Dekbedjes worden inderdaad afgeraden, totdat ze een jaar of 4 zijn geloof ik. Hier een dekentje in een dekbedovertrekje. En vanaf een half jaar ofzo (toen hij steeds de dekens wegtrapte) kwam er ook nog een slaapzak bij. En toen het van ze zomer zo warm was sliep hij alleen onder een lakentje en een dunne slaapzak.
Ja hier hetzelfde hoor een dekentje met lakentje en nu dus ook een slaapzak, omdat hij ook nog steeds de dekens van zich aftrapt en in de zomer meestal alleen met slaapzak, dan is het hier warm in huis. En idd dekbedje word afgeraden.
Betty: omdat en dekbedje niet ademt, en als ze eronder raken, kan je baby stikken. Ik heb in de kinderwagen wel het dekbedje gebruikt omdat je er dan (als het goed is!) altijd bij bent. In het bedje vind ik dat eng. Ik heb nu trouwens voor mijn zoontje (2 jaar) wel een dekbedje hoor.
Vanaf 2 jaar mogen ze (naar wat ik weet) wel onder een dekbed slapen, daarvoor wordt het afgeraden ivm verstikkingsgevaar. Groetjes Anita
De dekens van de prenatal (150 bij 100) passen in de dekbedovertrekken voor ledikantjes, hier zat Kylian vaak in de "knup". Dan waren de deken en het lakentje van elkaar af en lag hij ertussen . Je kunt ook kiezen voor zo'n speciale trappelzak (hebben ze ook wel bij de prenatal weet alleen niet hoe ze heten), die zijn zo dik dat je geen deken hoeft te gebruiken (is dan 4 seizoenen). Groetje sAnita
He die ga ik eens even opzoeken... Sowieso zijn we hier nog even aan het nadenken over inbakeren... Het schijnt nu al een druktemaker te zijn, dus misschien is het handig om na te denken over inbakern. De volgende keer zal ik de vk even vragen of een druk kindje in de baarmoeder ook inhoud dat het druk is als het geboren is....
Hihi, volgensmij maakt dta niet veel uit hoor Betty, en wat d een als druk in de buik ervaart vindt de ander normaal. Mijn 4de dochter (de jongste dochter) was zo druk, niet normaal, ik dacht nou die heeft een senseo daar naar binnen gesneakt ofzo, maar ze was als baby gewoon normaal. Mijn 3de dochter heeft adhd, kan nooit stilzitten, als baby overstrekte ze al en trapte en bonkte ze altijd met haar voetjes, bij haar heb ik niks opgemerkt qua drukte toen ze nog in de buik zat. Ik denk sowieso ook niet dat dat nu zo vroeg al gezegd kan worden.
Aha, ja logisch het een hoeft niet het ander in te houden... Maar toch blijft het inbakeren mijn aandacht trekken...
Het heeft zeker zijn voordelen, volgensmij hoef je ook niet perse een "druk" kindje te hebben om in te bakeren hoor, als jij het een fijn idee vindt dan kan dat volgensmij sowieso wel.
Nou dat is het dus, ik weet niet of ik het een fijn idee vind. Aan de ene kant is het ene logische gedachten dat het kindje in de buik weinig ruimte heeft en zich de eerste tijd dus juist prettig voelt bij beperking. Aan de andere kant vind ik het ook wel erg zielig... Maar dan weer sommige kindjes hebben het nodig om de rust te vinden. Een vriendin had als eerste kindje een huilbaby, bij haar 2de kindje heeft ze gebakert en die sliep veel beter.. Nou zegt dat ook nog neits natuurlijk, maar toch... Ik vind het een moeilijke...
Anders koop je over een tijdje zo'n doek en dan als het niet bevalt raak je die zo weer kwijt op MP hoor.
Meid hou het gewoon in gedachten, je kleintje geeft heus wel aan of het ingebakerd wil worden of niet. Ik weet het klinkt raar maar het is wel zo. Het dochtertje van 1 van de dames van zwangerschapsgym wilde b.v niet in de box liggen (het sliep in een wiegje) en het was echt een kriem want ze moest de kleine constant bij zich houden. Toen we bij elkaar waren om koffie te drinken had 1 van de andere dames even haar dochtertje vast, maar ze moest naar de wc en heeft toen het kindje in de wipstoel (die in de box stond) gezet. En kijk daar de kleine begon niet te huilen. Bleek dus dat de box gewoon nog te groot was en dat de jonge dame zich dus niet veilig voelde. Sommige kindjes hebben dit ook met hun bedjes, wij hadden Kylian's bedje tussen kast, commode en muur staan, dus eigenlijk heel beschut (ingeboxed), dit vooral omdat het voor mij zo het makkelijkste verzorgen was. Wat betreft druk in de buik, druk uit de buik. Mijn ervaring is dat dat dus niet hoeft te kloppen. Kylian trapte me helemaal lens in de buik maar was een rustige baby. Wat mij wel opviel is dat Kylian in mijn buik 's nachts nooit schopte enzo maar gewoon 'sliep', dit ritme heeft hij ook na zijn geboorte moeiteloos doorgezet. Groetjes Antia
Hier was mano niet echt druk in me buik hoor, ik voelde hem wel regelmatig, maar kan nou niet echt zeggen dat hij een druktemaker was, en hij is nu ook altijd al rustig geweest.Dus bij mij klopte het wel, maar het zegt natuurlijk niks.
Ik denk idd dat je kindje het wel zelf aangeeft, punt daarvan is alleen dat ze dan ineens aan het bakeren moeten "wennen". ( voor zover ik dit gelezen heb op internet..) Ach het is idd zoals mamadeluxe schrijft, ik koop er gewoon 1 op mp en als ik hem niet gebruik gaat hij terug mp op Thanks voor het mee denken en de adviezen enzo...
Pfff hormonen... Zit ik net het 16uur nieuws te kijken, is er een item over die olifant in Emmen die in een gracht gevallen was en ze daarna hebben moeten laten inslapen. Compleet met videobeelden hoe ze die olifant uiteindelijk uit de gracht hesen. Na dat item was er een item over 200 aangespoelde walvissen in Australie. En daarna kwamen mijn traantjes...