de vroege september 2009 mama's ( tot 10 sep)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Betty Boop, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    ik was toen ik een positieve test had naar de huisarts eerst gegaan en die zei dat ik moest opletten met zout eten..
    dus beter de chips e.d kon laten staan..
    *niet dat ik dat elke dag eet hoor! *

Toen ik de intake bij de vk had , heeft ze mijn bloeddruk gemeten, 50/110
    en toen moest ik van haar zoute drop etc gaan eten.. en mocht dus gewoon chips..

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Cranberry's zijn goed tegen blaasontsteking, het helpt het voorkomen. Iets waar je veel gevoeliger voor bent tijdens je zwangerschap.

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
  4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hmm... ikke eet ook gewoon drop en chips etc.

Volgens mij heeft dat geen invloed op me bloedrruk, tenminste mijn vorige zwangerschap geen last van gehad.

5. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik eet ook gewoon drop en chips, en van de week bij de vk was mijn bloeddruk perfect. neem niet teveel, maar zo af en toe kan ik die verleiding echt niet weerstaan~!

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    ag volgends mij kan het ook helemaal geen kwaad als je het met mate gebruikt.. en in mijn geval al helemaal niet omdat ik een lage bloeddruk heb..:D

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    mijn bloeddruk was ook normaal en idd overal waar te voor staat is niet goed.

Oh nog 2 1/2 uur en dan heb ik weer weekend, heerlijk.

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    weekend ! jeetje zeg.. ik moet hierna nog 2 dagen .. *jaloers...

9. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik geloof dat mijn weekend vorige week vrijdag is begonnen :oops: ik werk op oproepbasis en deze week is het absoluut niet druk op mijn werk. mss zaterdag twee uurtjes werken. dan is het ook al weer weekend voor mij.

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    * Jaloers, jaloers jaloers,..!

11. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    1 nadeel, niet werken is ook geen geld :S

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    :D ja ik wer maar 3 daagjes he en vandaag laatste dagje.

Ik werk maandag dinsdag en donderdag.

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    ik ga straks na de bevallig ook 3 dagen werken.. dinsdag, donderdag, zaterdag.. heerlijk lijkt me dat..:D

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ben het helemaal met je eens, heb het toen in de eerste zwangerschap ook gevraagd en kreeg toen ook het antwoord alleen als je 2 eetlepels per dag eet.
    In een gemiddelde appeltaart zit amper een eetlepel.

Wat roomboter betreft, ik heb wel eens gehoord dat het vooral voor kindjes beter is dan light producten omdat er van nature meer vit D in zou zitten.

Ik kamp met overgewicht en heb de hoop dat ik ook dun wordt al lang opgegeven, mijn aandacht gaat nu uit naar het niet zwaarder worden.

Wat betreft hoge bloeddruk moet je oppassen met zoethout want dat is weer van nature bloeddruk verhogend.

Vreemd genoeg heb ik nu geen moeite met het met mate verhaal want ik zit na een paar happen al vol.
    Het enige wat ik nu niet doe is verse melk halen bij de boer (oud collega van me heeft een melkveebedrijf) en ga dus nu voor de volle versie van de supermarkt.

Ook denk ik dat je lichaam prima aangeeft wat het nodig heeft (ben alleen verleerd er naar te luisteren ;) ) zo heb ik weinig behoefte aan vet (op de roomboter van gisteren na). Was ik eerst dol op patat nu hoeft het van mij niet. Is ook niet nodig heb genoeg vet bij me ;)
    Maar ik snak wel naar groente en fruit (afgelopen dinsdag een hele bak sla naar binnen gewerkt).

Groetje sAnita

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    fruit & groente gaat er hier ook prima naar binnen..:D patat moet ik ook even niet aandenken zeg! pff..

16. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Pluk, nou heb ik daar echt geen last van, alleen eet ik ook gewoon weinig, want ook ik zit zo vol, maar patat enzo gaat er nog wel in, toen ik zwanger was van mano, at ik ook heel vaak mc donalds :oops:

Fruit enzo kan ik ook altijd wel eten.

17. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik heb overal trek in, maakt echt niks uit wat er voor me neus staat. heb alleen altijd echt trek in pizza... ook al heb ik dus net gegeten :D

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    pizza? gister moest en zou vriendlief pizza eten..
    ik ging letterlijk van de geur alleen al over me nek.. (salami pizza)..
    dus ik ging me bed in, zegt die grapjas ook nog.. krijg ik geen kus..? :confused: :)

19. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    pizza, zolang er dus geen salami op zit. want ik was voor de zwangerschap gek op die pizza, maar nu walg ik ervan... verder zijn alle pizza's lekker!

20. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    maar zo is mijn vriend dus ook. ik lust geen vis, maar als hij het dan een keer eet, en mij dan willen zoenen... nou NU EVEN NIET! :D:D

Deel Deze Pagina