de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Goedemorgen dames,
    Hier een berichtje vanaf mijn nieuwe huis, het was bloed zweet en tranen maar we zijn over en alles is direct schoon en opgeruimd.. wat een ruimte zeg! heerlijk..
    Nu ga ik snel naar de winkel :)
    Fijne dag allemaal!

2. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    Goedemorgen dames,

@Miriam: Wat fijn dat de controle goed is!
    12 augustus pas weer, dat is een goed teken toch?! :)
    Gefeliciteerd met de 34 weken trouwens ;)

@Joyce: Wat leuk dat Mano dingen na/mee wil doen.
    Lynn is nu helemaal bezig met haar potje, ze heeft er al wel 1 keer een plas op gedaan, en nu is ze helemaal trots :p
    En dat platdruk gevoel komt me bekend voor, zou dat altijd zo zijn met die meiden :p

@Babijtje: heeej gezellig je bent er weer :D

@Pluk: Hoe is het nou met hem?
    Gaat het al wel iets beter?
    Fijn dat het in je buik zo goed voelt ;)

@Ikbenhetmaar: Gefeliciteerd :D
    Geniet er lekker van meid ;)

Ik ga zo maar weer eens naar de vk :)
    Mijn mannetje is deze week vrij, dus ik kan Lynn lekker in bed laten liggen :)

Fijne dag allemaal ;)

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @zusjevoorlynn, wie weet :D Komt het gewoon door de meiden, maar het is er nog niet echt beter op geworden, ze ligt nog steeds erg ongemakkelijk voor me :)

Hoop dat alles goed is bij de vk.

Oh lekker vrij, hier nog 2 daagjes werken :) en dan verlof :D

4. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @ikbenhetmaar; heerlijk joh dat je in je huisje zit. Wat een rust moet dat nu geven.

@joyce; gaan we allebei tegelijk met verlof. ik moet morgen en donderdag nog werken en dan ook heerlijk verlof. Ben er aan toe. jij ook?

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja ben echt blij als het donderdagmiddag is :) Lekker uitrusten.

En ff lekker een weekje naar de camping met mano :) HEb ik ook weer ff genoeg tijd voor mijn kleien man.

6. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    heej meiden,

nou beetje minder nieuws hier ....
    ben net terug (Vk zit zo ongeveer om de hoek haha)
    kindje heeft een kleine groeiachterstand denkt de Vk.
    Lynn was vrij groot, en dit kindje minder.
    Moet nog meer rust nemen en afwachten :(
    Ben best teleurgesteld, had echt het gevoel dat het sinds mijn verlof beter ging, maar blijkbaar niet.
    Ze is zelfs nog maar een heel klein beetje ingedaald, ze ligt net in de bekken, dus daar kan ook nog van alles mee gebeuren.
    Mijn bloeddruk was wel goed 125/70 en mijn buik was/is heel mooi, maar heb liever dat het met de kleine goed gaat....
    hart tonen waren wel super overigens :)

Denk dat ik vandaag maar eens wat ga doen met ons gezinnetje, even mijn gedachten ergens anders op...
    Het spookt zo door mijn hoofd nu dat er iets fout kan gaan....
    Ze heeft me zelfs al zo een bad mee gegeven wanneer ik mag gaan bellen als de bevalling begint, en ik moet 11 augustus al terugkomen, dan ben ik net 36 weken en 1 dag :(

Ik zal vanavond nog even alles na lezen meiden..

Fijne dag allemaal ;)

7. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Pluk, succes met de negeermode ik zou het daar ook erg moeilijk mee hebben. Wel vervelend dat je kleine man nu diaree heeft, hopelijk gaat het snel over.

miriam, fijn dat alles goed was bij de controle en gefeliciteerd met het behalen van de 34wk

zusjevoorlyn, dat is minder mooi om te horen, in iedergeval rustig aan gaan doen zodat de baby nog ff wat kan groeien. En inderdaad ff je gedachten op iets anders zetten door wat leuks te doen met je gezin is een goed idee.

Hier blijft het nog steeds onrustig. Ben gister wel ff met mijn moeder en zus naar de markt geweest, wel in een rolstoel. 's avonds wel veel harde buiken gehad maar dat was het waard om ff iets anders aan mijn hoofd te hebben.

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @zusjevoorlynn, das idd niet zo goed nieuws, maar moet er wel bijzeggen dat ze dat bij mijn zwangerschap van mano ook zeiden dat ze dachten dat hij te klein was, maar toen hebben ze me wel op de echo gestuurd om te kijken en er was niks aan de hand, hij deed het gewoon goed.En dat je over 2 weken terug moet komen klopt ook volgens mij, je moet om de 2 weken en dan om de week.

Hoop dat het met rusten allemaal goed gaat komen meid.
    Sommige babys zijn groot en sommige gewoon wat kleiner.

De kleine meid in mijn buik is ook kleiner dan mano was.

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    de eerste bij mij was 4165, en de tweede was 2960. Maar alletwee zo gezond als een vis hoor!
    Maak je niet te druk over hoe groot, zwaar, en soms hebben ze een groeispurt en soms staan ze even stil:)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    ZusjevoorLynn, leuk hoor zo'n verloskundige maar volgens mij kun je een echte groeiachterstand pas echt vaststellen met een groeiecho en aangezien ze je niet hebben doorgestuurd voor een groeiecho ;).
    Als ze er de 11de weer over beginnen dan gewoon 'eisen' dat je een groeiecho krijgt.
    Daarbij is elk kindje anders, dus als ze net een gennetje anders heeft dan Lynn kan dat al betekenen dat ze kleiner wordt dan Lynn.

Ikbenhetmaar, lekker dat je in je nieuwe huisje zit, geniet er maar van.

Hier geen diaree meer en vannacht heerlijk geslapen tot 8 uur, dus daar doen we het voor.
    Gisterenavond wel meteen na de verhaaltjes ( 3 stuks) mama ik wil naar beneden, mama ik wil uit bed maar ik ben er niet op in gegaan, heb hem weltrusten gewenst en ben meteen weg gegaan.

En vanmorgen vroeg hij zowaar.

Mama MAG ik wat lekkers ipv het te commanderen :D

Groetjes Anita

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ach meid wat naar zulk nieuws wil je niet horen he je wilt horen dat het allemaal top gaat daar binnen in je buik. net zoals de meiden hier zeggen niet te ongerust maken hoor het is maar een schatting meid.
    knuf

ivje lekker he even er tussen uit gek he dat ondanks dat je in zo'n stoel moet zitten toch even gedachten kunt verzetten ik vind het nog steeds erg als mensen me aankijken van huh zo jong in een rolstoel maar geniet tevens zo van even weg zijn even gedachten verzetten.
    jammer dat het zo onrustig blijft maar hoop dat je kindje nog even wacht hoor.
    kun je s'nachts nog wel slapen?

ja ik hoor nu gewoon weer op de juiste manier bij jullie hihi gaaf he we mogen nu allemaal aftellen en gaan wachten op wanneer ons gezinnentje uitgebreid wordt.

beginnen jullie je ook iet wat zenuwachtig te maken voor de bevalling ik wel namelijk niet gehad de hele zwangerschap niet maar nu ineens wel

meiden fijne dag liefs miriam

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ pluk, nou das al een vooruitgang, nou hier vanmorgen ook, had mano bij mijn moeder gebracht, ziet hij van die houten blokken op tv, dus ik zeg ja die heeft mano ook thuis en toen zei mijn moeder, ja oma heeft geen blokken he, toen zei hij ook oma kopen. Toen zei ik gelijk he, wat zeg je nou ??toen zei hij weer oma kopen. Nou toen d8 ik ook he dat zeg je toch niet, toen zei ik gelijk dat hij dat niet mocht vragen :)

Maar ja oma had natuurlijk alweer gezegd dat ze het wel ging kopen.

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Zusjevoorlynn, ik heb ook al zo'n papier gekregen voor als de bevalling begint hoor, dus no worries..!

en dat je om de 2 weken nu moet klopt ook, dat moet ik ook..
    Verder had de vk vorige keer bij mij ook geconstateerd dat ze te klein was, en ik werd wel direct door gestuurd voor een groeiecho.. en daar bleek dat ze prima " op schema" ligt.

14. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    #3294 Tineke333, 28 jul 2009
    Laatst bewerkt: 28 jul 2009
    Miriam gefeliciteerd met het behalen van 34 weken :D

Babijtje welkom terug hierzo ;)

Ikbenhetmaar gefeleiciteerd met je nieuwe huisje ;) lekker he?!

ZusjeVoorLynn laat je niet gek maken van de vk. het is wat de anderen zeggen de ene baby is groter en de ander kleiner. en soms groeien ze wat sneller en de andere week wat minder. ik denk als het echt een reden was om je zorgen te moeten maken hadden ze je wel door gestuurd voor een groei echo.
    en als ze het de volgende keer weer zegt vraag je er toch gewoon om?

Pluk nou zal je kleine mannetje wel opgelucht zijn dat hij van de diarree af is en jij zeker ook he. is ook echt niet leuk hoor zoiets! bah
    enne hij heeft idd best wat cadeautjes gekregen hoor :p het is soms ook echt niet normal wat ze allemaal krijgen....hoef je zowat zelf niks meer te kopen aan speelgoed. poeh en heb je een extra kamer of een zolder nodig om alles op te slaan. :p
    moest trouwens bij een cadeau dr kwispel .... aan de zwangerschapscursus denken :D om de weën op te vangen kan je op de grond of bed hurken en lekker gaan kwispelen hahaha:D

hier gaat het verder goed. heb gister wel ff n schrik moment gehad. kwamen terug van een familie bezoekje en kreeg ineens pijn in m'n onderbuik en harde buiken. kon niet eens meer lopen zo ne pijn deed het. man werd er bang van. ben toen op bed gaan liggen denk 3/4 en het kwam en ging en kwam; en ging gelukkig op een gegeven moment weer weg. wist wel dat het weeën zijn. ik heb ja 2 weken geleden indalings weeën gehad in m'n rug. dat herkende ik wel en was best uit te houden,maar dit keer dacht ik zelf....... Nou als dat indalings weeën zijn en die zijn minder pijnlijk dan ontsluitings- en persweeën :$ na dan goede morgen zeg :$

en m'n schatje hahaha moest er wel om lachen :D hij had binnen 5 minuten de tas voor naar het ziekenhuis klaar,als het niet op houd. wat n schatje is hij toch :D

15. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey meiden,

Volgens mij ben ik hier twee berichtjes vergeten te plaatsen.:(:)
    1 van mijn buddy Jessica 24 en 1 berichtje van mezelf hoe het is gegaan bij de Gyn in het ZH.... dus ga ik even knippen en plakken!

*buddy berichtje van Jessica 24*
    Hoe gaat het met jou?
    Hier niet zo goed.
    Had gisteravond buikkramp, en vanmorgen bloedverlies.
    Toch 's morgens naar ikea geweest, maar daar naar de wc geweest te zijn weet wat bloed in mijn slip (nou ja tent)
    We zijn toen meteen naar huis gereden en heb de vk gebeld, omdat ik ook menstruatie pijn kreeg.
    De vk is toen langs geweets en heeft me getoucheerd maar alles zat gelukkig nog dicht.
    Placenta ligt ook vrij naar achteren dus dat kan het ook niet zijn.
    Even afwachten dus, als ik weer helder bloed verlies of menstruatiepijn heb moet ik gelijk bellen.
    En ik moet echt rustig aan doen, meer rusten ect

En hier mijn verhaaltje hoe het gisteren is afgelopen bij de Gyn.
    Bij de scan bleek idd dat onze kleine draak nog steeds hetzelde lag als 2 weken geleden bij de VK. Dat voelde ik natuurlijk al de hele tijd. Ik kan het heel gemakkelijk controleren.....
    rechterhand bovenin is een hard bolletje --> zijn hoofd.
    linkerhand halverwege zit een harde bol --> zijn knie.

De Gyn heeft ook een beetje aan mn buik gevoeld en constateerde al dat hij erg strak lag. Mede het feit dat mijn placenta aan de voorkant ligt zal er naar alle waarschijnlijkheid in week 36 geen draaipoging komen.
    Ze zijn er namelijk niet happig op omdat de placenta kan loslaten bij de draaipoging. Dan moeten ze hem nl direct met spoed halen.

Hij geeft ons nog 2 weken de tijd. Donderdag 13 augustus moeten we terug, maar zelf liet hij al merken dat hij er ook niet in geloofd dat hij gaat draaien.

Nu zit ik in week 34, dus dan in 36 waarin normaal gedraaid gaat worden. Ik denk dat er dan een afspraak komt voor een geplande keizersnede in week 38.

Nog maar weer 2 weken afwachten dus.
    Tot zover het verslag!
    ---------------------------

En ik voel vandaag het hoofdje en de knietjes nog steeds op dezelfde plaats hoor:p

@Tineke - is het al gelukt met de geboortekaartjes??? Wij hebben ze zondag besteld. Dus deze week krijgen we alvast de enveloppen thuis!!
    Wat lief van de fotoshoot!! Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor!!

@Ivje - Jeetje meid wat een verhaal! Doe het rustig aan hoor! MiniIvje moet nog even blijven zitten

@Anita - Hoe is het met je Negeermodus?? Lukt het je een beetje??

@ZusjevoorLynn - niet ieder kindje is gelijk! Het hoeft toch helemaal niets te betekenen dat er iets mis is?? Hou het positief dat is voor iedereen het beste. Hopelijk heb je er samen met je gezinnetje een leuke dag van gemaakt.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    de negeermode lukt aardig (al zit er soms een misstap tussen), vanavond heeft hij gehuild tot ik halverwege de trap was, toen was het al over.

Vandaag plakplastic gehaald voor de ruwe planken in Kylian's nieuwe kast, de hele dag druk mee geweest om er eerst achter te komen dat ik net 1 rolletje te weinig had.
    En toen we de planken terug zetten in de kast er achter te komen dat ik de ONDERKANT beplakt had ipv de bovenkant.
    Met andere woorden ben nog geen reet opgeschoten en kan morgen op pad voor 6 nieuwe rollen.

Groetjes Anita

17. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @zusjevoorlynn; wat vervelend zeg dat de kleine misschien een achterstand heeft. Neem goed je rust hoor en wacht even rustig af zoals de rest schrijft.

@miriam; ik ben nog niet echt onrustig over de bevalling. Ik zie het wel. maar waarschijnlijk als het begint, mezelf kennende, zal ik aardig in de stress schieten ;)

18. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ Jocruella dat is jammer he!! nou hopen dat ie toch noch zelf zal draaien. nou ja wie weet, toch? maar als niet dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en dat je dan nog maar 2 weken hoeft te wchten tot dat je jullie kleintje lekker in je armen mag sluiten

wij hebben nog steeds! geen kaartje gekozen. nou zei m'n schatje dat we vanavond de knoop door hakken....ben benieuwd.

@ pluk hahaha :D lijkt wel de typische zwangerschaps qualtjes hoor...... lekker lomp bezig zijn :p

En hoe is het met iedereen verders?????????? krijgen jullie al de kriebels of is de nieuwsgierigheid naar de kleine nog te houden????
    Ik begin het zo langsaam eerlijk gezegd wel zat te worden die mega buik poeh zeg. heb gisteren en weer erg last van harde buiken gehad en moest op bed liggen. heb vanochtend van half twaalf tot kwart over gelegen en ga nu weer n uurtje want m'n buik is weer hard. en wil niet weer zulke pijn als de afgelopen twee dagen krijgen!!

maar ehm verder gaat ie best hoor :O) zijn sinds 13:45 officiel geregristreerde partners :D klinkt wel n beetje stom vind ik....maar ehm voor de kleine is dus alles geregeld.

19. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja ik begin het ook zat te worden
    ik ben ook wel nieuwschierig hoor hihi

gefeliciteerd met je partnerschapregistratie
    nog even meiden de laaste loodjes

20. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Tineke; gefeliciteerd met je partnerregistratie. Ik ben het zwanger zijn nog niet zat hoor, ben alleen wel supernieuwsgierig naar mijn ventje :D

Deel Deze Pagina