Goedemorgen! Hoi Betty, Hoe ben je op het idee gekomen om een doula in te schakelen? Andere september dames, beginnen jullie zo langzaamaan die vermoeidheid al kwijt te raken? Fijne dag verder!
Ik merk op dit moment nog weinig verschil helaas. Ik weet dat het erbij hoort maar elke keer rond half 9/9 uur al te slapen vind ik ook niet echt gezellig. Voor de andere dames die ook een echo hebben vandaag...suc6 en ben erg benieuwd. Ik moet om 2 uur vanmiddag en als alles goed is eerst een rondje maken langs mijn ouders en schoonmoeder Maar ik laat het jullie zo snel mogelijk weten
Ik heb nog helemaal geen kraamzorg geregeld. Dat wil ik pas doen als ik de 12 weken voorbij ben. Of is het dan te laat?
Hai, daar ben ik ook weer eens Een beetje bijgelezen en er zijn drie onderwerpen die er voor mij uitsprongen en ik onthouden heb (door de vermoeidheid ben ik op t moment echt een vergiet... ) - Wat een triest en mooi verhaal van die ouders die de kinderwagen verkochten en daar allerlei mooie dingen extra bij cadeau gaven, omdat ze met 26 weken een mk had gehad... Knap dat die mensen het anderen toch nog zo kunnen gunnen! - Zwangerschapskleding; ik merk dat alles wel iets strakker word, maar het past nog wel allemaal. Ik kan het eea overnemen van een goede kennis en verder heb ik ook nog wel wat van de eerste zwangerschap. Ik vind het alleen zo zonde om veel geld uit te geven aan zw.kleding die je toch maar heel even draagt, aan de andere kant is het natuurlijk ook super om wel mooi gekleed te gaan als zwangere vrouw... Hoeveel denken jullie uit te gaan geven aan zw.kleding? - Kraamzorg heb ik nog niet geregeld, binnenkort maar eens achteraan. - Iedereen met goede echo's nog gefeliciteerd! Super, geniet ervan! Houden jullie verder nog een zwangerschapsdagboek bij? Ik houd er sinds afgelopen zaterdag wekelijks één bij. Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud, haha. Ik ga weer even wat wasjes draaien. Hoop snel weer te reageren x
dat licht er kennelijk een beetje aan waar je woont. Ik woon in Amsterdam. Gisteren contact gezocht met het bureau van mijn keuze (een wat kleinschaliger instelling) en daar was in elk geval al geen plek meer. Heb nu mijn 2e keus benaderd... is een grotere organisatie, dus ik verwacht dat dat geen problemen zal geven... Chrizzzy
Dames hier even een update van mij. Gisteren de echo gehad (jullie hebben mij niet eens gemist ha ha) en alles was heel erg goed. Het hartje klopte erg mooi en ik heb het zelfs al zien bewegen. Het was echt geweldig om te zien.... Ik durf nu echt wel in te geloven. De arts zei ook dat de kans dat het nu nog mis ging erg klein was. Hij was uiterst tevreden en ik moest nu maar gaan genieten van mijn zwangerschap. ik ga dat dan ook maar proberen te doen. Ik voel me wel redelijk. Ik ben alleen zo verschrikkelijk moe. De misselijkheid komt met vlagen..... Ik ga nu ook even lekker op bed liggen. (als mijn dochter tenminste wil gaan slapen) Dames met vervelend nieuws: Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen worden! Ik denk aan jullie.
Wordt mijn topic gesloten, en hierheen verwezen! Nou leuk hier mogen we dus niet eens babbelen? Raar!
Nou hier ben ik dan...........maar volgens het eerste berichtje moeten de dames wat minder babbelen? Raar!
@ Jocruella: volgends mij snap je het niet helemaal.. we hebben er voor gekozen de september mama's te splitzen omdat het anders geen doen was om alles bij te lezen elke keer.. als je dan na je werk thuis komt en 20 tot 30 pagina's moet door lezen, wordt je daar niet echt vrolijk van.. vandaar..
@ Jocruella: volgends mij snap je het niet helemaal.. we hebben er voor gekozen de september mama's te splitzen omdat het anders geen doen was om alles bij te lezen elke keer.. als je dan na je werk thuis komt en 20 tot 30 pagina's moet door lezen, wordt je daar niet echt vrolijk van.. vandaar..
Ja dat begrijp ik best, maar mijn topic werd gesloten en hierheen gestuurd, het eerste berichtje die ik zie is of de moeders tot 10 september of 15 december niet zoveel willen babbelen..... Nu kunnen wij dus nergens terecht. Beetje raar?
@Jusi: Gister heb ik gebeld met de kraamzorg. Het leek mij ook wat vroeg, maar ze waren al bezig met de planning van september en was zeer zeker niet te vroeg! @frosti: Ja ook ik heb een online zwangerschapsdagboek. Ik wil alles onthouden! Bij mijn eerste heb ik al dat soort dingen niet gedaan, daar had ik achteraf een beetje spijt van. Vooral nu negen jaar later zou ik graag terug willen lezen hoe ik toen bepaalde dingen heb ervaren. Daarnaast kan ik niet wachten tot ik leuke zwangerschapskleding kan kopen. Ik groei nu al heel erg, maar wil nog even een weekje wachten voordat ik het grote nieuws van de daken kan schreeuwen! Daarna wil ik dan ook trots gaan pronken met mijn buik!
Jocruella sorry maar ik snap je even niet, Lilith (die helaas een mk heeft gehad) heeft het september 2009 topic geopend. Omdat het met ongeveer 60 dames (in het begin) heel erg druk was en je dus zodra je een paar uurtjes niet achter je comp zat je soms tot 30 pagina's 'moest' doorlezen is er dus het topic vroege september tot 10 (of 15) september geopend door Betty. Naar mijn weten zijn er verder geen sept topic's Groetjes Anita
Jocruella: Ik denk dat je dit topic even los moet koppelen van het topic wat jij geopend hebt. Onder het onderdeel 'bevallingslijst forum' kun je kletsen met meiden die in dezelfde maand als jou uitgerekend zijn. Maar ik denk dat het net zo gezellig is als je met het andere topic mee kletst. Daar komen meer meiden, en gaat over de hele maand september. Oja, dat 1e berichtje van Betty gaat over dat zij het niet fijn vond om heel veel pagina's bij te lezen als ze was weggeweest. De dame eronder die reageert, (weet zo even niet de naam,) vraagt of er ook dames mee mogen kletsen die t/m 15 sept. uitgerekend zijn. Dus kletsen mag je best hoor, zoveel je wilt.
Ja en het is hier heel gezellig en niet al te druk zodat we goed bij kunnen houden wat andere meemaken en als je zelf een berichtje plaatst krijg je daar ook leuk antwoord op..
Hallo meiden! het zullen mijn zwangerschapshormonen of blonde haren zijn dat ik niet precies alles begrijp. Zit ik hier nu wel of niet goed? Mag ik - iemand die is uitgerekend VOOR 10 september hier nu wel of niet reacties plaatsen? Wilde alleen maar wat kletsen met dames die ongeveer gelijk lopen met mij, zodat ik me tenminste aan IEMAND kan meten. Ik heb namelijk niemand in mn directe omgeving waar ik dingen aan kan vragen of waarmee ik ervaringen kan delen. Het huilen staat me nader dan het lachen.....nergens welkom....lekker is dat! Fijn forum
ja je bent hier van harte welkom .. hier zitten alle dames die ongeveer net zover zijn als jou.. lucht je hart hier en praat zoveel als je wil. Liefs Ikbenhetmaar
@Jocruella: je zit hier helemaal goed hoor... ben zelf nu 9 weken en 3 dagen... dus we lopen redelijk gelijk op Chrizzzy