Maybe heb je wat aan het spul "INFACOL" ik heb het ook en volgens mij helpt het wel. storm heeft veel minder last van krampjes. het werd mij aanbevolen door de kraamzorg. ze zei dat de vk die ze kende, het standaard aan iedereen aanbevolen heeft. ik ben net met storm bij het consultatieburo geweest. alles was goed, geen bijzonderheden hij weegt nu al 4396 gram en is al 5 cm gegroeid - 54 1/2 cm en heb hem weer zien lopen vind ik echt geweldig hahaha weet nu hoe ik hem vast moet houden zo dat ie gaat lopen. zal ik morgen doen en dan filmen groetjes tineke
oh ja en hebben hier besloten om hem niet meer aan de borst te leggen. ik kolv alles en dan krijgt hij het met de fles. is dubbel werk, maar voel me er veel beter bij! dan dat hij telkens zo onrustig ervan word en ik ook.
Infacol hebben we inderdaad al geprobeert maar op advies van het cb houden we nu tot vrijdag even 'rust'. dus alleen haar melk aangemaakt met bronwater, vreemd genoeg zijn de afgelopen 2 dagen de krampen beduidend minder geworden. Ze is nu ook veel wakkerde, ze ligt nu onder de babygym te kijken en zowaar wordt er soms perongeluk wat aangeraakt Groetjes Anita
wij geven storm de infacol nu al 1 1/2 weken. ik vraag me af hoe lang mogen wij het hem geven. weet jij dat soms??
Nee geen flauw benul, maar vrijdag belt het cb nog om te horen hoe het is gegaan, zal haar eens vragen. Op zich klinkt het mij de hele infacol als veel in de oren, voor elke fles een dosis maar inderdaad nergens staat hoe lang je het moet geven. Vannacht weer ontlasting gehad (kinley dan ) en het waren weer allemaal harde keuteltjes, dus ben bang dat het extra water dus niet helpt. Groetjes anita
Heej meiden, Ben ik ook weer ff. Fijn om te lezen dat alles goed gaat met de kleintjes. Jurre doet het op zich ook hardstikke goed. Alleen ook veel last van krampjes. wil niet op z/n rug in slaap vallen. Gelukkig hebben we de wipstoel en valt hij daarin in slaap en kunnen we hem daarna in bedje leggen of de wipstoel plat. Borstvoeding zit ook nog geen ritme in. Komt vandaag om de anderhalf uur en dat is wel erg vermoeiend. Tineke; wat heeft jullie doen besluiten om alles af te kolven en met de fles te geven? En ikbenhetmaar hoe is het met jou?
hee meiden, hier ook weer even een berichtje. De kraamhulp is net weg, voor het laatst geweest vandaag. Kathy doet het heel erg goed, drinkt goed (wel fles) Ik las iets over krampjes en dit had de kleine hier ook. Ik heb als advies cinababy gekregen en dit werkte meteen! de krampjes werden gelijk rustiger en nu zijn ze bijna weg. af en toe nog wel, maar iig is kathy er een stuk rustiger bij. Gister voor het eerst even naar buiten, nadat de hielprik was uitgevoerd. heerlijk om weer even een rondje te lopen! Kathy heeft al die tijd heerlijk liggen slapen, en daarna moest ik een bom ontploffen om haar wakker te maken voor het eten. 's nachts moet ik haar ook echt wakker maken voor het voeden, want anders slaapt ze gewoon door. een echt slaapkoppie is het! geen enkele nacht tot nu toe een gebroken nacht geweest. ik hoop voor de zwangere dames onder ons ook snel zullen bevallen en ook flink kunnen genieten! Ben blij om te lezen dat het goed gaat met iedereen, op de kleine ongemakjes na dan. Succes weer allemaal!!!! liefs, Sandra
het gaat goed zo te lezen met de kersverse mama's ik heb het idee dat alleen hier het ritme ver ver te zoeken is dan 2 uur dan 3 uur dan 4 uur het is zo afwisselend echt geen knoop aan vast te maken heel appart. net gevoed daarvoor 2 uur er tussen nu slaapt onze vent al weer 3 uur bijna ik snap er geen biet van. Sem heeft ook spruw mischien dat daarom het ritme ver te zoeken is 70 cc daar zitten we nu op en bijna altijd krijgt hij dat op niet altijd nog dus verhogen zit er nog niet in. Sem heeft gemiddeld 2 keer op de dag een poepbroek dus dat gaat prima plas luiers ook prima en hij vind het vooral leuk te plassen onder het verschonen hihi de eerste keer schrikken hahaha verder s'nachts is het behoorlijk vermoeiend hoor soms komt hij drie keer om 2 uur om 4 en om 6 maar meestal rond 2 a3 uur en 5 a 6 uur hoe gaat het verder bij jullie? gr miriam
Hier is het ritme ook nog ver te zoeken hoor, de ene keer wil ze al na 2 uur de fles, vaak om de 3 uur maar zoals vannacht heeft ze 5 uurtjes geslapen, toen een fles en 2 uur later was ze er alweer voor een fles Even een billedoekje over zijn blote piemel leggen dan is de neiging tot plassen (omdat het koud is) wat minder en als hij dan toch plast is het niet met een boogje. Hier zijn de krampen (na 2 dagen afwezigheid) weer begonnen. Stom natuurlijk ik had me niet moeten laten om praten door het cb en gewoon door moeten gaan met de olie in de fles. Ze had het net lekker los en nu dus weer hele harde konijnekeutels die er onder luid huilen uitkomen. Vandaag dus meteen weer begonnen met de olie, arme meid (stomme mama). Groetjes Anita
@ babijtje - wij zijn gestopt met aan de borst leggen omdat storm en ik allebij last van spruw hebben en hij dus telkens los liet bij het voeden.en ik heb erg gevoelige tepels en kon daardoor niet elke keer aanleggen.Ook omdat ik heel veel melk heb, steeds het dubbele van wat hij nodig heeft. en ik dan tek=lkens van te voren al wat af moet kolven. en bij mij schiet de melk al meteen toe zeg maar, zonder dat hij er iets hoeft te doen. en hij verslikte zich vaak. en m'n tepels zijn gewoon vlak,dus moest hem dan helpen en dat lukte ook niet altijd. een tepelhoej=dje heb ik geprobeerd maar die zoog hij steeds vacuum, dus m'n tepel plat en dat doet echt pijn. het aanleggen lukte niet goed door al deze dingen en hij werd boos daarvan en onrustig en ik werd daardoor ook weer onrustig en gestresst. en dat is voor geen van ons allebij goed. dus dan maar met de fles. @ pluk oh meid wat jammer dat die rot krampjes weer terug zijn!! en het is dan ook niet leuk dat je ziet dat ze pijn heeft en je op dat moment niks kan doen voor haar om de pijn te verlichten he
Hallo allemaal, Hier gaat gelukkig ook alles prima. Sem komt vanaf het begin om de 4 uur voor zijn fles, lurkt hem op zijn gemak leeg en valt na een paar dikke boeren weer in slaap. Snachts komt hij rond 3uur en gaat daarna gelukkig ook weer slapen. We wandelen volop, om over het genieten maar niet te spreken. A.s. zaterdag hebben we het kraamfeest nog en dan zit de kraamtijd er echt op. Eerlijk gezegd vinden we dat heerlijk mede omdat we zo lekker in een ritme zitten en dat heel graag zo willen houden. Hopelijk bevallen de andere meiden ook snel en kunnen ze ook lekker gaan genieten.
@tineke; duidelijk verhaal. Fijn dat het nu met de fles dan goed gaat. @sembem; fijn om te horen dat sem het zo heerlijk doet!
Hallo Dames, Fijn te lezen dat het goed gaat met de babies.. (op de kleine dingetjes zoals krampjes e.d na) Hier is mijn goede humeur ver te zoeken, ben nog steeds hoog zwanger haha! morgen de uitgerekende datum..ben benieuwd.. vandaag wel een zeurend gevoel in de onderrug.. Jammer dat 9-9-9 aan me neus voorbij is gegaan, khad er zo op gehoopt hihi..
Ikke ben ook nog steeds niet bevallen hoor Maar de datum komt dichterbij, ben toch bang dat ik weer overtijd ga, heb wel af en toe last van krampjes en zeurend gevoel enz, maar het zet niet door. Fijn dat alles nog steeds goed gaat met de baby's.
o dames kan me jullie zo voorstellen hoop echt dat het binnenkort gebeurt is voor jullie sem heeft spruw en is behoorlijk van slag lijkt wel weet even niet goed wat te doen
Miriam , word de spruw niet minder bij jou en bij hem? Zo rond de 10 dagen komen ze ook in een regelsprong he.. dan komen ze wel tig keer, ..... Probeer niet onzeker te zijn meid, je doet het toch hardstikke goed!!
zeg dat wist ik helemaal niet......dat zou verklaren waarom storm vandaag om de haverklap voor de fles komt en ineens standaart 120 cc drinkt en ook zelfs een keer 150 cc. ik twijfelde al of dat mijn borstvoeding minder word, beter gezegd minder voedingsstoffen er in zitten.