de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Meiden, mijn echo was goed! :D
    Ik heb een hartje zien én horen kloppen!
    Ik was wel heel gespannen, en toen de gyn bij binnenkomst vroeg hoe het ging, zei ik al; "Onzeker." En meteen begon ik te huilen. :oops:
    Natuurlijk vond ie het helemaal niet erg.
    Er was ook een co-assistente bij.
    Maar hij zei toen ook dat we maar meteen gingen kijken. Meeeen, mijn hart klopte in mijn keel, durfde gewoon niet te kijken. :)

Die rare krampen in mijn benen kan bandenpijn zijn trouwens. Niets om me ongerust te maken iig.

2. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heey meiden

hier vandaag gyneceloog gebelt en die gooit het op een inensteling mocht niet eens komen voor een echto :( moet wachten tot de 29ste dankje wel voor jullie lieve berichtjes

hier hoeven we ook geen kd te regelen wat ik weerk niet alleen ventje zecht is wel goed voor de kleine en ik zech heel hardt kind blijft lekker bij mamma thuis lekker puh

en ja ik ben ook gestopt met roken van af vanmorgen maar voel me ook bar slecht heb eecht zin in ee peuk maar ventje heeft echt alles weg gegooit :(

sam seterkte

en de rest die allemaal een echo hebben gehad hoop dat het goed is gegaan

ik ga weer liggen want verga van de hoofdpijn heb micrane en door alle elende op eht moment maak ik me veel te druk en dan komt die rot hoofdpijn weer boven grrrrrrrrrrrrr

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nog over het roken..
    Ik ben zwak.. :oops:
    Omdat mijn man en ik nog even naar mijn en zijn ouders zijn geweest om de echo te laten zien, hadden we nog niet gegeten.
    We hebben dus iets van de snackbar gehaald, en ik heb een pakje sigaretten gekocht.
    Mijn man heeft zoiets; Als je toch alleen na het eten 1 rookt, is het toch ook goed?
    Ik ben de hele dag bezig geweest met sigaretten, of ja, het niet roken ervan dus.
    Net na het eten een sigaretje gerookt, en hij was me toch lekker!
    Ja, ik ben een trut, noem me maar zwak, ik kan het aan. ;)

4. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Niet om aan te vallen, maar ik wil het graag begrijpen. Waarom brengen sommigen het vruchtje in gevaar door te blijven roken. Dat moet toch dé motivatie zijn om te stoppen? Een onschuldig mensje dat in je groeit.

Ruim voor wij met kinderen wilde beginnen, heb ik mijn laatste peuk weggegooid en nooit meer naar om gekeken. Ik zou het niet uit mijn hoofd kunnen zetten dat als ik een miskraam zou krijgen dat het dan misschien gelegen heeft aan het feit dat ik zou roken. :rolleyes:

5. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Jusi super meis gefeli... was het een uitwendige echo? Want een hartje horen met een inwendige?
    Enne je bent geen trut als je er 1tje rookt hoor... Soms is het zo dat je beter kan roken ( met mate) dan veel stress door het stoppen...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    @jusi: fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat de gyno direct even ging kijken. Over het roken, tja, dat snap ik weer niet helemaal. Probeer je niet aan te vallen hoor, maar als je zo blij bent met een kloppend hartje, is dat dan niet genoeg motivatie om die laatste ook nog te kunnen weerstaan? Vind het trouwens al heel knap dat je gemindert hebt tot eentje hoor, super!

@sam: ik zou de vk bellen. Dat is de enige manier waarop je duidelijkheid kunt krijgen hoor meid.

@syboena: waarom mocht je niet langs komen voor een echo, wat raar zeg. Vooral als je al vaker een mk hebt gehad, vind het nogal ongevoelig overkomen.

Hier vandaag ziek thuisgebleven van mijn werk. Combi van zwanger zijn en een griepje. Even de hele dag op bed gelegen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Voelen jullie je trouwens ook altijd zo lullig als je je ziek meld? Ik altijd heel erg, ook al slaat het niet echt ergens op, want dit is de eerste keer in een jaar tijd dat ik me heb ziekgemeld.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Tja stoppen is nu een maal heel moeilijk weet ik uit ervaring.

Ik ben 9,5 jaar geleden gestopt met roken, samen met manlief, ik rookte toen zo'n 1,5 pakje per dag :oops: .
    We gingen naar mijn zus in amerika en moesten toen 13 uur in het vliegtuig waar je dus niet mag roken ;) . We hadden allebei zoiets van als we 13 uur niet kunnen roken dan kunnen we net zo goed stoppen.

Wat natuurlijk ook meehielp was dat we in een totaal andere omgeving waren, veel afleiding hadden en pas na 4 weken weer thuis bij de verleidingen kwamen.

Hier ook zo'n lekkere dag, ben je al misselijk zit je zoon vrolijk zijn wortels in de bbq saus te dippen en met smaak op te eten :pale:

Groetjes Anita

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Justi wat fijn dat je het hartje hebt gezien en gehoort.

syboena wel vreemd hoor dat ze je niet even op 1 of andere manier geruststellen.
    Kan me voorstellen dat ze nu misschien nog geen echo willen doen om eventuele teleurstellingen te voorkomen omdat ze misschien nog niet goed in beeld kunnen krijgen of je kindje nu gegroeit is.
    Maar ze zouden je toch op het minst een bloedtest kunnen aanbieden om te kijken of je hcg wel goed stijgt.
    En anders vanavond gewoon de huisartsenpost bellen en op die manier de gyn proberen te omzeilen.

Suus ik voelde me ook altijd heel lullig als ik me ziekmelde, voelde me dan ook echt vervelend en durfde meteen nergens meer naar toe terwijl een goede schub van de ms toch al snel een week of 6 (of nog langer) in beslag nam.
    Wat dat betreft ben ik blij dat ik nu volledig afgekeurd ben, kan ik elke dag bekijken wat ik wel en niet kan.

Groetjes Anita

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Het was een inwendige echo.
    Hij zei dat hij het hartje ook nog wel kon laten horen, en toen was ie met dat beeld bezig enzo.
    Toen hoorde we wat gebonk, dus ik vroeg al of het echt de hartslag was van dat 'ding' zoals ik het noemde. :)

En over het roken, tja, ik kan er nog zoveel over zeggen..
    Het is geen excuus, maar mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschappen ook gewoon gerookt. Mijn zusje en ik zijn allebei heel gezond.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    @roken: tja, de eeuwige discussie. Mijn moeder rookte max 3 sigaretten per dag en helaas ben ik tot nu toe nog steeds astmatisch. Erg jammer.

12. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @suus1983
    he meis beterschap van de griep....

@Jusi aha, super meis wat gaaf.. ( ben zelfs een beetje jaloers dat je het al hebt gehoord ;) )

Mannetje heeft even een annalyse gemaakt van de angelsound hartslag... Waarschijnlijk idd mijn eigen hartslag hahahaha ;) Wel grappig om te horen, laten we er maar gewoon van uit gaan dat het kindje nog een mooie hartslag in aanmaak heeft ;)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    @betty boop: je kunt het zelf wel tellen of de hartslag van jouw of je baby is he. (waarschijnlijk van jou, want het is nog wel erg vroeg). De hartslag van de baby zal wel rond de 140 slagen per minuut zitten en die van jou op veel minder als het goed is.

14. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    we hebben 10 sec op genomen en 16 pieken dus van mij ;)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Jep, die is van jou. Nog even wachten dus, wel jammer he. Bij mijn vorige zwangerschap hoorde ik het hartje pas met 15 weken, dus ik wacht sowieso nog even, maar toen zat de placenta ook aan de voorkant.

16. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heb helaas me oude banner weg meoten halen snik snik snik snik had tantan zo haar best op gedaan maar ja hij stont stil en dan kom ik nooit verder dan de 5 weken en 2 dagen :(:(:(:(:( das ook neit handig

als een van jullie nog een leuke site weet die in het nederlands is waar je meer namen onder kunt zetten willen jullie dat mij dat dan ff laten weten want vind het erg leuk als die andere 3 meiden er ook bij staan

17. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    nou dames ik denk dat ik me binnen kort mag gaan afmelden hier voel me zo rot en belabbert ben ff alle positieve enegie kwijt vannacht weer last gehad van me buik en te testen worden lichter hier alleen is hij nog wel breeder en donkerder dan de controlle streep maar hij wordt wel lichter terwijl je rond de 6 de 7 de week de piek moet hebben van je hcg snap er ff helemaal niks meer van heb nu al al vanaf vrijdag bijna niet geslapen eerst omdat die rot poes (zeg ik nu maar ze is heel lief hoor) voor eht eerst krols is geworden en van af zondag kon ik niet echt meer slapen door me buikpijn :(:(:(:(:( dus ben zo moei maar kan neit slapen en over dag gaat het leven ook gewoon door pfffffffffffff soms is zwanger zijn helemaal neit leuk :(:(:(

nou ik ga hier het huishouden maar doen kan toch neit slapen en dan probeer ik straks nog wel ff een tukkie te doen

dikke kus syboena

18. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heb denk ik nu gewoon ff een negatieve dip heb ook zoon rare stemmings wisseling ene moment ben ik zo boos om niks andere moment ga ik zo maar ineens huilen om niks snap ff helemaal neit waar mijn lichaam mee bezig is

19. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

**Afspraken van vandaag**

Miracles bloedprikken HCG waarde

Wonderen 1e echo 13.30 uur

Wonderen, succes vanmiddag!

Ik ben dr vandoor, moet voor 9 uur bloed hebben laten prikken en krijg vanmiddag om 14 uur de uitslag!

20. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @suus1983 ow niet zo heel erg jammer hoor, het was te verwachten... het is ook wel heel vroeg... We gaan het weekend samen proberen. Ik weet dat het geen nut heeft omdat het onze eerste echte zwangerschap is en we niet eens weten waarnaar we zoeken zeg maar en omdat het nog veelste vroeg is, maar nog 2 1/3 week wachten tot de echo duurt zooooooooooooooooooowwwwwwwwww lang.... ;)

@syboena hier ook nog even lieverd houdt moed hoor, er is nog niets verloren en he het feit dat je zulke stemmings wisselingen hebt hooudt in dat je hormonen zijn werk doen hoor ;)

@ miracles succes met wachten op de uitslag

@wonderen op naar een super echo...

Hier gaat het verder wel goed, goede nacht gehad... We werden alleen om 7 uur allebei moe wakker dus even verder getukt saampjes tot 9 uur en nu heb ik wel weer genoeg energie...

Ik weet nog niet wat ik ga doen vandaag, ik heb wat kriebel in mijn keel dus denk niet dat naar buiten gaan een goeede optie is..
    We zien nog wel evne...

Deel Deze Pagina