Moet je eerst ontpillen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zomaar, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Ik heb van iemand gehoord dat het beter is om eerst 3 maanden
    gestopt te zijn met de pil voordat je zwanger probeert te raken?
    Vraag me af of het een fabeltje is of een feit..

Ook heb ik een vraag of de kans kleiner is om zwanger te raken
    als je net 3 weken gestopt bent met de pil..
    Wie weet heeft iemand wat antwoorden voor mij :D

Groetjes

2. Amle

Amle Niet meer actief

Hé Zomaar,

Wij zijn gelijk na het stoppen met de pil begonnen met klussen. Het kan volgens mij niet veel kwaad. Je hoort ook regelmatig dat er meiden zijn die na 1 cyclus al zwanger zijn....
    Succes!

Gr. Elma

3. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    ze raden alleen aan om het 1 maande veilig te doen omdat zo je eigen menstruatie op gang komt. En ja iedere vrouw is verschillend de een is meteen zwanger en de ander heeft maanden nodig om te ontpillen.
    Kans , kans wat is kans ja de een is gewoon sneller dan de ander zwanger succes meid

4. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Reden waarom ze dat (volgens mij, aanvullingen zijn welkom) zeggen is dat je zo goed zicht krijgt op je cyclus en dus weet wanneer je vruchtbare dagen zijn.
    Niet elke vrouw heeft gelijk na het stoppen een regelmatige cyclus, dus die 3 maanden is meer daarvoor bedoeld.

En het geeft je lichaam de kans haar hormoonhuishouding weer op orde te maken.

Het is niet schadelijk voor een zwangerschap. Dus als je heel ongeduldig bent kun je gelijk beginnen, maar dan weet je bijvoorbeeld met de 1e cyclus niet of je overtijd bent of dat je een lange cylcys hebt.

5. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Tja ik heb zoiets van ach we zien wel.....
    Ik snap dat ik inderdaad moet afwachten hoe mijn cyclus gaat verlopen
    maarja WIE weet heb ik heel veel geluk ;)
    Ik bedoel "klussen" doen we toch vaak genoeg :)
    Ik had het ook wel raar gevonden als het scahdelijk zou zijn voor
    je kindje want er worden uiteraard ook heel veel mensen zwanger door
    een ongelukje!

Groetjes M

6. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Heb wel voor de zekerheid mn bijsluiter van mn pil ff gelezen want er zijn volgens mij wel wel pillen of ringen waar bij je beter eerst kan ontpillen /ontringen...maar bij die van mij gelukkig niet.

7. Niet meer actief

Volgens mij is de kans niet kleiner als je net gestopt bent .. als je maar regelmatig "klust"... je weet natuurlijk niet hoelang je eerste cyclus is ...

Succes

-X-

8. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi zomaar,

je weet idd niet hoe het loopt en kans op zwangerschap is er altijd. Zelf ben ik iig volop aan het ontpillen en toch aan het klussen. Ik zie wel.

Het enige wat ik je kan aanraden is: wees voorbereid op teleurstellingen. Als gevolg van het ontpillen kan je immers een heel korte of juist lange cyclus hebben. Dan ben je dus plots ongi of juist overtijd zonder zwanger te zijn. En een eisprong is ook niet meteen gegarandeerd. Maak jezelf dus niet te snel blij, zou ik zeggen. En verder: lekker aan de slag.

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik merk trouwens tot nu toe nog helemaal niets van dat ontpillen....
    jaja en ze zeggen oefening baart kunst hé! ;) :)

10. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hoi zomaar,

Wij hebben niet eerst ontpild, maar zijn direct van slag gegaan en het was meteen raak! Ben in principe 2 weken daarna al zwanger geraakt!

Aangezien m'n schoonzus VK is heb ik haar gevraagd hoe het nou precies zat omdat je ook hoort dat de kans groter is op een MK.

Volgens haar is het enige nadeel om direct zwanger te worden het feit dat je niet exact de bevruchting kunt narekenen. Voor hen als vk's is het dan nodig je door te sturen voor een termijnbepaling (vond ik op zich al niet erg!).

Uiteindelijk heb ik toch op 11 september een MK gekregen.
    Gelukkig is alles natuurlijk afgekomen en heb ik geen zuchtje pijn gehad buiten het verdriet uiteraard.

Ik heb de GYN toen toch de vraag gesteld of de MK toch kon komen door het feit dat ik direct na de pil zwanger was geraakt, waarop ik direct te horen kreeg dat dit niet zo was en dat deze bewering achterhaald was!
    Een MK kwam bij mij volgens hem echt louter en alleen door een aanlegfout!

Nu heeft hij ons aangeraden 1 termijn te wachten om je lichaam te laten herstellen en dan pas weer aan de slag te gaan.
    Blijft natuurlijk feit dat wanneer ik weer ongi wordt en direct daarna zwanger, dat er nog steeds niet echt een duidelijke termijn vast te stellen is voor de VK, maar door de MK krijg ik bij een volgende zwangerschap toch een extra echo bij ongeveer 7 weken.

Dus wat let je....

11. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Zomaar,

hoef je ook nog niets van te merken. Ik merkte het pas toen ik opeens al na 20 dagen ongesteld werd.

12. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Nou ik hoop eigenlijk dat ik pas over 9 maanden
    weer ongi word :) hihihi

Deel Deze Pagina