De wachtende meidenclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door GewoonLinda, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Werkse!
    Ik heb me ziek gemeld op het werk en veel kunnen regelen vanmorgen.

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    @ Bamjolan: Dat is ook weleens lekker he! Want verder zul jij daar weinig tijd voor hebben door de weeks. Wat voor werk doe je?

Wat doen de andere meiden voor werk eigenlijk?

Ik ben leidster op de buitenschoolse opvang hier in het dorp. Ik breng de kids naar school toe en haal ze weer op. Tussendoor ben ik dus vrij. In deze tussenuren doe ik mijn huishouden en heb ik nog een eigen bedrijfje in textielbedrukken. Dus shirtjes, kinderkleding en dergelijke. Erg leuk om te doen.

x

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik werk bij mensen thuis, meestal zijn ze werkend.
    heb wel vaste mensen per week.
    Werk in mijn woonplaats maar ook eromheen zeg maar, wat haalbaar is met trein of bus.
    Ik werk van 9 tot 12 of van 9 tot 13 en van 13 tot 16 of van 1345 tot 1645, dat ligt eraan of ik in de ochtend een 4 uurs cliént heb.
    Ik werk 2 keer buiten mijn woonplaats en dat zijn de langste 2 dagen.
    Dan nog de kinderen ophalen, meestal 17.30/17.45, dan nog naar huis, eten, douchen etc dus voor ze liggen is t meestal rond half 8 á 8u, ben al blij als we eens 1900 redden haha
    Maar ik heb hiernaast nog een baan in een verzorgingshuis.
    En omdat baan 1 mij nu 2x te weinig heb uitbetaald ben ik bang voor gezeur.
    De hulp die hier komt voor mn dochter vind dat ik veels te veel werk en bang is dat ik overspannen raak.

Wat leuk op de BSO!
    Ik overweeg wel om weer opleiding te doen.
    Ik heb 2 diploma's op zak, maar wil misschien weer verder met dierverzorging, dierenarts assistente ofzo, lijkt me wel leuk.
    Heb al een dierverzorgings diploma, dus ik kan evt. zo instromen haha

4. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Goedemorgen dames,

BSO...lijkt mij ook erg leuk. Wie weet dat ik een carriereswitch moet overwegen ;)

Ik werk zelf bij een incassobureau...niet het meest stressloze baantje, maar gelukkig hou ik me alleen bezig met administratieve zaken...een beetje op de achtergrond dus.

-x- CherryBelly

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    @Bamjolan: Leuk, dierenartsassistente... Wilde ik vroeger ook worden. Eigenlijk wilde ik dierenarts worden, maar dan moet je een universitaire opleiding gedaan hebben en aangezien ik nooit zo goed was in wiskunde heb ik dat idee maar laten varen. Toen maar over dierenartsassistente nagedacht, maar daarvan zat er toen alleen een opleiding in Barneveld. En dat is ongeveer aan de andere kant van het land voor mij. Ik was ook nog maar 16 jaar, dus dat vonden mijn ouders veel te jong....
    Maar voordat jij nog aan een opleiding begint, zul je het eerst wat rustiger moeten hebben, denk ik haha. Anders word je helemaal gek joh!

@CherryBelly: Wie weet is een carriereswitch wel wat ja haha. Nu zul je de meeste tijd wel op kantoor zitten. Zou ik niet aan moeten denken. Hoewel het ook wel lekker rustig is misschien haha. Tenminste.... ook wel druk, maar op een andere manier dan op mijn werk.

Nou, ik ga zo even voor een badkamer kijken. Jeetje was zijn die krengen duur. Zit zo op de 18000 euro. Niet meer normaal.
    Vanavond ben ik er weer.

Doeiiii

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Linda haha ja klopt!
    Ik ga nu nog niet beginnen hoor, eerst de rust krijgen hier!
    Mijn kids staan op 1, dus die gaan altijd voor haha

In Barneveld heb ik wel een praktijkweek gedaan op mijn 16/17e, dat ging uit via school.
    Ik kon wel doorgaan toen in het Westland, maar ben gestopt ivm de kinderwens haha

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    @Bamjolan: Jij bent ook zo'n oermoeder, volgens mij he? Dat je eigenlijk altijd al mama wilde worden. Dat dat de zin van het leven is voor jou. Ik heb dat ook wel, moet ik zeggen. Bij sommigen moet dat echt groeien, dat verlangen om moeder te worden...
    Ik ben zelfs ooit bij een vriendje weggegaan, toen ik nog heel jong was, omdat hij zei dat hij geen kinderen wilde.

8. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Oermoeder is een mooie omschrijving!! Ik heb ook erg veel bewondering voor je Bamjolan! ;)

Ik ken het gevoel, heb altijd al moeder willen worden. Begon toen ik klein was al met 100000 poppen die ik zowat elke dag verzorgde tot echt het gevoel moeder te willen zijn.
    Was er daarom ook eerder klaar voor dan mijn man....wilde er veel eerder voor gaan. Maar heb "geduldig" gewacht hihihi.
    Herkennen jullie dit?

Ik zie namelijk ook wel eens forums waarbij de mannen toch al eerder in de relatie voor een kindje willen gaan.

-x- CherryBelly

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    O nee, ik was er ook veel eerder aan toe dan mijn vriend hoor. Eigenlijk wel grappig wat jij over die poppen verteld, dat heb ik dus nooit gehad.
    Maar heb altijd wel het gevoel gehad dat dat de reden was waarom ik ben geboren. Om moeder te zijn. En nu ik al een kindje heb, wordt dat gevoel alleen nog maar sterker.
    Ik denk alleen dat als ik twee wondertjes heb, wel compleet ben. Ik ben namelijk nogal een pietje precies die echt alles perfect voor elkaar wilt hebben. Denk daarom dat ik met meer dan twee kids niet trek. Maar goed, dat zeg ik nu... Misschien zeg ik na de tweede toch wel; ik wil nog een keer!!!
    Hoe ging dat bij jou Bamjolan??? Wist jij van te voren dat je er drie of meer wilde?
    x

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mooie term, oermoeder. Ik had die gevoelens helemaal niet toen ik jong was ;) Ik wilde carrière maken en vrij zijn en dan als ik eind 30 was, even gauw nog 2 kinderen. Wat heerlijk die naiviteit ;) Ik wilde eigenlijk pas moeder worden, toen ik onverwacht zwanger bleek van onze dochter. En toen zij overleed, werd de wens 10000 x groter. Nu ben ik wel echt een oermoeder denk ik. Want mijn gevoelens omtrent het moederschap en carrière is volledig omgedraaid. Ik moet er niet aan denken buiten de deur te werken en niet bij mijn zoon te kunnen zijn. Dus ben ik alweer ruim 2 jaar TBM. Ik ben afgestudeerd toen onze zoon 1 jaar was, schreef mijn scriptie tijdens zijn slaapjes. Binnenkort ga ik wel als gastouder aan de slag, omdat wat meer inkomen toch wel fijn is. En op die manier kan onze zoon ook fijn met andere kindjes spelen. Die carrière komt later wel weer :)

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wat heerlijk om thuisblijfmoeder te kunnen zijn. Zou ik ook best wel willen, maar dat gaan financieel niet lukken. En ach, mijn zoontje kan zich ook wel even zonder mij redden gelukkig.
    Wat voor opleiding heb je gedaan, vlinder?
    x

12. Vlinder84

Ik heb communicatie gestudeerd, erg leuk :) Hopelijk kan ik het over een paar jaar weer oppakken als al mijn kinderen (haha lijkt net of ik wilde plannen heb, maar mijn vriend vindt twee kinderen wel genoeg) op school zitten.

13. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Leuk, communicatie..... Is daar veel werk in te vinden?
    x

14. siske89

siske89 Niet meer actief

Ik heb ook een hele grote kinderwens maar ik kan er ook nog niet aan beginnen. Namelijk omdat ik ten eerste nog vrijgezel ben (al weet ik dat dit in deze tijden al niets meer moet betekenen) maar heb ook veel last van mijn rug wat dan weer een groter struikelblok is. Mag ik hier ook aanschuiven?

15. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Nou dames,

voor mij gaat mijn vakantie beginnen!
    Jullie veel forumplezier en zodra ik terug ben zal ik jullie opzoeken!!
    Dan is het ook nog maar even voordat wij gaan beginnen met ons beebje.

Welkom Siske89,
    natuurlijk mag je aanschuiven!

-x-CherryBelly

16. Vlinder84

Gaaf CherryBelly, ik wens jullie heel veel plezier! En wie weet kom je wel zwanger terug :D

Welkom Siske :) Lijkt me moeilijk om zo'n sterke kinderwens te hebben zonder partner en met een moeilijke rug. Heb je daar al ideeën over voor de toekomst? Ik hoop dat je wens snel vervuld mag worden.

@GewoonLinda, ja er is goed werk in te vinden. Het is een breed gebied om in te werken, dus als ik zou willen vind ik vast snel een leuke baan. Al liggen de parttime HBO banen niet voor het oprapen, anders zou ik dat nog voor een dag of twee kunnen overwegen.

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    hihihi ja wie weet, maar dan moet er wel iets met mijn pil zijn ;) Moet helaas nog anderhalve strip...maarrrrr zo heb ik wel nog iets leuks voor na de vakantie om naar uit te kijken :)

-x-

18. Vlinder84

Hihi dat heb je zeker! ;)

19. siske89

siske89 Niet meer actief

@cherrybelly: Geniet van je vakantie! En hopelijk gaat voor jou die anderhalve maand snel voorbij ;)

@vlinder84: Ik vind het voor mezelf best wel zwaar. Regelmatig hoor ik van ex-klasgenoten van me die zwanger zijn of een kindje hebben en dan ben ik toch wel jaloers. Echt plannen naar een zwangerschap heb ik nog niet. Ik hoop eerst op beterschap met mijn rug. Ik hoor veel "Je bent nog maar 21" en dat is ook zo maar toch heb ik al heel lang die kinderwens. Van kleins af wil ik al kinderverzorgster worden (wat ik ook ben) maar nu zit ik al bijna 2 jaar thuis door mijn rug. Ah ja ik vrees dat ik nog wel een tijdje zal moeten wachten.

20. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Goedemorgen dames,

nee ben nog niet weg hahaha, we vliegen vanavond pas.
    Kon het weer niet laten om wat te posten.

@Siske89: wat heb je precies dan (met je rug bedoel ik).

Denk dat die 4 weken wachten voor mij zo om zijn, met 3 weken vakantie ertussen :)

-x-

Deel Deze Pagina