De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoi,

Net weer terug van mijn werk. Heb even geen puf om te reageren, ben echt moe! Van het weekend reageer ik echt uitgebreider.

2. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Zo, nog even voor het slapen gaan;

Liek; bij jou nog alles rustig....hihi ook ik begin erg benieuwd te worden hoe lang het nog gaat duren. Gelukkig vandaag een betere dag gehad. Hoop dat dat zo blijft!

Dieneke; kan me voorstellen dat je hoopt dat je baby er snel is als je zo'n last hebt van je litteken; er komen tenslotte niet zomaar 3 gyn's kijken! Beeb; nog heel even blijven zitten en dan lekker je mams verlossen van die vervelende pijn!

Lydia; Mooi dat ook jij alweer in je normale broeken past! Is idd wel lekker gevoel. ik pas nog niet overal even lekker in, maar een groot deel gaat al goed. Buik is alleen nog vrij slap, maar dat gaat vast snel vooruit. Ben van plan dit weekend weer op het paard te stappen...
    Gelukkig is het met voeden weer wat beter gegaan en anders idd gewoon de hulplijnen inschakelen hoor ;)

Natas en Prinses; knuffie voor jullie. Dat jullie je snel wat lekkerder mogen voelen!

Eva; Jammer dat Arthur je borst niet altijd even graag wil. Kun je behoorlijk frustie van raken he!. Volgens mij hebben wel veel mensen dit euvel. Tiago dronk de eerste dagen heel slecht, waardoor ik met tepelhoedje ben gaan voeden (doe dit nu dus nog). Vanaf toen ging het goed, maar vorige week dus ook ineens te weinig bijgekomen door afname van produktie. Gaat nu weer goed sinds ik 2 borsten per voeding aanbiedt, maar ik zit wel nog steeds op 6 voedingen, terwijl ie qua gewicht 5 zou moeten aankunnen. Volgende week op CB maar even bespreken weer. Het is toch allemaal iets minder gestruktureerd met bv heb ik het idee...lastig voor een controlfreak als ik! Gelukkig ben ik er wel steeds rustiger onder. Jullie ook veel suc6 meid! Neem de tijd en rust, dat was bij mij het beste medicijn voor goed resultaat!
    Wat een poepie is Arthur!
    Verder wens ik je sterkte met je moeder! Vreselijk dat dit haar in zo'n bijzondere tijd moet overkomen.

Lenneke; gossie, wat zielig zeg dat je meisje zo'n last heeft gehad van de spuit! Kan me voorstellen dat je dan zo een potje mee zou kunnen brullen. Je staat er dan zo machteloos bij he. Hoop dat je knuffels een beetje hebben geholpen. En ja.....Tiago slaap bijna elke nacht door :oops: cool he hihi

Nollie; :oops: helemaal vergeten je gisteren te feliciteren! Alsnog van harte gefeliciteerd! Leuk dat je een gezellige dag hebt gehad! Tevens gefeliciteerd met je 37 weken mijlpaal!
    Mooie foto's ook in je album!

Sonja; welkom thuis! Wel vreselijk balen dat Esmee nog niet mee mocht. Wat een moppie is ze zeg! Ik hoop dat ze heeeel snel met jullie mee naar huis mag, zodat het genieten helemaal kan beginnen. Vond het zelf allemaal pas heel echt worden vanaf ik thuis was.

Elmo; alles goed bij jullie? Hoop dat je buikherstel net zo voorspoedig mag verlopen als bij mij, zodat je weer lekker mobiel kan zijn en nog meer kan genieten van je kleine, grote wonder!

Ga nu lekker naar bedje. Tiago heb ik er net ook geheel verzadigd ingelegd. Benieuwd hoe laat ie zich weer meld.
    Hij is vandaag weer erg tevreden geweest; heerlijk is dat!
    Ik heb vanavond even lekker geshopt en wat gegeten met vriendin. Ook weer even lekker. Papa had dus voor het eerst het rijk alleen....Is helemaal goed gegaan uiteraard! Wel balen voor 'm dat Tiago meestal 's avonds zijn huilmomentjes heeft, maar ja, dat hoort erbij.

Truste allemaal!

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey meiden,

Ik breek weer even in. Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

@Nollie
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Beetje laat, maar wel gemeend.

@Elmo, Aldonza, Lydia & Sonja en ElviraR
    Voor de brievenbus liggen vandaag. Eindelijk even de kans gehad om alles gisteren te posten.

@ De Rest
    Alles oke met jullie.

Liefs,
    Elvira

4. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen!

Meldplicht bijdeze gedaan...

Thanxs voor de 2 Elvira's nog...heb een fijne dag gehad hoor!

Verders is er hier weinig gekletst, dus lekker makkelijk!

Vandaag ben ik van plan om wat actiever te zijn dan gisteren....nouja we zullen wel zien!

Fijn weekend alvast meiden!

Liefs Nollie

5. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Hoi!

Hier wel best geslapen hor! Moest het 2 e pilletje wel pakken (als ik binnen een half uur niet sliep moest ik er nog een nemen) Dus toen eerst nog maar warme melk met anijs genomen want ik had t maagzuur. En toen met 2 pilletje heerlijk gaan slapen van 2400 tot 9 uur vanmorgen! Dus dat is mooi meegenomen! Ben niet uitgeslapen, maar wel goed geslapen dus heerlijk!

Iedereen fijn weekend alvast he!

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: Morning Hier is ikke ook weer.

Liek..

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden
    Voor de meiden die op het eind lopen
    veel succes met de laatste loodjes
    en op naar een voorspoedige bevalling ;)

ik hoop dat ik hier weer snel mee mag kletsen ;)

8. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Dankjewel! Lief van je Marlboro...haha wat een grappige naam!

Denk dat onze Lieke het het hardst nodig heeft...1 dag voor D-day!!!!

9. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: mamainspe. fijn dat je goed geslapen hebt.
    logisch dat je in een nacht niet uitgeslapen bent.
    Hoop dat je meerdere nachten mag maken zo even.
    Succes.

:idea: ElviraR heerlijk joh even wat tijd voor jezelf genomen.
    supers en de eerste papa dag goed gegaan.
    wat wil je nog meer he.
    En inderdaad fijn dat je lekker rustig blijft over vraag en aanbod.
    Jezelf helemaal druk maken is ook nie bevordelijk toch.?
    Heb je nog veel last van je buik/keizersnede?

:idea: Nollie Mooie foto update hoor echt mooi gedaan.
    Mag je trots op wezen toch.
    Verder heb ik je al uitgebreid op msn gesproken . Houdoe.

LIEK.

ps ja een dag voor due day , tis nog rustig in de buik bah.
    haha.

doeiiiiiiiiiiiiiiii..

10. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    TXS en inderdaad maar snel hopen dat je mee mag kletsen hoor.

LIEK

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Weer even snel bericht van hier. Langzaamaan gaat het goed met de voeding. ElviraR, Arthur pakt juist wel goed de borst hoor, maar als hij dan een half uur had gedronken leek hij gewoon nog niet altijd genoeg te hebben. In het begin nog allebei de borsten, maar nu gewoon 1 borst per voeding. En inmiddels is mijn moedermelk meer op gang gekomen en kolf ik ook minder frequent en geef nog maar heel af en toe wat extra aan bijvoeding. De bedoeling is natuurlijk dat hij gewoon voldoende uit mijn borsten kan halen en ik helemaal niet meer hoef te kolven voor bij te voeden. Voordeel is al wel dat hij nu ook al aan flesje is gewend...haha.
    Maar alles bij mekaar....je moet echt je draai vinden met zo'n hummeltje....en nooit geweten dat ik soms zo onzeker kan zijn zeg (herkennen jullie dat ook, andere mama's?)
    Nollie had al wat foto's gezien via mail, maar net ook nog weer even de andere foto's bekeken, maar vind ze echt prachtig!
    Lieke nog 1 dag ja..spannend hoor. Ach, en ik dacht ook echt dat ik nog wel een eind overtijd ging lopen hoor...niks geen last van voorweeën of iets...en de dag zelf begon het 's morgens te rommelen...dacht ik..okee, nu krijg ik dus voorweeën, zal vast nog wel wat dagen duren....maar nee, het zette toen toch door en een paar uur later was ons ventje er! Heel veel succes!
    Elvira net toen ik je berichtje las van bij de brievenbus liggen was ik de post aan het openmaken en heb je kaartje en kadootjes ontvangen....vreselijk lief van je....
    Ben al blij dat ik inmiddels weer af en toe hier bij kan lezen, maar ben nog niet meer bij je eigen topic geweest (ga ik zo misschien nog even doen), maar ik hoop dat het allemaal een beetje goed met jullie gaat...hele dikke knuffel, lieverd!
    Dieneke fijn dat je weer wat beter geslapen hebt...scheelt toch alweer een heel stuk!

Hier hebben we bewust de eerste week, anderhalve week rustig gehouden en daarom ook bewust de kaartjes pas na een week op de bus gedaan. Inmiddels begint de kraamvisite dus een beetje op gang te komen. Nu ook wel leuk, omdat ik me nu ook wat fitter voel en inmiddels ook weer wat zekerder omtrent de voeding voor Arthur.
    Ws blijft mijn vriend volgende week ook nog thuis, dus dat is ook nog wel lekker.
    Ga er maar weer eens een eind aan breien, want verwacht dat Arthur zich zo wel weer meld (hij heeft gelukkig nu weer een tijd liggen slapen)

Groetjes, Eva.

12. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @lieke

Nog 1 dagje te gaan....wow wat spannend zeg :)

@ALdonza

Fijn dat het allemaal wat op gang komt, en idd verstandig om de kaartjes wat later te posten kun je eerst even lekker op gang komen en even genieten van je nieuwe leventje.

@marlboro

Wat lief van je.
    Hopelijk zul je ook gauw mogen aansluiten [-o<

:idea: heb even 2 nieuwe buikfotos geplaatst in mijn album........

13. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Goedemiddag meiden.

Nog steeds alles rustig zo te zien.

Liek; nog 1 dagje tot je uitgetelde, magische datum. Ben benieuwd hoe lang je lijfje je nog laat wachten. Ik had net als Eva geen voortekenen hoor. Kan zomaar ineens beginnen. Ik denk aan je hoor.
    Van mijn buik heb ik geen last meer. Herstel is bij mij ontzettend voorspoedig gegaan. Wil morgen gaan proberen hoe het paardrijden gaat...dat zegt genoeg denk ik he ;)

Kreeftje; fijn dat je lekker geslapen hebt! Hopelijk volgen nog een aantal van die nachten, zodat je lekker uitgerust bent als je kleintje zich aankondigt.

Nollie; braaf gemeld al vandaag, hihi Spannend he als je die 37 wkn voorbij bent. Vanaf nu mag je ukje lekker komen!

Eva; fijn dat het alweer wat beter gaat met voeden! Tuurlijk heb ik ook die onzekere momenten. Ik ben op zich ook absoluut geen onzeker persoon, maar dit is toch ff wat anders, als zo'n kleintje zich niet content doet!
    Bij mij was de bv ongelofelijk snel op gang. Had al 2 enorm natte plekken in mijn o.k. tenue. Voeding in overvloed aanwezig vanaf dag 1 dus! Tiago had toen ook aan 1 borst genoeg. Nu is mijn produktie juist wat minder, waardoor ik 2 borsten per keer nodig heb hihi.
    Kolven is niet mijn ding, daar ben ik al achter. Heb er echt geen geduld voor. De momenten dat ik er niet ben, wil ik daarom flesvoeding geven. Heb net voor het eerst geprobeerd, omdat we binnenkort 2 bedrijfsuitstapjes hebben. Het ging super. Hij drinkt ook de fles in een mum van tijd leeg. Hoeft heel wat minder hard te werken dan aan de borst!

Vier; ik lees hier je bericht en hoor beneden de brievenbus haha Wat ontzettend lief van jullie zeg! Hartelijk dank, ook namens Tiago natuurlijk! XXX

Vandaag hebben ze bij ons rolluikjes geplaatst. Ben er wel blij mee!
    Ga er langzaam weer mee stoppen en gezellig kletsen met mijn mannetje, want die heeft vrij genomen vanmiddag.
    Tot gauw maar weer!

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gister werd esmee weer geprikt voor het geel zien.
    omdat de kraam zorg om 11 uur kwam vroegen we of ze ons wilde bellen voor de uitslag.
    om half 12 ging de telefoon, esmee mocht naar huis toe, me man was boodschappen doen dus die gebeld en die kwam gelijk naar huis, hup in de auto richting ziekenhuis, esmee in gepakt en daar gingen we dan.
    vannacht ging goed, ze melde zich netjes op tijd.
    aan de borst drinkt ze niet zo best ,ze kan niet goed happen, mar ja wat wil je 3 weken te vreg geboren,dus dat word steeds kolven en dan maar met de fles drinken geven.
    vanmorgen moesten we naar het ziekenhuis voor bloed te prikken met esmee, dat was best wel zielig , ze gaf geen kik maar omdat ze al zo blauw is geprikt wou het niet zo, dus weer opnieuw prikken en toen was ze het zat en zette het op een brullen, gelukkig hadden ze genoeg bloed weten te pakken en konden we snel naar huis want ze moest weer eten hebben.
    ze gaat nu weer groeiende heen, van morgen woog ze 2400 gram dus nog ff en dan zit ze weer op haar geboorte gewicht van 2440.
    ik ga weer ff kolven want sta alweer op knappen

groetjes sonja en esmee

15. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Meiden,

Lieke, beebje houd het wel spannend zo he? Ik had ook geen voortekenen hoor, het begon gewoon opeens.

Nollie ook netjes gemeld, je foto's zijn echt heel erg mooi hoor. Vind zwartwit altijd wel erg mooi en zo met je mooie buik helemaal.

Eva, hier ook onzekerheid hoor. Ben vanmiddag wezen winkelen voor sinterklaas. Gaat Nicky echt hardverscheurend huilen in de kinderwagen. Allemaal mensen die in die wagen kijken.... En ik maar wiebelen en speen geven.... Ik stond voor de kassa en wilde mn kadootjes toch graag meenemen. Pff voelde me wel erg opgelaten hoor.
    Ze krijgt bij mij ook 2 borsten, meestal drinkt ze uit de 2e wat minder, is meer een toetje.
    Bij het CB zeiden ze juist tegen mij dat borstvoeding zo makkelijk is omdat je kindje zelf vraag/aanbod regelt. Ze bepaalt dus zelf als ze voldaan is.

Ik moet nu snel aanbod gaan regelen geloof ik want de sirene gaat aan....

16. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    @Sonja,

Wat fijn dat Esmee nu thuis is.
    Wat betreft dat niet goed happen van Esmee, dat probleem had ik ook. Mijn borst was te groot en te vol voor Charlotte. Ik heb toen in het ziekenhuis tepelhoedjes gekocht, die pakt ze een stuk makkelijker. Nu ze wat groter is en mijn borsten minder vol lukt het haar ook om te drinken zonder tepelhoedje.
    Misschien een idee voor jou om het ook met een tepelhoedje te gaan proberen. Ik had die van Medela en die bevallen goed.

Geniet van het feit dat ze nu thuis is!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oooohhhh...alles braaf gelezen...nu kijken wat er is blijven hangen....

Nollie,
    Prachtige foto's zeg!
    Nog van harte met je verjaardag!
    ~Lang zal ze leven, lang zal ze leven.....~
    En....*tromgeroffel* 37 weken! WOEHOEEEE
    Nou meid, jij hebt echt een leuke week deze week!

Eva,
    Gelukkig drinkt Arthur op zich wel goed zeg...de voeding heeft bij jou blijkbaar gewoon even langer nodig. Goed teken dat hij steeds meer verzadigd is! Voor je het weet heeft hij aan mama genoeg!

Lenneke,
    Kan me heel goed voorstellen dat je toch wat nerveus wordt van een gillend kindje in de wagen....wat zei je: het zijn geen cadeautjes! Neem alles zo wel mee *frommel frommel, alles in de wagen proppen en weg.....*

Natas en Prinses...
    Jullie zitten niet zo lekker in de velletjes begreep ik...(((((Mega HUG)))))))

Lieke,
    Je bent er bijna...je bent er bijna....maar nog niet helemaal!
    Ook bij mij gold: niks voortekeken! Kan elk moment beginnen meid!
    Ik wens je bij voorbaat vast een super goede bevalling toe! Goede bevallingsverhalen hebben we op dit topic niet echt....dus die mag je nog wel even spekken hoor!

Lydia,
    Fijn dat Naomi het al stukken beter doet meid! Hele opluchting! Kan me voorstellen dat het voor Remon erg vermoeiend is met zijn werk erbij.

Femke,
    Weet niet meer wat jij hebt geschreven maar heb er vast weer vette buikpijn van het lachen bij gehad! ;)

Update:
    Ruben doet het na 3 mindere nachten weer ontzettend goed. Vooral de laatste nacht was niet zo'n feestje...van 1 tot 5 uur alleen maar gehuil. Soms even stil, terugleggen...10 min: HUILEN

Gisteren: badje, flinke voeding erin....en heerlijk ging ons ventje slapen! Na 4 uur had hij pas weer zin in mama's borst! We hebben dus afgelopen nacht een topnacht gehad en zijn weer heerlijk bijgetrokken.
    In bad is ook zijn naveltje eraf gevallen! Eindelijk...wat heeft dat ding een vieze lucht afgegeven zeg...werd er echt beroerd van.

Vanmiddag voor het eerst lekker met zijn drietjes buiten wezen wandelen! Heerlijk zeg! Hoezo trots achter de wagen :-D
    Nu ligt hij nog lekker in de wagen te slapen..hij lag zo lief, heb hem lekker laten liggen.

Lieve Elivra,
    Ik vond je kaart en cadeautje super liefffff
    Bedankt meid!

Peukie,
    Ik hoop ook dat je gauw hier kan gaan schrijven zeg! Ellende he, die MMM!

Nou..geloof dat ik maar gauw op verzenden ga drukken voor de boel weg is.
    Toedelssss

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Hallo Meiden.

Zo vriendlief was vandaag vrij.
    Heerlijk weer een dagje samen.
    Voelt meteen een stuk beter weer zo.
    Hebben flink wat voorraad boodschappen ook ingeslagen
    We kunnen in ieder geval weer wat dagen door.
    Kon het niet laten heb toch een kant en klare voedingspakje nutrilon gekocht.
    Wie weet hoe hard we het nodig hebben.
    Heb ik toch wat melk in huis voor zo`n kleintje als de borsten dienst weigeren
    haha.

Weet je het stemt met weer even gerust dat bij drie van jullie.
    ElviraR, Lenneke en Aldonza ook zo de bevalling in een keer zonder voortekenen gestart is.
    Ik werdt best beetje onzeker zo ervan dat ik nog helemaal niets voelde.
    Bedankt meiden voor deze support.

:idea: Sonja Fijn dat esmee mee naar huis is gekomen.
    Zielig wurmpie zo met dat bloed prikken.
    Knap jijzelf al wel een beetje op..?

:idea: Aldonza kan mij voorstellen dat je echt je draai moet gaan vinden met een hummeltje. Ben benieuwd hoe dat strakkies met mij zal gaan.
    Gelukkig zijn hier voor mij al heel wat ervaren mamma`s haha.

:idea: ElviraR Succes morgen met paardrijden ben erg benieuwd hoe het je vergaat.

:idea: Lenneke Inderdaad als je meisje zo huilt voor de kassa kan mij voorstellen dat je opgelaten bent haha niets van aantrekken hoor.
    jij wilt net als ieder toch je boodschapjes hebben.

ow ik moet komen van vriendlief.
    Hij wil WII nitendo spelen met mij..

Oja ik werdt vanmiddag voor walrus uitgescholden.
    Vertel later nog wel waarom, hadden beetje mot bij de kassa hihi.

doeiiiiiiiiiiii...

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, ik wilde nog even inhaken op de onzekerheid waar Eva het over had.
    Om eerlijk te zijn heb ik dat helemaal niet. Ruben doet het zo goed en is zo tevreden dat ik echt denk dat we het goed doen zo (klinkt misschien heel apart hoor) maar ben dus eigenlijk niet onzeker.
    Nou zeiden beide kraamverzorgsters ook dat we allebij heel rustig en relax waren ... dat zagen ze niet bij elk gezin waar een eerste kindje geboren is dus het zal vast helpen dat Ruben zich zo voorbeeldig gedraagd.
    Wat niet is kan nog komen he...we juichen dus nog maar niet te vroeg :-D

20. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Sonja, fijn dat esmee thuis is, geniet ervan!

Deel Deze Pagina