hallo dames, Ik ben te moe om uitgebreid te reageren, maar ik wilde even laten weten dat ik morgenavond er pas ben om te vertellen hoe het met de echo was. Bij mij komen de kwaaltjes nu pas..... Ik val nu gewoon letterlijk om van vermoeidheid terwijl ik vanmiddag 2 uur heb geslapen en ook vannacht heb ik prima geslapen. Ik ben nu ook behoorlijk misselijk door de vermoeidheid. Ik duik dus snel mijn bed in! Tot morgen.
Ik ga even niet bij lezen, ben heeeeel erg ziekjes ( lees misselijk) en ook onder het werk naar de pot.. Zie dat je wel geschreven hebt hiet ikbenhetmaar hoe het was..> HAd je al gepbt net... miste je al Ga het morgen even goed lezen..>S orry.... Hier de afspraken voor morgen Sam28 2e echo Sofie28 2e echo Twinkle 1e echo
Zo even een nachtelijkberichte... kan niet slapen... Lekker die misselijkheid die alleen weg gaat als je wat eet.. He ikbenhetmaar... super meis dat je het hartje gehoort hebt... Hier ook alleen nog maar gezien... Wie weet als ik eerdaags naar de vk ga dat ze ook met een doppler even gaat luisteren, ban benieuwd.. Succes sam morgen... we wachten rustig af tot je tijd hebt om te kletsen..... De kleertjes wachten wij ook mee tot geslachts bepaling. Misschien op de 9 mnd beurs iets kopen voor het gevoel, maar verders... Eigenlijk heb ik ook nog nergens zin in. In de zin van kleertjes meubels draagzak... heel gek, maar moet IK dat kopen dan?// Nou we gaan na een halve komkomer nu maar weer eens proberen om te gaan slapen... Tot morgen allemaal...
Oh ik ga ook een weekje lekker weg van 3 tot 10 april naar Landal in Drenthe, lekker met zijn 3tjes @ Ik ben het maar, fijn dat je het hartje al gehoord heb, hier moet ik nog 3 weekjes wachten. @ Betty, beterschap hoop dat het snel beter gaat. Over de kleertjes, hier w8 ik niet hoor tot de geslachtsbepaling, koop gewoon lekker neutrale kleertjes, ik weet nog steeds niet of ik het wel of niet wil weten. Heb ook nog wel wat dingetjes die van Mano waren.
@ iedereen met vandaag een afspraak: veel plezier... @kleertjes: hier wachten we ook nog even. Ik weet niet of we echt vol wachten tot we het weten of niet, want ik begin te twijfelen of ik het wel wil weten ... leuk hoor hormonen... waar ik eerst heel zeker was (lekker rationeel) dat ik combinatie test wilde en wilde weten wat het werd... gister na intake bij de VK, besloten samen met mijn lief toch geen combinatietest te doen en ik merk dat ik steeds meer twijfel over al weten wat het wordt... nou ja maar even afwachten tot het zo ver is en maar kijken hoe ik er dan in sta en natuurlijk wat mijn schatje wil... @vakantie: november Argentinie zal het dit jaar dus wel niet worden, maar we denken over laatste week april en eerste van mei naar de zon.... @Betty: balen dat je niet lekker bent... zwangerschap (eindelijk voor jou kwaaltjes?) of griep? @Ikbenhetmaar: super dat je hartje weer gehoord heb. Gister bij de VK gaf ze aan dat zij de Dopler pas gebruiken bij 12 weken, omdat er een kans is dat je bij 8-9 weken nog niets hoort en dat je je dan ongerust gaat maken, terwijl dat niet nodig is... Maar goed nieuws bij jouw in elk geval. Verder gaat het hier goed... Weining kwaaltjes, behalve dan dagen met wat grotere vermoeidheid... maar nog een paar weekjes en dan zit dat er op... Vraagje: wie heeft kraamzorg al geregeld (en moet dat via je verzekeraar of kun je direct een kraamzorg gebeuren bellen?) en wat doen jullie (bij wie van toepassing) met regelen van Kinderopvang: wanneer daar achteraan?... Verder 17 feb een echo 2 maart controle VK (Betty ik zal je ook even PB-en)... Groetjes Chrizzzy
Hier ga ik de kraamzorg pas regelen na een goede echo en die heb ik pas op 25-2, en dan via de verzekering volgens mij. Net als het kraampakket, die ga dan ook ff aanvragen. En opvang, ja die hoef ik niet te regelen Mijn moeder past nu op manotje en wil nu ook weer oppassen..
@ Betty ben je al wat beter meis.. De vk zei ook tegen mij dat het erg vroeg was om te horen maar dat ze het wel wou proberen als ik het goed vond.. nu weten we in ieder geval ook zeker dat het geen tweeling is.. Verder hier alles oke.. voel me super, op was niezen na..
@Chrizzzy; kraamzorg ga ik regelen na een goed echo. Kinderopvang heb ik me al een beetje in verdiept en begreep dat de wachtlijsten lang zijn, dus dat zal nog wel stressen zijn. Na de goede echo wil ik mijn kindje gaan opgeven.
Hier gaat het gelukkig beter... De nachtelijke eet partij heeft geholpen denk ik... Ook naar de vk geweest en we hebben een beetje te lang gebabbelt om de foppler er op te zetten... Maar goed wel veel info en gelukkig staan ze op voor de doula... Die komt vanavond end aar heb ike cht zin in... @kraam zorgen en opvang... Kraamzorg zijnw e nog niet helemaal uit. We hebben een groot huis en 4 katten en 2 honden en ik wil niet iemand in de belangrijkste 10 dagen van het leven van mijn kindje ( nou ja tot dat hij/zij zijn eigen weg gaat ) iemand in huis hebben die alleen loopt te mopperen en zeuren. ZIj is gast en niet ik.. Mijn ervaring ( nou ja de ervarings verhalen zeg maar) van kraamzorgers is dat ze soms wel heel moeilijk doen over dingen... Misschien vraag ik dus wel een bekende... Moeten we nog wel even kijken... De vk zei vanmorgen dat zij het liever wel hebben... Nog even goed lezen en dan bel ik eerst de organisaties of zij mij iemand kunnen beloven die geen moeite heeft met veel huisdieren. Dan ga ik het pas regelen... Kinderopvang kregen wij met de bbz door dat je dat echt zo snel mogelijk moet regelen... Nu hebben we afspraken gemaakt en is een kdv niet nodig.. Wel wil ik nog even kijken hoe het met een peuterspeelzaal zit,....
@ Betty.. fijn dat je er weer bent.. 4 katten en 2 honden.. ik dacht dat ik al extreem was met 3 katten en 1 hond(je).. Goed hoor dat je eerst gaat informeren.. Wij hebben nog geen kdv geregeld maar dat hoeft ook bij ons niet zo snel.. mijn moeder werkt bij het kdv hier in de buurt en daar gaat de kleine ook heen..
Ik heb het al geregeld, als je gebruikt maakt van de grote bekende bureau's dan heb je kans dat je alleen je zorgverzekeraar hoeft op te bellen. De vorige keer heb ik gebruik gemaakt van zo'n groot bureau en dat is me niet bevallen. (had echt het gevoel voor nog een extra gast te moeten zorgen). Dus nu heb ik gekozen voor een kleiner bureau, die moest ik zelf bellen en daarna zelf de zorgverzekeraar bellen (wel je burger nog wat nummer en verzekeringsnummer bij de hand hebben) * burger nog wat nummer was vroeger sofinummer* Wat betreft huisdieren, ik heb het er gewoon bij vermeld dat wij huisdieren hebben dus dat het niet handig is om iemand te sturen die bang of allergisch is voor honden (we hebben een oude jack russel). Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzorging van de dieren dus verwacht niet dat je kraamverzorgster je hond uitlaat of je kattenbak gaat verschonen. Hun eerste taak is de verzorging van moeder en kind (en de daarbij behorende verblijfsruimten van die twee, slaapkamer, toilet enz). Voor de rest hangt het echt van de verzorgende af. groetjes Anita
Nou wij hebben slangen als huisdieren Vonden ze ook niet echt leuk, maar ja ze zaten gewoon in hokken natuurlijk, verder had ze er ggen problemen mee hoor
@ Pluk, ja wij hadden wel geluk met onze kraamzorg hoor ,ze deed ook dweilen stofzuigen was afhalen strijken, was ophangen enz. Gewoon bijna alle huishoudelijke dingen Was er wel blij mee, alleen moet ik zelf ook altijd wel ff aan een vreemde in huis, ik heb dan niet zoveel te vertellen en dus zaten we daar maar, maar zal nu vast beter gaan met Mano er ook nog bij
nee de kraamzorg heeft niets met mijn dieren te maken en dat is juist wat ik ook graag zo zou willen houden, ze heeft er dus ook niet op te mopperen. En ik ken verhalen dat de kraamzorg alleen maar liep te mopperne op de haren enzo en dat wil ik gewoon niet... ( de honden laten zich zelf hier trouwens uit op het land )
@kraamzorg... dank voor jullie antwoorden.. ga me maar vanavond even orienteren... wat is internet dan toch handig.... benaderen van kdv's heb ik even bij mijn lief neergelegd... woon in Amsterdam en begrijp van collega's dat het goed is om snel in te schrijven... Groetjes Chrizzzy
Kraamzorg ga ik aanmelden over een paar weekjes... Kdv trouwens ook, maar omdat ik al even geinformeerd heb op de kdv van Iza, komt dat wel goed. Wij hebben zelf ook 1 kat en 2 grote honden (Amerikaanse Bulldoggen). Bij Iza had ik duidelijk aangegeven dat ze iemand moesten sturen die echt niet bang was voor grote drukke honden en dat kwam helemaal goed. Onze honden laten ook zichzelf uit in de groooote tuin en onze kraamhulp kon het prima met ze vinden en ging ook uit zichzelf lekker met ze dollen! Ik was hier echt heel blij mee, aangezien ik de eerste dagen weinig kon door erg veel bloedverlies en mijn man ook in onze winkel moest zijn. Door onze kraamhulp hebben de beestjes geen moment minder aandacht gehad of jaloers geworden. Zo ken ik er meer hoor... Mensen met (een hoop) huisdieren en een prima kraamhulp! Je kan trouwens altijd nog een vervanger vragen als ze wel miept!
Mooi verhaal van de kraamverzorgster die wel met dierne kan om gaan... het kan dus wel we gaan gewoon eerdaages even bellen Hier net de doula op visite gehad... Zo enorm fijn mens en we gaan daar echt veel aan hebben. Ze wist eigenlijk bij voorbaad al dat we een bad bevalling wilde... Super gewoon... Oww nog even Afspraken 4 februari Dina1983, Intake Vk Line77, 1e echo cam, 1e echo, 17.20 uur Charissie, 1e echo, 11.30 uur Teigertje6, Termijn echo