de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Z'n haartjes zijn donkerblond en vallen gelukkig nog niet uit, hopen maar dat dat zo blijft.

Volgens mij doe je het gewoon hartstikke goed hoor met Storm z`n voeding, lekker laten drinken des te verzadigder is hij `s-nachts (of loop je te tobben `s-nachts met hem?)
    Zal ik je eens wat vertellen en laat ons hele slechte ouders zijn maar van alle kanten is er rust dus we gaan er gewoon mee door.......Sem krijgt pap in zijn laatste fles (ssssstttttt......en nu niet de kinderbescherming of het consultatieburo bellen he hahahaa)
    Hij was zo onrustig `s-nachts en kwam om de 2 uur:$ terwijl hij overdag om de 4 uur kwam en we daar geen verandering in kregen.
    Uiteraard is het geen papfles met de hoeveelheid erin van een kind van 4 maanden maar net dat beetje dat hij rustiger is `s-nachts want hij zat duidelijk zichzelf in de weg.
    Hij krijgt die pap bij zijn laatste fles en slaapt heerlijk tot half 5/ 5 uur. Hij poept zonder problemen en is nu een tevreden mannetje.

2. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    wow lekker hoor dat hij zo lang slaapt :O)

storm is 's achts wel rustig, alleen dat hij heel gulzig drinkt want ja als hij dan 5-6 uurtjes slaapt heeft hij als hij wakker word ook echt honger! ik probeer hem de laatste fles rond 23:00 te geven. maar dat lukt niet altijd. gister kwam hij om half vijf en sliep hij vanaf zes uur 's avonds tot half twaalf. ik zat al vanaf negen uur zo van - hij zal wel elk moment komen...en ging dus niet slapen. nou had ik dat geweten had ik die paar uurtjes mooi mee genomen :D nu ben ik echt moe en zit weer te wachten. krijg om half vier visite van collegas.....en moet nog in de stad beschuit etc en koffie halen en kolven......dat zal ik s eerst gaan doen denk ik....
    maar nu twijfel ik zal ik hem wakker maken,tenminste even snel in de wandel wagen en hoppa naar de supermarkt of niet want anders word het niks.....ja doe het gewoon...effe snel :D

maar wat voor pap doe je er dan in??? vanaf wanneer mag dat eigenlijk???? en trouwens het gaat onze jongens toch goed verder. zolang hij nog tevreden kijkt en lekker lacht maak ik me geen zorgen hoor. en hij komt genoeg aan....aan z'n beentjes etc te zien :D

ik wil stoppen met kolven (geen idee hoe dat moet) maar stel dat mijn melk minder word....moet ik voor hem dan alvast steeds om de paar dagen een voeding KV geven.....bvb de aankomende week 1 voeding per dag dan de week 2.....ezv snap je wat ik bedoel???

groetjes tineke

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik snap wat je bedoelt heb er alleen geen ervaring in dus kan je niet verder helpen ;)

Ik ben vandaag voor mezelf naar de huisarts geweest (voor de anticonceptie) en heb al huilend hem verteld dat Kinley zo ontzettend veel huilt (dagelijk vanaf een uurtje of 10 en als ik mazzel heb dan slaapt ze 3 uurtjes om 12 uur en dan gaat ze weer verder met huilen).
    Dus even gepraat, antwoord gegeven enz enz en nu moet ik met Kinley morgen even terug komen.

Waarschijnlijk hapt ze te veel lucht naar binnen als ze huilt met als gevolg dat dat dus allemaal in haar darmen/maag (buikje dus;)) zit.
    Daarvan krijgt ze dan weer buikpijn en daar moet ze dan weer om huilen kortom een circeltje dus.

Zijn advies was om haar zo rechtop mogelijk te houden, ook tijdens het voeden en het slapen.
    Maar slapen doet ze wel goed omdat we dachten dat ze verkouden was hadden we namelijk al blokken onder de poten van het hoofdeinde gezet.

Nog even over haar voeding gehad en het advies gekregen om de voeding voor hongerige baby's op te maken en daarna gewoon rijstebloem door haar fles te doen. Dit heeft hetzelfde effect het is alleen veel goedkoper :D

Morgen dus even terug, met op papier wat en hoeveel ze nu eet en met de infacol en de vsm druppels.
    Hij zelf had het erover op gaviscon voor te schrijven om haar slokdarm en maag wat te kalmeren.

Een heel verhaal dus (sorry).

Groetjes Anita

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou ik denk dat sem daar ook last van heeft te veel lucht waardoor hij veel huilt en niet in slaap kan komen.

als hij in de wippert zit dan gaat het beter dan ligt hij niet plat dus daar wil ik het as vrijdag over hebben.

Het begint ook nu iets vermoeiender te worden dat semnog steeds om de drie uur komt.

wou dat hij het ging uit bouwen naar 4uurtjes of zo even iets meer.
    en miscihen ook meer voeding maar dat is nog niet zo vrijdag maar even over babbelen.
    gr miriam

5. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    maar wat voor pap doe je er dan in??? vanaf wanneer mag dat eigenlijk????

De pap die er in gaat is van Bambix en is rijstebloem vanille. Eigenlijk mag die pas vanaf 4 maanden :)

Sem slaapt vandaag bijna al de hele dag en we hopen maar dat hij dat vannacht ook doet.
    Zometeen lekker in een warm bad en 22.30uur / 23.00 uur ,een lekkere papfles en dan heeeeerlijk slapen......toch??????;)

Ik begrijp dat Storm al lacht, onze Sem nog niet maar dat zal niet lang meer duren denk ik. Hij gaat je steeds langer en gerichter aankijken en herkent al goed de stemmen.
    Leuk is dat he....zodra onze oudste zoon tegen hem praat gaat Sem hem aankijken en ligt dan echt te luisteren, heel leuk.

6. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    ik wil stoppen met kolven (geen idee hoe dat moet) maar stel dat mijn melk minder word....moet ik voor hem dan alvast steeds om de paar dagen een voeding KV geven.....bvb de aankomende week 1 voeding per dag dan de week 2.....ezv snap je wat ik bedoel???

Als je iedere week een voeding laat vallen Tineke ben je onwijs lang bezig met afbouwen.
    Probeer het in max 2 weken te doen maar houd wel goed je stuwing in de gaten aangezien je heel veel melk hebt. Bijv: de voeding van smorgens laat je vallen, je krijgt daar stuwing op wacht dan met het laten vallen van een volg voeding tot de stuwing weg is. Heb je van de stuwing nagenoeg geen last mag je al eerder een volgende voeding laten vallen.
    Masseer je borsten absoluut niet!!!!! tijdens de stuwing, raak ze ook niet aan. Ze zullen meteen gaan produceren en dat is nou juist niet de bedoeling.

Succes en als je vragen hebt stel ze gerust.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Nou wij zijn terug van de dokter hoor.

En we hebben een diagnose met een heel moeilijk woord is ons kindje een aeronogwatkindje (heb de naam niet onthouden)
    Gelukkig weet ik nu wel wat het inhoud.
    Kinley hapt tijdens het huilen teveel lucht binnen waardoor ze haar eigen maag opblaast en die lucht moet allemaal door haar darmen (en boeren) weer naar buiten.
    Al die grote luchtbellen moeten door dat nog kleine darmpje en dat doet dus ontzettend veel pijn (die maag trouwens ook hoor).

Het advies is dus voorlopig toch weer Infacol geven alleen de dubbele dosis.

voor de dames onder ons wel fijn om te weten is dat dit spul ook in de limonade zit (zodat deze niet te erg schuimt) en geheel ongevaarlijk is.
    Al zou je het hele flesje in 1 keer naar binnen gieten dan kan het nog geen kwaad.

En haar zo rechtop mogelijk houden, dus rechtop zitten bij het voeden, in de maxicosi rechtop tegen de muur.
    Ben nu wel blij dat we een stokke wandelwagen hebben dus daar kan ze ook lekker rechtop in.
    En haar bedje moeten we zo schuin mogelijk zetten, daar wil jan straks de autokrikken onder zetten :D

Voor de rest moet het tijd hebben, op een gegeven moment worden haar darmen groter en zal ze het allemaal makkelijker kwijt kunnen.

Wat ik wel heel zielig vond is dat haar maag heel groot is (van de lucht)
    rijkt van ribben tot onder de navel en dan van de linker naar de rechter buitenkant van de buik.:$

Groetjes anita

8. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    zo wat sneu voor je meisje anita!!!!! nou maar hopen dat het helpt!! ik ben net weer bij de etos geweest want ook hier weer veel last van krampjes. het is om gek van te worden! hij wil alleen nog maar op m'n arm slapen of bij papa. zodra je hem uit bed haal en hij niet hoeft te liggen is alles goed.
    ik heb nu iets gekocht wat helpt z'n darmen te rijpen. dus probeer het bij de oorzaak aan te pakken ik hoop zooooooooooo dat het helpt en hij snel ervan af is!
    het spul heet Orthiflor Start van het merk Orthica. het is een Probioticum en mag vanaf 6 weken. het is vrij prijzig maar ja als het helpt........infacol en de vsm druppels helpen op een gegeven moment niet meer,tenminste hier niet.
    ik heb nu wat boeken onder het hoofdeind van z'n bed gedaan....maybe straks nog iets hoger doen. nou afwachten of het helpt.

nou dames het is toch wat met onze wondertjes he....dat ze nu al zo veel pijn hebben :(
    ik loop me hier gek om hem z'n speen te geven ;) ach ja hoort erbij :D

@ sembem bedankt voor je reaktie! ik zal je laten weten of het mij lukt. heb zelf het gevoel dat het al wat minder word. kon erst max 5 uur tussen het kolven laten en kan nu 6 uur ertussen laten.

9. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Pluk; wat fijn datje van de huisarts tips hebt gekregen voor Kinley. Hoop dat het nu snel wat beter gaat.

@Tineke; hoor graag hoe het gaat met dat spul. Jurre heeft ook veel last van krampen en infacol en cinababy helpen bij hem ook geen donder.

Meiden, het is zo fijn (hoe vervelend het voor de kleintjes ook is) om te lezen dat elk kindje last heeft van de darmen en dat ze bij jullie ook niet graag liggen. Hier met Jurre ook niet hoor. heeft van de week in de wipstoel geslapen tussen ons in op ons bed.

10. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik denk dat ik dat ook maar uit probeer hem in de wipstoel te leggen. maybe dat hij dan slaapt. zie dat het bij jullie ook lukt. dacht dat hetslecht voor ze was.

ik lag net op bed en papa is even wezen wandelen met storm. maar dat hielp ook niet echt. hij lag daarna lekker naast mij op bed en mij viel op dat hi steeds wakker word omdat hij moet spugen. hij slikt het dan telkens weer in, wat niet altijd lukt.
    ik weet het niet meer hoor!!! miesschien is hij niet lekker vandaag dat ie zo ligt te spugen,niet in een boog ofzo maar gewoon.
    m'n schoonmoeder komt zo op passen omdat ik met vriendinnen uit ga eten. zit nu wel te twijfelen ofdat ik überhaupt zal gaan.

@ babijtje ik laat hier zeker weten of het spul helpt!! het vrouwtje van de etos zweerde erop dus wie weet.

11. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Meiden hebben jullie wel eens gedacht aan inbakeren tegen de krampen?
    Als we zelf buikpijn hebben trekken we onze benen op, maar babies gaan juist heel druk doen met armen en benen waardoor de pijn vaak erger word.
    Mijn oudste zoon heb ik n.l. ook ingebakerd om die rede en ik kreeg een ander kind. Hij ging van woede die ongecontroleerde bewegingen maken waardoor hij de slaap niet kon vatten. Nadat ik hem inbakerde kreeg ik een ander (rustiger ) kind. Hij sliep heerlijk en had niet meer de mogelijkheid om te schoppen met zijn benen.

Misschien een tip voor jullie?

12. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    ik weet het niet meer hoor!!! miesschien is hij niet lekker vandaag dat ie zo ligt te spugen,niet in een boog ofzo maar gewoon.

Je vertelde Tineke dat Storm de afgelopen dagen zo veel dronk.
    Qua werkervaring en ervaring met oudste kind (8jaar) denk ik dat Storm gewoon wat meer verzadigd raakt. Hij zit een keer vol en al wat er te veel in gaat komt er ook weer uit.
    Hou zijn drinkpatroon even in de gaten, ik denk dat hij met wat minder ook wel verzadigd is. Schrijf desnoods de komende dagen per voeding op hoeveel hij drinkt zodat je kan zien wat er in gaat, wie weet zit er een bepaald (positief of negatief) ritme in.

Zeg het als ik me er te veel mee bemoei hoor, maar vind het zo vervelend voor jullie dat er door sommige meiden zo getobd word met de kids.

13. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Ik geloof dat een wipstoeltje te lang niet goed is voor het ruggetje, maarja niet slapen is ook niet fijn.

Ik heb toevallig van de week zitten nadenken over inbakeren. Het lijkt hier nu wat beter te gaan, dus kijk nog even aan.

14. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    #3754 Tineke333, 25 sep 2009
    Laatst bewerkt: 25 sep 2009
    ik vind het echt niet vervelend hoor sembem!!! een buitenstaander kijk toch altijd anders tegen dingen aan en ook met ja vrisse gedachten zeg maar.
    wij schrijven al sinds zijn geboorte op wat hij drinkt. met tijd en hoeveel. hij heeft maandag 780 op dinsdag 985 woensdag 650 donderdag 840 en vandaag tot nu toe al 510 en ik reken dan altijd van 00:00 uur tot 00:00 uur. en hij komt meestal 5 keer per dag soms 6 keer.
    wij hebben net overlegd en geven hem nu per keer en max van 150.en dan afwachten. misschien dat hij geen stoppen weet en wij het voor hem in de gaten moeten houden.

maar zeg maybe een domme vraag, maar hoe weet ik nou dat ik stuwing heb??????? ik heb nu wel de hele tijd een soort kriebel gevoel en zou graag willen krabben,maar omdat je zei "niet aan zitten":D doe ik het niet.

ps: ons mannetje heeft de laatste twee voedingen ( om 03:15 en om 08:00 uur) dikke volle poep luiers gehad :D joepie!!!! hij zatnet tot aan z'n oksels onder hahaha was nog nooit zo blij met poep :D

zo had hem lekker zo in bed gelegd,wat ook eerst goed ging en hij lekker lag te slapen. maar hij word steeds wakker door de krampjes en omdat hij dan ligt te zwaaien met z'n armen en benen. heb hem nu weer lekker in gebakert en hij was meteen rustig. :)

15. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    als jullie inbakeren doen jullie dat met een doek of waarmee???? ik heb speciaal zo'n inbaker doek gekocht hij heet Snug&Tug. hij is echt super......dacht maybe vinden jullie het wat als jullie nog niks hebben ofzo?

heb trouwens weer fotos geplaatst :D

16. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Heb even op het net gekeken Tineke want ik kon die inbakerdoek niet, maarre.......ik zou er zelf ook wel in willen liggen hahaha ziet er heerlijk uit.

Op mijn werk gebruiken we de puckababy, ook erg fijn.

17. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ja die zag ik ook en twijfelde ook wel. je hebt zo veel doeken dat de keuze niet echt makkelijk is en je niks ander over blijft dan ene mene mutte ... te doen :D

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    mijn huisarts zei dat ik me daar niet druk over hoefde te maken omdat ze in de baarmoeder ook niet bepaald recht liggen:D

de vsm druppels beginnen pas na 3 weken te werken volgens de zelfde huisarts

19. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0

wow na 3 weken pas??????? nou i had ze net 1 1/2 weken.......dat zeiden ze bij de drogerist niet........;)

20. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Dat is ook zo, de keuze is reuze zeg maar.

Wat een lekker weer hebben we nog he, Sem en ik gaan nog maar lekker even naar dorp wandelen.
    Hier bevalt de kinderwagen (bugaboo) echt fantastisch, bevalt jullie wagen ook meiden?

Deel Deze Pagina