Even kort, want ik heb visite, reageer morgen meer... Hummeltje, gefeliciteerd met jullie dochter!! Super dat de bevalling zo voorspoedig liep en dat het thuis ook zo goed gaat!! Marjolein, jij ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Pluk, toch top dat je het geprobeerd hebt. Drinkt ze de flesjes wel goed nu?? Pffft...ben zooo moe, houd het even kort en ga bij de visite (schoonouders) zitten. x
Ze drinkt ze nu redelijk, we bieden 120 cc aan (ze mag 115 cc hebben op dit moment), vaak houdt ze het gezien bij 90 cc , af en toe drinkt ze 100 cc en vannacht een uitschieter naar 120 cc. Tja ik kan haar moeilijk dwangvoederen , het enige wat ik wel doe is dat ik niet echt let op de tijd die er tussen zit, zoals net kwam ze na 2.5 uur alweer (normaal moet er 3 a 4 uur tussen de voedingen zitten). Groetje sAnita
marjolein en hummeltje gefeliciteerd met de dochters geniet ervan hihi doe ik ook van mijn zoon antia ik heb diep respect voor je je hebt meer dan je best gedaan en nu rust in huize anita geen kolf meer lekker een flesje en manlief die het van je mag en kan overnemen geniet ervan. hier ook heerlijk de fles ben blij dat ik overgegaanben van de borst op ook de fles voeding, vandaag wel een dip dag voor mezelf doordat ik 20 weken niks gedaan heb zijn al mijn spieren zo verslapt zo dat ik echt moet revalideren ook mede door de keizersne en dat ik ook gewoon persweeen heb gehad dus voor ik weer lekker terug in mijn vel zit kwa conditie en pijn vrij zit mijn halve verlof er zeker al op en dat valt me zwaar. moet elke keer mijn ogen veel knipperen om niet in een huil uitbarsting te vallen. pfff bagger wat dat aangaat. Verder Sem drinkt per keer ongeveer 60 cc uit flesje tussen de 40 en 60 cc liefs miriam hopelijk morgen een betere dag
Marjolein en Hummeltje gefeliciteerd met jullie dochtertje!!!!!! lekker genieten!! hier gaat het verder goed, deze week zonder hulp en moet m'n schatje ook weer werken. het gaat best goed vind ik. alleen dat Storm graag eet hebben hem nu maar de speen gegeven want zelfs als hij al 140 cc op had lach hij nog te smakken. gelukkig helpt het wel. 's nachts gaat het ook ja wel goed, alleen dat hij mij de ene keer tot 01:30 wakker houd en de andere keer vier uurtjes door slaapt en maar een keer komt 's nachts. wat ik wel echt vervelend vind is, nu hij eindelijk heel de voeding uit de borst drinken kan, heb ik veel te veel!!!!! eerst was hij te zwak en na 20 cc viel hij telkens in slaap. nu kan hij 100 cc uit de borst halen, soms 80, in een keer. maar dan meestal uit een borst. poeh man dan zit ik nog met de andere kant. dus nu dat het kolven niet meer zou hoeven...moet ik het alsnog doen en moet ook nog's opletten dat ze niet te vol zitten want anders stikt hij er nog's in omdat het er dan regelrecht uit geschoten komt! heeft niet iemand van jullie een idee hoe ik dit veranderen kan????? word er zoooooooo moe van voeden en kolven- dat max om de 4 uur want anders ploffen ze nog een keer
Heej dames, fijn dat het allemaalzo goed gaat met de beebs En Anita ik weet wat het is al dat kolven is gewoon niet vol te bouden meid, ik heb het een week volgehuden met mano en toen ben ik er ook mee gestopt, ik heb ook besloten dat ik de beeb alleen borstvoeding ga geven als ze gelijk aangelegd kan worden, andersword het fles.
tineke kun je niet een laxtatiedeskundige vragen naar een oplossing eerder stoppen bij de borst en andere kant aanleggen of zo iets ik kan me voorstellen dat je het zat bent je bent maar met 1 ding bezig eten voor de kleine liefs miriam
ik zal zeker de lactatie descundige bellen. het ging afgelopen week juist zo goed, beter. was zo blij dat hij eindelijk een hele voeding kon drinken. maar dat mijn melk produktie ineens zo omhoog schiet had ik niet verwacht. maar mij werd toen gezegd juist eerst de ene leeg laten drinken. want anders drinkt hij alleen de eerste melk zeg maar en de ja achtermelk is juist goed.....???? het voeden gaat daardoor niet zo goed omdat mijn borsten steeds zo vol zitten. hij werd net echt kwaad en ik werd erg gestresst daar door!!! hij is helemaal de kluts kwijt wat betreft of hij nou de borst in z'n mond heeft of de fles ofzo. we geven hem ook de speen omdat hij veel zuig behoevde heeft en hij raakt door ja ene keer fles andere keer borst helemaal in de war. ik ben helemaal down ervan en wij hebben nu besloten om hem nu alleen de fles te geven. dan afwachten wat de lactatiedescundige zegt. dan is het nu ff kolven en fles geven. maar beter als borst en als dat niet lukt nog de fles klaar maken...en dan nog kolven poeh nou ik hoop dat ik het nog n tijdje vol kan houden zo. maar kan niks beloven!
Nog meer babies geboren! Van harte gefeliciteerd dames! Mag ik dan vandaag? Het is vandaag volle maan he dames, misschien helpt het.. hihi
@pluk; respect voor jou hoor! balen dat het niet lukte met kolven, maar nu heb je toch een prima oplossing. @tineke; mijn borsten zaten op een gegeven moment ook zo vol, maar het werd vanzelf minder. Hoop dat de lacatiekundige handige tips heeft voor jou. @ikbenhetmaar; vandaag mag jij van mij hoor
Even een tip als de kleine moeilijk aangelegd kan worden... Kolf de ergste spanning even eraf.. Hapt dan makkelijker.. En een lactatie deskundige raadplegen is de beste optie.. van mij mag ze ook komen vanavond.. Wist trouwens niet dat het volle maan is :s
@ denisse ja dat deed ik ook want anders ging het helemaal niet. maar zelfs dan ging het niet zo goed.hij laat nog heel vaak los, denk door de spruw. afwachten wat de lac.des. zegt. maar bedankt voor de tip nou dames ik zal voor jullie duimen dat het vandaag gaat gebeuren mee eens???
tinneke heb je nog tips gekregen om het dragelijker te maken? en dames nog niks bij jullie ik blijf duimen hoor dat het gaat komen snel en jullie ook mogen genieten liefs miriam die nu volop aan het genieten is geslagen
beeeeeeeeeeeeeeebies kom maar naar buiten (hopelijk helpt het ). Met Kinley gaat het goed, ze drinkt nu bijna altijd 90 cc op en aangezien ze echt dan stopt met drinken nemen we aan dat ze nu niet meer nodig heeft. Wat wel raar is dat mw als ze in bed gelegd wordt wakker wordt en dan de fles nog wel weer even wil en dan zo de laatste 20 cc (van de 90) naar binnen mikt om dan lekker te gaan slapen. Voor mij echt wennen want haar grote broer slurpte altijd in 1 keer zijn fles leeg en mw neemt er echt de tijd voor 8) Gisteren naar de verjaardag van mijn vader geweest (vk was er s'morgens voor de laatste controle van mijn wond en die vond het ok dat we gingen). Ik twijfelde eerst nog maar flink ingepakt heeft ze heerlijk liggen slapen in de auto. En vanmorgen voor het eerst een stukje gewandeld, tja moeders moet haar conditie ook weer op zien te krikken (dus mirjam je bent niet alleen aan het revalideren hoor). Groetjes Anita
Tineke, ik kan je helaas geen tips geven wat betreft de bv., ik ga het zelf zometeen ook pas voor het eerst proberen, bij Joey ben ik er niet eens aan begonnen... Staan er op borstvoedingspagina.nl geen goede tips?? Pluk, fijn dat het met Kinley zo goed gaat! Ik zat er van de week bij mijn pasbevallen vriendin juist zo van te kijken dat haar dochter zo snel dronk, Joey was echt een langzame drinker... Jij ervaart het dus precies andersom. Mais bon, het belangrijkste is dat jullie meisje lekker tevreden is. Miriam, wat heerlijk zeg, om te lezen dat je 'lekker aan het genieten bent geslagen'!! Ikbenhetmaar, ja hoor meis, van mij mag jij nu! Mag ik dan ook binnenkort? Morgen pas 38 weken, dus het kan met gemak over een week of drie ook nog komen, hoewel Joey met 38+5 kwam... Ik merk dat het nu wel de laatste loodjes zijn, omdat ik steeds weer zo duizelig wordt van de vermoeidheid. Gisteren wel even een traantje weggepinkt, omdat het altijd net lijkt of ik de enige ben die zo duizelig wordt van de vermoeidheid... Nooit hoor of lees ik er ergens over en dan denk ik weer: 'eet ik misschien te weinig?', maar dat is het ook niet. Toevallig iemand van jullie die er ook last van heeft, of misschien een goede tip heeft? Op tijd naar ben gaan kan natuurlijk wel helpen, maar als ik om 19.00u ga, val ik de eerste twee uur niet in slaap, dus wordt het standaard 21.00-21.30... Zou toch niet te laat moeten zijn als mijn wekkertje (Joey) om 06.45 komt en we dan nog een uur lekker in bed blijven liggen... Maar goed, verder gaat het hier super. Gisteren nog op kraamvisite geweest bij mijn vriendin, een heel mooie dochter heeft ze en ik heb haar ook even mogen vasthouden... dan wil ìk ook!!!
heej meiden, iedereen gefeliciteerd met de baby's het is nu natuurlijk ook echt "de" maand van de september mamma's ik ben nog net een augustus mamma, dus hoor daar niet bij Hoe gaat het met jullie allemaal? @Joyce, bedankt voor het plaatsen van het geboorte berichtje Hoe gaat het met je?? ik ga proberen nog een beetje op jullie te letten, maar moet eerlijk zeggen dat de 2 dames mij hier (nu al) flink bezig houden
Heej meiden, hier nog steeds niks hoor @zusjevoorlynn, jij ontvangt mijn smsje zodra ik ben bevallen Kan nog wel ff gaan duren. Fijn dat alles goed gaat verder met iedereen. Enne ikke wil ook aan de beurt zijn !!
Even een inbraak, ik kwam toevallig even meelezen en las iets over te veel melk en daardoor problemen met aanleggen.. Ik weet van de zwangerschaps en borstvoedingscursus die ik heb gehad bij de 1e dat je dat kunt verhelpen door eerst te kolven, en als je borsten dan nog steeds zo propvol zitten dan de baby te voeden terwijl je op je rug ligt. Klinkt wat suf maar had met de zwaartekracht te maken. Als je eerst de 1 en dan de andere borst geeft dan krijgt de baby alleen maar voormelk en niet de vette achtermelk, is dan dus niet verzadigd en zal steeeeeeeds willen drinken.
Hallo iedereen. Hoe gaat het met de zwangere dames en met alle kindjes? Hier eet Kinley eindelijk goed, de oplossing lag in een andere speen (nr 2 ipv nr 1) waar het gaatje dus iets groter van is. Bleek dus dat ze zo hard moest werken dat ze na 60/90 cc gewoon in slaap viel van vermoeidheid. Nu nog even de 'oplossing' zien te vinden voor haar krampjes en dan hebben we dat ook weer op het rit. Groetjes Anita
het ritme is nog ver te zoeken hier maar denk dat het vanzelf komt sem drinkt ongeveer 60 cc per keer soms iets meer maar meestal niet en enkel maar 40 cc heeft nog niet zoveel nodig lijkt wel. is vaak na de fles nog echt super wakker heel gaaf om te zien. dan kijkt hij mooi en lief om zich heen. De poep en plas luiers gaan super goed hij heeft een goede stofwisseling hihi vandaag voor het eerst gewandeld met sem en manlief en hond heerlijk een half uur ik ben nu kapot maar het was echt zo super nog niemand weer bevallen ben benieuwd meiden knuf miriam en kusje van sem