De wachtende meidenclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door GewoonLinda, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Wel, bij ons is het al aardig opgeschoven. Eerst was het zomer 2010: ik studeerde dan mijn laatstejaar als kleuterjuf (ben net afgestudeerd), maar ging naar de dokter en zij wist mij te vertellen dat als ik zwanger zou worden, ik onmiddellijk moest stoppen met naar de klas gaan omwille van het niet resistent zijn tegen toxoplasmose. Dus dan dachten we: oké, zomer 2011. Maar dan mocht mijn man niet herbeginnen op de school waar hij werkte (hij zit ook in het onderwijs). En aangezien we toch een beetje zekerheid willen kan ik ook best aan het werk zijn. + wij huren een huisje en de laatste tijd is het in België echt rotweer en kwamen er veel slechte dingen naar boven. We verhuizen in maart. Daar dan nog even het gewoon worden en voila: september 2012. Maar langer wacht ik niet meer hoor

2. siske89

siske89 Niet meer actief

Oei ja die problemen zijn natuurlijk niet zo leuk inderdaad. Hopelijk voor jullie blijft het nu september 2012 blijft! :)
    Trouwens van waar ben je ergens in België? Ik ben namelijk ook een Belg :D

3. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Toekan. Waarom mag je dan niet meer voor de klas staan als je zwanger bent? Ik snap dat niet helemaal. Zie hier in Nederland wel zwangere juffen hoor... Of zie ik dat verkeerd?

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi meiden,

Jullie kletsen gezellig verder, goedzo. Ik ben al zo'n tijd niet meer geweest.
    Hier zijn wij met de eerste ronde bezig en over twee weekjes weet ik of ik zwanger ben. Het is altijd zo zenuwslopend dat wachten.

Jullie horen het wel of het wel of niet raak is.....

@Toekan; Jeetje, jij moet nog lang geduld hebben zeg.
    Alleen ik snap ook niet zo goed waarom je niet voor de klas mag staan als je zwanger bent...Leg eens uit aan die gekke Nederlanders hier, want in Nederland staan er heel veel zwangere juffen voor de klas hoor...

5. siske89

siske89 Niet meer actief

Ik weet nu niet precies hoe het zit met kleuterjuffen maar als kinderverzorgster zou ik ook onmiddellijk moeten stoppen met werken moest ik ooit zwanger zijn. Dit omdat de kans op besmetting (en dus ook gevaar voor het kindje) te groot is.

6. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    In België heb je 'moederschapsbescherming'. Dat wil zeggen dat als je in je beroep met kleine kinderen (<6jaar) in contact komt, je dan resistent moet zijn tegen toxoplasmose. Ben je dat niet, dan is de moeder en het kindje, vatbaar voor dat virus, dat vaak door jonge kinderen gedragen wordt. Vanaf het ogenblik dat je weet dat je zwanger bent, testen ze dan ook je bloed op dit spul. Ben je resistent mag je blijven werken, ben je het niet dan moet je in 'moederschapsbescherming'.

Ik wilde graag weten of ik kon blijven werken of niet, dus heb me een tijdje geleden al laten testen. Ik zou moeten thuisblijven.

@ Siske: ik ben van de regio mechelen. Jij?

7. siske89

siske89 Niet meer actief

WIj mogen ook niet werken vanwege de kans op rode hond wat erg besmettelijk is en gevaarlijk voor je ongeboren kindje.

Ik ben van west-vlaanderen regio Ieper. Ik zit zondag wel in Kontich, dat is niet zo ver van jou af dan :)

8. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Goh daar zeggen ze hier in NL niks over. Toch wel een groot verschil!

9. siske89

siske89 Niet meer actief

Ja inderdaad! Wij zijn als zwangere kinderverzorgster toch een goed jaar thuis: zwangerschapsverlof, bevallingsverlof en eventueel borstvoedingsverlof dacht ik.

10. siske89

siske89 Niet meer actief

*stilte doorbreken* :D

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Jeetje, wat een rust hier....

@ Toekan en Siske: Wat heerlijk dat jullie dan zo lang verlof krijgen. Ik werk zelf ook met kinderen en wij hebben maar 6 weken voor de bevalling en 10 weken na. Echt veel te weinig naar mijn idee, maar ja!

Maar waar ik eigenlijk voor langs kwam: IK BEN ZWANGER!
    Meteen de eerste ronde raak! Ik ben superblij!

12. siske89

siske89 Niet meer actief

GewoonLinda: Whaaaa wat leuk! Ik ben super blij voor je! Kom je hier dan wel nog eens langs? ;)

13. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Tuurlijk! Wil ook wel weten hoe het jullie vergaat...
    Ik zie het wel als jullie begonnen zijn!
    X

14. siske89

siske89 Niet meer actief

Misschien is het wel leuk om een lijstje bij te houden met de namen van de meiden en wanneer ze voor een zwangerschap kunnen gaan / wie zwanger is?

Ik ben op dit moment enorm in de war. Ik heb er een toppic over geopend in de lounge moesten jullie willen lezen. Het gaat namelijk over mijn gyn-bezoekje van gisteren. Titel: Effe mijn hart luchten :(

15. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    gewoonlinda PROFICIAT!!! Woehoew! van de eerste ronde raak! geweldig!

Ik heb hier ook super goed nieuws dames: ik ga van het wachtbankje af!!!:D
    even kort vertellen wat de aanzet is:
    Ik "voelde' op donderdag (dag 17) ei-krampen, dus ik en mijn man dachten: we zijn oké. DUs op zondag (dag 20) gebruikten we geen condoom.. Toen ik wat later op mijn banner kwam kijken, bleek die zondag wel mijn eisprong dag... Dus het is even afwachten. Ofwel waren de steken mijn ei, of ze waren een voorbode dat mijn ei ging springen... Maar hierdoor zijn we wel gaan denken om volgende maand voor echt te starten en niet meer te wachten tot september!:cool::p

Dus we zullen zien: ofwel hebben we nu een toevalstreffer gemaakt;) ofwel heeft dit een mooie aanzet gegeven naar het vervroegd gaan voor ons beebje!:D

16. siske89

siske89 Niet meer actief

Toekan: Wat leuk! Hopelijk gaat het snel :)

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Op verzoek heropend.

18. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Yes dat was ik! :D Hoe is het hier?

19. siske89

siske89 Niet meer actief

Hier ook even een berichtje van mij: Ik lig momenteel sinds 17/10 in het ziekenhuis. Daarom dat ik ook niet eerder kon antwoorden, ik kreeg pas gisteren mijn internet toegang hier.
    Ik hoop dat het bij jullie allemaal wat beter gaat!
    Oja, ik heb ook iemand leren kennen sinds kort. Het is nog erg pril maar hij staat positief tegenover het krijgen van kindjes als het goed blijft gaan :)
    Liefs

20. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Zo dan lig je al lang in t ziekenhuis zeg! Wat heb je precies? Moet je nog lang blijven? Sterkte! Enne wat leuk dat je iemand hebt leren kennen!

Deel Deze Pagina