De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Whaaaaaaaa Elmo kraampakket al bijna.....ik snap wat je bedoelt....dat is weer een stap dichterbij. Het gaat ook eigenlijk wel snel he?!
    Ik zei vandaag nog tegen collega...ben ook heel benieuwd naar onze kleine hoor, maar toch.....vind dit gevoel van zwanger zijn en die intieme momentjes zo heerlijk....Weet nu al dat ik deze momenten ga missen (al krijg ik er -tig andere geweldige momenten voor terug)!
    Ik heb het kraampakket nog niet binnen, maar zal ook wel per verzekering afhankelijk zijn...had je er nog, behalve de noodzakelijke dingen, leuke dingen in zitten?
    Imani die kleine van jou dus ook druk de boel aan het verkennen daarbinnen. Tja...maagzuur en pijnlijke ribben is niet fijn nee.
    Maar toch....dat gerommel is heerlijk toch?
    Zoezoe ik geloof toch echt niet dat je kan stellen dat niks tegen de misselijkheid helpt. Misschien heb jij wel van alles geprobeerd, maar iedereen is weer anders en wat voor jou niet heeft gewerkt kan voor Natas toch misschien prima werken. Natasja hopelijk heb je toch nog iets kunnen regelen dat je misselijkheid hopelijk een beetje bestrijd met je vakantie....ging je nou morgen? Sorry, weet het niet meer precies maar wil je alvast een heerlijke (misselijkvrije) vakantie wensen!!
    Lenneke grappig ja....ik weet nog goed toen ik voor eerst bij prenatal positiekleding ging passen...met mijn kleine bolletje...haha. Er hing toen zo'n kussentje in het pashokje zodat je beetje kon zien hoe het ws ging zitten als je verder was.....heb daar vreselijk gelachen in het pashokje...maar inmiddels is dat kussentje er allang :confused: :D .
    En je beebje dus lekker verder aan het indalen..nog even meis...en dan is het elke dag meldplicht voor jou!

Groetjes, Eva.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Eva,
    Ja, er zat een leuke spuug- knuffel hond achtig ding in...heel grappig ding!
    Ook een boek met allerlei handige tips enzo...is meer wat voor manlief denk ik...ik ben niet zo van een boek vol tips doorspitten ;)
    Ik zit bij GroeneLand, ik weet niet of zijn altijd zo snel zijn hoor.
    Wordt het niet eens tijd voor nieuwe foto's van jou ;)
    Hier ook brandend maagzuur...vooral in bed...bleh maargoed...kleine is ontzettend aanwezig...dat maakt zeker veel goed!
    Elmo

3. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    @Natasja
    Alvast een hele prettige vakantie gewenst.
    Ik weet even niet meer waar je naar toe gaat, maar als die misselijkheid je echt dwars zit dan kun je daar misschien ook nog wel op recept medicatie krijgen. Ik begrijp dat je daar misschien een beetje huiverig voor bent, maar als je in een hotel o.i.d. verblijft zit daar meestal wel een arts aan verbonden ofzo.

@Elmo
    Hihihi, het kraampakket met de kraamverbanden. Ik was er ook al voor gewaarschuwd door een aantal vriendinnen. Maar zoals je al zei, zo'n kraampakket maakt het toch wel weer een stukje echter. Weer een fase verder, maar wat blijft het soms toch nog onwerkelijk, niet?

@Aldonza
    Inderdaad, dat gewurm daarbinnen is heerlijk. Vanmiddag voelde ik aan beide kanten weer iets hards. Ik was bij mijn zus, dus die kon het ook meteen voelen. Had gehoopt dat zij me wel kon vertellen wat we precies voelde. Het voelt nl. al zo groot, maar zij kon het ook niet met zekerheid zeggen.

@Lenneke
    Dat was mij ook al opgevallen, al die dikke buiken. Nu nog meer dan voordat ik zwanger was, toen lette ik er toch ook al op.
    Wat betreft die leuning. Ik zit me net te bedenken dat ik linkshandig ben, en dus het kindje het liefst op mijn linker arm zal dragen. Van bovenaf zit de leuning aan de linkerkant, en dat lijkt mij nou net het engste om te doen, om het kindje de trap af te dragen. Ach, dat zal ook wel een kwestie van wennen zijn. :D

@Lieke
    Twee dagen ouder, twee dagen langer zwanger...... dan moet je ook twee dagen eerder bevallen dan ik. Dat zou toch het leukste rijtje zijn. :)

Van de week komt mijn zus al haar babyspullen brengen. En volgens eigen zeggen heeft ze alles op een paar kleine dingetjes na. Hmmm, wat ben ik toch gezegend met zo'n zus.

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Leuk hoor Imani kan een hoop geld schelen als je het zo van je zus kunt overnemen....en als je allebei beetje zelfde smaak hebt is het ideaal!
    Ja Elmo het wordt weer tijd voor nieuwe buikfoto...zal van of net na het weekend volgen...hierna ws iets frequenter de foto...hield er eerst telkens 4 weken tussen, de laatste was van 25 weken geloof ik.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ga zondag pas weg ;)
    Vandaag eigenlijk maar 2 keer gekokt hihihi het was een goede dag. het lijkt dus af te nemen. voel me steeds beter.
    we gaan kamperen dus er zal vast ook wel een arts op de camping zijn.
    ik neem mijn vsm bolletjes mee.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Natas, ik wens je alvast heel veel plezier op vakantie! Lekker genieten op de momenten dat het kan. Hoe laat ga je weg morgen?

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Morgen rond een uur of 8.
    Op de 2de camping hebben ze draadloos internet, dus zal volgende week wel weer wat van me laten horen.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    o, dat is fijn! ;)

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    natas fijne vakantie , lekker relaxe en genieten met hopelijk mooi weer.

vandaag weer gewerkt, ik was bekaf toen ik thuis kwam en kon merken dat ik zowat 5 weken vrij ben geweest want had het best inme rug en ben nu wat stijfjes.
    toen ik thuis kwam om kwart over 1 eerst ff de hond uigelaten , heb de hond van me ouders te logeren die zijn vanmorgen richting oostenrijk vertrokken , het scheelt het beesie is bijna 16 en kan niet zo ver meer lopen en lopt net zo snel als ik (net 2 bejaarden die aan de wandel zijn) , toen ff gedoucht en op bed gaan liggen tv kijken, dat was voor korte duur want ik was al vrij snel in dromen land.

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou Natas goede reis morgen en geniet van een heerlijke vakantie!
    Sonja geloof het meteen dat het werken je tegenviel...
    Ik zie je al voorbij hobbelen met de hond....ach arme :) ...

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Natas: Super fijne vakantie meid!
    Geniet ervan met jullie drietjes ;)
    Elmo

12. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.303
    265
    83
    @ sonja , Wow hoe doe je dat in hoogseizoen 5 weken vrij in de zorg?
    Kan mij voorstellen dat je even weer moet wennen na zolang vrij.
    Gelukkig werk je maar korte dagjes dat scheelt enorm.

@ natas heb je al pb gedaan maar hier nogmaals fijne vak ben benieuwd of je in je 2 de week online komt...

LIEK.

13. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij krijgen dat in het hoogseizoen toch eigenlijk ook niet zomaar voor elkaar...5 weken...3 is meestal de max.
    Vandaag met fietsje naar mijn moeder. Er is kermis in het durp en ga heerlijk kaneelstok en suikerspin scoren...en oja...vette oliebollen.. :) .
    Geniet allemaal van een wederom heerlijke dag!

Groetjes, Eva.

(Oja, leuk ....dat nieuwe jasje van het forum)

14. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.303
    265
    83
    Hier ook 3 weken de max van vrij zijn in hoogseizoen, en anders alleen op aanvraag ( speciale redenen)
    Ik moet bekennen nieuw jasje forum vind het nog :D niet zo spectaculair.
    Maar misschien went het ( hoop het maar).
    LIEK

Nieuwe buikfoto`s in album van 26 weken.

15. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Ladies,

Hier ook nog even wennen aan nieuwe jasje.......

Verder gaat het goed hier, alleen het weer valt me een beetje tegen. Had nog mijn buik een beetje willen bijbruinen maar zonnetje is steeds weer weg.

Fijne dag, XX Lenneke

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Natasja:
    Heb je al vanillevla geprobeerd? Zo ben ik de eerste 14 weken redelijk goed doorgekomen. Werkte een grote beker/mok liggend in bed naar binnen en bleef dan nog een kwartiertje/half uurtje liggen. Met 15 weken ben ik naar die acupuncturist gegaan. Verder kan je ook proberen appels te eten.
    Ik at mijn ochtendbroodje pas in de auto. Had ik ook minder tijd om aan misselijk zijn te denken. Dat hielp echt. Ook aan het werk zijn met de kinderen op school deed me het wel wat vergeten.
    Een vriendin voelde zich beter door het drinken van 7-up. Moet er niet aan denken maar het hielp echt.

Maagzuur:
    Bah, wat heb ik daar een last van gehad. Ik denk dat ik dat van alle gezonde kwaaltjes dit wel de ergste vond. We hebben er zelfd een verstelbare lattenbodem voor gekocht zodat ik rechterop kon slapen.
    Aan het einde van de zwangerschap kwam ik er achter dat anijs wel goed hielp tegen de ergste golven. Dus gewoon een hap met muisjes. kan je vast oefenen. Verder at ik 's avonds voor het slapen gaan een paar handjes vol pistachenootjes. Zonder lukte het slapen eigenlijk niet.
    En de beker warme melk was ook wel redelijk effectief. Had wel een middeltjes gekregen van de vlos, maar dat staat nog steeds dicht in de koelkast. Wilde zo weinig mogelijk medicijnen binnenkrijgen tijdens de zwangerschap.

Ikke:
    Hier veel krampjes. Van de venkeldruppels moet on meisje overgeven, dus die neem ik nu maar in. Maar dat werkt nog niet, dus ze huilt telkens zo hartverscheurend dat ik er tranen van in de ogen krijg.

:) het grootste gedeelte van deze reactie heb ik gisteren geschreven. kon 'm echter niet afmaken vanwege meisje. Post 'm dus nu en ga dan bijlezen.

17. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.303
    265
    83
    :idea: Maagzuur, Hier ben ik ook gezegend mee.
    Eigenlijk al voor het zwanger zijn had ik hier veel last van.
    Maar nu is het wel erger lijkt het.
    Ik gebruik er toch wel rennies voor.
    Dit is toch best effectief.
    Grappig dat pitache nootjes er bij helpen of een hap muisjes.
    Ik zal het eens in gedachten houden.
    van verpleeghuisarts kreeg ik tip aardappeldrank JEG wat is dat vies.
    na een slok het nooit meer geprobeerd haha.

:idea: Femke hoop dat de venkeldruppeltjes helpen bij je meisje.
    lijkt mij zo zielig als ze huilen van de krampjes.

:idea: ECHO, Joepi morgen heb ik de 3D 4D pretecho om 19.00 avond.
    heb er zin in , lijkt mij een super mooie ervaring.
    en ff checken of het geslacht nog niet veranderd is hahaha.
    Zal wat fraais wezen zeg.
    :D

Hier verder alles zijn gangetje.
    Ga vanmiddag weg wordt zo rond 14.30 opgehaald.
    Vriendlief is al weg ik ontmoet hem later weer op de dag.
    Mijn bestelde aankleedkussen hoes is eindelijk binnen.
    dan kunnen we weer verder aan de shop.
    Alhoewel de uitzet nu redelijk compleet lijkt.
    Weet precies nog wat ik nodig heb en dan is het finish.
    Dan worden het alleen nog HEBBE HEBBE dingen die ik ga kopen haha.
    heb bij prenatal een leuke wikkeldoek gezien.
    LIEK.

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Moest even met ogen knipperen. dacht dat het aan laptop lag, maar jullie hebben het ook al over het nieuwe jasje.

Meisje had gisteravond weer zo'n kramp (denken we) ze huilt dan zo vanuit haar tenen dat het zweer haar op het koppie staat. Kan er slecht tegen. Vriendlief wil haar dan wel over nemen, maardat ze zo bij iemand anders huilt is nog erger.

Was vrijdag even bij mijn zus. Die heeft een kleine man van 20 maanden. Mannetje viel en riep au au au. Gaan mijn tepels ineens steken! Dus ze reageren ook op andermans kinderen. Wordt nog wat. ben EHBO-er op school.........

Las net even terug en jullie hadden het over het kraampakket.
    Dat van mij is zo goed als op :confused:
    Vooral die surfplanken gingen erg snel. Ik gebruikte er zelfs twee tegelijk. (voor de helft overlappend. dus eigenlijk van strottenhoofd tot nekwervel :))
    Wat ik weigerde te gebruiken waren de christine le ducjes oftewel die vreselijke gaasonderbroekjes. heb ze twee dagen in het ziekenhuis aan moeten hebben en ben toen snel overgestapt op mijn eigen ondergoed.
    Wat ik beslist niet meer ging gebruiken is met de kraamhulp meegegaan. Die zamelen overtollig spul in voor Roemenië. hebben die er ook nog wat aan.

Hier trouwens mooi weer. Lekker met de beentjes in de zon. Ze zijn weer vachtloos dus bruin worden die handel. Moet helaas wel een vestje aan aangezien het hier toch wel wat blijft waaien en ik nu nog erg vatbaar ben voor borstontsteking. :(
    Marin is nu bijna twee weken en het vloeien is bij mij nu al bijna helemaal over. Ben vandaag van maandverbandjes overgestapt op de tena inlegkruisjes. Gaat goed zo want dat muffe ben ik toch echt wel zat (ben een tamponmens en geen maandverbandmens)

begin me zolangzamerhand weer een mens te voelen. FIJN!

19. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.303
    265
    83
    :idea: kraamverband.

Ja dat is iets waar ik vreselijk tegenop zie.
    Ik ben ook een tampon mens omdat ik van maandverband helemaal geiiriteerd ga raken van onderen.
    Word rood en schraal, dus dat wordt nog wat.
    HAHA cristine le duc onderbroekjes. NOPE dat is wel het laatste op de wereld wat ik ga aantrekken.
    Heb mijn eigen ruime broeken hoor er liggen er zelfs nieuw een aantal in mijn vluchtkoffertje al.
    LIEK

20. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha....moet altijd zo lachen om hoe je dingen omschrijft Femke!! Las net het stukje voor over je kraampakket....vriendlief moest er ook wel om lachen! Fijn dat je je weer beetje mens voelt en de maandverbanden niet meer zo nodig zijn....bah...ik hou ook niet zo van maandverband...maar moet dan maar, he?!
    Wel sneu om te lezen dat Marin zo'n last lijkt te hebben van krampjes....gaat je door merg en been dan, he? Ik heb ook niet echt tips voor je...tja....als je homeopatische druppeltjes wilt proberen...cinebaby....misschien dat dat helpt?
    Oja, dat maagzuur.....hier ook al sinds week 16 last van..alleen toen was het nog wel te doen. Nu gebruik ik in ergste geval wel Regla pH (drank of tabletjes) moet zeggen dat dit wel aardig goed werkt...en idd rechterop liggen, vla doet bij mij niks, warme melk weer wel en anijs idd ook. Heb overigens ook gehoord dat dit goed zou werken voor de productie van mm, vind ik helemaal niet erg om dat uit te proberen, want vind het heerlijk!

Nou....vanmorgen hier nog wat opgeruimd. Net lekker gedouched en zo de fiets op richting kaneelstokken.

Groetjes, Eva.

Deel Deze Pagina