de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jeetje wat moeilijk allemaal vraag me dan ook af wat beter zou zijn.

heb je al je vraag gesteld bij voeding mischien dat er mama's zijn die dit allemaal gehad hebben en je daardoor het best kunnen adviseren ik ben een echte leek dan.

papa en sem liggen samen op de bank in diepe rust zo schattig om te zien.
    vanmorgen weer bezoek gehad en sem heeeft zijn eerste pyama binnen in maatje 62 hihi
    duurt nog even voor hij het aankan maar toch leuk.

zware nacht achter de boeg om half 2 de fles gegeven om kwart voor 4 kwam meneer al weer mee genomen naar beneden kunnen rekken tot kwart over 4 toen weer de fles en om kwart over 7 begon meneer weer te schreeuwen toen bij ons in bed genomen tussen ons in en kunnen rekken tot half 9 pfff
    dat is zwaar hoor vind ik en nu ben ik bekaf moet straks nog op bezoek en wil naar de begraafplaats ook nog eigenlijk.
    maar denk niet dat we daar nog aan toe komen

of ik moet alleen gaan kan ook nog
    we kijken wel iedereen fijne zondag

2. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Anita; fijn om te lezen dat het gisteren goed ging met Kinley.

@miriam; balen joh van die slechte nacht.

Hier gaat het ook allemaal prima. Krampen zijn stuk minder. Helaas vannacht heeft hij er weer veel last van gehad en nu ook. Ligt nu gelukkig wel te slapen in zijn wipstoel (bed wil niet). Maar het is een bikkel hoor, huilt alleen maar als ie honger heeft.

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hier is de wippert ook beter dan ligt de kleine rustig in en in bed toch onrustiger

maar dan is jurre inderdaad een stoere bink gr miriam

4. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ja daar heb je idd gelijk, zal het wel n x daar vragen;.

tot nu toe gaat het wel goed. hij heeft alweer een vlinke luier gehad net. dus al 2 vandaag. das is echt super!! ben heel happy!

maar hoop dat je vannacht dan een beetje bij kan komen en sem lekker een paar uurtjes zal door slapen!!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Als je de comfort voeding neemt dan maak je eerst een beetje aan met kokend water, hierdoor nemen de vezel het water op en wordt het wat dikker. Dan kun je de rest aanvullen met koud water en dan is het klaar.

Je kunt het ook met kokend water maken en dan af laten koelen tot drinktemperatuur.

Wat het spugen betreft Kylian heeft ook altijd heel veel gespuugt, echt de hele fles er weer met een boog uit.
    Het enige wat toen de kraamverzorgster zei was dat ik de fles verkeerd gaf, en dit was op de allerlaatste dag. Hoe ik de fles dan moest geven wist ze me ook niet te vertellen.
    Pas toen we met 4 maanden met bijvoeden begonnen werd het spugen minder.
    Nu (3 jaar later) zei mijn kraamverzorgster dat ze dit allemaal maar raar vond en dat het verdacht veel op reflux leek, en vorige week zei de huisarts mij precies hetzelfde.

Dus als jij het gevoel hebt dat hij teveel spuugt gewoon een keer langs de huisarts gaan hoor, je kunt er beter een keertje er voor niets zitten.

Groetje sAnita

6. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    anita bedankt voor je uitleg!!! ik zal het in de gaten houden.
    mij is straks opgevallen, dat als hij heel gulzig drinkt,hij erg veel spuugd! net ook weer,de fles uit z'n mond halen en even wachten helpt niet,drinkt hij nog sneller. misschien ligt het gewoon daaraan. vannacht heb ik hem uit bed gehaald en toen ging het hartstikke goed een kein mondje maar en een hele grote boer. nu spuugt hij weer veel. maar ik denk dat het ook komt omdat hij het makkelijk uit de fles krijgt, bij de KV (1xpd) drinkt hij langzaamer want die is dikker en dan moet hij meer voor werken.

zeg mag ik eigenlijk een beetje KV door de fles BV mixen?? het beetje dikker maken?
    m'n schoonmoeder zegt dat het met rijstebloem juist weer moeilijker verteerbaar is??

man wat ben ik toch een leek he:)

7. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    anders als dat niet mag haal ik straks wat rijstebloem en doe er eerst een teelepel doorheen en afwachtern wat gebeurd :)

8. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Ik ben echt al eeuwen (nou ja maanden ) niet op het forum geweest... ondertussen heb ik op 6 september een prachtige dochter gekregen: Brinne...

ze doet het over all heel lekker... alleen BV is op zijn zachtst gezegd moeizaam... ze hapt vaak niet goed genoeg, wat al tot behoorlijke kloven heeft geleid, die nu door veel kolven gelukkig zijn hersteld... drinkt vaak maar een paar minuutjes achter elkaaar en dut dan weer in, waardoor sessies zo 1 1/2 uur kunnen duren en geeft ook redelijk wat terug.... we zijn nu dus 3 weken bezig, meerdere keren bij een lacatatiedeskundige geweest... ik merk dat ik het moeilijk vind om zo door te gaan, maar het ook moeilijk vind om over te gaan naar KV... toch een soort gevoel van falen... wat doen jullie en wat zijn de ervaringen?

Xcuses voor dit ego berichtje..

gr Chrizzzy

9. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Chrizzzy; gefeliciteerd met je dochter. Bij mij liep de borstvoeding ook niet. Jurre pakt goed, maar kneep de hele handel fijn, waardoor ook ik tepelkloven had om de haverklap tot bloedens toe. Ik kolf nu alles en geef dit met de fles. nu gaat het prima.

10. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    gefeliciteerd met je dochter chrizzzy!

ik ben op een gegeven moment ook alles gaan kolven ivm spruw, pijnlijke tepels, kloven,te veel melk en dat het steeds meteen toeschoot zeg maar en mijn zoon zich vaak verslikte.

alleen kolven ging mij dus ook beter af en had ons zoontje ook duidelijkheid. vond het veel prettiger.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tinneke ik zou niet weten of je bv en kv door elkaar mag en kunt mengen. En bij mijn weten is rijstebloem niet moeilijk verteerbaar, het zal hooguit wat meer tijd nemen om te verteren dan alleen je bv.

Chrizzzzzzzzzzzzzy :D ik ben begonnen met kv en besloot daarna toch voor de bv te gaan. Helaas liep dit niet goed, Kinley hapte heel goed en zoog mijn borst er bijna voor weg maar ze kreeg bijna niets binnen.
    Ik heb een week lang gekolft waarvan de laatste 2 dagen om de 2 uur (ook 's nachts) en de opbrengst was 5 tot 10 cc per dag:$
    Nu dus gewoon alleen kv. Ik snap dat het voelt als falen maar ik denk ook dat je kindje meer heeft aan een ontspannen moeder die flesvoeding geeft dan aan een gestressde moeder omdat de bv niet goed loopt.

Hier zo'n rare miep, geef haar net een flesje drinkt ze er maar 80 cc van en dan slaapt ze. Dus ik leg haar lekker in bed, ze slaapt 10 minuten en zet het dan op een huilen en niet te troosten.
    Toen heb ik maar weer een flesje aangemaakt met de resterende 70 cc (dat andere had ik al weg gemikt), die heeft ze helemaal op en nu ligt ze heerlijk te pitten.

En vannacht om 12 uur werd ze toch wakker voor een fles (soms slaapt ze dan ook wel eens door en slaat de fles over), dus ik denk weet je wat ik maak er een stevige papfles van dus huppa 2 eetlepels rijstebloem door de melk. Helemaal in de hoop dat ze dan de fles van 4 uur overslaat en doorslaapt tot een uurtje of 7.
    Nou mooi niet hoor, ondanks de stevige fles werd ze om 4 uur gewoon wakker voor nog een fles:$

Ach ik ga voor een andere strategie gewoon 6 x 150 cc, ze vaart er wel bij dus dan is het voor mij wel goed.

Groetjes Anita

12. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    heb net hed CB gebeld. ze zeiden dat rijstebloem of joh.broodmeel zou ik een beetje door de KV kunnen doen, zodra hij op 2 flessen kv per dag is.
    maar door de BV is geen optie omdat het dan erg gaat klompen. dus moet nu even zo verder.

13. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Ach ik ga voor een andere strategie gewoon 6 x 150 cc, ze vaart er wel bij dus dan is het voor mij wel goed.

Vind ik ook hoor. Sem red de 6x150cc niet eens, overdag flessen van 120cc is het matje en de laatste fles drinkt hij 180cc ong.
    Gisterenavond en vanmiddag zijn hier ook de krampen gearriveerd.
    Las op het net de tip Rooibosthee door de voeding dus dat hebben we net gedaan voor het eerst. Zal mij benieuwen.

14. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoe zwaar zijn jullie kindje nu
    en hoeveel cc doen jullie in de fles en hoeveel flesjesper dag nog

hier namelijk sem 3825 gram 8 flesjes a 90 cc
    tot 100 cc

krijg er ook echt niet meer tijd tussen dan de drie uur zoals het begin weet ook niet hoe dat te doen het is best vermoeiend vind ik.
    Omdat sem soms al met goed 2 uur weer komt en dan rek ik dus een heel uur wat echt geen pretje is.
    maar dit is niet vaak meestal 1 keer per dag
    gr miriam

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Volgens mij mag Sem wel meer in zijn flesje hebben dan 90 cc tenzij hij gewoon niet meer eet.
    Misschien dat hij dan wel wat langer tussen de voedingen wil laten.

Groetjes Anita

16. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Ik zou mijn Sem wel op de 5 x 150cc willen maar ja.......die nachtvoeding he;)
    Overdag krijg ik er ook echt niet meer in dan die 120cc per fles.

17. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    hoe zwaar zijn jullie kindje nu
    en hoeveel cc doen jullie in de fles en hoeveel flesjesper dag nog

Sem woog afgelopen dinsdag op het CB 4110 gram en krijgt 5 voedingen van 120cc en hij vraagt zelf om 180cc bij de laatste voeding.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik denk dat geven ook de verkeerde term is.

Wij bieden aan en ons kind(eren) beslissen zelf wel hoeveel ze ervan opeten.
    Omdat Kinley de afgelopen 3 avonden na een half uur weer begon te krijzen en we dan met nog een klein flesje (60 cc) erachter aan konden lopen (waar ze dan de helft van opdronk) Heb ik vanavond 180+6 (kom je uit op 210 ml) aangeboden.
    Daarvan heeft ze dan weer 50 laten staan, dus echt een gevalletje van net niet genoeg hebben.;)

De fles van 4 uur is ze zelf al aan het afbouwen want daar drinkt ze nog maar 120 cc van, tenzij ze de fles van 12 uur heeft overgeslagen (dat gebeurt heel soms ook wel eens).

Ik heb me er maar bij neer gelegd dat de nachtvoedingen er voorlopig nog wel zullen zijn dan valt het alleen maar mee als er een keertje een flesje overgeslagen wordt.

Groetjes Anita

19. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    zeg hoie zien jullie eigenlijk dat ze genoeg hebben?????????
    storm drinkt steeds alles op.....of het nou 150 of 190 cc is.

misschien dat ik het seintje van he ik heb genoeg steeds mis????

20. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    hij weegt volgens mij rond 4800-5000 gram en krijgt nu 6x 150-160 cc

ps ik las: hoeveel fles jesper dag :D wat'n slimbo ben ik toch hahaha

Deel Deze Pagina