De wachtende meidenclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door GewoonLinda, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi allemaal,

@ Cherrybelly: Fijne vakantie!!!!!

@ Siske: Gezellig dat je mee komt kletsen. Wat vervelend dat je zo'n slechte rug hebt joh.
    Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad en eigenlijk is dit nog steeds niet over, dus zwanger worden met een slechte rug, lijkt me inderdaad niet verstandig. Wat balen he, dat dat het allemaal tegenhoudt.
    En het is natuurlijk ook wel zo dat je nog heel jong bent, maar als die wens zo sterk is, is het moeilijk om hem aan de kant te zetten....

@Vlinder: Ja, sowieso liggen de banen niet echt voor het oprapen he. Ik heb gelukkig sinds juni weer een baan, maar heb ook een maand een uitkering gehad. Dat mensen jaren in de WW zitten, is denk ik ook weer niet nodig, maar je moet toch wel even goed zoeken. Er is uiteindelijk altijd wel wat natuurlijk...
    Maar goed, als je het voor het kiezen hebt, hoef je niet met alles genoegen te nemen.

Nou, over werk gesproken. Ik ga maar eens werken..... haha...
    Doeiiii

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha wat geweldig, de benaming: Oermoeder!
    Ja zo voel ik me ook wel een beetje haha!

Siske welkom in het groepje!

Wat betreft werk en inkomen....
    Ik heb vanaf 2006 in de schoonmaak van een ziekenhuis gezeten, in november 2008 de ziektewet in gegaan en in feb. 2009 is mijn contract niet verleng (deze liep af, jaarcontract en ik wist t al).
    Maar ze hebben t me heel moeilijk gemaakt in mn zwangerschap.

Toen na de bevallingsverlof, juni 2009, kreeg ik een WW uitkering en daarna een BBW.
    Nu werk ik wel maar heb dus een aanvulling.
    Hoe graag ik er ook uitwilde, 30 uur kan ik nu niet volhouden door de privesituatie en dat vind ik erg jammer.

Maar werk vinden is lastig, ik heb vorig jaar juni en juli mijn 2 banen gevonden!
    Kun je nagaan, na bijna 2 jaar thuis te hebben gezeten!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

CherryBelly, nogmaals een super vakantie gewenst!! :D

GewoonLinda, nee de banen liggen zeker niet voor het oprapen. Hoop dat dit snel verbeterd, want het is rot voor de mensen die graag willen maar niet kunnen. En haha stiekem hier zitten terwijl je moet werken, hup aan de slag :p ;)

Joh Siske, al twee jaar thuis zitten door je zere rug, da's heftig zeg :( Heb je uitzicht op verbetering of is het chronisch? Hoop dat het snel beter wordt hoor, want zo jong al thuis zitten door de pijn lijkt me heel akelig. Ik heb zelf een vorm van reuma en ook erg last gehad van BI tijdens de zwangerschap, dus zie er wat dat betreft wel tegenop. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn vriend en familie. En onze zoon zal binnenkort twee ochtenden naar de psz gaan. Ik vind dat wel moeilijk, hem zo uit handen geven, maar ik denk dat hij het daar geweldig gaat vinden. En wanneer ik zwanger ben, zullen dat mijn rustmomentjes zijn.

Bamjolan, wat rot dat ze het je zo lastig hebben gemaakt tijdens je zwangerschap. Dat zou zo'n leuke tijd moeten zijn. En fijn dat die regelingen er toch zijn zoals aanvullingen. Het is al pittig genoeg om moeder te zijn en om het alleen te doen lijkt me erg pittig. Wel heel leuk 3 kids, lijkt mij ook wel wat :D

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hihi ik vind t ook geweldig 3 kids!
    Ik zou t niet anders gewild hebben! :D

Ja, de zwangerschap was al heel moeilijk, had een hematoom achter de placenta en telkens bij inspanningen kreeg ik bloedverlies, hun vonden dat ik gewoon kon werken en letterlijk werd gezegd dat als mijn baby dood zou gaan, dat toch wel zou gebeuren en rust het niet tegen kon houden.
    Ben blij dat ik er weg ben!

Ik heb nu heel leuk werk, wil wel graag nog een opleiding doen!
    Ik weet alleen niet wat ik wil, veel lijkt me leuk, maar om nou continu te blijven leren ..... haha

5. Vlinder84

Goh, dan is het zeker goed dat je daar niet meer werkt. Wat vreselijk om te zeggen zeg :( En wat zou je leuk vinden om te doen? Ik zit er zelf aan te denken om in de toekomst psychologie of antropologie te gaan studeren. Lijkt me erg leuk. Maar dan wil ik eerst mijn kindjes op school hebben, zodat ik daar wat meer tijd voor heb ;) En wat is het hier rustig zeg, heeft niemand meer iets te vertellen? Ik baal vandaag zo dat ik nog een paar maanden moet wachten. Word er onrustig van ;) Ik wil nu, nu, nu! :D

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hallo allemaal,
    Daar ben ik ook eindelijk weer eens.....

@Bamjolan: Wat tactloos om zoiets tegen een zwangere vrouw te zeggen, zeg. Echt belachelijk!
    Maar ik vind dat je sowieso tijdens een zwangerschap weinig begrip krijgt hoor. Ik heb dat met mijn bekkeninstabiliteit ook wel ervaren. Mensen zien het aan de buitenkant niet, dus denken ze dat het wel mee valt.

@Vlinder: Geduld!!!! Hahaha, moeilijk he. Ik merk wel dat ik dat gevoel ook altijd erg heb als ik hier op het forum zit en je allemaal berichtjes leest van mensen die bezig zijn....

Ik moet volgende week mijn vaccinaties halen voor onze vakantie naar Tanzania. Dan krijg ik ook een recept mee voor malariapillen. Hopelijk schrijft ie me de goede voor, waarmee ik snel zwanger mag worden na onze vakantie....
    Ben benieuwd hoe mijn zoontje het gaat vinden, al die prikken.
    Heb hem alvast maar een beetje voorbereid. Hij zei dat ie het niet leuk vond. Heb uitgelegd dat we anders niet op vakantie kunnen met opa en oma en oom en tante.... Dus ik hoop dat ie het snapt, haha. Het is ook wat he, met zo'n klein ventje op safari. Maar wel heel speciaal dat ie dat op zo'n leeftijd al mee mag maken.

Nou, ik ga mijn huishouden maar eens doen. Kan meneertje nog even op de laptop. Vindt ie helemaal leuk, haha.

X

7. siske89

siske89 Niet meer actief

@cherrybelly: Ik heb bijna 2 jaar geleden (27/02) een werkongeval gehad. Maar een precieze oorzaak van de pijn die ik heb vinden ze niet.

@vlinder84: Ik probeer echt super veel, vandaag nog voor de eerste keer naar de accupuncturist geweest voor een inleidend gesprek. Het zal afwachten worden of dat wat zal helpen of niet. Mag ik een vragen wat een psz is? Want die afkorting ken ik niet.

@bamjolan: Ik kan het ook best geloven dat je blij bent dat je daar weg bent. Vreselijk als ze zo gevoelloos reageren!

@gewoonlinda: Hoe oud is je zoontje dan nu? Hopelijk gaan de prikken vlug zodat hij er snel van af is.

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    @Siske: psz is peuterspeelzaal....

Mijn zoontje wordt eind mei 4 jaar. Dus hij is zich er best van bewust. En het ergste is nog wel dat hij er volgende week 2 krijgt en dan een aantal weken daarna nog één. Dus ja, als het dan de eerste keer een drama is, wordt het de tweede keer natuurlijk een megadrama, hahaha. Maar misschien valt het allemaal wel mee. We hebben een mooie olifantenknuffel voor hem gekocht, dus die krijgt hij meteen na de prikken. Hopelijk is hij het dan snel vergeten.

9. siske89

siske89 Niet meer actief

Wij hebben dat niet in België, een peuterspeelzaal. Van welke leeftijd gaan ze daar dan naartoe?
    Misschien kunnen jullie de olifant ook een spuitje geven? Kan werken als herkenning voor je zoontje. Ik zag namelijk onlangs een reportage op tv ivm kindjes en suikerziekte. Zij hadden een beer waar ze spuitjes aan gaven en dan gef dat rust omdat hun beer dat ook kreeg. Misschien een idee?

10. Vlinder84

Oh jee, injecties zijn hier ook altijd een drama. Maar een goed idee van de olifant, om die ook een spuitje te geven! Hier wil zoonlief niet verschoond worden. Maar als we eerst zijn knuffel (en soms alle knuffels en poppen ;) :D) een luier geven, wil hij vaak zelf ook wel. Dus dat kan best eens gaan werken! Ik ga 'm onthouden in elk geval.

In Nederland kunnen kindjes vanaf 2-2,5 naar de peuterspeelzaal. Ik denk dat hij het heel leuk gaat vinden, maar hij zal vast heel erg gaan huilen wanneer ik weg ga :( Hij is nooit eerder bij een ander dan familie gebleven, dus denk dat hij het helemaal niet leuk zal vinden in het begin. Maar ze zijn het vast gewend en kunnen hem hopelijk goed afleiden. En anders haal ik hem ook zo weer op, het moet wel leuk blijven.

En ik hoop dat de acupuncturist iets voor je kan doen, Siske. Na twee jaar wil je er vast heel graag vanaf *insert knuffelsmiley*

11. siske89

siske89 Niet meer actief

Ahzo dan is die peuterspeelzaal bij jullie zoiets als het eerste kleuterklasje bij ons. En dat loopt wel los hoor ;)
    Ja ik hoop echt dat dit wel gaat aanslaan en ik toch van de pijn zijn verlost zijn of het toch minstens zal verminderen. Thx!

12. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Hallo meiden!

Mag ik hier ook aanschuiven?

Ook ik zit in hetzelfde schuitje en zou graag voor een 2e willen gaan.
    Wij hebben een zoontje uit okt 2009 en de wens voor een 2e wondertje was er alweer na 2 maanden. Nu ben ik toch wel op een punt aangekomen dat ik er echt niet meer omheen kan en er weer erg veel mee bezig ben!

Na lang twijfelen hebben we nu de knoop doorgehakt en besloten om in april het spiraaltje te laten verwijderen. Eerst moet ik nog een aantal behandelingen ondergaan voor mijn ziekte en dan is het zover!

Eerst was de situatie uitzichtloos, kan ik ooit weer aan dat gevoel toegeven en mag ik een 2e kindje op de werled zetten, maar voor nu heb ik wel wat rust, ook al moet ik nog tot april wachten todat het spiraaltje eruit gehaald word. Al blijft het stiekem toch wel heel erg kriebelen hoor en hoop ik dat het snel april is!

Ik hoop dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen?

Liefs Miss Melody

13. Vlinder84

Jazeker mag jij dat Melody, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Of eh gedeelde smart is halve smart? Beetje van beide ;) Wat spannend dat in april het spiraaltje eruit gaat. Ik hoop dat het dan snel raak is :)

En Sisje, in NL gaan d ekindjes pas met 4 jaar naar school en in B al met 2,5 toch? Het is idd een soort van 'voorschool' waarbij ze zingen, knutselen, muziek maken etc. Erg leuk! Ik maak me er drukker om dan hij zelf denk ik. Mama kan niet zo goed loslaten :)

14. siske89

siske89 Niet meer actief

@melody: Welkom hier! Hopelijk voor jou gaat de tijd snel zodat jullie snel kunnen gaan voor een brusje voor je zoontje :)

@vlinder: Hier gaan ze inderdaad met 2,5j naar school. Zo te horen zijn dat ook de dingen die ze in de kleuterklasjes leren bij ons. Toen mijn moeder mij de eerste keer naar school bracht liep ik zo de speelplaats op zonder omkijken en daar stond mijn moeder dan aan de poort :D

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Goedemiddag dames,

@ Melody: Welkom!!! Gelukkig is het zo april. Dat is zo voorbij, joh. Heerlijk, ben jaloers op je hoor haha....

@Vlinder: Ik denk dat je je er niet te druk om moet maken hoor. Ik denk echt wel dat het goed komt met je zoontje op de psz. Ik heb zelf op een psz gewerkt en het is meestal zo over. Het gebeurt maar zelden dat kinderen lang huilen. Maar dat het zo over is, zien ouders niet he. Alleen dat ze even huilen bij het afscheid. En dat is het lastige. Ik heb ook regelmatig ouders even gebeld om te zeggen dat het allemaal hartstikke goed ging, als ik zag dat ze het moeilijk vonden om weg te gaan. En je kunt natuurlijk ook altijd zelf even bellen als je wilt weten hoe het gaat. Maar 1 tip: Maak het afscheid kort en duidelijk. Niet gaan staan draaien en nog maar even blijven, want dat werkt meestal averechts.

@ Siske: Gaan kinderen bij jullie dan op die jonge leeftijd ook echt al 5 dagen in de week of mag je zelf bepalen hoevaak ze dan naar school gaan?

x

16. Vlinder84

Bedankt GewoonLinda, dat had ik even nodig. Ik denk dat hij het ook geweldig gaat vinden! En ik geloof graag dat hij zal stoppen met huilen wanneer ik weg ben (al doet hij dat meestal niet als ik weg ga en hij bij zijn papa of familie blijft ;) maar op de psz heeft hij veel meer afleiding dus komt goed!). Ik kreeg vandaag trouwens een brief om alvast een school uit te zoeken voor mijn zoon. Hij is net 2! Gelukkig heb ik er al over nagedacht en heb ik twee scholen in mijn hoofd voor hem.

En euhm ben ik gek dat ik de weken aftel tot we gaan beginnen? :D Nog 16 weken wahwah :)

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Nee, je bent niet gek dat je de weken af telt. Ik heb zelf nog niet gekeken hoeveel weken ik nog moet wachten. Maar ik weet het ook niet zeker, omdat het ligt aan de malariapillen die ik ga krijgen. Dus als ik dat weet (volgende week) ga ik ook een 'aftelbanner' plaatsen, haha....
    Ik heb er zo'n zin in. Vond het zo geweldig om zwanger te zijn. Ondanks de pijn heb ik zo genoten van alle bewegingen in mijn buik. Zo gek dat je al zo'n band met je kind hebt, als het nog in je buik zit. Echt mooi! Dat is ook met niks te vergelijken, he?
    x

18. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Leuk dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen! Ik heb een aantal dagen geleden al alles doorgelezen, dus ff kijken wat er nog is blijven hangen hoor!

Ik las dat Cherrybelly nu op vakantie is en jij van de zomer naar Zuid-afrika gaat Linda? Wij zijn er 3 jaar geleden naartoe geweest en moest toen ook wachten met het stoppen van de pil door de malaria tabletten.
    Toendertijd had ik ook al een dikke 10 jaar een hele vurige kinderwens, maar was hubbie er nog niet aan toe.
    Nadat de pil de deur uit was, heeft t daarna helaas nog een dik jaar geduurt voordat ik zwanger was. Was toen ook wel een hele heftige periode moet ik zeggen. Maar we zijn gelukkig gezegend met onze gezonde zoon!

Peuterspeelzaal... ik heb mn zoontje een aantal weken geleden opgegeven, moest alleen al slikken om het telefoontje te moeten plegen, hihi, dus ben s benieuwd als ik hem straks daadwerkelijk weg moet gaan brengen! :)

Bamjolan, oermoeder! Mooi begrip en zeker op jou van toepassing!
    Ik ken je nog wel van eerder uit de NOD-topics en volgens mij ben ik ook gelijk met jou zwanger geweest, maar heb ik toen een miskraam gehad. Helaas heb ik door meelezers een nieuw profiel moeten aanmaken een tijdje geleden en heb ik dat account laten verwijderen... Je mag me altijd pben als je mn andere naam wil weten!

Volgens mij vergeet ik nog wel een aantal dingetjes, maar kan nu even niet verder terug lezen, mijn zoontje word net wakker en is boven aan het protesteren dat hij uit zn bedje wil, dus ben er weer vandoor!

19. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Zo zo, jij hebt je huiswerk gedaan haha.

Wat heb jij lang moeten wachten dan. Al tien jaar een kinderwens en toen pas er aan toegegeven. Dat lijkt me echt moeilijk!

Wij gaan naar Tanzania op vakantie! Dus een stukje noordelijker.....
    Ik slik op dit moment geen pil, dus ik hoop dat het bij mij minder lang duurt voordat ik zwanger ben, als we eenmaal gaan proberen.
    Van de eerste was ik meteen de eerste keer zwanger, dus stiekem hoop ik nu weer snel zwanger te worden. Maar goed, dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
    We zullen wel zien.
    Gelukkig heb ik het de komende maanden toch wel heel druk, want we hebben een nieuwbouwhuis gekocht en dat is eind dit jaar klaar, dus we zijn druk met alle voorbereidingen en dingen uitzoeken. En daarnaast heb ik nog mijn eigen bedrijfje in textiel bedrukken, dus gelukkig is mijn aandacht ook regelmatig afgeleid en zit ik niet de hele dag aan zwanger worden te denken, haha....
    Ik kan er al wel heel erg van dagdromen.... Als ik dan zwanger ben, ga ik voor mezelf een leuke buikband bedrukken enzo..... Maar goed, nog maar even niet te veel over nadenken haha......
    Vinden jullie het ook zo moeilijk om jezelf niet gek te maken?

x

20. Vlinder84

Wat moet ik mij voorstellen bij textiel bedrukken? Zoals kleding maar ook naaistoffen e.d.? Cool, dan ga ik alvast bedenken wat ik wil bestellen bij je :D

En je wist al dat ik mezelf gek maak, da's geen nieuws.

10 jaar wachten is idd lang zeg :$ Wat een geduld, dat heb ik niet hoor ;) Ik hoop dat jullie in april meteen zwanger zijn, da's jullie dan wel gegund, vind je ook niet? :)

Van onze dochter en zoon was ik ook in 1 keer zwanger, maar betwijfel of dat deze keer weer zo snel gaat lukken. Heb een onbestemd gevoel erover :( Maar dat komt misschien ook omdat ik mezelf gek zit te maken en kan morgen zo weer veranderd zijn :)

Deel Deze Pagina