de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Noem me dwars of gooi het op de hormoontjes, maar ik heb geen zin om 2 topics bij te houden alleen maar voor de lijst (tja sorry). Dus ik stel voor om een mama van het andere topic mijn wachtwoord te geven zodat zij dat gedeeltje voor haar rekening kan nemen. Ik zal deze ook in het andere topic plaatsen.

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Tantan ik ben het eigenlijk ook wel met jou eens hoor, voor mij hoefde het ook nier perse, want je ziet meestal dta het op een gegeven monment toch wat rustiger gaat worden.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hi Tan, breek ff in... ik houd de lijst bij voor de juni mama's, samen met Pixie... en wij vullen alleen dingen op de lijst in, die we per pb gekregen hebben... anders is het zo'n gezoek.
    Misschien een idee?

4. Niet meer actief

Hey Marloes! Ja is wel een goed idee eigenlijk! TNX

5. Tinkerbellmama

Tinkerbellmama Actief lid

11 dec 2008
    201
    0
    0
    Het is misschien even wennen maar wel overzichtelijker denk ik.

6. Tinkerbellmama

Tinkerbellmama Actief lid

11 dec 2008
    201
    0
    0

Jeetje meid, balen. Wat voel je je beroerd dan he :sick: .
    Sterkte en hou je taai he.

7. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Haha..., is er een nieuw topic open is er gelijk al veel geschreven....
    Moest nog ff bijlezen.
    Heb hier helemaal geen last van misselijk of moe of echt mn hormonen, ben dus lekker (ook al zou ik t niet meer doen) toch nog een test gaan halen om te kijken.
    Het is ook zo leuk om die streep te zien verschijnen, zou zo een verslaving kunnen worden.
    En die streep was nu dus al heel snel donker hihihi... de zwanger streep is zelfs feller dan de teststreep.

Nou ik ga dan maar nu wel proberen bij te houden wie wat schrijft als het lukt, maar ben nogal een chaoot dus of het nu wel gaat lukken?

Tantan als ik dan zie hoe misselijk jij ben moet ik echt in mn handjes knijpen geloof ik jeetje meid sterkte....

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Tantan.. Dankjewel voor je antwoord, maar je moet toch oppassen met zout tijdens je zwangerschap... ?

Ik ben een echte chips fan, maar sinds ik weer dat ik zwanger ben durf ik het niet meer te pakken.

Als we patat eten (van de snackbar) haal ik zout loze patat .. dus misschien is het dat inderdaad wel..

9. Niet meer actief

Ja je moet een beetje oppassen met zout, maar niet meteen zoutloos gaan eten ;). Zout op je friet en chips mogen heus wel (met mate dan hè, dus geen zakken chips per dag enzo). Ik denk dat je nu een lage bloeddruk hebt omdat je zoutloos eet. Als je een gewone zoutinname per dag hebt mag dat heus wel, behalve als je een hoge bloeddruk hebt. Anders neem je een bouillonnetje of een cup-a-soupje?

10. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Volgens mij moet je met alles oppassen :s Ik vind het best wel ingewikkeld worden. Ik rook niet, drink niet, eet geen rauw vlees dat vind ik toch de belangrijkste dingen!

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Nee ik heb normaal gesproken niet last van hoge bloeddruk. Maar dan kan ik dus gewoon weer wat chipjes eten? :) Jippiee!

12. Niet meer actief

Yup, maar dan met mate hè?

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja dat snap ik!

Je hebt me dag helemaal goed gemaakt.. ;)

14. Niet meer actief

Daar heb je ook helemaal gelijk in! Ik let niet op mijn zoutinname, is gewoon hetzelfde gebleven. En mocht ik last krijgen van een hoge bloeddruk (wat zout veroorzaakt) dan verminder ik pas mijn zoutinname. Niet dat ik superveel zout eet hoor, op mijn frietjes, aardappels en zo af en toe chips. Moet wel zeggen dat ik nu makkelijker ben geworden met de 2e zwangerschap. Bij de 1e durfde ik ook helemaal niks te eten en ploos ik alle ingrediëntenlijsten uit. Nu hou ik mee aan :geen rauw vlees, geen producten van rauwe melk en geen alcohol.

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja voor mij is alles nieuw 1e keer zwanger.. en dan zie je overal staan wat niet mag, en dan doe je dat ook echt niet..! haha, beetje stom eigenlijk om al het zout in 1x uit me leven te bannen..

16. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik ben idd ook wat makkelijker geworden qua eten.

17. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    zo ff weg en toch al weer 2 pagina's verder :D

Balen tantan dat je toch weer zo misselijk bent. Hoop toch zo voor je dat het snel over is

18. Stefje

Stefje Lid

3 jan 2009
    73
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier gaat alles ook gewoon door, als je gewoon blijft eten komt het helemaal goed! straks bij de controles wordt je bloeddruk nauwlettend in de gaten gehouden, en dan hoor je snel genoeg wanneer je teveel hebt.
    Ik heb vorige zwangerschap ook gewone hoeveelheden zout gegeten, en nooit een probleem met bloeddruk. Als je ineens geen zout meer neemt kan je inderdaad wat slapjes worden!

19. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    tatan ik had dat ook dat het eerst heel goed hielp en daarna totaal niet meer :(
    ik heb donderdag me eerste echo om 10 voor 9 en om 9 uur controle afspraak bij de gyn en dan wil ik ze ook ff weer aan vragen is niks als je de hele nacht wakker licht en loopt te spugen ben nu al van af gister ochtend aan het spugen krijg er gewoon hoofdpijn van

20. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Hoewel het voor mij ook niet perse nodig was, vind ik het wel prettig om een kleiner topic te hebben.... was gewoon niet bij te houden/bij te lezen meer voor mij.... overdag op mijn werk, kan ik meestal niet meekijken en als ik dan een avond afspraken had, dan kon het zo zijn dat ik de volgende avond 20 pagina's kon lezen... weet ik op een gegeven moment ook niet meer wie nu wat heeft gezegd/gevraagd :)

Chrizzzy

Deel Deze Pagina