Aldonza, Ik had geen echo vandaag meid. kon bellen om een afspraak te maken voor de echo haha. Veel liefs Lydia
Hoi Eva, Echo was heel goed. Was heel fijn om te zien! Alles zit er op en er aan, was heel goed te zien nu. Zelfs de kaken kun je al zien zitten, dat zijn de 1e botjes die gevormd worden, de rest is dan nog van kraakbeen. Hele geruststelling, we zijn vanmiddag bij opa en oma van mijn man geweest om het te vertellen, die waren heel erg blij. Supertrots! Ik vind het ook moeilijk hoor om op tijd naar bed te gaan, ben ook een avondmens. Lydia, leuk 2 april echo. Is zo gaaf om te zien! XXX Lenneke
Hey meisjes, Ik ben ook zwanger via ivf en ik wilde gewoon even kwijt dat we vandaag een echo gehad hebben en dat ik zwanger ben van een MEISJE!
Lenneke Wat super zeg! Nou uit de MMM! Ging je nou naar een vk? Ja toch? Thuis of zh bevallen...of weet je het nog niet. Willen jullie weten wat het is? Eva Hier ook precies hetzelfde hoor! Altijd avondmens geweest...maar nu...tis me nu eigenlijk al te laat! Sarake Van harte met de zwangerschap van jullie meisje! Lekker genieten hoor! Lydia Bijna april Hoe voel je je meis? Karin Leuk dat je meeleest! (geldt voor alle anderen ook natuurlijk ) Elmo gaat zo op bed...*gaaaaap*
Trouwens... Mijn buik was door de punctie / overstimulatie best wel gezwollen...dit is eigenlijk niet meer weggegaan. Na het eten staat ie ook heel bol, anders bol dan anders zeg maar. Ik heb al vaker gehoord dat bij ivf'ers de buik eerder dik lijkt..omdat ie nooit verdwijt zeg maar. Hebben jullie dat ook? Ben ook al wat aangekomen...maar schommel wel aardig in mijn gewicht. Denk dat ik over een paar dagen zeker kan zeggen of die kilo's er ECHT aanzitten of dat het een verkeerd weegmoment was . Snoep niet extra, heb eerder nergens zin in... Verhaal weer he Elmo
super goed idee om hier verder te gaan, ik ben dan wel niet van het ivf/icsi topic maar van het clomid/provera topic. En natuurlijk blijf je de meiden daar wel volgen...je voelt je als "walvis"soms toch wel eens bezwaard.... maar zo te zien gaat het goed met jullie allen.....supergoede zwagerschap gewenst....ben zelf alweer over de helft... en lekker de babykamer aan het schilderen! liefs Gigi
Hai hai....hier eigenlijk ook al veeeeeeeeeel te laat....maar het is hier verslavend en heb nog even opgezeten met mannetje, want die heeft nachtdienst en nu dus werken....whehehe..ikke zielig...maar toch...lig niet alleen in bed...haha Lenneke wat super zeg! Lijkt me ook mooi als je er echt meer een mensje in ziet...dat heb je natuurlijk bij die eerste echo nog niet, maar ook daar wacht ik met smart op hoor....het staat me nog bij dat jullie niet wilden weten wat het werd, toch? Wij willen het ws wel weten....ik twijfel nog een beetje maar denk dat ik tegen die tijd wel om ben. Ook hebben we het gehad over prenataal onderzoek....zolang er geen aanwijsbare reden voor is dat we dat beter wel kunnen doen (en zover ik weet is die er niet) hebben we er nu samen voor besloten dat we hier geen gebruik van willen maken. Sarake proficiat zeg een meisje....jullie dus met 16 weken al echo gehad waarop het te zien was...is dit gewoon een vroege '20'weken echo of heb je die straks ook nog tegoed? Elmo dat van die dikke buik herken ik ook...heb zeker ook buikje gekregen van behandeling....dat was ook erg duidelijk....en nu vind ik het soms wel eens lastig....weet je....net alsof je je aanstelt....maat het is gewoon echt zo....mijn broeken op werk zitten al te straks dus nu aan met veiligheidsspeld en rits stukkie open....morgen maar even kijken of ik al andere broeken kan krijgen... Vanavond ik MvM geweest...een leuke vrouw, we hebben echt gezellig zitten testen....enne....een vet positest erbij hoor....dikke vette streep. Ga zo mijn eerste plasje in de kannen doen. Enne....Elmo heeft volgensmij woensdag de echo...staat me bij dat ze psies week eerder dan ik had, vandaar. Dusssss, nog 2 nachtjes meid! Nu ga ik echt naar bed......groetjes, Eva.
Hey meiden, ik heb jullie opok gevonden Lenneke; wat toppie dat alles goed was en je nu officieel uit de MMM bent! Gefeliciteerd meis en lekker verder genieten! Lydia; aftellen tot 2 april dus. Schiet al op hoor. Heerlijk gaan aftellen naar iets heeeel leuks! Elmo; nog 2 nachtjes slapen meis! Berespannend, maar heerlijk om die bevestiging te krijgen! Sarake; gefeliciteerd met je meisje! Leuk hoor. Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik hier qua meekletsen thuis hoor (ben immers niet door behandeling zwanger geraakt), maar voel me wel echt thuis bij jullie omdat ik zo lang met jullie gekletst heb bij IVF/ICSI topic. Ik voel me prima. Heb werkelijk nergens last van. Begin de laatste dagen wel te merken dat mijn buik wat begint op te zwellen, mn 's avonds. Kan echt geen strakkere truitjes aan. Dan denken mensen echt wat is die aan het groeien zeg hihihi. Kan net als Elmo niet wachten op een ECHTE buik. Lijkt me echt super. Over 2 nachtjes (wel pas om 9 uur 's avonds) heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige en mijn 1ste uitwendige echo (in totaal derde echo). Heb er zin in, maar blijf het spannend vinden hoor... Zo, ga nu echt pitten...Heb het erg druk en ben nu wel moe...Truste
Eva...ik was jou helemaal vergeten bedacht ik me toen ik de laptop uitzette . Heb je nog bruinverlies gehad? Hoop het niet. Jij moet nog een weekje op je eerste echo wachten toch? Gaat ook vast snel...
Elmo, Was echt een opluchting gisteren. Heb nu pas het joepie ik ben zwanger gevoel! We willen niet weten wat het wordt, de rest is al zo gepland dat we dit als grote verrassing willen houden! En het liefst wil ik thuis bevallen, hopen dat dat lukt. Heb al van meerdere mensen gehoord dat veel kindjes na IVF/ICSI iets eerder geboren worden. Ik heb ook zo'n buikje hoor. Arts zei dat dat heel normaal is doordat je je buikspieren minder aanspant. Wrsch. als gevolg van de punctie want dan heb je minder pijn. Klonk wel logisch vond ik. Maar ik heb ook na de punctie niet meer intensief gesport en ook geen buikspieroefeningen. Dus is slappe hap hier. HHahaha
Sarake van harte met je meisje! Elmo veel succes morgen he! Ben heel benieuwd hoe je het ervaart! Eva, heb ook dat knoopje open staan hoor, zeker s'avonds!
elvira en elmo : alvast veel plezier gewenst voor morgen met jullie echo hopelijk zien jullie een mooi hummeltje op het scherm
Nou ja zeg....zou mijn verhaal kunnen zijn zeg! We denken overal precies zo over! Leuk zeg... Maar over die vroeggeboorte...is dat cijfer niet zo hoog ivm alle twins? Elmo
Hallo walvissen, Zo daar ben ik ook weer even. Hier gaat alles goed ben alleen erg moe ookal doe ik bijna niets. Misselijk ben ik niet en ik heb gehoord dat dat nu ook niet meer komt. Of dat zo is weet ik niet. Mijn borsten doen erg zeer en lijken zich vooral ´snachts te doen groeien. Wordt soms wakker met omdraaien. haha. Maar wil het voor geen goud inruilen. Heb me opgegeven voor mvm en die komen vanmiddag langs. Lenneke, fijn dat je nu uit de molen kunt. Wij weten nog niet of we het geslacht willen weten de ene keer niet en de andere keer weer wel. we zullen wel zien. Verder alles goed met iedereen? Wij zijn van plan om een zwangerschapsdagboek bij te houden. Lijkt ons leuk om nog eens na te lezen en later misschien ook voor de kleine. Veel liefs Lydia
Aldonza, in Belgie is het systeem met de echo's helemaal anders. Wij gaan enkel naar een gyneacoloog die je heel de zwangerschap opvolgt en echo's neemt. We mogen ook kiezen om de hoeveel weken we komen. Wij gaan ongeveer om de 3 weken. Dus mijn volgende echo zal rond 19 weken zijn. Het geslacht was inderdaad al heel goed te zien. Maar het babytje moet natuurlijk wel goed liggen hé!
Lieve meiden, Vlak voor ik van mijn werk naar huis ging nog ff naar het toilet.... Heeeeel veeel bloed! In paniek mijn arts gebeld. We moeten afwachten. Ik denk dat ik ons kindje kwijt ben...kan haast niet anders. Ondanks geen enkele kramp of buikpijn. Ik heb nog nooit zoveel pijn en verdriet gevoeld! Morgen gaat de echo dus wel door....maar waarschijnlijk zonder knipperlichtje, zonder kindje. Ik trek me even terug. Elmo
Oh nee Elmo Krijg hier gewoon kippevel van. Ik hoop zooo dat je het mis hebt en dat morgen toch nog alles goed blijkt. Lieve lieve meid mijn gedachten zijn bij jullie. Wat verschrikkelijk oneerlijk is dit zeg!
Lieve Elmo, Jeetje meid wordt er verdrietig van. Ik hoop voor jullie dat het meevalt en dat het toch allemaal goed is. Mannetje en ik denken aan jullie en zijn in gedachten bij jullie. Heel veel liefs en sterkte van Lydia en man.