De wachtende meidenclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door GewoonLinda, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Linda. Ja, precies dat dacht ik ook. Gun ik hem ff wat tijd, dus misschien moet ik februari ook maar overslaan... Maar als je 1 keer die wens hebt, dan is dat erg lastig he...

@Miss melody. Ok. Dat zegt me echt helemaal niks ;). En 30 maart de mirena eruit! Jee, wat spannend!!!

@Sylvia. Dat is ook echt een heel verhaal zeg. Mijn bevalling liep ook niet helemaal vlekkeloos, maar niet zo als dat van jou! Ik was wel ook ongepland zwanger en ik merk nu wel dat ik toch ook heel graag een keer wil meemaken hoe het is om te wachten op dat streepje en er echt naar uit te kijken. Heb jij dat ook?

@Miss Melody. Hihi, wat zijn toch rare wezens he. Onze mannen denken: Echt niet dat wij onze vrouw/vriendin nog een keer door die hel willen zien gaan. En wat zeggen wij? Kom maar op, dat doen we zo nog een keer! Haha. Ze denken vast af en toe dat we gek zijn geworden :p.

2. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    #102 Hanna Mom, 1 feb 2011
    Laatst bewerkt: 1 feb 2011
    Bericht was dubbel...

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Welkom Sylvia! Jij hebt ook geen fijne zwangerschap en bevalling gehad zeg pfoeh! Ik hoop dat een volgende zwangerschap beter mag verlopen. Mijn vriend heeft er daarom ook extra moeite mee denk ik, het is ook rot om vanaf de zijlijn toe te moeten kijken. Bovendien vond ik het zeker niet zo dat het alle pijn waard was. Want onze zoon was ook zonder pijn fantastisch geweest en op deze manier zwanger zijn is gewoon echt rot. Dus onze volgende zwangerschap gaat gewoon goed, positief denken nietwaar? :) Voor de misselijkheid (ik heb 9 maanden gespuugd en kon mensen wel wurgen als ze zeiden dat het een gezonde ziekte was of dat het met 12 weken zeker over zou zijn, het was weg zodra onze zoon geboren was, zo fijn!) ga ik gembercapsules halen en ik heb al seabands in huis (dat is acupressuur, schijnt te kunnen helpen, dus gaan we proberen). Voor de bi doe ik nu alvast oefeningen, omdat proberen te voorkomen. Al heb ik ook reuma en daar kun je weinig tegen doen. De medicatie die ik normaal slik mag ook niet tijdens de zwangerschap. Oh wil nog van alles typen, maar er komt een poepbroek met een peuter voorbij geschoven, lucky me!

4. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Weer even mijn hart luchten hiero. Ik probeer m'n mond te houden over mijn verlangen en dat gaat aardig goed, maar vind het wel lastig hoor. Ik wil zo graag... Maar ik wil hem ook niet hoeven dwingen he, ik wil dat hij het ook wil en ja, hoe krijg ik dat ooit voor elkaar? Mijn hoop begint een beetje weg te zakken...

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hallo allemaal,
    Hoe is het met jullie????
    Met mij prima...
    Even op de bank nu, straks werken.

@Hanna Mom: Wat vervelend he, als je moet wachten op je partner. Het is ook niet leuk als hij uiteindelijk toe zou geven, omdat jij het zo graag wilt. Het moet ook gewoon vanuit hem zelf komen. Misschien gewoon even laten rusten.... Ik weet het ook niet. Moeilijk hoor!

6. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Linda. Bedankt voor je berichtje! Ja, ik kan het beter even laten rusten... Moet ik maar even echt op het wachtbankje tot mei... Zucht, ff doorbijten ;).

7. Vlinder84

Dus toch in mei Hanna mom? Hier ook in mei! Ik kan me er vandaag redelijk bij neerleggen, maar sommige dagen denk ik NU NU NU ;) Niet zoveel te melden ook eigenlijk. Eind februari dus het preconceptieconsult en dan nog 2 maanden aftellen :)

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    @Hanna Mom: Hopelijk wil ie in mei dan wel he..... Misschien moet ie even aan het idee wennen?? Zo gaat dat vaak met mannen he!

@Vlinder: Oh joh, het is zo mei. Die tijd vliegt voorbij. En tot die tijd niet teveel er aan denken, want dan wil je inderdaad NU NU NU, hahaha!

9. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Linda. Ja ik wil het er binnenkort met hem over hebben, dat ik mijn mond houdt tot mei haha. Dan wordt het leeftijdsverschil toch ook al wel 3 jaar en dat vind ik wel meer dan genoeg... Hoop dat hij dat ok vindt, maar soms twijfelt hij überhaubt aan een 2de en dat maakt het wel erg lastig...

@Vlinder. Dan zitten we gezellig samen op de bank :D. Tot mei houden we wel vol! Geef jij trouwens echt al 2 jaar BV? Wat goed zeg!

10. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Heyyy ladies!

I am back!! We hebben een geweldige reis gehad!
    En oh wat ben ik blij om mijn banner te zien.... nog ietsje meer dan een week voor we stoppen met de pil. Heb kriebels in mijn buik! ;)
    Daarna nog effe wachten tot mijn eerste natuurlijke menstruatie (nu maar hopen dat die niet te lang op zich laat wachten).

Heb een aantal nieuwe namen voorbij zien komen.
    Leuk dat jullie meekletsen! :)
    Hoe vervelend het wachten ook is (heb zelf ook lang moeten wachten), hier kunnen we elkaar tenminste steunen! :)

-x- CherryBelly

11. Vlinder84

HeyCherryBelly! Nu alweer terug?! Is de tijd zo hard gegaan? :$ En waah je banner, nu is het echt bijna! Hoe voelt dat nu? :D Je bent in elk geval vast helemaal ontspannen na die geweldige reis ;)

Hanna mom, yup al ruim 2 jaar. Heb hem net nog in slaap geborst :) En samen wachten tot mei. Ik hoop dat we tegelijk kunnen gaan starten!

12. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hi Vlinder84, jaaa de tijd is echt supersnel gegaan! We hebben echt de tijd van ons leven gehad. Superveel gezien en gedaan. Best vermoeiend ook, maar het was het zeker waard!
    Ja joh ik schrok ook van mijn banner.

Het voelt zo onwerkelijk, zo snel al....aan de ene kant voelt het erg goed. Eindelijk is het zo ver :D

Aan de andere kant vraag ik me nu toch af of we er echt klaar voor zijn. Weet niet of ik de enige ben die dit voelt, maar hoe dichterbij het komt, hoe meer ik me dingen ga afvragen zoals: "zal ik een goede moeder zijn?" enz.
    lijkt een beetje op "cold feet" voordat je gaat trouwen. Maar daar ben ik ook goed doorheen gekomen, dus hier kom ik ook doorheen.

Wel grappig, ik heb lang op mijn man moeten wachten, en nu lijkt hij er meer klaar voor te zijn dan ik ;)
    Iemand eerder zoiets gehoord? Of ben ik de enige die zoiets voelt?

-x- CherryBellt

13. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Net even een beetje gelezen in deze club! Interessant te zien welke redenen er allemaal zijn waardoor je moet wachten. Geeft je toch het gevoel dat je dus niet de enige bent....

Hier moeten we ook nog wachten. Zit in het laatste half jaar van mijn studie die ik af wil hebben en in november gaan we trouwen. Stiekem zou ik ook nog willen wachten tot ik een vast contract heb, wat waarschijnlijk pas over een jaartje is, ,maar weet niet of we zo lang kunnen wachten ;)

Gelukkig kunnen we onze oudergevoelens nu een beetje uitoefenen op ons neefje van twee en staat mijn schoonzus weer op punt van bevallen. Dus we richten ons nu daar maar even op

14. Vlinder84

Ja CherryBelly, da's heel normaal! Ik heb het nu ook af en toe. Kan ik dat wel, twee kinderen. Wat als de ene naar links rent en de andere naar rechts, wat moet ik dan doen en waaaaah :D Oh en mijn nachtrust, ga ik dat trekken al die gebroken nachten? En dan denk ik aan zo'n lief, klein baby'tje aan de borst en in de draagdoek of in mijn vriend z'n armen of bij zijn/haar grote broer op schoot en dan denk ik: jaaa ik wil NU NU NU! :D Dus of wij zijn samen gek of het is heel normaal :p

Welkom Jaydee! Wat studeer je? Ga je het in een half jaar afronden denk je? Ik werd zwanger in mijn 4e jaar en zou net aan mijn scriptie gaan beginnen. Niet zo handig dus ;) Maar het kwam helemaal goed, al zou ik het idd niet aanraden. Ik werd erg beroerd door de zwangerschap en heb daardoor behoorlijk wat studievertraging opgelopen. Dus idd lekker eerst je diploma op zak en daarna er voor gaan. Wachten op een vast contract is verstandig, maar dat soort dingen lossen zich vaak vanzelf op. Bedrijven weten dat als ze een jonge vrouw aannemen ze een kinderwens kan hebben. En leuk dat jullie gaan trouwen, gefeliciteerd! Al druk met de voorbereidingen?

15. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Vlinder84: ik doe de lerarenopleiding Duits. Ik loop tot nu toe perfect op schema en dus denk ik dat ik mijn opleiding wel ga afronden in juli of anders uiterst september :D Kijk er echt naar uit, heb het wel gehad om steeds met mijn neus in de boeken te moeten zitten ;)
    En je hebt ook helemaal gelijk over dat vaste contract. Ik heb dingen altijd graag geregeld, maar ik gok dat mijn gevoel het van mijn verstand gaat winnen op dit vlak ;)

Nu richten we ons helemaal op de bruiloft! Helemaal zin in. De belangrijkste dingen staan al vast en ga in april/mei voor een jurk kijken:)

Dat wat jullie beschrijven, die twijfels/cold feet etc. zou ook echt iets voor mij zijn hoor! Ik ga altijd bedenken of ik het wel echt kan etc. terwijl dat allemaal dan al lang doorbesproken is hihi...
    Zal er wel bij horen!

16. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ohh gelukkig ben ik niet de enige die dit voelt.
    Ik was al bang dat we onze wens nog langer moesten uitstellen vanwege mijn onzekerheid.
    Vandaag had ik weer een dag waarop ik dacht...Ik wil NU stoppen met die pil!! Had vandaag weer alle hoop dat alles goed zou komen!

(weet ook wel dat alles goed komt hoor, het is gewoon een grote verantwoordelijkheid. Logisch dat we er goed over nadenken.)

-x- CherryBelly

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi meiden,

@Jaydee: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Waar doe je je opleiding?

@Cherrybelly: Die twijfels zijn heel normaal. En gelukkig ben je ook niet van het één op het andere moment moeder, maar groei je daar ook qua gevoel 9 maanden naartoe. En als je dan zo'n kleintje in je armen hebt, weet je dat het helemaal goed komt....
    De eerste nacht is wel even raar trouwens. Dan ben je voor het eerst helemaal alleen met je baby en weet je nog zo weinig.
    Maar als je daar eenmaal doorheen bent, dan gaat het allemaal wel hoor. En je zult je altijd wel eens af blijven vragen of je het wel goed doet, maar dat is heel normaal en ook alleen maar goed. Dat betekend alleen maar dat je bewust bezig bent, toch?

@Vlinder:Heerlijk he, om zo te fantaseren over een baby'tje.

Ik was vandaag op de woonboulevard. Even naar meubels kijken en dergelijke. En we hadden nog wat tijd over.... Zijn we even bij Prenatal en BabyDump binnen gelopen. Ahhhh, ik kreeg helemaal de kriebels. En toen mijn vriend zei dat hij het ook echt wel heel leuk vond, als we er een kleintje bij zouden krijgen, was ik zo gelukkig haha...
    x

18. Vlinder84

Dat zeg je netjes GewoonLinda, dat de eerste nacht wat raar is :D Mijn vriend en ik keken de eerste nacht alleen maar zo :$ en nu?? Ik had alles gelezen, was helemaal voorbereid. Ja, in theorie, maar in de praktijk was het dus echt :$;) Maar het kwam goed gelukkig ;) En leuk he, die babywinkels. Ik krijg daar ook van die blije kriebels van: NU NU NU! :) Nog 11 weken en 5 dagen en dan is het mei:D

Jaydee, ik snap dat je er wel klaar mee bent nu. Ik was het ook zo zat! Ben blij dat ik nooit meer naar school moet (nou ja, misschien ga ik ooit wel weer naar school, maar dat omdat ik echt zelf wil, niet omdat ik een diploma moet hebben). Succes met de laatste loodjes!

19. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Hey meiden!

Welkom Jaydee! Klets maar lekker met ons mee!

Ik heb de tandarts gelukkig overleefd, verstandskiezen zijn eruit, kan alleen nog niet echt eten... mn zoontje eet 2 boterhammen op in de tijd dat ik er eentje opkrijg (en dat zonder korstjes ;)), maar goed, elke dag gaat t een stukje beter!

Ik kreeg trouwens geen berichtje dat jullie nog gekletst hadden... ik dacht ga maar s kijken en ik zie meteen dat Cherrybelly weer terug is, zo te lezen een fijne vakantie gehad!

@Twijfels, nou hier spelen die ook op hoor! T ene moment ga ik er voor de volle 100% voor en t andere moment twijfel ik of ik t nu wel al moet doen, ook door mn lichamelijke klachten... maar mn gevoel wint t van mn verstand, ik droom ervan om nog zo'n minimensje op de wereld te mogen zetten!

@De eerste nacht... hihi, dat was hier drama! Ons zoontje wilde zn temp niet op pijl houden, dus dat was hier echt aanpakken, om ervoor te zorgen dat hij niet naar t ziekenhuis moest! Daarbij kreeg hij ook nog krampjes... wisten wij veel :( behalve dat hij huilde en we m niet stil kregen... maar t is allemaal goed gekomen hoor, dubbel en dik!!! :D

@De prenatal/hema/enz... ik kan er niet meer naar binnen zonder ff bij de babykleertjes rond te neuzen! Hoe vaak ik al niet met een pakje in mn handen heb staan twijfelen of ik t niet mee zou nemen!? Maar heb mezelf tot nog toe kunnen bedwingen!!! :)

@Aftellen... voor mij mag t 30 maart zijn!!! Nog 1 behandeling te gaan voordat t zover is! Kan niet meer wachten...

20. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @GewoonLinda, ik volg de opleiding aan de HAN. Erg leuk en gezellig. Maar zal blij zijn als ik gewoon fulltime kan werken ipv werken en daarnaast mijn opleiding. Maar goed, nog een half jaartje. Dus aftellen. Maar laatste loodjes zijn meestal het zwaarst (zo voel ik het tenminste;))

En wat leuk he al die babyspulletjes!! Ik heb 1 voordeel: ik kan me momenteel al helemaal uitleven en spulletjes kopen want mijn schoonzus is zwanger hihi. Ze is 2 maart uitgerekend en ben nu bezig met zo een mand te maken voor de kraamtijd. Dan mag ze elke dag een cadeautje openmaken voor de baby :D

Deel Deze Pagina