Ik bedruk allerlei soorten textiel, zoals kindershirtjes, buikbanden, kleding voor volwassenen, maar ik denk er ook over om van die raamstickers te gaan verkopen die je vaak ziet als er een kleintje is geboren. Dat lijkt me ook wel leuk.
Wat leuk! Een buikband is een goed idee om te laten bedrukken, heb al wat in mijn hoofd Maar eerst nog even zwanger worden En als we dan het geslacht weten, wat kleding in jongens- of meisjesprintjes Raamstickers zijn ook een leuk idee!
Ja, dat zie je tegenwoordig echt vaak! Ziet er ook zo leuk uit, vind ik. En in principe moeten wij dat ook kunnen. Moet ik alleen even wat materiaal voor aanschaffen, maar dat is geen probleem. Nou meiden, allemaal lekker zwanger worden binnenkort en dan kan ik leuke buikbanden voor jullie gaan maken hahaha....En daarna leuke shirtjes en raamsticker hihi.... x
Linda, leuk! Allemaal van die kleren die je kan bedrukken! Als we zwanger zijn kunnen we massaal bij jou inslaan, hihi En raamstickers zijn ook errug leuk! Heb er bij de geboorte van mn zoontje ook eentje op de raam gehad! Wij hebben trouwens een rondreis gedaan door de reservaten in Kenia en daarna zijn we doorgevlogen naar Zanzibar, nog ff lekker 10 dagen zon zee en strand! Was een mooie vakantie, om nooit te vergeten! En ja, die 10 jaar wachten... ik heb vanaf mijn 18e een sterke kinderwens gehad, had toen net mijn, toen nog vriend, leren kennen. Helaas werd ik 2 jaar later ziek en heeft het een hele tijd geduurd om alles op een rijtje te krijgen en lichamelijk gezien weer een beetje normaal te kunnen functioneren. Mede daardoor heeft het een hele tijd geduurd voordat we uiteindelijk ook echt de stap gewaagd hebben. Ik moet ook eerlijk bekennen, dat ik het er echt niet makkelijk mee heb gehad en het zwanger worden was toen ook echt wel iets waar ik dag en nacht mee bezig was! En ja, dan duurt het ook nog een hele tijd... maar ja, dat heb je zelf toch niet in de hand he! Ik hoop voor mezelf dat ik er deze keer wat relaxter in zal staan! En stiekem hoop ik dat het zwanger worden en de zwangerschap deze keer allemaal vele malen beter mag verlopen! @Siske, inmiddels al een 'echte' acapunctuur behandeling achter de rug? Heftig zeg, rugpijn... Las ook dat meerdere meiden van jullie BI hebben gehad tijdens de zwangerschap, ikzelf dus ook. Hebben jullie er nu nog last van? ik merk het namelijk nog steeds!
Ik heb er ook nog steeds last van. Ik ga ook nog regelmatig naar de fysio. Ik fitness nu ook, maar daarbij doe ik heel voorzichtig. Neem niet teveel hooi op mijn vork. x
Ik had vanmorgen nog even last van mijn bekken, soms komt het in ene weer opspelen. Gelukkig heb ik een super chiropractor en dankzij haar was ik er in enkele behandelingen na de bevalling vanaf. Tijdens mijn zwangerschap steeds bij de fysio geweest maar dat hielp niets. Dus bij een volgende zwangerschap ga ik meteen naar de chiro toe, dan gaat het hopelijk snel beter. Want daardoor kan ik best tegen een zwangerschap opzien, de pijn, het niets meer kunnen doen. En nu ik een klein ventje heb rondrennen, moet ik wel van alles doen. Maar het echt goede hoop dat het dit keer beter gaat verlopen. Heb ook al seabands gehaald tegen de misselijkheid, een goede voorbereiding is het halve werk, nietwaar? Ik wil me van tevoren zo goed mogelijk voorbereiden en al van alles in huis hebben, zodat ik dat niet meer hoef te regelen wanneer de pijn of misselijkheid al te erg is. Mijn vruchtbare periode komt er bijna aan en dat vind ik altijd de moeilijkste tijd van de maand. Vind het zo zonde om die eitjes te laten gaan! Maar ik slik ook nog maar 4 weken foliumzuur en moet minstens 3 maanden slikken dus moet echt geduld hebben. Nog maar 3 maanden en 3 weken Kan ik ook meteen wat kilo's kwijt raken. Ben sinds de kerst al 4 kilo kwijt, dus het gaat best aardig. Zodra zoon wakker wordt gaan we actief rennen in het bos, da's ook lekker. En zo gaan we fit, fris en fruitig een volgende zwangerschap in. Dat we allemaal maar snel zwanger mogen raken en blakend gezonde baby's mogen baren
Wat zijn seabands vlinder? Tot 16 weken was de wcpot namelijk ook mijn grote vriend, dus ben wel benieuwd wat dat voor iets is? En lekker door t bos rennen? Hier regent t... rot weer! Wat mij betreft mag t weer zomer zijn, heerlijk! Hoe lang van te voren begint de rest met foliumzuur? Ik wil nu in februari gaan beginnen, is vroeg genoeg, toch? Is er voor jou een reden dat je zo vroeg met foliumzuur moet beginnen Vlinder? Door medicatie of zo?
Het was hier droog, wel wat bewolkt maar geen regen gelukkig. Ik zie ook erg uit naar de lente en zomer, heerlijk! Seabands zijn acupressuur bandjes, soort van armbandjes en die schijnen op een bepaalde plek in je pols te drukken, zodat de misselijkheid minder wordt. Geen idee of het helpt, maar kan het allicht proberen. Tegen de tijd dat ik zwanger ben, ga ik ook gembercapsules en thee kopen, dat schijnt ook goed te helpen. Tijdens mijn vorige zwangerschappen heb ik emesafene geslikt en ik wil het nu liever wat natuurlijker aanpakken. Heb vanmiddag ook zwangerschapsvitamines van orthica gehaald, die zijn ook gebaseerd op natuurlijke vitamines en kruiden als ik het goed begrepen heb. De reden dat ik zo vroeg met foliumzuur moet beginnen, is omdat onze dochter met een open schedeltje is geboren. Als je al een kindje met een neuralebuisdefect hebt, is de kans dat een volgend kindje het heeft groter. Daarom slik ik 12 keer zoveel foliumzuur als de normale vrouw met zwangerschapswens en moet ik ook ruim van tevoren beginnen zodat eventuele tekorten flink aangevuld worden. Maar sowieso slik ik zwangerschapsvitaminen inclusief foliumzuur tot de menopauze, want mocht ik hierna nog een keer onverwachts zwanger worden, dan heb ik in elk geval alle vitamines al 'in huis'.
Seabands.... Nog nooit van gehoord. Hopelijk helpt dat. Ik was bij mijn eerste zwangerschap niet veel misselijk. Heb maar een paar keer over hoeven geven, dus ik heb goede hoop dat het deze keer dan ook mee zal vallen, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Foliumzuur slik ik voorlopig nog niet hoor. Daar begin ik na de vakantie wel mee. Een maand van te voren is toch wel lang genoeg, of niet? X
Jeetje wat heftig Vlinder, van je dochtertje... dacht er eigenlijk niet zo bij na toen ik de vraag stelde over t foliumzuur... Wel fijn, dat je via deze manier wel goede voorzorgsmaatregelen kan treffen, al is t natuurlijk nooit uitgesloten, het verkleint natuurlijk wel de kans op een open ruggetje. Ik slikte zelf voordat we zwanger probeerden te worden van de 1e, namelijk medicatie, en eigenlijk zou ik die tijdens de zwangerschap door moeten slikken, maar moest dan ook een veel hogere dosering foliumzuur gaan innemen, ben toen toch maar met die medicatie gestopt, want wilde geen risico nemen... Hierdoor is mijn ziekte helaas wel weer meer gaan opspelen. @Linda, volgens mij is 1 maand van te voren wel voldoende, maar ik plak er voor de zekerheid gewoon een extra maandje voor. Nog een weekje, dan mag ik eindelijk bellen voor een afspraak in te plannen bij mn gyn om het spiraaltje eruit te laten halen en om het verloop van de vorige zwangerschap nog eens door te spreken! Dan heb ik eindelijk echt een datum!!!
@ Miss Melody: Spannend. Ik ben benieuwd of het pijn doet, zo'n spiraaltje er uit halen. Hopelijk valt het mee. Ligt er misschien ook wel aan wat voor spiraaltje je hebt, of niet? x
@gewoonlinda: Hier gaan ze meestal 5 dagen inderdaad (uitgezonderd woensdagnamiddag natuurlijk) maar het gebeurt ook soms dat ouders hun kindje een paar namiddagen per week thuis houden als die nog een middagdutje doen. Maar dat is enkel het eerste kleuterklasje. En over dat jezelf gek maken: heel zeker! Ik vind het soms echt moeilijk om in een winkel geen leuk truitje of speeltje te kopen. @melody: Nee, ik moet nu eerst een kuur ondergaan (ongeveer een maandje) en dan pas wil ze er normaal aan beginnen. 10 jaar is ook echt lang hé. Ik heb ook al die echt sterke kinderwens van mijn 18de (ongeveer) en word er volgende maand 22. @vlinder: Dat is inderdaad heftig van je dochtertje. Ik hoop voor jou dat je nu een perfect gezond kindje mag krijgen.
Miss Melody, welke medicijnen zijn dat? Ik weet dat vrouwen die bv antiepileptica (heet dat zo?) of medicijnen tegen bv reuma gebruiken, meer kans hebben op een kindje met een nbd. Ik gebruik ook geen reumamedicijnen meer, maar dat deed ik ook niet toen ik zwanger werd, dus daar lag het niet aan. Wel kwam ik er pas na 6 weken achter dat ik zwanger was (ongepland) en ben toen wel foliumzuur gaan slikken, maar dan is het al te laat. Ze adviseren om ruim een maand van tevoren te beginnen met slikken, maar wat eerder zou nog beter zijn. Ik neem in elk geval geen risico's. Heb voor mijn vriend ook vitaminen gehaald met foliumzuur, voor mannen is dat blijkbaar ook belangrijk. Ik zag vandaag een heleboel zwangere buiken en kleine baby's, zo lief! Echt, echt klein, zo vers van de pers klein *lief!* Ratelderatel
@Miss Melody:Echt waar? Zouden mannen eigenlijk ook allemaal foliumzuur moet slikken dan joh? Nou, dan mag die van mij gezellig met me mee doen hoor haha.... Als we daarmee de kans op een open ruggetje nog meer verkleinen dan kan ie ze mooi slikken. @Siske: O ik moet er niet aan denken dat m'n kleine mannetje al zoveel naar school zou moeten. Hij zelf trouwens ook niet, denk ik. Hij heeft er nu ook al helemaal geen zin in, als ik zeg dat hij naar school moet als hij straks 4 jaar wordt, haha. Hij vindt de grote kinderen eng, zegt hij. Maar goed, bij jullie zijn de kinderen het natuurlijk ook wel weer gewend. En dan is het voor hen heel normaal. Maar ik ben toch blij dat ik hem op mijn vrije dagen nog de hele dag lekker thuis heb. Hoe is het met jullie verder? Hier alles wel goed. M'n vriend moet helaas de hele week 's avonds werken. Beetje saai, zo in mijn eentje op de bank. Maar dan ga ik straks op de computer maar even Wie is de mol kijken op uitzending gemist. Tja, je moet wat he...
@Vlinder, ik gebruikte inderdaad anti epileptica voor de pijn... na de bevalling ben ik weer gestart met deze medicatie, maar bleek ik er ineens niet meer van te kunnen praten, dus ben ik acuut weer moeten stoppen. Dus voor nu geen risico wat betreft meer foliumzuur te moeten slikken, maar moet wel nog ff kijken naar mijn andere medicatie. @Linda, hier is mijn mannetje ook een aantal dagen weg voor zn werk, vind dat altijd vervelend zo in mn uppie! En dan ben ik afgelopen week ook nog net behandeld in het ziekenhuis, waardoor ik dan meer pijn heb, dus dat valt ff niet mee! Ik duik zo ook ff lekker de bank op en dan op tijd mn bedje in vandaag!
@ Miss Melody: Mijn mannetje komt gelukkig wel thuis, maar precies op een tijd dat ik zelf eigenlijk net naar bed wil. Ik moet er namelijk gewoon om half zeven weer uit. Maar ja, vooruit maar. Nog een weekje en dan werk hij weer gewoon overdag. Jij sterkte he!
He meiden, Waar zijn jullie allemaal??? Ik zal hem eerst maar eens uppen. Vandaag bij de Travel Clinic in Rotterdam geweest. Even drie vaccinaties gehaald en meteen een recept voor malariapillen. Het is Malarone geworden. Ik mag na een maand gestopt te zijn met deze pillen zwanger worden. Dus dat zal dan half tot eind september worden, voordat we gaan proberen... Ongeveer wat ik zelf dacht. Dus dat is wel fijn. Ze hebben wel pillen waarbij je wel zwanger mag worden, direct na gebruik of zelfs tijdens gebruik, maar die hadden nogal vervelende en vreemde bijwerkingen, dus die hoef ik niet. Nou, ik ga mijn bedje induiken. Trusten! X
Tja, heb niet zoveel te vertellen Zoontje is ziek, dus ook even geen puf om bij te lezen, al is er hier gelukkig niet zoveel te lezen GewoonLinda, wat fijn dat je na een maand al zwanger mag worden. Nu kun je echt gaan aftellen. Al is september nog best ver weg. Jullie zoontje is bijna 4 toch? Zo'n groot leeftijdsverschil zie je niet vaak. Hebben jullie dat zo bewust besloten? Ben niet nieuwsgierig ofzo Missmelody, wat rot dat je zoveel pijn hebt, hopelijk voel je je alweer wat beter? En heb je tijdens je zwangerschap meer last van je ziekte of hoeft dat helemaal niet? Ik heb vandaag weer het LUMC gebeld voor een preconceptieconsult, maar moet dinsdag weer bellen. Blijkbaar gaan dit soort consulten via een secretaresse omdat deze afspraak goed voorbereid moet worden om de risico's in te calculeren. Dus hopelijk kan ik dinsdag eindelijk een afspraak maken. Ook start maandag onze zoon bij de psz, spannend! Woensdag een intakegesprek gehad en hij zat al lekker te spelen, dus denk dat hij het er erg naar z'n zin zal hebben. Hoop dat hij tegen dan wel weer helemaal opgeknapt is. Ben ook zo moe nu! Hij slaapt heel erg slecht en dat ben ik niet meer gewend Zal nog wat worden als er over een tijdje een baby bij komt
@Linda, fijn dat je gelijk na een maand mag beginnen om zwanger te worden. Wij hebben zelf ook Malarone geslikt en hebben er gelukkig geen bijwerkingen van gehad! Vielen de prikken een beetje mee? September is inderdaad wel nog een eindje weg, maar je hebt wel eerst iets heel moois om naar uit te kijken! Ben t effe kwijt, jullie gingen rondtrekken??? @Vlinder, oei spannend! Je zoontje naar de psz... ik moet er nog ff niet aan denken! Maar heb dan gelukkig ook nog een klein jaartje! Nu is t dus wel echt aftellen he! Hij is er wel aan toe, begrijp ik zo een beetje? Hier gaat t nog niet helemaal jevanhet, maar wel de goede kant op. Tijdens een zwangerschap hoeft het trouwens niet zo te zijn, dat mijn ziekte voor meer pijn zal zorgen, helaas is dit bij de zwangerschap van ons zoontje wel gebeurd en daarna helemaal geëscaleert. Verder krijg ik volgende week donderdag alle 4 de verstandskiezen getrokken... iekkkkssss, krijg nu al zenuwen als ik eraan denk!
Hoi meiden, Nou, de prikjes hebben wel wat effect haha. Ik heb er spierpijn van in allebei mijn armen. Maar goed, dat gaat wel over. Verder heb ik het ook al heel de dag warm, dus ik hoop maar dat ik geen koorts krijg of heb. Heb namelijk ook keelpijn en ik zit er echt niet op te wachten dat ik ziek word, bah. @ Vlinder: Mijn zoontje is niet van mijn huidige vriend, vandaar dat er wat meer leeftijdsverschil tussen zit. Soms vind ik het wel jammer dat het leeftijdsverschil straks zo groot zal zijn, maar aan de andere kant is mijn zoon dan al wel weer lekker zelfstandig. Dus dat maakt alles misschien juist wel wat makkelijker. Wat is trouwens een preconceptieconsult???? @ Miss Melody: De prikken vielen gelukkig heel erg mee. Voelde er bijna niks van. Ook mijn zoontje deed het heel goed. Geen traan gelaten... En ja, we gaan inderdaad rondreizen door Tanzania. Heb er heel veel zin in! Gaan ze alle vier die verstandskiezen tegelijk trekken???? Bij mij deden ze er maar twee tegelijk....