven. Heb nu even geen tijd om op iedereen te reageren, Sorry! Hier zitten we nu midden in de verhuizing, Omdat de vloer in ons nieuwe huis nog moet drogen tot en met morgen hebben we alle meubels in de garage opgeslagen. We slapen nog wel in ons oude huis (waarschijnlijk zondag bed over zetten), en dan definitief de deur dicht trekken daar! EINDELIJK!
spannend hoor zo'n verhuizing maar dan zit je straks wel heerlijk netjes in een nieuw schoon huis zo vlak voor de bevalling. Groetjes Anita
oh word toch echt dement hahahaha ik zal voor je duimen dat jullie uk nog even snel een andere richting in zal slaan en als dat niet gebeurt, dat wel de draaipoging een succes word!
jeetje wat ben jij druk bezig zeg!!! hoe je het volhoud vind ik echt een raadsel hoor en zeker knap!! man man ik moet er niet aan denken hahaha
hugh???? hoe gaat het met je???? heb je al weeen man ik schrik me de pleures zeg!! hoop dat je kleine nog even wacht! oh zie net je ander berichtje.....en ben blij dat het verder goed gaat met jou en de kleine. ik hoop dat de kleine dan straks mag komen want ja zo is ook niks die onzekerheid.
hier nog steeds geen geboortekaartje gevonden...poeh word nu wel tijd zou ik zeggen. heb vandaag last van harde buiken gehad en dus rustig aan moeten doen. we zouden vanavond even bij iemand langs gaan een klein bedankje brengen zeg maar..... komen we daar (ben er nog nooit geweest) staan er ineens twee van m'n vriendinnen heeft me schatje me met n smoes mee gelokt zeg maar omdat onze vrienden ons wilden verrasse. hebben wij een foto shoot gekregen moest er van huilen zeg! dat wilde ik zo graag en had het eigenlijk al afgeschreven dat ik dit niet zal mee maken....... en dan ineens dit het was echt super leuk en een mega verrassing!!! nu krijgen wij toch nog professionele foto's van ons ukkie in m'n buik met ons erop natuurlijk he en super ervaring!!! wat een week zeg en hij is nog niet eens om liefs tineke
Tja energie verdelings expert geworden door de ms, dus gewoon 1 ding doen (zoals nu de kamer opruimen), daarna lekker wat voor jezelf doen (computeren en uitrusten) en dan straks stofzuigen. Daarna weer even rusten tot manlief thuis is, boodschappen doen (doen we bijna altijd met zijn allen). Weer even rusten, eten klaar maken (op drukke dag als vandaag makkelijk rijst met goulash), afwassen, weer rust moment, Kylian naar bed brengen en dan lekker douchen en daarna alvast de hapjes maken. Morgen de verjaardag en dan hoeven ze zondag niet op mij te rekenen (dan doe ik zeer weinig). Groetjes Anita