de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    sorry betty boop! zal het volgnede keer idd via pb doen..;)

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier ook geen energie pff.... heb nergens fut voor.

Ben ook echt snel moe, als ik de trap oplopp loop ik al te hijgen alsof ik een marathon heb gelopen...

Doula, ja wel eens van gehoord, ga ik geen gebruik van maken, kan me nog herinneren dat ik bij mijn vorige bevalling helemaal in mezelf gekeerd was, dus heeft niet zoeel zin :D

3. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    JA en juist omdat je in jezelf gekeerd bent kan zij je helpen je wensen te vervullen. Ik wil bv zodra het hoofdje te zien is dat alle medici een eind naar achter vertrekkien en mannetje en ik de enige zijn die het als eerste aanraken. Het idee dat je kindje als eerst aangeraakt word door rubberen handschoenen terwijl het min of meer ook door die handschoenen is verwekt bij ons vind ik een niet echt leuk idee....
    Heeft denk ik ook meer met de manier van bevruchting te maken bij ons.

Overgens zegt mannetje dat ik met de angelsound misschien eerder mijn eigen hartslag hoor in een ader dan de baby.. We gaan vanavond het geluid opnemen met de pc en die het laten tellen en dan weten we of het van mij is of van de baby...

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Betty, ja maar mijn eerste bevalling was op de ok, omdat ze er niet echt van waren overtuigd dat het ging lukken met de vacuumpomp, het is uiteindelijk wel gelukt, maar anders had ik gelijk een keizersnee gekregen dus ik had toen niks te willen, ik had ook kraamkoort, dus mano heeft 2 dagen op de ic gelegen omdat hij dus ook kans had op infectie hij en ik kregen allebei antibiotica, na 3 daagjes, mochten we gelukkig alweer naar huis, want alles was goed.

En ik ben ook een heel nuchter persoon hoor :D
    Ik zie wel hoe het allemaal weer gaat lopen deze keer, heb ook niet echt eisen, al hoop ik dat ik deze keer normaal mag bevallen ,maar dat weet je maar nooit van te voren.

Maar ik snap ook wel dat jij het wel wilt.

5. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Kijk als ik een medische indicatie krijg along the way tja dan word het ook allemaal anders, maar dan nog vind ik het fijn om iemand naast mij te hebben die mee voelt. ( mannetje heeft asperge zoals ik al eerder schreef en die voelen minder of niet en hebben dus ook andere emoties... Vandaar de doula, het gevoel dat er iemand weet wat je voelt zeg maar)

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ok ,ja ha dniet meegekregen dat je man dat had, mijn vriend heeft wel meegeleefd hoor ,maar die vond mijn bevalling helemaal niks, hij zei ook gelijk naar de bevalling dat wil ik echt nooit meer meemaken, hij heeft het ook allemaal anders meegemaakt dan ik, ik wilde eigenlijk alleen maar dat mano eruit kwam :D

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ik had trouwens vannacht gedroomd dat ik van een jongetje was bevallen en dat de bevalling deze keer een makkie was, was nog niet eens ingescheurd ofzo :D

Rare dromen ook.

8. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    hahaha das een mooie droom toch? maar niet helemaal reeel ;)

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja idd een mooie droom, nee niet helemaal nee.

Maar mag wel hopen dat het zo gaat lopen toch ?

10. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Tuurlijk hoop doet leven en wie weet bestaat er een bevalling zonder uit te scheuren ;)
    Ik weet het eigenlijk niet... Ik heb alleen maar de gruwelijkste verhalen gehoord ;)

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja precies ik heb er al 1 meegemaakt :D
    niet zo'n leuke bevalling, weet wel dat volgens mij mijn moeder bij ons alledrie een hele makkelijke bevalling heeft gehad en volgens mij is ze nog nooit uitgescheurd.

Ze heeft ons alledrie in ong 3 uurtjes ofzo op de wereld gezet.

12. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Ik weet dat mijn zus de eerste met 2 uurtjes en de 2de minder dan 1 1/2... Lijkt heel makkelijk, maar het is ook zwaar hoor, zij geeft ook aan zeker met de 2de dat ze zoiets had van "nou ik wil die baby best even vast houden hoor, mijn kindje komt zo"

Je maakt dan in een keer zoveel mee dat je lichaam het niet kan bolwerken, een client van mij ahd ook een hele snelle bevalling en is zelfs nadien flauw gevallen omdat het lichaam het niet trok zeg maar...

Ik laat het straks allemaal maar over mij heen komen, het moet er toch uit, en het is een heel karwei dat weet ik wel ;)

13. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Betty; wat goed van je dat je een doula er bij wilt hebben. Zeker met het verhaal van vriendlief kan ik me dat heel goed voorstellen. En wat een mooi idee dat je als eerste je kind wilt vasthouden en niet die rubberen handschoenen.

Heel wat anders meiden; zijn jullie al bezig met de kinderopvang? Ik was me langzaamaan aan het orienteren, ook mede omdat een goede vriendin van mij hoogzwanger is en ik met haar naar verschillende creches en gastouders ben geweest.
    Maar nu schrik ik toch wel van sommige wachtlijsten hoor. Hier zijn wachtlijsten van een jaar echt helemaal niets. En mijn schoonzusje vertelde dat zij zelfs 1,5 jaar op de wachtlijst heeft gestaan voor 1 dag (wel een populaire dag, maar toch). Ben me dus nu echt goed aan het orienteren en zit er toch wel over te denken om me alvast bij sommige op de wachtlijst te zetten.
    Hoe doen jullie het met opvang?

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja het is echt een gekkehuis, volgens mij moet je hier ook al opgeven als je net zwanger bent hoor, anders wordt een plekje moeilijk,maar gelukkig pas mijn moeder op mano en ze gaat ook op de 2e passen :D.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    @babijtje: waar ik woon is het nog niet zo'n ramp met de wachtlijsten. Mijn zoontje heeft voor het kdv waar hij naar toe gaat 2 maanden op de wachtlijst gestaan. Wel ga ik dit kindje als het goed blijft gaan rond de 16e week van de zwangerschap aanmelden. Dat wordt hier wel gewaardeerd en weet je tenminste bijna zeker dat je plek hebt. Wij willen ook polulaire dagen, ma, di, do.

16. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Hier wilde we eerst 3 dagen opvang, maar nu we eindelijk een kindje mogen ontvangen na alle problemen heb ik besloten om 's avonds en zaterdag ochtend en 1 dag ( de dag dat mannetje vrij neemt) te gaan werken.
    Met mijn werk is dat makkelijk te doen..

We hebben dus geen opvang nodig op die manier ;)

17. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Ow overgens nog even over de rubberhandschoenen, het is idd mooi bedacht van mij, maar misschien niet uitvoerbaar, daar ben ik mij heel bewust van...

18. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Heej meiden,

thanx voor de snelle antwoorden.
    Gelukkig zijn jullie er dus ook al wel bezig, tenminste suus dan. Ik ga ook maar gewoon ruim op tijd aangeven. Afmelden kan altijd nog denk ik dan maar. Wij willen inderdaad ook populaire dagen maandag en donderdag.

@Betty; goed om je daar van bewust te zijn idd. maar jouw idee vond ik echt supermooi. hoop dat het uitvoerbaar is.

19. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Bij mijn bbz heb ik hier in het durp zelf te horen gekregen dat ik mij direct bij een kloppend hartje moest melden, het is dus helemaal niet gek dat je er nu mee bezig bent ;)

Tja we hopen ook dat het utivoerbaar is en daarom ook de doula die haar best zou doen om het uitvoerbaar te maken...

Maar je moet op dat moment wel reeel blijven en als jij of je kindje onder je wens leid geef je snel op denk ik

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoi, daar ben ik ook weer.
    Nog 2 uur, en dan heb ik de echo...
    Spannend! :)

Gisteravond om 17.30 heb ik mijn laatste sigaret gerookt, en nu ben ik gestopt.
    Of ja, ik wíl stoppen, maar ik heb het er wel moeilijk mee hoor. :(
    Ik denk de hele dag aan een sigaret, zou een moord doen om er nou 1 aan te steken... :oops:
    Hier nog meer dames die tijdens prille zwangerschap gestopt zijn en me een steuntje in de rug kunnen geven?

Deel Deze Pagina