de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    @Ikbenhetmaar: het is dat ik de maxicosi al bij een kindje gebruikt heb anders had ik je misschien kunnen helpen, ik heb namelijk een maxi cosi cabrio ;)
    Wel heel vervelend dat het niet past :(

@brusje: ik heb ook best wel last van harde buiken, en het enige wat de vk zegd is dat je dan rustiger aan moet doen, maar dat helpt ook niets, ze kunnen zo onduidelijk zijn..! :(

@Tineke: hoe was het bij de tandarts??

Ik had trouwens gister een bericchtje geplaatst, maar die is nergens meer te vinden :(
    hopelijk blijft deze wel staan :)

WIj gaan zo maar eens even boodschappen doen,
    Fijne dag meiden ;)

2. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    @ikbenhetmaar: bij mij werkte dat niet zo, Lynn was al met 33,5 weken helemaal ingedaald en lag vast, maar is pas met 42 weken en 2 dagen geboren :(

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    hmm jammer, had me er zo op verheugd dat ze daarom misschien wel eerder kwam..:D

4. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    kan altijd nog, het was bij mij zo, dan kan het bij jou toch anders zijn;)
    You never know :)
    (maar niet "te" vroeg he, das ook niet goed ;))

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Nee graag over 2 weekjes.. 37 weken vind ik mooi :)

6. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    ik zal voor je duimen meid ;)

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden ben ik ook weer ff, zit nog steeds ff op de camping, ga morgenavond weer naar huis.

Hier gaat verder alles goed.Hier was de baby ook al een beetje ingedaald, maar nog niet helemaal.

@zusjevoorlynn, we moeten ook maar eens onze telnummers gaan uitwisselen :D

8. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    als de baby al ingedaald is wil dat idd niet zeggen dat het ook eerder komt.

Mijn baby is nu op 3050 gram geschat, kan iets meer of minder zijn, maar aangezien ik al op 37 weken zit denk ik niet dat dit met 40 weken een acht ponder zal zijn.
    Ik had ergens gelezen dat als je veel vruchtwater heb je ook meer kans heb op eerder bevallen. Ik heb geen suiker, dus alleen veel vruchtwater.
    En ik ben niet vabn plan om het rustiger aan te doen, ik wil juist bevallen;)
    Ik ben zo enorm beniwud naar mijn babietje en ben ook heel erg benieuwd naar wat ze vinden van het geboorte kaartje en de naam die wij ons brusje gaan geven.
    Wil mooie kleertjes aan geven en knuffelen en borstvoeding geven en intiem sochtends wakker worden. Ik loop over van velangen naar mijn baby

9. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik denk dat je niet de enige bent..:D

10. Femya

Femya Niet meer actief

Hi vroege septembermama's, het nieuws van de laatste 2 baby's is nog niet doorgedrongen bij jullie zie ik, dit zijn de berichtjes die bij ons zijn geplaatst:

07-08-'09:
    en van 08-08-'09:
    En er staat een foto van de kleine Damian van Jocruella bij ons, het is echt een schatje!

Succes allemaal!

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    gefeliciteerd met jullie babietje;)

12. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    nou dat zijn er twee bij dus ;) Van harte gefeliciteerd met de kleintjes!!!!!!!!!!!!

13. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ehm hier effe ego (alweer :p) bericht
    kom net uit het ziekenhuis. had eergister,dus vrijdag avond ineens weeën. ze bleven maar komen. naar rond 3 uurtjes met de pijn te tollen toch maar de vk gebeld. ze kwam meteen langs om te kijken of het ontsluitingsweeën waren. en ja hoor. ik had al 3 centimeter ontsluiting en moest meteen naar het ziekenhuis. daar werd ik ook meteen aan de hartluistermachine gesloten en ook om de weeën op te ja schrijven.daarna werd weer gekeken,had ik 4 centimeter ontsl. ik had tot 's nachts gewoon weeën die jammer genoeg niet doorzetten. de ontluiting bleef ook steeds hetzelfde en kreeg dan uiteindelijk om 01:00 een prikje tegen de pijn en waar ik slaperig van werd.
    de volgende dag hetzelfde liedje....eind van de ochtend ongelovelijke weeën,verging van de pijn, dit wat uren vol gehouden.maar bleek de ontsluiting weer niet op gang te komen had nog steeds 4 centimeter. kreeg toen weer n prik en kon lekker gaan slapen. 's avonds werd ik dan weer wakker, rond 6 uur en gingen ze weer kijken en nee hoor nog steeds 4 centim.
    nou ja ik vond het echt balen!! want ja m'n weeën werden ook steeds minder en de ontsluiting niet meer. heb 's avonds weer n prik gehad en toen ik vanochtend wakker werd had ik geen weeën meer. alles was weg zeg maar. dus weer even t hartje geluisterd en mocht daarna lekker naar huis.

dus het waren er bijn 4 beebs geweest :D
    maar ja, nu zit ik thuis met 4 centimeter ontsluiting,wachtend wanneer het gaat gebeuren. sorry als ik maybe iets onduidelijk geschreven heb,maar ben nog een beetjs dizzy van de prik en al dat liggen etc.
    ga nu ook even uitrusten, ben best moe.

wens jullie een fijne dag!!!!

liefs tineke

14. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hoi meiden,

Zoals jullie zien ben ik weer thuis, helaas nog zonder onze kleine Damian. Maar geen zorgen, hij maakt het prima. Hopelijk komt hij voor het volgend weekend lekker naar huis. Pas dan zullen de slingers tevoorschijn komen!

Vele zijn nieuwsgierig naar mn stormachtige bevalling, dus hier komt mijn verhaal. :p

Donderdag 30 juli mijn laatste werkdag. Af en toe was het echt even emotioneel om afscheid te nemen. Mijn verlof ging pas in op 10 augustus (morgen), maar ik had afgelopen week lekker zelf de 4 werkdaagjes nog vrij genomen.

Donderdag avond: Ik voelde me echt niet lekker en voor het eerst in mn hele zwangerschap nam ik een paracetamol. En gelukkig sliep ik die nacht buitengewoon goed.

Vrijdagochtend: Omdat ik me eigenlijk heel lekker voelde ben ik toch met een vriendin lekker wezen relaxen in Elysium. Eigenlijk meer in de zon gezeten en lekker gezwommen. Niets aan het handje, ik voelde me prima (nog even lekker gegeten ;))

Vrijdagnacht: Daar kwamen weer die pijntjes!! Maar ik wilde Jan niet wakker maken omdat die de ochtend had en er om 04.15 uur uit moest.

Zaterdag 05.00 uur : Jan vertrok en ik was wakker.......om half 6 richting de douche, in de hoop dat het zou zakken. Maar niets was minder waar. Op het randje van mn bed stierf ik een 1000 doden!
    Toch nog gewacht met de VK te bellen maar ron 09.00 uur toch gebeld.
    Ze kwam er gelijk aan. Ze vroeg me of ik harde buiken had, NOU DIE HAD IK ZEKER....maar natuurlijk niet geklokt!! Ik was daar nog helemaal niet mee bezig ik dacht eerder aan een blaasontsteking of oefenweeen ofzo :).
    En plop daar kwam een wee, ze voelde aan mn buik...
    Waar ligt de thermometer? vroeg ze en PLOP weer een wee......
    Dat ding zat natuurlijk nog in zo'n verpakking die je zonder schaar nooit open krijgt:x, dus ik lag haar uit waar ze een schaar kon vinden.....PLOP daar kwam er weer 1........

De VK temperatuurt me en zegt me dat ze gaat kijken of ik ontsluiting heb. En JA hoor 2 cm!!

Ik moest wat aantrekken, tas met verzekeringspasje en papieren ZH pakken en zij belde intussentijd Jan.

We gingen opweg naar het ZH, en vanuit Hoogvliet naar Spijkenisse moet je over de brug....Jullie raden het al.....BRUG OPEN!!
    Intussen zat de VK samen met mij de Weeen weg te puffen.

Aangekomen bij de Spoed werd ik met een rolstoel naar binnen gereden en stonden er al een Gyn en VK klaar.
    Onze hartjes werden gecontroleerd en er volgde een scan. De gyn ging weer kijken naar de ontsluiting en er was al bijna 1 cm bij!!!! in zo'n korte tijd!

Jan kwam binnen en er werd besloten dat Damian gehaald zou worden via de keizersnede (ivm de dwarsligging waar hij nog steeds lekker in lag).

Voor ik het wist was er bloed afgenomen, had ik een katheter in en had ik een operatiejasje aan.
    Hopla rond 11.00 uur werd ik naar de OK gereden.
    Op de gang kreeg Jan nog net op tijd een filmcamera toegegooid van mijn pa. (we hadden natuurlijk niets bij ons en gelukkig waren mijn ouders zo eigenwijs om toch naar het ZH te komen)

Ik kon zelf nog op de OK tafel komen en moest gaan zitten en als een zoutzak in elkaar te storten voor de ruggeprik.
    Maar daar kwam weer een wee die ik nog eerst even zelf op moest vangen. Toen die voorbij was voelde ik mn voeten en benen warm worden....de ruggeprik was al voorbij :):):)
    Jan kwam aan mn hoofdeinde zitten en we gingen maar praten over praktische dingen (tja je moet wat he;))
    Over het kaartje, wie hij nog moest bellen....ach gewoon lekker praktisch.

Ik voelde ze aan mn buik bezig, maar het deed geen pijn. Het vruchtwater moet eruit zijn gespoten want ik zag opeens iedereen achteruit deinzen hahahaha (dat bouwzeil is dus echt niet gek hoor;))

Op een gegeven moment werd ik bijna van tafel getrokken, zijn hoofdje was moeilijk los te krijgen maar gelukkig kwam hij toch snel op deze koude wereld terecht. Om 11.27 is Damian geboren. Helemaal rood en vol smeer zag ik hoe hij direct werd meegenomen en Jan ging erachter aan.
    Gelukkig kwamen ze binnen 1 minuut vertellen dat alles goed was met onze kleine man.

Alles bij elkaar is Damian dus binnen de 3 uur geboren vanaf het moment van het bellen naar de VK.

Damian heeft 1 nachtje in de Couv gelegen en daarna ging hij al naar een wiegje op de Couv. Ook daar heeft hij maar 1 dagje gelegen en mocht hij al naar de wiegenkamer.

Sinds eergisteren heeft hij een sonde omdat hij nog niet sterk genoeg was om al zn flesjes leeg te drinken. (heel normaal bij te vroeg geborenen).

Ik ben sinds gisteren middag uit het ziekenhuis en met gemengde gevoelens moest ik Damian achterlaten. Maar ik weet dat het goed voor hem is, en we weten dat het geen weken maar eerder dagen duurt voor onze kleine kruimel naar huis toekomt. Pas dan mag de boel worden versierd.

Ik moet alles hier nog lezen, maar dames hou vol!!! Het gaat nu echt opschieten, ook voor jullie!!

Jusi en Babijtje..........GEFELICITEERD MET JULLIE ZONEN!!! Hartstikke goed!! Geniet er lekker van!!!

Heel veel liefs en bedankt voor alle lieve reacties!
    De mama van Damian Jolanda hahahahah

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    jocruella, gefeliciteerd met je prachtige zoon damian, of had ik dat al gezegd, nou ja dan heb je er twee felicitaties van mij hihih, het is een prachtig jongetje
    geniet ervan

16. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    oh jolanda wat een verhaal!!! ik ben zeker jaloers hoor:D maar zeker blij te horen dat het goed gaat met jullie!!!
    nog effies wachten dan mag je mannetje lekker mee naar huis! hoop dat het niet al te lang duurt en jullie snel mogen genieten van jullie wondertje!! ;):D

17. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    heej meiden,

2 baby's gemist, en allebei kereltjes!!
    Waar blijven de meiden?? :p:p
    Ik heb er hier 1tje, maar die staat nog even in de wacht denk ik haha;)
    Hebben we ook een lijst met wie er al bevallen is?

@Jocruella: nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
    Wat een mooi kereltje zeg!!! ;)
    En wat een verhaal, wat fijn dat alles goed met jullie gaat! :D

@Tineke::$ Moet je nu echt gewoon gaan zitten wachten met de 4 cm ontsluiting?!? :$
    Dat is toch gekkenwerk :(
    Gaat alles verder wel goed met jou en de kleine??
    Dat is natuurlijk het belangrijkste :)

@Joyce: moeten we wel even doen, volgens mij heb ik je ook op hyves ;)
    En als het goed is heb ik je gister toegevoegd op msn :p
    Zal wel even kijken dat ik je een mailtje stuur vanavond (krijg vanaf morgen een nieuw nummer, en weet die zo niet uit mijn hoofd, bloos!)
    Hoe is het verder met je?
    en hoe was alles op de camping?
    Vanavond komen jullie terug toch? 8)

Hier gisteravond ook heel apart, voel me eigenlijk redelijk, behalve dat mijn rug erg gevoelig is :)
    We gaan naar bed, en ik kan net zo hard naar de toilet lopen, moet ik nog overgeven ook, en het ergste nog, het kwam door mijn NEUS!!
    AUUUAUAUAU doet best wel pijn zeg!
    En 5 minute later moest ik ook nog tja, hoe zeg je dat netjes, een drukje doen ;) volgens mij zat er iets klem ofzo, maar kan nou niet echt zeggen dat het nu een fijn gevoel is, heb nog last van mijn neus :(
    Vandaag gaan we geloof ik op bezoek bij mijn schoonmoeder :)
    Kan er ook nog wel bij :p

Fijne dag allemaal!!!

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    het wordt vreemd echt zeg maar weer twee ontzettend mooie lieve baby's geboren en wij zitten ook allemaal op wacht.
    mama's en papa's gefelciteerd met de baby's

drie zijn er geweest op naar de volgende wie o wie
    jolanda meid wat een verhaal ben blij dat alles zo goed met de kleine gaat, mijn angst was veelste vroeg bevallen kindje moeten achterlaten en jij moet het achterlaten knuf daarvoor.

het is nu wel echt begonnen hoor spannend

gr miriam

19. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo iedereen,

ik vroeg ma af:
    ben zelf uitgeteld op 11 september,daarom dat ik hier nooit iets heb geschreven,maar zijn er hier dames die uit belgie komen?want ik heb geen buddy en om naar een gsm in nederland te sturen is best prijzig(denk ik?!)!

groetjes sofie

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Voor de bevallen dames hier nog een keertje de felicitatie's.

Heeft helemaal geen invloed op de bevaldatum, betekend alleen dat als jou vliezen breken je niet hoeft te gaan liggen ;)

Hier zijn we gisteren naar mijn ouders geweest (die een uurtje van ons af lagen met de boot).
    Helaas kreeg ik daar erge last van mijn rug (in golven) en dus zijn we weer naar huis gegaan.
    Daar lekker in bed gekropen en 2 uur geslapen, toen (nog steeds met rugpijn) de babykamer helemaal klaar gemaakt :D
    Tijdens het eten ontzettend misselijk geweest en dus weinig gegeten en daarna knapte ik weer wat op.
    Vannacht nog een paar harde buiken gehad en nu is alles weer rustig. Ik gok dus op indalings weeën.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina