De wachtende meidenclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door GewoonLinda, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi Yvjuh,

Ok, wel fijn dat jullie het allebei in elk geval heel erg graag willen. Dan kun je zodra je een beetje gesetteld bent wel gaan proberen om zwanger te worden misschien. Aan de andere kant wil je misschien meer zekerheid en eerst zorgen dat je een vaste baan hebt.... Maar ja, dat is tegenwoordig ook nooit zo zeker he. Als ze je kwijt moeten, lukt ze dat toch wel.

Je bent in elk geval nog jong genoeg en hoeft geen haast te maken. Maar ja, dat verlangen he......

Ik moet even wachten om meerdere redenen. 1 omdat we eerst gaan trouwen eind augustus. 2 omdat we eerst nog op een geweldige vakantie gaan (Tanzania). Hier gaan we over twee weken naartoe. En 3 omdat ons huis nu gebouwd wordt. We hebben nu ook wel een huis, maar dat is eigenlijk te klein voor nog een kleine erbij. We hebben al een zoontje namelijk.
    Dus wij willen gaan proberen om zwanger te worden na de zomer. Vanaf september. Dan is ons huis ook bijna klaar. Dat wordt waarschijnlijk in november opgeleverd. Dus voordat ik dan eens ga bevallen, wonen we er al wel.

Tja, en dan maar hopen dat het snel raak is. Bij mijn zoontje was het meteen de eerste keer raak. Maar ja, dat zal vast geen tweede keer gebeuren. En dat was ook alweer bijna 5 jaar geleden, dat ik zwanger werd van hem. Dus was toen wel wat jonger. Gelukkig ben ik nog steeds niet oud (29), maar het zal misschien wel wat schelen.

Ik heb zelf SPW en Pedagogiek gedaan. Pedagogiek heb ik alleen helaas niet afgemaakt, omdat ik de opleiding vond tegenvallen. Ik had nog plannen om dan iets anders te gaan doen, maar toen ik eenmaal werk had, vond ik het eigenlijk ook wel prima.
    Dus ik werk nu op de buitenschoolse opvang hier in het dorp. En daarnaast heb ik nog een eigen bedrijf in textiel bedrukken.
    Lekker druk dus....

Wat voor baan zoek je precies?

Waar ga je naar toe op vakantie?

Groetjes,
    Linda

2. Within

Within Niet meer actief

Welkom Linda! Heb je nog ruimte in je koffer? :p Lijkt me een erg mooie vakantiebestemming!!

Hier ben ik zenuwachtig.. Het rooster voor revalidatie hangt hier op de koelkast te prijken en vrijdag sta ik ingedeeld voor de psycholoog! En dan ben ik ook nog eens over tijd... (rustig aan.. geen stress.. aaaaaah!!)

3. YvjuhXx

YvjuhXx Actief lid

3 jul 2011
    105
    0
    16
    Pedagogisch Medewerkster
    Zuid-Holland
    Hee Linda,

Ja zeker fijn dat hij ook zo graag wilt, das maar afwachten he met mannen! ;) Vooral omdat hij al 23 jaar in een heel druk gezin woont en daar eigenlijk wel klaar mee is..!
    We wachten inderdaad tot we een beetje gesettelt zijn, een vaste baan maakt me inderdaad niet zo uit.. wel zekerheid in geld (beetje sparen) vind ik belangrijk. Ik heb zoiets.. zodra we lekker gesettelt zijn en het goed gaat en we willen nog zo graag gaan we het gewoon proberen.. dat geluk dat jij had dat het in een keer raak is komt zelden voor, dus ik hou er gewoon rekening mee dat het zo'n 3 tot 6 maanden duurt (en dan nog 9 maanden...:p)
    het verlangen is het ergste ja... mensen zeggen: geniet nou nog even lekker!!!!!! maarja, ik geniet ook met een kind hoor :)

Nou die redenen van jou zijn wel heel leuke redenen dan :D Klinkt goed allemaal!! Gave vakantiebestemming en trouwen is natuurlijk ook helemaal super!! En dan een heel nieuw huis erbij, super joh, geniet ervan!!!!

Jij was dus ook erg jong toen je voor je eerste kindje ging! Zie jij er nadelen van om zo jong te beginnen met kinderen?
    (ik stiekem alleen maar voordelen....)

Ow leuk :) zelfde richting !! Pedagogiek klinkt erg leuk, maar een opleiding alleen daarin lijkt mij ook helemaal niks.. jammer dat je niet door bent gegaan, misschien was sph ook wel wat voor je !

buitenschoolse opvang is erg leuk! Ik doe nu naschoolse dagbehandeling (zelfde idee maar dan behandelen op stoornissen enzo) dat is ook erg leuk, helaas hadden ze geen vaste baan voor mij!
    Een eigen bedrijf ook nog :O goed voor elkaar!!

Ik zoek een baan waarbij ik door middel van het bezig zijn met de kinderen (met ontwikkelingsachterstand, stoornis o.i.d.) die kinderen helpen met hun probleempjes en achterstanden..
    Zo heb ik een leuke baan gevonden waarbij je naar het kind toe gaat en door bezig te zijn met het kind hem te helpen... klinkt perfect toch :D Maar ik heb alle tijd om rustig nog rond te kijken :)

Ik ga naar Mallorca voor 15 daagjes.. even lekker er tussenuit. Me vriend en ik zijn nog nooit 'echt' op vakantie geweest met ze 2tjes, dus hier moeten we maar van genieten. het is eerst nog even spannend, omdat het zomaar kan zijn dat we een huisje aangeboden krijgen.. al ons spaargeld (+lening) zit nu in een nieuwe auto die ook echt nodig was.. dus eigenlijk komt die vakantie niet goed uit.. maar we hebben het gewoon echt even nodig !!!
    Daarom zal het wel iets langer duren voordat ons wondertje kan komen :( maarja, alles één voor één he !

Hoe lang ga je naar Tanzania? En heb je al beetje idee wat je daar allemaal gaat doen?

Liefs, Yvjuh

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi hoi,

O wat leuk, naar Mallorca. Daar ben ik afgelopen september geweest.
    Toen was het daar heerlijk weer. We hebben er echt geluk mee gehad. In welke plaats zit je?
    En over dat genieten.... Ja, dat kun je zeker met een kind ook. Heel erg zelfs! Maar probeer dan in dit geval maar van de vrijheid die je op deze vakantie nog hebt, te genieten. Want dat wordt wel echt een stuk minder. En dat heb je er dan ook voor over natuurlijk, maar dat zou je misschien wel een beetje kunnen missen....

Jong aan kinderen beginnen.... Tja, ik zie vooral voordelen. Soms hebben mensen geen keuze natuurlijk, maar ik ben blij dat ik nog jong was toen mijn zoontje geboren werd. Voordeel is dat mijn ouders nu ook nog heel jong zijn. Allebei begin 50. En dat ik zelf dan hopelijk ook jong oma wordt....
    En je hebt natuurlijk nog alle energie.
    Soms zeggen ze weleens dat je er meer van kunt genieten als je wat ouder bent. Maar voor mij geldt dat niet hoor.
    Ik ben zo gelukkig met dat ventje en vind het vaak gewoon jammer als hij naar bed moet, haha.

We gaan voor 2.5 week naar Tanzania. We gaan vooral safari's maken en hopen dus veel wilde dieren te zien. Heb er zo'n zin in.
    We gaan echt een rondreis maken met ons gezin (mijn ouders, mijn broertje en schoonzusje en mijn vriend, kind en ik), dus dat gaat vast heel gezellig worden. We kunnen het allemaal heel goed met elkaar vinden en zijn heel hecht.

Wel spannend dat je misschien een huisje aangeboden krijgt. Kom je dan in een eensgezinswoning te wonen?

Wij wonen nu in een eensgezinswoning en zijn een twee-onder-éénkapper aan het bouwen. Ben echt blij dat we straks wat meer ruimte hebben. Zeker ook voor ons eigen bedrijfje. Dat kan dan namelijk lekker allemaal naar onze zolder. Is echt een heerlijke zolder waar we alle ruimte hebben.

Nou, ik ga maar eens stoppen, want ik geloof dat het nu al wel een heel lang verhaal geworden is....

Tot later!!!!

5. YvjuhXx

YvjuhXx Actief lid

3 jul 2011
    105
    0
    16
    Pedagogisch Medewerkster
    Zuid-Holland
    hee heey

Nou het is te hopen dat wij dan ook mooi weer hebben in september! Het is geloof ik wel lekker rustig kwa toeristen, of niet?
    wij gaan naar santa ponca.. dat zit helemaal links onderin, lekker zuidelijk en bij een baai.

ik ga zeker van de vrijheid genieten op vakantie, dat is inderdaad het enige wat ik me kan bedenken waarbij je je vrijheid zal gaan missen.. ik hoop volgend jaar nog een keertje samen lekker op vakantie te kunnen gaan naar het buitenland, maarja wie weet kunnnen we niet zo lang wachten, haha

Ja inderdaad, ik zie ook alleen maar voordelen.. ook als je kind tiener wordt en je bent zelf erg jong heeft ook zn voordelen. dat zie ik op me werk.. met de tieners kan ik het beste mee opschieten omdat ik zelf nog lekker jong en gek ben..
    mijn ouders zijn nu ook begin 50, maar vol energie.. ik wil ook gewoon dat zij zolang als mogelijk van hun kleinkinderen kunnen genieten en andersom!! ik ben vorig jaar mijn beide oma's verloren en dat ik gewoon erg zwaar.. ik wilde graag dat zij mijn diplomauitreiking, m'n trouwdag en kids mee konden maken, maar helaas.. Ik heb nu nog maar 1 opa en die is ook al erg oud.. :(
    waarom zou je er meer van kunnen genieten als je oud bent? voor mij maakt dat geen verschil denk ik hoor..

Gaaf joh, met je hele fam naar Tanzania, klinkt erg gezellig!! Lijkt me wel lastig een rondreis met een kind, of valt dat wel mee?

Ja we zijn druk op zoek naar een huurhuis, en die verschillen nogal.. veel apartementen (van groot tot klein) maar ook wel eens een klein eensgezinswoning. Straks als ik werk heb, zullen we alleen in aanmerking komen voor de grote huizen denk ik.. maarja dan wordt het ook duurder, dus zou lekker zijn als we nu al iets kregen, dan houden we nog wat over om voor te sparen voor ons kleine wondertje!
    We merkten vorig jaar al dat in de zomer iedereen op vakantie is en dat we dan in ene veel hoger komen te staan.. en we staan nu al elke keer rond de 15 :)
    Gaaf zeg, zo helemaal nieuw en lekker ruim, dat wordt helemaal genieten geblazen :D

Maar eerst lekker trouwen dus? Hebben jullie alles al zo beetje geregeld of moet je nog een hoop doen?
    Ik zit nu elke keer hints te geven aan me vriend (bv. als je me ten huwelijk vraagt hoef je niet meteen te trouwen he? enzo) hahaha
    Nou hadden we het laatst erover en toen zei ik: Jaaah op mallorca, romantisch !! aan z'n gezicht te zien heb ik toen al wat verraden, dus ben bang dat me dat niet in dank wordt afgenomen hahaa!
    Ben benieuwd !!

Wat een lange verhalen he! pfff ! nou wel gezellig hoor :D

Liefs !

6. siske89

siske89 Niet meer actief

yvjuhxx: Ik herken mezelf zo goed in jou verhaal. Heb ook al lang een grote kinderwens en ben een jaartje ouder dan jij :)

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Zo, daar ben ik ook weer even. Sorry voor de late reactie. Had het zo ontzettend druk met werken en voorbereidingen voor de vakantie nog, dat ik amper op internet kon.

Maar goed, morgen gaan we de tassen verder inpakken. En zondagochtend om 6 uur staat de taxi voor ons klaar om ons weg te brengen naar Schiphol.

Ik ben erg benieuwd hoe de kleine man het gaat doen daar. Ik hoop dat hij in elk geval het eten daar lust, want ik zou het wel vervelend vinden als hij honger zou moeten lijden.
    Ik heb wel een paar pakken sultana's gekocht, voor tussendoor of als hij slecht gegeten heeft.
    Maar misschien valt het allemaal wel heel erg mee.

Nou, ik moet weer verder. Sorry dat het maar een kort berichtje is. Maar ik moet nog even wat shirts bedrukken, voordat ik ga slapen.... Leuk hoor, zo'n eigen bedrijfje, maar je hebt nooit echt vakantie, haha....

Ik spreek jullie over een week of 3 weer.....

Doeiiiiiii

8. YvjuhXx

YvjuhXx Actief lid

3 jul 2011
    105
    0
    16
    Pedagogisch Medewerkster
    Zuid-Holland
    Nou Linda,

Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad.. Dat je zo laat reageerde maakt helemaal niet uit, heb het zelf ook erg druk gehad dus vandaar dat ik ook wat laat reageer.
    Ik hoor het graag hoe je vakantie was !!! :)

He Siske, ja leuk he om in contact te komen met mensen met dezelfde verhalen :) Je hebt nu wel kunnen lezen wat mijn redenen waren om nog te wachten.. Ben wel benieuwd wat jou reden is (als je dat zou willen vertellen alleen hoor)

Spreek jullie :)
    Liefs, Yvjuh

9. siske89

siske89 Niet meer actief

gewoonlinda: Wat late reactie van mij maar je zal hem waarschijnlijk toch pas na je reis lezen haha ;) Ik hoop dat alles goed gaat met jullie daar!

yvjuhxx: Mijn reden is mijn rugprobleem. Heb enorm veel last van mijn rug (loop ook met krukken) dus dat maakt het mij eigenlijk zowat onmogelijk om zwanger te worden. Plus natuurlijk het feit dat ik vrijgezel ben. Maar dat zou mij eerlijk gezegd niet tegenhouden en alleenstaande mama te worden.

10. Brittney

Brittney Bekend lid

21 jul 2011
    594
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier nog een 'wachtende meid'.
    De reden voor het wachten is dat we half mei gaan trouwen en daarom pas 3 maanden voor ons trouwen gaan beginnen met proberen zwanger te worden (ik moet nog wel in mijn trouwjurk passen natuurlijk!). De kinderwens is bij beide sterk aanwezig!
    Waarschijnlijk stop ik in december met de pil en half februari willen we er echt voor gaan.

Hoop met jullie gezellig mee te kunnen lezen en schrijven!

11. siske89

siske89 Niet meer actief

brittney: Welkom hier! En veel succes met het voorbereiden van jullie huwelijk! :)

12. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi meiden,

Ik ben weer terug van weggeweest. We hebben echt een geweldige reis gehad. Echt eentje om nooit te vergeten. Ben heel blij dat ik dit heb mogen meemaken.
    We zullen tenslotte niet nog snel zoiets gaan doen. Zeker niet als ik snel zwanger zou worden, waar ik natuurlijk vurig op hoop.

Het is nu echt nog maar heel eventjes, voordat we gaan proberen. Na ons trouwen nog 1 keer ongesteld worden en dan kunnen we gaan beginnen....
    Binnenkort even foliumzuur in huis halen. Dan wordt het toch allemaal wel echt he!

Welkom Brittney. Wat leuk dat je ook mee komt kletsen. Spannend dat jullie vanaf volgend jaar gaan proberen.
    Hebben jullie al veel voorbereid voor de bruiloft?

XXX

13. siske89

siske89 Niet meer actief

gewoonlinda: Super om te horen dat jullie zo'n fantastische reis hadden :) Nog effe en hopelijk mag je dan snel deze groep 'verlaten' ;)

14. siske89

siske89 Niet meer actief

En hoe gaat het met alle wachtende mama's hier? Het is hier precies wel heel stil ;)

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hallo meiden,
    Ik zal hem maar weer eens even uppen. We stonden op pagina 3!!!!

Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus de eerste dag van mijn cyclus is een feit. Nu kunnen we ervoor gaan. Vind het zo spannend!!!!

Hoe is het met jullie allemaal???

XXX

16. siske89

siske89 Niet meer actief

GewoonLinda: Spannend! Ik duim voor jullie! Met mij gaat het wel goed.

17. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik kwam even om het hoekje kijken, maar zag dat het hier wel erg rustig is de laatste tijd. Alles wel goed met jullie?
    Hier gaat het goed, ben erg misselijk geweest en nu af en toe hele heftige bandenpijn, maar ik wil niet klagen ;).

Denk aan jullie dappere meiden hoor!

18. siske89

siske89 Niet meer actief

Hanna mom: Met mij alvast alles goed, en ja het is hier erg rustig. Of dat wil zeggen dat iedereen het druk heeft of dat hier mensen niet langer moeten wachten... (ik hoop stiekem op het laatste). Ik dacht onlangs nog aan je en vroeg me af hoe het met je gaat. En met het kleintje natuurlijk ;)

19. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hallo Dames! Ik kom hier een beetje mee tetteren. Ik heb nog een lange wachttijd voor de boeg: tot september 2012! Maar het is al makkelijker als je een einddoel voor ogen hebt natuurlijk, dan kan je er naar toe leven.:)

20. siske89

siske89 Niet meer actief

toekan: Welkom! Hoe komt het precies dat je nog tot september 2011 moet wachten? Als je dat wil vertellen natuurlijk. Maar het zou wel leuk zijn moesten we de reden weten ;)

Deel Deze Pagina